Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۴, پنجشنبه

افزایش موارد شکایت از بروز اشتباه در امور پزشکی


افزایش موارد شکایت از بروز اشتباه در امور پزشکی

Vård.

شمار شکایت از موارد اشتباه در بخش مراقبت پزشکی افزایش یافته است. افرادی که از بروز این نوع اشتباهات شکایت می کنند باید مدت زیادی منتظر بمانند. زیرا بیش از ۶۰۰۰ شکایت نزد اداره کل امور اجتماعی وجود دارد. به همین دلیل این اداره اجبارا اقدام به استخدام کارکنان جدید برای بررسی این شکایات کرده است.

در آغاز سال جاری هنگامی که مسئولیت رسیدگی به این نوع شکایات از کمیته مسئول تندرستی و مراقبت پزشکی به اداره امور اجتماعی محول شد، تعداد ۲۳۰۰شکایت موجود نیز به این اداره انتقال داده شد که تا کنون تعداد آنها روبه افزایش بوده است.

---------------------

یک سوئدی برنده جایزه نوبل ادبیات امسال

Tomas

جایزه نوبل ادبیات امسال به توماس ترانسترومر (Thomas Transtromer) شاعر ۸۰ ساله سوئدی اهدا شد. زیرا او با تصاوبر فشرده و روشن در اشعار خود راه نوینی برای دسترسی به واقعیت را نشان می دهد.

توماس ترانسترومر در سال ۱۹۵۴ با مجموعه اشعار خود شامل ۱۷ قطعه شعر که بسیار مورد توجه قرار گرفت به عرصه شاعران وارد شد. سپس او با مجموعه اشعار دیگر، مقام خود به عنوان یکی از بزرگترین شاعران نسل خود را تثبیت کرد. اشعار او تاکنون به ۶۰ زبان مختلف در سراسر دنیا ترجمه شده است

شعرهای ترانسترومر به فارسی توسط مرتضی ثقفیان ترجمه شده است. گفتگو با مرتضی ثقفیان را در فایل صوتی زیر می توانید بشنوید



Lyssna: گفتگو با مرتضی ثقفیان
------------------------------
واقعا جای تاسف است

پیشنهاد لغو قانون حفظ منافع استخدامیان

Folkpartiledaren, Jan Björklund, höll sitt traditionella sommartal i Socitetshuset på Marstrand på söndagen den 7 augusti. Foto: Thomas Johansson/Scanpix.

رهبری حزب لیبرال سوئد خواستار لغو مقررات اولویت استخدامیان در قانون حفظ منافع استخدامیان (LAS) است. هییت رییسه این حزب هفته آینده در نشست سالانه خود اعلام خواهد کرد که عامل تعیین کننده برای کارکردن و یا ادامه کار افراد باید صلاحیت کاری و نه طول مدت استخدام آنها باشد. طبق قانون حفظ منافع استخدامیان هنگام اخراج کارکنان به علت کمبود کار، افرادی که سابقه استخدام آنها کوتاهتراست باید پیش از دیگران اخراج شوند.

این موضوع باعث ایجاد شکاف در گروه ائتلافی دولت است زیرا حزب مدرات خواهان تغییر قانوع حفظ منافع استخدامیان نیست.

/////////////////////////////

عدم اطلاع زندانبان از خطرناک بودن زندانی

Tatuerade händer bakom galler. Foto: Matt York/Scanpix.

زندانبان ۲۴ ساله ای که در اثر ضربات باتون یک زندانی ۲۸ ساله کشته شد، احتمالا هیچگونه اطلاعی از درجه خطرناک بودن مرد زندانی نداشت. به گفته اداره امور مراقبت از مجرمین این زن نگهبان تنها وظیفه همراهی زندانی در خارج از سلول را به عهده داشت. بدین معنی که او به واحد و یا بخشی که بطور منظم در مورد زندانیان اطلاع کسب می کنند تعلق نداشت، و احتمالا به همین دلیل از خطرناک بودن زندانی آگاهی نداشت.

این درحالی است که حتی روانشاسان این اداره اعلام کرده بودند که فرد زندانی خطرناک است.

//////////////////////////////////

گەرانی گروپەكانی كۆنترا گەریلا لە كرماشان ناوچەی دالاهۆ بە جلوبەرگی گەریلا....
چەند رۆژ لەمەوبەر لە كرماشان ناوچەی دالاهۆ گروپێكی كۆنترا كە بە جلوبەرگی گەریلا لە گوندەكانی باوەجانی ، راژاو و زەردە دەگەرێن و دەسیان كردووە بە ئازار و ئەزیەت خەلكی ناوچەكە و سوكایەتیان پێدەكەن و بە زاراوەی كرمانجی و زمانی توركی قسە دەكەن. ئەو هەلسوكەوتەش بە مەبەستی بەدناو كردنی گەریلاكانی پارتیمان لەناو گەلی ئەو هەرێمە ئەنجام دەدەن.
//////////////////////
پەروەردی ئیسلامی




////////////////

هرانا؛ اعتصاب غذای ۲۶ زندانی کرد زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا - ۲۶ زندانی عقیدتی کرد حاضر در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان قومی عقیدتی حاضر در بند دو (دارالقرآن) زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به تبعیض حاکم در این اندرزگاه و نادیده گرفتن حقوقشان توسط مقامات زندان اقدام به اعتصاب غذای نامحدود کردند.

در روزهای گذشته به تحریک سلطانی رییس اندرزگاه دو، نزاعی بین چند نفر از متهمان جرائم عادی با حسام محمدی از شهروندان بازداشت شده بوکانی رخ داده است که ابتدا وی را به قرنطینه و در ‌‌نهایت به اندرزگاه دیگری منتقل کردند ولی با افرادی که این نزاع را آغاز کرده‌اند هیچگونه برخوردی نشده و آن‌ها همچنان در اندرزگاه دو به سر می‌برند.

این رفتار تبعیض آمیز که مسبوق به سابقه است، موجب اعتراض دیگر هم بندیان حسام محمدی واقع شده است که سکوت و بی‌توجهی تنها عکس العمل مسئولان زندان نسبت به این اعتراض‌ها بوده است.

لازم به توضیح است درمیان این شهروندان کرد اهل تسنن، ماموستا محمد برائی، عبدالله خسرو‌زاده، حسین حیدری، سبحان احمدزاده، هیمن محمود تختی و برخی از فعالان مذهبی اهل سنت نیز حضور دارند که از زمان بازداشت تاکنون از حقوق زندانیان عقیدتی سیاسی چون اصل تفکیک جرائم، مرخصی، دیدار با خانواده‌های خود به صورت منظم و دیدار با مقامات قضایی قوه قضاییه ایران چون نماینده دادستان تهران بی‌بهره بوده‌اند.
///////////////////////
بروسكه‌ی سه‌رۆكی هه‌رێمی كوردستان به‌بۆنه‌ی جه‌ژنی جه‌مای ئێزیدی
Peyamnerهەولێر ٦ تشرینی یەکەم/ ئۆکتۆبەر (PNA)- سەرۆکی هەرێمی کوردستان بەبۆنەی جەژنی جەمای ئێزدی، پیرۆزبایی لە ئێزدیەکانی کوردستان و جیهان دەکات

دەقی پەیامی پیرۆزبایی سەرۆکی هەرێمی کوردستان بۆ ئێزدیەکانی کوردستان و جیهان، بەبۆنەی جەژنی جەمای ئێزدی:

"به‌ ناوی خوای مه‌زن و دلۆڤان

به‌ بۆنه‌ی هاتنه‌وه‌ی جه‌ژنی جه‌مایێ كوردی ئێزدییه‌وه‌ ، پیرۆزبایی گه‌رمم ئاراسته‌ی سه‌رجه‌م ئێزدیانی كوردستان و جیهان ده‌كه‌م.

هیوادارم ئه‌م جه‌ژنه‌یان هه‌موو ساڵێ به‌ خۆشی و كامه‌رانی له‌ كوردستانی هه‌میشه‌ سه‌رفراز و له‌ سایه‌ی ئه‌زموونی دیموكراتیانه‌ی هه‌رێمی كوردستاندا بۆ بگه‌ڕێته‌وه‌ و به‌ یه‌كڕیزی رۆڵه‌كانی گه‌له‌كه‌مانیش كه‌ كوردی ئێزدی به‌شێكی گرنگن له‌ ره‌سه‌نایه‌تییه‌كه‌ی بتوانین له‌ عیراقی فیدراڵ و دیموكراتدا مافه‌ نه‌ته‌وه‌ییه‌كانمان زیاتر بچه‌سپێنین .


مسعود بارزانی

سه‌رۆكی هه‌رێمی كوردستان

6/10/2011"

///////////////////////

استقبال از “متهمین تجاوز گروهی” با حلقه گل و شیرینی!
kurdane.com
سحام نیوز: چند روز قبل رسانه ها خبر از آزادی ۱۰ متهم دستگیر شده در حادثه تجاوز گروهی به یک زن در روستایی در نزدیکی کاشمر، از زندان وکیل آباد مشهد را منتشر کردند به گزارش سحام در پی آزادی این افراد و پس از مراجعت به روستا، مردم روستای قوژد طی مراسمی از این افراد با حلقه گل و شیرینی و ذبح گوسفند استقبال نمودند!

یکی از خوانندگان سحام با ذکر این مطلب و به نقل از منبعی دیگر برای ما نوشت:

” … چند روز پیش چند نفر از عوامل اصلی این اتفاق که دستگیر شده و در مشهد زندانی بودند به روستا برگشتند. مردم روستا با گل به استقبالشان رفتند. باورتان می شود؟! روی شانه بلندشان کرده اند، گوسفند ذبح کردند، در امامزاده ولیمه دادند و… و احتمالا این دلاور “مردان” گل سرسبد دهشان شده اند(!)
حالا این سوال برایم پیش آمده: این “مردان” قهرمان همسری ندارند که از آنها بابت این اتفاق توضیح بخواهد؟ مادری ندارند که بیخ گوششان بزند؟ خواهر ندارند که تف به صورتشان بیاندازد؟ اصلا در این روستا زنی نیست که اعتراضی بکند به اینهمه قدرشناسی در واکنش به همچون عمل شنیعی که انجام شده؟ حتی اگر در دادگاه هم تبرئه شده باشند باز هم حقیقت آن ماجرای تلخ حداقل برای خود ساکنان ده از روز روشن تر است. آی فمنیستها، بدانید که نتیجه تجاوز چندین مرد به یک زن این شد”

لازم به توضیح است که یک مقام مسئول در دادگستری مشهد نیز در این خصوص گفت: تعدادی از این افراد با ضمانت آزاد و تعدادی نیز تبرئه شده اند تا تحقیقات بیشتر از زن مدعی و سایر شاهدان انجام شود.

شانزدهم خرداد، مردی با با یک زن جوان به دلایل نامشخص به اطراف روستای قوژد کاشمر رفته بود که تعدادی از جوانان این منطقه با اطلاع از این موضوع با ضرب و شتم مرد جوان و مجروح کردن او، زن جوان را مورد آزار جنسی قرار دادند.

البته به نظر می رسد هنوز افکار عمومی نسبت به این قضیه سوالات فراوانی دارند که دستگاه قضایی باید در این خصوص ابهام زدایی کند.
///////////////////////////
مجسمه آتاتورک، جنایتکار سمبلی و نماد کشتار یک ملت در طول تاریخ ترکیه سکولار

کردانه:این تصویر، نمادی از فاشیسم و ناسیونالیسم کور در ترکیه است. آن سر جدا شده از بدن،‌ نشانه ای از عطش آنها برای کشتار کردها و جدایی از کردهاست. آن طناب که به پای آن چریک بسته شده، نمادی از خشونت و توحشی که حتی به جنازه هم رحم نمی کند و آنرا کشان کشان در سطح شهر نمایش می دهند. مجسمه آتاتورک هم، سمبلی برای آنان که قتل و عام کردها را با افکاری که او بنیان نهاده توجیه می کنند. و آن جمله روی دیوار خود به تنهایی راوی است: وطن،‌ یکی است و تجزیه نخواهد شد. آن جنازه ها را ببینید. وطن برای انسان است. انسان اما، قطعه قطعه شده. تجزیه شده. وطن را، انسان را، آنان تجزیه کرده اند. باری، این تصویر تمامی عناصر تشکیل دهنده فاشیسم را در خود دارد.



NNS ROJ: خبرگزاری فرات عکسی را منتشر کرده است که در آن اجساد نیمه متلاشی شده دو چریک کرد را در زیر تندیسی از کمال آتاترک بنیانگذار ترکیه نوین رها شده اند.

در این عکس که معلوم نیست مربوط به چه زمانی است، جنازه های دو چریک وابسته به حزب کارگران کردستان، پ ک ک، دیده می شود که طناب به دور پاهای یکی از آنها بسته شده است و به نظر می رسد جنازه ها را تا این مکان به دنبال اتومبیل کشانده باشند.
00fasesm.jpg

پشت اجساد، تندیسی از آتاترک به چشم می خورد که در زیر آن این شعار مشهور او نوشته شده است: "خوشا به سعادت آنان که می گویند ترک هستند"، همچنین بر روی دیوار پشت تندیس نیز یکی از شعارهای جمهوری ترکیه به چشم می خورد "میهن یکپارچه است و تجزیه نمی شود."

خبرگزاری فرات که به پ ک ک نزدیک است ضمن انتشار این عکس مسولیت آن را مستقیما متوجه حزب حاکم عدالت و توسعه دانسته و نوشته است "کسانی که چنین تصویری گرفته اند و برای موسسات کردی فرستاده اند، قصد تهدید، ارعاب و انتقام داشته اند. با رها کردن اجساد زیر تندیس نیز به نشانه قربانی کردن آنان برای آتاترک بوده است."

این گزارش اشاره ای به مکانی که اجساد در آن رها شده اند نکرده است.

در این گزارش پیش بینی شده است که انتشار این عکس به خشم و انزجار عمومی و احیانا شروع اعتراضهای گسترده در میان کردهای ترکیه منجر خواهد شد.
-----------------
نامه محمدصدیق کبودوند به احمد شهید
kurdane.com
محمد صدیق کبودوند" به هرحال اگرچه من اطمینان دارم جنابعالی با زحمات و کوشش های بیشتر و البته طاقت فرسا می توانید بر بخش عمده ای از موارد نقض حقوق بشر در این سرزمین دست یافته و آن را افشا نمائید


نامه کبودوند به احمد شهید
به گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد برای ایران
جناب آقای احمد شهید

من محمدصدیق کبودوند کوشنده حقوق بشر زندانی در ایران، انتخاب شایسته جنابعالی در سمت گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران، از سوی شورای حقوق بشرملل متحد را تبریک گفته و امیدوارم در اجرای وظایف تان کوشا و پیروزمند باشید من هم چنین از اینکه دولت جمهوری اسلامی تاکنون امکان ورود شما را به کشور فراهم نیاورده، متاسف شده و نگرانی خود را در این خصوص بطور ویژه ابراز می دارم. این امیدواری وجود داشت که با سفر جنابعالی به ایران، امکانی برای زندانیان سیاسی ومدنی و وجدانی فراهم شود تا از نزدیک با شما دیدار نموده و برخی از بی عدالتی ها و دغدغه های فکری خود را به اطلاع آن جناب برسانند، اما شواهد و قرائن نشان می دهد این امر تنها می تواند یک آرزو باشد.
به هرحال اگرچه من اطمینان دارم جنابعالی با زحمات و کوشش های بیشتر و البته طاقت فرسا می توانید بر بخش عمده ای از موارد نقض حقوق بشر در این سرزمین دست یافته و آن را افشا نمائید و اگرچه این امید وجود دارد که سازمان ها و نهادها و انجمن های حقوق بشری و کوشندگان ایرانی برای تهیه گزارش کامل، شفاف و واقعی توسط جنابعالی از موارد نقض فاحش حقوق بشر در ایران، با شما و دستیارانتان، همکاری لازم را به عمل می آورند، با این وصف؛ این جانب خود را موظف به یادآوری و ذکر اختصاری نقض پاره ای از حقوق و آزادی های اساسی مصرحه در اعلامیه جهانی حقوق بشر به قرار ذیل می دانم؛
۱. نقش حق تعیین سرنوشت و نقض حق انتخاب نوع حکومت مورد دلخواه مردم از طریق همه پرسی آزادانه،
۲. نقض حق خواستارشدن سامانه های دموکراتیک متضمن و تامین کننده حقوق و آزادی های مدنی، سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی
٣. نقض حق انتخاب آزادانه دولت و مجلس مبتنی بر اراده آزاد مردم، برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و ادواری نهادهای انتخابی و نقض حق انتخاب شدن و انتخاب کردن بدون محدودیت های ایجادی حکومتی
۴. نقض حق تشکیل احزاب، سازمان ها و مجامع سیاسی مسالمت آمیز و نقض حق مشارکت عمومی تمامی مردم در اداره امور کشور
۵. نقض آزادی اندیشه، وجدان و مذهب و نقض حق ابراز و بیان اندیشه و مذاهب غیردولتی و تحت تعقیب قرارگرفتن افراد به اتهام داشتن عقاید خاص سیاسی، مذهبی و غیرمذهبی و دستگیری بازداشت پیروان برخی عقاید و مذاهب و سلب آزادی های مذهبی پیروان مذاهب به ظاهر مجاز،
۶. نقض آزادی بیان و قلم و توقیف مطبوعات و رسانه ها و تحت تعقیب و آزارقرار ندادن و زندانی نمودن فعالان مطبوعاتی، روزنامه نگاران و نویسندگان منتقد و مخالف و آزادی خواه
۷. نقض حقوق کارگران، کشاورزان، معلمان و دانشجویان و اصناف مختلف و سلب حق تشکیل اجتماع، اتحادیه و سندیکاهای صنفی و آزار و تعقیب فعالان کارگری، دانشجویی و معلمان و محروم نمودن دانشجویان ناراضی از حق تحصیل،
٨. سلب آزادی فعالیت های مدنی، اجتماعی و حقوق بشری و تحت آزار و تعقیب قرار دادن و زندانی نمودن کوشندگان مدنی و حقوق بشری و ممانعت از فعالیت نهادها و سازمان های غیردولتی حقوق بشری.
۹. نقض حقوق زنان و اعمال تبعیض نسبت به نیمی از جمعیت کشور و استمرار نابرابری حقوقی میان زنان با مردان و اعمال خشونت و آزار مداوم علیه زنان در جامعه،
۱۰. نقض حقوق اساسی کودکان و نادیده گرفتن حقوق مندرج در کنوانسیون حقوق کودک، وجود میلیون ها کودک بازمانده از تحصیل و مدرسه و میلیون ها کودک کار تحت استثمار و بهره کشی در کشور،
۱۱. سلب حقوق فرهنگی، زبانی، قومی، نژادی و مذهبی اقوام و سرکوب و آزار و دستگیری و حبس و اعدام فعالان و ناراضیان قومی کرد، عرب، بلوچ، ترک و ترکمن،
۱۲. سلب حق حیات از افراد بطور گسترده و افزایش روزافزون تعداد محکوم شدگان به اعدام و اجرای آن در انظار عمومی و ادامه اعدام کودکان و زندانیان سیاسی
۱٣. فقدان دادگستری مستقل بویژه در رابطه با متهمان و ناراضیان سیاسی و مدنی، و تسلط سازمان های امنیتی و پلیس سیاسی موسوم به وزارت اطلاعات بر دستگاه قضایی و تعیین نوع و میزان محکومیت زندانیان سیاسی توسط سازمان مزبور
۱۴. اعمال آزار و شکنجه های جسمی و روانی و رفتارهای ظالمانه در بازداشتگاه های امنیتی و پلیس و اخذ اعتراف های اجباری و صدور و اجرای مجازات های غیرانسانی از قبیل قطع دست و پا و اعضای بدن محکومان،
۱۵. سلب آزادی ها و امنیت شخصی و فردی افراد، مداخله در امور زندگی خصوصی، ممانعت از حق شنیدن و دیدن اخبار و اطلاعات مورد علاقه افراد و ممانعت از حق انتخاب سبک زندگی و انتخاب نوع پوشش افراد،
۱۶. تخریب گسترده و آسیب رسانی فزاینده به محیط زیست و نیز نابودی آثار باستانی و میراث بشری موجود در کشور بواسطه برخی اقدامات دولتی،
با عنایت به مراتب فوق، از آن جناب انتظار است، با بذل توجه جدی به موارد جدی نقض و پایمالی حقوق بشر در ایران، گزارش جامع در این خصوص به وجدان جهانی ارائه فرمائید، پیشاپیش از اقدام مقتضی که جنابعالی مبذول می دارید، سپاسگزاری می کنم.

تهران، زندان اوین ؛ ۱۲ مهرماه ۱٣۹۰/۴ اکتبر ۲۰۱۱
محمدصدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر