Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۰, یکشنبه

آخرین نامه بهنام گنجی به نهال سحابی



هم اکنون نامه ای بدستمان رسیده است از داخل کشور که آخرین نامه بهنام گنجی به نهال سحابی میباشد.
بهنام گنجی.
سلام نهال جان حالت چطوره ؟امیدوارم خوب و خوش باشید.
چه کنیم دردها و رنجهای که در زندان متحملش شدیم بازگو کنیم یا با خود به زیر خاک به بریم؟
در مملکتی که هیچ کرامتی برای انسان باقی نمانده است مرگ بهتر است از زندگی با زلت و ننگ گرگها کوهیار را بردند به جای نامعلوم همان رنجی که بر سرمن و تو آورده اند برسرش می آورند...
من امروز انسانی خرد شده ام در مملکتی زندگی میکنم بی کرامتم نهال دوست عزیزم اگر کوهیار را دیدی این پیام بهش بگو بهنام برای همیشه از این جهان نابرابر و از این زلت ونگبتبار خدای حافظی میکنم امیدوارم شما هم در زندگیت شاد و خوش باشید نهال این آخرین نامه من به تو میباشد نه از این نظر که با شما قهر کرده باشم نه چنین نیست این نامه خدا حافظی میباشدتا ابد من بسوی خاک میروم که دوست دیرینم است.
اکنون من یک مرده هستم کسی که کرامتش ازش بگیرند حیثیتش ازش بگیرند مرده است
نهال جان مرا به بخشید اگر بر سر شوخیهایمان چیزی گفته باشم که دل عزیز شما را رنجانده باشم به همه دوستانی که من نتوانسته ام و یا وقت نکرده ام نامه ارسال کنم از طرف من تقضایی بخشش کنید تا مرا به بخشند.
نهال با درودی فراوان و بی پایان
خدا حافظ خدا حافظ ایران خدا حافظ مادر پدر و دوستانم من دیگر رفته ام و در سفری برگشت ناپذیرم بگوئید به ستاره ها که ستاره من به پائین کشیده شده است اکنو من بی ستاره ام خدا حافظ سنگها کوه ها و جنگلها
شاید روزی جنگلها به سبب قدمهایم از من دلخور شده باشند پوزش.

ستاره ها آسمانها خدا حافظ
با درود
بهنام گنجی
5 شهریور 1390
--------------------------
دلایلی که وجود دارد و من خودم شخصا بعنوان یک روانکاو حاضر نیستم به هیچ عنوان قبول کنم که خودکشی نهال سحابی 37 ساله به خاطر مسائل عاشقانه بوده باشد 2 دلیل عمده شماها در نظر بگیرید یک سوابق رژیم و زندانهای مخوف این رژیم 2 که دلیل اصلی میباشد این خانم و هم بهنام هر دو توسط زندان بانان رژیم مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و ازشون فیلم برداری شده است بعداز مدت کوتاهی آزادی از زندان دست به خودکشی میزنند و یک انسان بالغ و در سن 37 سالگی نمیتواند به این صورت عاشق بشود که این حرکت بچه های زیر 18 میتوانند دست به چنین کارهای بزنند این چیزهای بعنوان خودکشی بخاطر عاشق شدن باشد به ذهن من به هیچ عنوان خطوره نمیکند و نمیتوانم به پذیرم چرا چون این زن هم از نظر خوشگلی خوشگل بوده و مدتی در زندان بوده و بهنام هم که دوست صمیمی ایشان بوده دردهای پنهانی همدیگر را برای یکدیگر تعریف نموده اند و هردو مورد بی احترامی و حتی مورد تجاوز جنسی نیز قرار گرفته اند توسط مسئولین زندان و دلیل سومی که باید روی آن انگشت گذاشته بشود در دیده این عزیزان بودن فرد متجاوز میباشد و تماسهای توسط متجاوزین کاری کرده است که خودکشی را بهترین راه چاره برای نجات از دست متجاوزین میباشد بوده است اولا این خانم کسی بوده تحصیل کرده باسواد و در عین حال وبلاگ نویس بوده که من یک دلیل بیشتر نمتوانم برای خودکشی نهال سحابی پیدا کنم آنهم توسط مامورین زندان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و ازش فیلم برداری نموده اند و روز بروز در ذهنش بوده و ذهنش را به این قضیه مشغول کرده است که در نهایت دست به خودکشی زده است
////////////////////////////

قەرەیلان وه‌ڵامی هه‌ڕه‌شه‌کانی ئه‌ردوغانی دایه‌وه‌


موراد قەرەیلان وەڵامی ھەڕەشەکانی سەرۆک وەزیری تورکیا ڕەجەب تەیب ئەردۆگانی دایەوە و گوتی سەرۆک وەزیر دەیەوێت بەھەڕەشە و ھێزی پۆلیس و سوپا و کڕینی چەک کاریگەری زیاد بکات و مرۆڤی تر بکوژێت و ئەنجام بەدەست بخات بەڵام پێچەوانەیە و شکست دێنێت چونکە ئێمە زرنگین قەرەیلان تەئکید لەوە دەکاتەوە کە حکومەت و دەوڵەت لەبەرامبەر بزوتنەوەی ئازادی کوردستان شکستی ھێناوە.
ڕاگەیاندنی لایەنگر
قەرەیلان تێکەڵی ڕاگەیاندنی تورک و دەسەڵاتی بەمشێوەیە لێکدایەوە و ووتی ئەوە ڕاستیەکە کەتەمەنی داگیرکەری کلاسیک لەکوردستان کۆتایی پێھاتووە و بەڵام دەوڵەت لەسەر مانەوەی سوره‌ و زیاتر وتی ڕاگەیاندنی تورک ھەوڵدەدات دۆزی مافداری کورد ڕوو ڕەش بکات ڕاستیەکان پێچەوانە بکاتەوە بەڵام لەبەرچاوی ھەرکەسێکە کەئەو ڕووداوانەی ڕوودەدەن بیانخەنە ئەستۆی ئێمە قەرەیلان داوا لەڕاگەیاندنی تورکیا دەکات دەستیان بخەنە سەر ویژدانیان و دەڵێت دەوڵەت دەکوژێت بەڵام ئێوە دەیخەنە ئەستۆی ئێمە قەرەیلان گوتی بەکورتی ڕاگەیاندنی تورک شەڕێکی دەرونی لەکوردستان بەڕێوە دەبات ئەوە ڕێبازی ساڵی نەوەدەکانە،ئەردۆگان شکست دەھێنێت قەرەیلان لەبارەی لێدوانەکەی ئەردۆگانەوە کەگوتبووی دژی تیرۆر تێدەکۆشین لەبەرامبەردا قەرەیلان دەڵێت ئێستا سەرۆک وەزیر دەیەوێت بەکڕینی چەک و ھێرشی پۆلیس و سوپا ئەنجام بەدەست بخات بەڵام نا پێچەوانەیە و ئەردۆگان شکست دەھێنێت و ئێمە سەردەکەوین و ئێمە لەوان بەھێزترین و لەبەرامبەر ڕای گشتیدا بەئاشکرایی دەڵێم حکومەت لەبەرامبەر بزوتنەوەی ئازادی شکستی ھێناوە ئێمە ھەم بەخۆمان و ھەم بەگەلیش باوەڕین با ئاقڵی بۆ ئێمە نەنێرن و ئێمە وەکو بزوتنەوە چل ساڵە لەناو سیاسەت داین لەخۆپاراستن و ھونەری شەڕ ئێمە باوەڕمان بەخۆمان ھەیە.لەفورات نیوزەوە
--------------------------------

گه‌ریلاکان هه‌لیکۆپته‌رێکیان تێکشکاند

به‌ پێى ئه‌و زانیارییانه‌ى ده‌ست (چه‌تر ) که‌وتووه‌ هێزه‌کانى پاراستنى گه‌ل (هه‌په‌گه‌) له‌ شه‌ڕه‌که‌ى ناوچه‌ى هه‌کاریدا (هه‌لیکۆپته‌رێکى جۆرى سکۆرسکى) تێکشکاندووه‌.

ئه‌مرۆ به‌ درێژایى رۆژ له‌ ناوچه‌ى هه‌کارى و ده‌ورووبه‌رى له‌ نێوان هێزه‌کانى پاراستنى گه‌ل و سوپاى تورکدا شه‌ڕێکى توند هاتۆته‌ ئاراوه‌. به‌ پێى سه‌رچاوه‌ باوه‌ڕپێکراوه‌کان (12) سه‌ربازى تورک کوژراون و ژماره‌یه‌کى زۆریش بریندار بوون. راگه‌یه‌ندرا هه‌ر له‌م شه‌ڕه‌دا (هه‌لیکۆپته‌رێکى جۆرى سکۆرسکى) له‌ لایه‌ن هێزه‌کانى پاراستنى گه‌له‌وه‌ تێکشکێندراون.
به‌ڵام به‌ گشتى هێشتا ئه‌نجامى گشتى شه‌ڕه‌که‌ بڵاو نه‌بۆته‌وه‌.
-------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر