Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

مطمئن باشید هیچ حقی به هدر نمیرود دیر و زود دارد حق هیچ انسانی گم نمیشود


مطمئن باشید هیچ حقی به هدر نمیرود دیر و زود دارد حق هیچ انسانی گم نمیشود
شما ها تا توانستید کشتید خونریزی نمودید حالا قذافی را با چشمان خود دیدی که چگونه باش رفتار نمودند مطمئن باشید خون این عزیزانی که با این گناه که تفکرشان با شما فرق داشت که جانشان را گرفتید روزی جان شما و امثال شما گرفته میشود حالا حکم اعدام دو نوجوان کرد را تائید شده است خونشان به هدر نمیرود مطمئن باش ای ظالم
-----------------------------
پایان عمر یک رعب و وحشت در لیبی پایان عمر یک بیمار که نتوانسته بود بیاموزد که ملت مثل او انسان هستند گوسفند نیستند پایان یک بیمار که حاضر نبود به پذیرد که ملت چه میخواهند میخواست خود همه چیز را تعین کند که ملت چه بخواهند و چه نخاهند باید او تعین تکلیف کند.

معمر قذافى خواهش مى كرد او را نكشند

يكى از انقلابيون خبر مرگ قذافى را ناگهانى به دخترش داد ؛" مو وزوزى مُرد!

دبی-العربیه.نت

منابع رسانه اى خبر داده اند كه عايشه دختر 34 ساله معمر قذافى در پى شنيدن خبر دستگيرى پدرش با تلفن ماهواره اى او تماس گرفت ولى از آن سوى خط شنيد: مو وزوزى مُرد.

اصطلاح "مو وزوزى" لقبى بود كه ليبيايى ها به رهبر خود داده بودند. او عادتاً علاقه داشت موهاى خود را مرتب نكرده و بلند و آشفته نگهدارد. البته موهاى فرق سرش ريخته بود و موهايى را كه در آن قست كاشته بود به گفته دستگير كنندگانش به دليل نداشتن پيازچه در محل، خيلى سريع در كشاكش دستگيرى و اسارت و انتقال از دست داد.

دختر قذافى كه با برادرش سيف الاسلام دو عنصر مهم محبوبيت نسبى اين خانواده را در ميان مردم عادى ليبى تشكيل مى دادند، به شدت به پدر خود علاقمند بود، تا جايى كه پيش از سقوط طرابلس غرب، پايتخت ليبى به دست انقلابيون و گريز به همراه بعضى از افراد خانواده به خاك الجزاير، به رغم حاملگى در آخرين هفته هايش، به باب العزيزيه آمد و در دفاع از پدر و سياستها و افكارش سخنرانى كرد.

آن گونه كه روزنامه بريتانيايى ديلى تلگراف در شماره روز شنبه 22/10/2011 خود نوشت: عايشه كه با مادرش صفيه در الجزاير بود به گوشى ماهواره اى "ثريا" ى پدرش زنگ زد تا از صحت و سقم خبر بازداشتش مطلع شود. ليكن جوان رزمنده اى كه گوشى را برداشت بى توجه به احساسات يك دختر نسبت به پدرش، خيلى ساده و ناگهانى به او گفت: "مو وزوزى خلاص، مًرد".

عايشه در حالى اين خبر را شنيد كه حتى هيچ رسانه اى هنوز احتمال كشته شدن قذافى را نداده بود و اين دختر مايل بود پدرش نوه تازه بدنيا آمده اش را حداقل يكبار ببيند.

حماد مفتى على، يك رزمنده 28 ساله مخالف قذافى كه در صحنه بود به ديلى تلگراف گفته است: معمر قذافى از انقلابيون خواهش مى كرد او را نكشند. او به آنان مى گفت: هر چه مى خواهيد از پول و طلا به شما مى دهم، فقط مرا زنده بگذاريد.

لازم به ذكر است مقامات شوراى انتقالى حكومت جديد ليبى از طريقه اعلام خبر قتل قذافى به دخترش انتقاد كرده و توضيح داده اند كه فرد كُشنده رهبر سابق ليبى را نيز شناخته اند و او را مورد بازخواست قرار مى دهند. ليكن از سوى ديگر گفته مى شود كه قاتل قذافى يك نوجوان ليبيايى 17 ساله است و لذا به دليل سن پايينش مجازات نخواهد شد. با اين حال مسئولان جديد اين كشور از قاتل قذافى به عنوان "قهرمانى كه به عمر يك ديكتاتور پايان داده است" ياد مى كنند.

/////////////////

قدرت زمین لرزه 3/7 ریشتر بود

حدود 1000 کشته آمار اولیه قربانیان زلزله در شمال کردستان در منطقه وان

دبی-العربیه.نت

در گزارش های اولیه خبرهای رویترز شمار قربانیان زلزله شدید در شرق ترکیه را دست کم 1000 کشته برآورد کرد.

بعد از ظهر یکشنبه 23-10-2011 زلزله ای که مرکز زلزله نگاریی آمریکا آن را 3/7 ریشتر برآورد کرده، مناطق شرق ترکیه را لرزاند. خبرگزاری های این کشور از کشته و زخمی شدن چندین نفر و آسیب دیدن ساختمان ها خبر می دهند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که چندین منزل در استان وان در شرق ترکیه واقع در نزدیکی مرز ایران تخریب شدند. این استان در 1200 کیلومتری آنکارا پایتخت ترکیه قرار دارد.

آناتولی به نقل از مرکز زلزله نگاری آمریکا گزارش داد که پس لرزه ها که قدرت برخی از آن ها به 6/5 ریشتر می رسد، ادامه دارد.

مرکز زلزله 19 کیلومتری شهر وان 2/7 کیلومتری عمق زمین قرار دارد. این در حالی است که مرکز زلزله نگاری ترکیه شدت زلزله استان وان را 6/6 ریشتر گزارش کرده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه هنگام زلزله در شهر استانبول حضور داشت. آن گونه که شبکه " ان تی وی" اعلام كرده است ، انتظار می رود اردوغان به همراه تعدادی از وزيران به وان برود.

شهردار وان اعلام کرد شبکه تلفن این شهر به شدت در نتیجه زلزله آسیب دیده است. در این شهر حدود 380 هزار نفر زندگی می کنند.

این زلزله که ساکنان استان های مجاور نیز آن را حس کردند، موجی از ترس و وحشت را به وجود آورده است. تصاویر اولیه مخابره شده نشان می دهد که تعداد زیادی از ساکنان منازل خود را ترک کرده و در خیابان ها به سر می برند.

وان در سال های اخیر شاهد زلزله های پی در پی بود. دو زلزله ای قوی که اگوست و نوامبر سال 1999 مناطق صنعتی شمال غرب ترکیه را لرزاند، به کشته شدن حدود 20 هزار نفر انجامید.

/////////////////////////

لیونی: معامله آزادی شلیط ، حماس را تقویت کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلانتقاد خانم تسیپی لیونی، رهبر حزب "کادیما" از انجام معامله در مورد شلیط با پاسخ خشمگینانه سران حزب "لیکود"، حزب حاکم، روبرو گردید.

خانم لیونی در سخنان خود که از رادیو اسرائیل پخش شد، ارزیابی کرد که مبادله شلیط موجب شدت گیری انزوای اسرائیل و تقویت گروه تروریستی حماس شده است.

ولی بلندپایگان حزب "لیکود" این سخنان خانم لیونی را "بزدلانه" توصیف کردند و گفتند: چگونه ممکن است که او تا امروز سکوت پیشه کرده بود و اکنون چند روز پس از انجام مبادله زبان به اعتراض می گشاید؟

خانم لیونی در گفتگوی امروز با رادیو اسرائیل ارزیابی کرد که بر اثر انجام مبادله شلیط، اسرائیل نیروی بازدارنده خود را از دست می دهد – و در تقویت سخنان خود گفت: هنگامی که حماس از داخل غزه اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار می دهد، دولت اورشلیم این توان را ندارد که از امنیت مردم دفاع کند.

قرار است اسرائیل در دو ماه آینده 550 زندانی امنیتی دیگر فلسطینی را در چارچوب معامله شلیط آزاد کند. ولی خانم لیونی توصیه کرد که تعیین اسامی این زندانیان را اسرائیل باید با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی همآهنگ سازد تا باعث تقویت موقعیت او شود و نه آن که با رفتار خود موجب قدرت گرفتن بیشتر حماس گردد.

ولی یک سخنگوی دولت نتانیاهو گفت که کابینه او تمام ملاحظات مربوط به این امر را در نظر گرفته و برای سرکوب ترور به تلاش قاطعانه و همه جانبه ادامه می دهد.

صدها تن در اثر زمین لرزه شدیدی در شرق ترکیه جان باختند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلزلزله ای قدرتمند بعداز ظهر امروز شهر وان در جنوب شرق ترکیه را لرزاند.

گزارش ها حاکی است که این زمین لرزه، تلفات انسانی و خسارات مالی فراوانی برجا گذاشته است.

یک مقام محلی با تأکید بر اینکه شمار کشته ها بسیار بالا است و بیشتر ساختمان ها تخریب شده اند، گفت که دولت آنکارا نیاز به کمک فوری دارد. ارزیابی می شود که دستکم یک هزار تن در این زمین لرزه جان باخته باشند.

دولت اسرائیل اعلام آمادگی کرد که کمک های فوری خود را برای زلزله زدگان در ترکیه ارسال کند.

قدرت زمین لرزه هفت و دو دوهم ریشتر بود و در برخی مناطق مرزی ایران نیز احساس شد.

زلزله در ساعت یک و چهل و یک دقیقه بعدازظهر به وقوع پیوست و مرکز آن در منطقه ای بین شهر وان و مرز ایران و ترکیه بود.

شهر وان، میزبان شمار بسیار زیادی از پناهجویان ایرانی است.

نخستین انتخابات آزاد پس از آغاز "بهار عربی" در تونس برگزار شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلمیلیون ها نفر از مردم تونس امروز در انتخابات مجلس مؤسسان آن کشور شرکت کردند.

این نخستین انتخابی است که در یک کشور عربی، پس از آغاز خیزش های مردمی در جهان عرب برگزار می شود.

ده ماه پیش، خیزش های مردمی در جهان عرب که بعدها به "بهار عربی" موسوم شد از تونس آغاز شد.

ناظران می گویند که احتمالاً حزب اسلام گرای "النهضة" برنده این انتخابات خواهد شد.

یک شهروند جوان تونسی امروز در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" با ابراز ناخرسندی از اینکه احتمال دارد یک حزب اسلام گرا برنده اصلی انتخابات شود، گفت: «این چیزی نبود که من می خواستم. این اسلام گرایان ممکن است ما را مجبور کنند نحوه زندگی آزاد خود را تغییر دهیم».

ناظران می گویند اینکه تونس به سمت اسلامی شدن پیش رود و یا یک دموکراسی سکولار، آینده قیام های منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در جریان رأی گیری امروز، زمانی که آقای رشید الغنوشی، رهبر اسلام گرایان تونسی برای رأی دادن به یک حوزه رأی گیری رفت، ده ها تن از جوانان هوادار سکولاریزم دور او حلقه زدند و فریاد می زدند، «تروریست – برو گمشو».

سناتور مک کین: لیبی تمام شد؛ حال ناتو باید به یاری مردم سوریه رود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلسناتور پر نفوذ آمریکایی جان مک کین، با اشاره به تمام شدن عملیات نظامی ناتو در لیبی، گفت حال زمان آن رسیده است که ناتو به دخالت نظامی در سوریه به منظور حفاظت از جان شهروندان آن کشور که توسط نیروهای امنیتی بشار اسد کشته می شوند، بیاندیشد.

این درحالی است که وزیر خارجه بریتانیا، ویلیام هیگ تأکید کرد که جهان غرب قصد ندارد یک عملیات نظامی همانند آنچه در لیبی انجام داد، در سوریه نیز انجام دهد.

همه این ها در حالی است که ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه، مدعی شد که "روند اصلاحات" در آن کشور "بی سابقه" است و میلیون ها نفر از معترضان به رژیم اسد را، اعضای "القاعده" نامید. حکومت دمشق پیشتر مدعی بود همه مخالفان، "مزدوران آمریکا و اسرائیل" هستند.

ولید المعلم همچنین به ترکیه هشدار داد که با حمایت از خیزش مردم سوریه، روابط دمشق – آنکارا را نابود نکند.

شورای ملی انتقالی لیبی رسماً آن کشور را "کشوری آزاد" اعلام کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلشورای ملی انتقالی در لیبی، رسماً آن کشور را "کشوری آزاد" اعلام کرد.

در مراسمی که عضر امروز با هزورون ده ها هزار تن در شهر بنغازی، مقر اصلی و اولیه مخالفان حکومت سابق قذافی بر پا شد، اعضای شورای انتقالی اعلام کردند که با کشته شدن معمر قذافی و تسلط مخالفان بر تمام خاک لیبی، حال دیگر آن کشور "کشوری آزاد" است.

این در حالی است که تلویزیون سوریه امروز یک نوار صوتی از سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی پخش کرد که وی در آن با تآکید بر اینکه زنده و سلامت است، گفت همچنان به مقابله سخت با شورای ملی انتقالی پس از مرگ پدر و برادارانش ادامه خواهد داد.

همزمان، آقای محمود جبرئیل، نخست وزیر شورای ملی انتقالی لیبی امروز به خبرنگاران گفت که امیدوار است در عرض یک ماه دولت موقت لیبی تشکیل شود و پس از آن نیز، هر چه زودتر انتخابات آزاد در آن کشور برگزار گردد.

ژنرال اسرائیلی: ما همچنان باید آماده جنگ با حکومت ایران باشیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلیک امیر نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل توصیه کرد که اسرائیل همچنان باید برای ویران کردن تأسیسات اتمی رژیم ایران آمادگی داشته باشد.

ژنرال ذخیره، عوزی دایان که ریاست یک گروه پژوهشی در امور امنیتی را نیز در دست دارد، در این رابطه گفت: «اگر اسرائیل برای حمله نظامی به تأسیسات اتمی ایران خود را آماده نسازد، مرتکب اشتباه بزرگی خواهد شد».

ژنرال عوزی دیان افزوده گفت: گر چه می دانم که حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته ای رژیم ایران نتایج خوشایندی برای اسرائیل در پی نخواهد داشت، ولی اسرائیل باید همچنان آماده باش خود را حفظ کند، چون اگر امنیت اسرائیل به صورت جدی به خطر افتد، گزینه دیگری در دسترس نخواهد بود.

ژنرال دیان ارزیابی کرد که حکومت ایران ممکن است در ظرف چند ماه تا حداکثر دو سال بتواند نخستین بمب اتمی خود را بسازد.

این امیر نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل یادآوری کرد که ایالات متحده به تماس های تنگاتنگ با اسرائیل ادامه می دهد تا دو کشور بتوانند عملیات خود را علیه برنامه های اتمی رژیم ایران همآهنگ سازند.

کلینتون به جمهوری اسلامی: تصور نکنید که عراق را به شما می دهیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیلوزیر امور خارجه ایالات متحده بار دیگر به حکومت ایران هشدار داد که نباید تصور کند پس از خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق می تواند نفوذ خود را در آن کشور افزایش دهد.

خانم هیلاری کلینتون تأکید کرد که هر چند نظامیان آمریکایی از عراق خارج می شوند، ولی همچنان حضوری قدرتمند در منطقه خواهند داشت.

او افزود: «اگر حکومت ایران نگاهی به اطراف خود بیاندازد، پایگاه های نظامی آمریکایی را در سراسر منطقه خواهد دید و همچنین متوجه خواهد شد که ترکیه، همسایه غربی ایران، عضو ناتو و هم پیمان ایالات متحده است».

همزمان، یک روزنامه چاپ تهران هشدار داد که خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق امکان دارد قدمی باشد، در جهت انجام عملیاتی نظامی علیه حکومت سوریه و یا حتی جمهوری اسلامی ایران.

روزنامه "ملت ما" در مقاله اساسی امروز خود، همچنین با تأکید بر این نکته که دولت عراق قادر نیست به تنهایی امنیت آن کشور را تأمین کند، پیش بینی کرد که با خروج نظامیان آمریکایی از عراق، ناامنی در آن کشور افزایش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر