Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

انعکاس خبر اتحاد میان سازمانهای یارسانی در رسانهای کردی و ایرانی که ما بعنوان یک پیروزی بزرگ برای مردم عزیز یارسانی میدانیم با تشکر از نوروز تیوی و دس


انعکاس خبر اتحاد میان سازمانهای یارسانی در رسانهای کردی و ایرانی که ما بعنوان یک پیروزی بزرگ برای مردم عزیز یارسانی میدانیم با تشکر از نوروز تیوی و دست اندرکاران آن تلویزیون.


اتحاد میان سازمانهای یارسانی دل ملت ستمدیده یارسان را شاد و خوش نمود اما مسئولین و دست اندرکاران در درون این سازمانهای یارسانی باید خیلی هشیار باشند که افراد و یا احزاب تمایتخواه و فرصتطلب به این اتحاد لطمه و یا صدمه وارد نکنند


///////////////////
چیزی هستش که نباید فراموش کردآن هم این است که در چند ماه گذشته در یک نشست یکی از رهبران به اصطلاح کرد شرکت نمودم بعدا در یک ویدئو که خودم ظبط نموده ام مشاهده شد که به سوی ما انکشتش اشاره میکند و میگوید ما دشمن شما هستیم خوب مگر ما کی هستیم؟ بعدا من دست به تحیقیقات زدم جهت فکری ایشان را مورد بررسی روانکاوی قرار دادم که فهمیدم ما را اسرائیلی میدانند و همه جهت فکری ما را میشناسند و نوشتهای بنده را مطالعه میکنند و پس من هم کرد هستم یعنی منظور این آقا این بوده که من بعنوان ساموئیل کرماشانی همیشه خواستار برقراری دوستی میان ملت اسرائیل و ملت کرد بوده ام و نزدیک به 450 هزار کرد در کشور اسرائیل زندگی میکنند و میخواهیم از راه آنها دوستی میان ملت کرد و ملت اسرائیل برقرار بشود باید دشمن آین فرقه ها باشیم این برای تجربه سیاسی بعنوان سندی در تاریخ روزی بصورت کتاب جزئی منتشر خواهند شد
اگر دشمنی شما با کرمانشاهی هاست سخت در اشتباه هستید اگر دشمنی شما با کشورهای همچون اسرائیل است باز سخت در اشتباه هستید چرا چون اسرائیل نیامده است خاک شما را اشغال بکند اشغالگران همانای هستند که شما و تفکر شما را تحت تاثیر شعارهای رنگاورنگ آنها قرار میدهند و اگر این نوع رفتارها ادامه داشته باشد مبارزه شما روزی دنده معکوس را خواهند گرفت و به حاشیه و به تاریکی خواهند گرائید
و تصمیم گرفتم بر روی شخصیت این رهبر که چنین برخوردی نموده است دست به تحقیقات شخصیت شناسی رفتارشناسی بکنم و سپس آن را در اختیار دوستان قرار میدهم شاید شخص ایشان چندان مقصر نباشد اما جهت گیری فکری ایشان من خطرناک ارزیابی میکنم که نمونه این جهت گیری فکری باید با حزب توده در زمان بقدرت رسیدن نظام جمهوری اسلامی مقایسه کرد از 3 زاویه ی مختلف باید این حرکت را مورد بررسی قرار داد 1 به دلیل اینکه جهت گیری فکری ایشان زمانی دستخوش جهت گیری فکری و آموزشهای حزب بعث در خاورمیانه قرار گرفته و دوم شعار سوسیالیستی بر مبنایی دیکتاتوری پروژلتاریای و تفکر خشک تک فردی و فرد پرستی یک حزب واحد و رهبر واحد . 2 تحت تاثیر قرارگرفتن رسانه های ضد اسرائیلی کشورهای عربی و ایران که هر اتفاقی به افتد آن را به گردن ملت اسرائیل میندازند.
سوم تحت تاثیر قرار گرفتن تبلیغات مزدوران وزارت اطلاعات قرار گرفتن و نیات برقراری دوستی با رژیم ایران و خود نزدیک نمودن به این رژیم به دلایل مافوق میباشد نمونه زیاد است دزدیدن تخم مرغ منکر شدن دزدی که همه آن را دیده اند به اخلاق سیاسی و سیاستی که شما آن را دنبال میکنید بسا لطمه وارد میکند تکنولوژی امروزی هیچ حرکاتی که دزدانه انجام بگیرد و منکرش بشود قبول نمیکند و در دید همگان قرار میگیردو آبروی سیاسی برای آبروباختگان برای کسانی که به خون عزیزان خیانت میکنند و خود را مدافع ملت میدانند روزی در پای لرزش باید به ایستند.
و تحت تاثیر قرارگرفتن آبروباختگان که ننگ برای ملتشان میخرند و از دروغگویی نباشد هیچ چیزی بلد نیستند بسا آبروی یک جریان در حال محبوبیت را پیش همگان میبرد و لطمه ای جبران ناپذیر به این جریان میزنند. وزارت اطلاعات در دل این اشخاص لانه نموده است دمشان زیر دست وزارت اطلاعات به دلایل خریدن خانه و زمین و ماده پرستی گیر کرده است یقین داشته باشید کسانی که سابقه مزدوری براشون ارثی شده باشد دوستی را نمیشناسند هر وقت و هر ساعتی که فرصت پیدا کنند ضربه خود را میزنند.
برای نمونه خیلی از این افرادی که زمانی انسان فروشی کرده اند و در مرزهای ایران و عراق کمین میگرفتند تا شاید یک سرباز بیچاره ایرانی که از چنگ ملاها به هراسان آده بود خود را به عراق برساند و پناهنده بشود به دام آین آقایان و پدرانشان می افتاد و در جا سرش را میبریدند و سر این سرباز را به دولت عراق تحویل میدادند و در مقابلش پول دریافت میکردند حالا با اطلاع دقیق وزارت اطلاعات و با امکانات دقیق وزارت اطلاعات به کمپ این احزاب سفرهای میکنند عکس تهیه میکنند و اطلاعات را جمع آوری میکنند و در نهایت به مزدوران وزارت اطلاعات که در خارج از کشور هستند تحویل میدهند و در مقابلش پول دریافت میکنند برادرانشان و شخص خود نیز به ایران سفر میکنند و در ایران زمین و خانه را خریده اند و با وزارت اطلاعات معامله میکنند بگذارید ادامه بدهند روزی حقایق برای همگان آشکار میشود چه کسی پاک است و چه کسانی خائن و وطن فروش این را به تاریخ میسپاریم روز افشایی این حقایق زیاد دور نیست اسنادها مثل خودش باقی میمانند.
این مقاله ادامه دارد .
با تشکر ساموئیل کرماشانی
///////////////////////////////////////////


صدور قرار بازداشت برای یک فعال مدنی کرد در مریوان
خبرگزاری هرانا - رحیم باجور دانشجو دانشگاه پیام نور مریوان و از اعضای فعال انجمن سبز چیای مریوان که روز ۵ شنبه هفته گذشته بعد از احضار تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات شهر مریوان بازداشت شده بود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز شنبه مورخ ۲۳ مهرماه به دادگاه منتقل و بعد از تفهیم اتهام اولیه از سوی دادگاه انقلاب برای وی قرار بازداشت صادر شده است.

لازم به ذکر است بردار دیگر وی رحیم باجور از اعضای هیئت مدیره انجمن سبز چیای مریوان از تاریخ ۱ مردادماه در بازداشت اداره اطلاعات به سر می‌برد و بعد از بازداشت فرزندی دیگری از این خانواده مادر پیر آن‌ها دچار مشکلات روحی شدید شده است.
---------------------------------------------------

حضور گسترده نیروی قدس در منطقه سبز بغداد


روزنامه شرق الاوسط ۲۴ مهر، به نقل از منبع امنیتی سابق عراق فاش کرد:” عناصر سپاه پاسداران وابسته به نیروی قدس حضور گسترده ای در منطقه حفاظت شده سبز دارند.”این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت:” عناصرسپاه پاسداران تحت عنوان عناصر حفاظت مسئولین دولتی و سیاستمداران پر نفوذ برخی احزاب شیعی وابسته به رژیم ایران در منطقه سبز رخنه کرده اند.” .

این منبع که منصب برجسته ای در دستگاه امنیتی عراق داشته است، افزود:” ما زمانی که منصب امنیتی داشتیم نسبت به خطر نفوذ سپاه پاسداران در دستگاههای امنیتی عراق و بویژه وزارت کشور هشدار دادیم ولی مسئولین عالیرتبه روی این موضوع محافظه کاری می کردند.”
وی افزود:” عراقیانی وجود دارند که در ایران توسط نیروی قدس اجیر شده اند و برای حفاظت از مقامها به داخل منطقه سبز و یا خارج از آن فرستاده شده اند در عین حال بعضی گاردهای حفاظتی مقامهای شیعه از طرف سپاه پاسداران ایران در داخل عراق آموزش دیده اند.”
این مقام امنیتی سابق عراق تاکید کرد:” نیروی قدس، آدرس همه محلهای سکونت و مقرهای مقامهای عراقی چه در داخل و چه خارج از منطقه سبز را می دانند به استثنای مقامهای کردی ساکن در بغداد”
روزنامه شرق الاوسط افزود: این مقام امنیتی سابق معتقد است:” حادثه النخیب که در آن نزدیک به ۳۰ عراقی کشته شدند کار نیروی قدس بوده است زیرا آنها می خواهند روی مسیری که بین عراق و سوریه ارتباط برقرار میکند و تحت مسئولیت نیروهای نظامی و امنیتی می باشد،کنترل داشته باشند.” وی روی این موضوع انگشت گذاشت که نیروی قدس میخواهد برای خود جای پایی در مرزهای عراق با عربستان پیدا کند و برای اینکار بارها تلاش کرده است ولی عشایر عربی عراقی در نجف و دیوانیه مانع حضور آنها در آنجا شده اند.
این مقام امنیتی سابق عراق افزود: :” هیچ کسی در عراق نمیتواند در پرونده نفوذ رژیم ایران در عراق وارد شود یا صحبتی درباره آن بکند و اگر دخالتی در این موضوع بکند سرنوشت او مرگ می باشد”».
منابع سایت همبستگی ملی
////////////////////
استفاده ترکیه از سلاحهای شیمیایی علیه پ ک ک و دفن دسته جمعی قربانیان
kurdane.com

هولیر-کوردانه-مانیشت ایلامی :اهالی بدلیس در شمال کردستان میگویند که در اقصی نقاط این شهر گورهای جمعی وجود دارند که شمار زیادی از گریلاهای " پ.ک.ک " و شهروندان مدنی کرد در آنها دفن شده‌اند. گفته میشود تنها در نواحی اطراف بدلیس 300 گور جمعی وجود دارند.
بنا به اظهارات یک شاهد عینی سال 1993 بیش از 32 گریلای حزب کارگران کردستان توسط سلاحهای شیمیایی به قتل رسیده‌ و به شکلی جمعی در بدلیس دفن شده‌اند. یک گور جمعی دیگر در حد فاصل روستاهای " سخه‌" و " شینا " بدلیس کشف شده‌است.
یکی از شاهدان عینی این جنایت که نخواست نامش فاش شود به سازمان حقوق بشر بدلیس مراجعه کرده و از قتل و دفن 33 گریلای " پ.ک.ک " توسط نظامیان ترک در سال 1993 خبر داده‌است.
در همین ارتباط حسن جیلان نماینده سازمان حقوق بشر جزئیات بیشتری ارائه داده و میگوید 33 گریلای حزب کارگران کردستان سال 1993 جلسه‌ای در جنگلهای بدلیس شکل داده‌ بودند که با هجوم نظامیان ترک روبرو گشته‌اند و نهایتا بر اثر بمب شیمیایی هلیکوپترهای ترکیه تمامی آنها جا در جا جان خود را از دست داده‌اند. جیلان تصریح نمود که نظامیان ترکیه پس از انجام این جنایت پیکر این 33 گریلا را در گوری جمعی دفن نموده‌اند.
////////////////
كارناسێكی ژینگەپارێز: نەبوونی بەڕێوەبەری، گرینگترین مەترسیی سەر گۆلی زرێبارە
كوردپا ـ بەرپرسی ئیدارەی ژینگەپارێزی كوردستان لە لێدوانێكدا بە رۆژنامەی خوراسانی وتووە: نەبوونی بەڕێوەبەریی تۆكمە و پێداگری نەكردن بۆ تۆمار كردنی وەك تاڵاو و هۆكارە سروشتییەكان گیرینگترین هۆكاری مەترسین كە رووبەڕووی گۆلی زرێبار بوونەتەوە.
ناسێح نەقشبەندی وتی: گرینگترین هۆكار كە مەترسییە بۆ سەر لەناوچوونی گۆلی زرێبار، بەڕێوەبەریی ناتۆكمە و شپرزە و دەستاودەست كردن لە بڕیاردان كە كاریگەریی نەرێنیان لەسەر گۆلی زرێبار هەبووە و ئێستاش بەردەوامن و رۆژ لە دوای رۆژە پەرە دەستێنن.
ئەو كارناسە ژێنگەپارێزە راشیگەیاندووە: زۆر بوونی ئاوەڕۆی شار و گوندەكانی دەروبەر و رژانیان بۆ ناو زرێبار، كەڵەكە بوونی زبڵ، وشك بوونی بەشێك لە كانیە ژێر زەوییەكان، بەكارهێنانی كوودی شیمیایی لەلایەن وەرزێڕانی دەوروبەری زرێبارەوە و هەروەها لەناوچوونی زەوی و زاری دەوروبەری ئەم گۆلە لە خراپتر بوونی دۆخی گۆلی زرێباردا كاریگەریی زۆریان هەبووە.
ناوبراو ئاماژەی بەوەش داوە یەكێكی تر لە هۆكارەكان بەجێ‌ نەهێنانی بڕیار و پەسند كراوەی هەیئەتی دەوڵەتە كە بڕیار بووە زرێبار لە گۆلەوە بكرێتە زۆنگاو كە ئەمەش خۆی ناڕاستەوخۆ كاریگەریی لەسەر شێوەی بەڕێوەبەری داناوە.
هەیئەتی دەوڵەت لە خولی دووهەمی سەفەریدا بۆ كوردستان 5 میلیارد تەمەنی بۆ رزگار كردنی زرێبار لە قەیرانەكان تەرخان كردووە كە بە لایەنە پێوەندیدارەكانی پارێزگای كوردستان و شاری مەریوان سپێردراوە.
گۆلی زرێبار، گەورەترین گۆلی ئاوی شیرینی ئێرانە كە بە هۆی دۆخی ئێكۆلۆژیكی و پێكهاتەیەوە بە یەكێك لە زەریاچە هەڵكەوتەكانی ئێران و جیهان دێتە ئەژمار.
زرێبار جیا لە گۆلەكانی دیكەی ئێران سەرچاوەی ئاوی لە 600 هەتا 700 كانیی خۆڕسكی ژێر خۆیەوە دابین دەكرێ‌.
لەناو گۆلی زرێباردا چەندین جۆری ماسیی وەك، خاڵدار، رەشەماسی، بووكە ماسی و ماسیی گامبۆزیا و هەروەها 31 جۆر باڵندەی خۆجێی و ناخۆجێی دەژین.
//////////////////
بەهۆی دەستڕێژی هێزە نیزامییەكان دوو هاووڵاتیی كورد بریندار كران
كوردپا: هێزە نیزامییەكانی حكوومەتی ئیسلامیی ئێران لە ناوچەی سەردەشت تەقەیان لە كۆمەڵێك كوڵبەری كورد كردووە و لە ئەنجامدا دوو كەس بریندار كراون.
بەپێی هەواڵی گەیشتوو بە ئاژانسی هەواڵدەریی كوردپا: دوو كەس بە ناوەكانی محەممەد و حوسێن شەهرامی لە گوندی "كانی رەش"ی سەردەشت لە ئەنجامی دەستڕێژی راستەوخۆی هێزە نیزامییەكان بە توندی بریندار بوون.
هەتا گەیشتنی ئەم هەواڵە زانیارییەك لە بارودۆخی ئەو دوو هاووڵاتیە لەبەر دەستدا نیە.
هێزە نیزامییەكانی حكوومەتی ئیسلامیی ئێران لە ناوچەی سەردەشت سەرەڕای بریندار كردنی ئەو دوو كوڵبەرە دەستیان بەسەر چەندین ئەسبی بارهەڵگردا گرتووە.
لە سەرەتای ساڵی 1390ەوە هەتا ئێستا لە ناوچە سنوورییەكانی كوردستان لە ئەنجامی دەستڕێژی راستەوخۆی هێزە نیزامییەكانی ئێران بۆ سەر كۆڵبەرانی كورد 49 كەس كوژراون و 34 كەسی دیكەش بریندار بوون.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر