Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

پرسه‌ سه‌ر خۆشی ئه‌را کۆچ ناوه‌خت کاک فه‌رامه‌رز ئه‌سپه‌ری


کوچ ناوه‌خت

وەداخ و پەژارەێ فەرەێک، خەوەردار بیمن کە کاک فرامه‌رز ئه‌سپه‌ری، کوڕ جانبه‌خشخان ئه‌سپه‌رێ خه‌ڵک ناوچەێ دالاهو، له‌ ڕێکه‌فت 11.10.2011 له‌ وڵات سۆئد ئەڕا هەمویشه‌ بنه‌ماله‌ و که‌سوکارێ وه‌جێ هیشت. کوچ ناوه‌خت کاک فرامه‌رز ئه‌سپه‌ری بیه‌ داخ گه‌وراێک ئه‌ڕا بنه‌ماڵه‌و گشت که‌سوکاره‌کانێ.

ئیمە جۆر وەڕیوەبەریەل سایتئاژانسی ده‌نگو باسی کوردستان لە کۆچ ناوەخت مه‌رحوم کاک فرامه‌رز فەرە وەداخیم ، وە لەی مەرگە ناوەختە خۆمان وە شەریک غەم بنه‌ماڵه‌ێ ئه‌سپه‌ری و مه‌حمه‌دی زانیم وە لە ڕێ ئی پرسه‌نامه‌وه‌، سەرسڵامەتی لە کاک فه‌ڕوخ ئه‌سپه‌ری و تەمام مەردوم یارسان وه‌تایبه‌ت مه‌ردم قڵاوەڕی خوازیم.

ئژانسی ده‌نگو باسی کوردستان
//////////////////////

ادعای گاردین: مشعل تمو را ترکیه کشت نه سوریه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه بریتانیایی "گاردین" امروز گزارش داد که مأموران اطلاعاتی ترکیه عامل ترور یک رهبر کرد سوری به نام مشعل تمو بوده اند.

دولت نزادپرست ترک دشمن ملت کرد میباشد این یک عمل قبیح دولت کثیف ترکها میباشد.

به نوشته "گاردین"، ترکیه با قتل تمو خواسته بود با یک تیر دو نشان بزند؛ نخست آنکه یک رهبر فعال کردها را از میان بردارد و دوم آنکه دولت بشار اسد به این قتل متهم شود و لطمه ای جدید به رژیم دمشق وارد گردد.

/////////////////////////////

بامداد امروز؛ پنج اعدام دیگر در ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پنج تن دیگر بامداد امروز در ایران اعدام شدند.

به گزارش "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران"، این پنج تن در زندان مرکزی ارومیه و به اتهام حمل و فروش مواد مخدر به دار آویخته شدند.

اعدام این افراد، یک روز پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا نام 29 مقام دیگر جمهوری اسلامی را به دلیل نقش آنها در نقض حقوق انسانی ملت ایران، به فهرست تحریم های خود افزود.

دیروز همچنین روز جهانی مبارزه با اعدام بود.

اما خبرگزاری "فارس" اقدام دیروز اتحادیه اروپا را "تکراری" توصیف کرد و نوشت اقدامات اروپا بی تأثیر است.

روزنامه "قدس" نیز در سرمقاله امروز خود، تحریم 29 مقام ایرانی دیگر را "ابزار فرسوده انتقام غرب" توصیف کرد.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه 29 مقام ایرانی، از جمله وزیران اطلاعات، ارشاد و دادگستری جمهوری اسلامی از امروز به اجرا گذاشته شد.

وزیر اطلاعات به دلیل شکنجه زندانیان سیاسی، وزیر ارشاد به دلیل سانسور مطبوعات و وزیر دادگستری به دلیل برنامه ریزی برای تعقیب و آزار ایرانیان خارج از کشور مشمول تحریم ها قرار گرفتند.


--------------------------
ده‌نگو باسی رۆژ تیڤی

///////////////////////

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر