Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

کمک های بشردوستانه اسرائیل برای زلزله زدگان وارد "وان" ترکیه شد


کمک های بشردوستانه اسرائیل برای زلزله زدگان وارد "وان" ترکیه شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخستین هواپیمای حامل کمک های اسرائیل برای مردم زلزله زده ترکیه شامل خانه های پیش ساخته، هزاران پالتوی گرم، هزاران تخته پتو و تشک به آن کشور رسید و اعلام شد فردا نیز اسرائیل شمار بیشتری خانه پیش ساخته را با کشتی به ترکیه خواهد فرستاد.

اسرائیل نخستین کشوری است که درخواست ترکیه را برای ارسال کمک ها از این نوع اجابت کرده است.

مقامات اورشلیم امیدوارند کمک های بشردوستانه به مردم زلزله زده ترکیه به بهبود روابط تیره دو کشور یاری بخشد، هرچند که وزیرخارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا تصریح کرد که کمک ها تغییری در دیدگاه ترکیه نسبت به اسرائیل به وجود نمی آورد و برای آنکه روابط دو کشور به حال گذشته بازگردد، اسرائیل باید از قتل 9 تن سرنشینان ترک کشتی ماوی مرمره که در درگیری با تکاوران دریایی اسرائیل کشته شدند، پوزش بخواهد، به خانواده آنها غرامت بپردازد و حصر دریایی غزه را بشکند.

شمار رسمی کشته ها در شرق ترکیه تا ظهر امروز به 523 نفر افزایش یافت و 1650 نفر زخمی شده اند و هزاران نفر در اثر ویرانی خانه های شان بی سرپناه گردیده اند.

گزارش هایی که از مناطق زلزله زده ترکیه می رسد، حکایت از هرج و مرج دارد: تلویزیون ترکیه مناظری را نشان داده که در آنها دیده می شود چگونه افرادی کامیون های حاوی آذوقه و کمک برای زلزله زدگان را متوقف می کنند و هر چه را که می یابند می دزدند و غارت می نمایند.

از ساعت هفت و نیم صبح روز پنجشنبه‌ در وان و شهرهای اطراف بارش برف آغاز شد و هزاران نفر کماکان بی سرپناه هستند. این خبر را هم اکنون فرهاد فلاحی از وان به‌ اطلاع من رساند.
اگر در تدارک انتقال صدها پناهنده‌ به‌ شهرهای اطراف نباشیم یک فاجعه‌ انسانی دیگر صورت خواهد گرفت، اینبار نه‌ در نتیجه‌ فرو ریختن آوار خانه‌ های گلی بر سر آنان بلکه‌ در نتیجه‌ سرمای سوزان زیر صفر درجه‌ و بارش برف. باید تعجیل کرد.
لطفا اطلاع رسانی کنید.
---------------------------
دیروز کردهای معترض ساختمان داگنز نیهیتر روزنامه بزرگ سوئدی را اشغال نمودند از از روزنامه های سوئد خواستند در باره آنچه در کردستان روی میدهد سکوت نکنند بنابر خبری که بر روی میترو به چاپ رسیده بود کردهای معترض با آرامی بعداز گفتگو با مسئول روزنامه محل را ترک نمودند.
/////////////////

وزیر دفاع اسرائیل: اسلامگرایان با رسیدن به قدرت، خاورمیانه را به خطر می اندازند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مردم تونس این هفته با انجام انتخابات دموکراتیک در کشورشان که در آن حزب اسلامگرای "النهضة" به پیروزی دست یافته، جشن گرفته اند ولی مسئولان امنیتی اسرائیل با دقت اوضاع آن کشور و سایر سرزمین های شمال آفریقا و خاورمیانه را زیر نظر دارند.

در مراسم پایان دوره افسری ارتش اسرائیل که امروز در آن اهود باراک وزیر دفاع و ارتشبد بنی گانتس رییس ستاد کل ارتش ، آقای باراک نگرانی خود را از به قدرت رسیدن اسلامگرایان افراطی در منطقه ابراز داشت و گفت: «اکنون ما در زمانی زندگی می کنیم که در جهان و به ویژه در خاورمیانه چهره های حاکمیت ها عوض می شوند و اوضاع تغییر می کند؛ با بهار عربی، حاکمان خودکامه و حکومت آنان سرنگون می شوند و خواست ملت ها ظاهراً برآورده می گردد».

وزیر دفاع اسرائیل افزود: «ولی بهار عربی در عین حال راه را به گستردگی برای نیروهای اسلامگرا گشوده است و باید دانست که این عوامل اسلامگرا و قدرت گیری آنها در آینده مهم ترین کانون برای به خطر انداختن ثبات منطقه خواهد شد».

ارتشبد بنی گانتس نیز سخنانی در رابطه با تغییر و تحولاتی که در خاورمیانه صورت می پذیرد ایراد داشت و گفت: «وضع جدید، تهدیدهای جدید علیه اسرائیل را نشان می دهد. همراه با تلاش سرسختانه سازمان های تروریستی برای ضربه زدن به کشور و مردم آن، هم اکنون تهدیدات جدیدی علیه کشور و ارتش به وجود آمده که ما باید خود را برای رویارویی با آنها آماده کنیم».

فیلم سینمایی جدید ضد یهودی در ایران روی پرده رفت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نمایش یک فیلم سینمایی جدید که در آن یهودیت مورد توهین و ناسزا قرار گرفته، موجب انتقاد بسیاری از ایرانیان شد و نماینده یهودیان در مجلس شورای اسلامی، دکتر سیامک مره صدق نیز به آن اعتراض کرد.

دکتر مره صدق به ویژه به این موضوع اعتراض کرد که چرا در فیلم "شکارچی شنبه"، حتی به جای آنکه از "صیونیزم"(ملی گرایی یهود) انتقاد شود، یهودیت و روحانیت آن هدف قرار گرفته اند.

وی سخنان رهبر کنونی و رهبر پیشین حکومت اسلامی ایران را نقل کرد که گفته اند "یهودیت از صهیونیسم جدا است" و تأکید کرد که در فیلم "شکارچی شنبه" یهودی و صیونیزم از هم جدا نیستند.

دکتر مره صدق همچنین اعتراض کرد که چرا اقدامات فلسطینی ها به طور صریح در این فیلم مطرح نشده و چنین وانمود گردیده که آنها دست و پا بسته بوده اند و کاری نکرده اند و گرفتار آمده اند.

درهمین حال در نظرسنجی که وبسایت صدا و سیمای حکومتی ایران در میان تماشاچیان فیلم "شکارچی شنبه" به عمل آورده است، نزدیک به 39 درصد آن را خیلی ضعیف و بیش از 12 درصد نیز آنرا ضعیف توصیف کردند.

مفاهیم سخنان بی سابقه وزیر خارجه آمریکا جمهوری اسلامی را تکان داد
کلینتون: ایرانیان مانند لیبی از جامعه جهانی درخواست کمک کنند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- جمهوری اسلامی امروز به سخنان وزیر خارجه ایالات متحده واکنش نشان داد که گفت در صورت شروع دوباره اعتراض های مردمی در ایران، معترضان باید از جامعه جهانی درخواست کمک کنند.

بانو هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبه هایی با دو شبکه فارسی زبان: بی بی سی و «صدای آمریکا»، علاوه بر اینکه گفت ایالات متحده زمانی به حمایت مستقیم از مخالفان حکومت ایران خواهد پرداخت که آنها خود چنین درخواستی را مطرح کنند، از راه اندازی "سفارتخانه مجازی" ایالات متحده برای ایرانیان خبر داد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری صدای آمریکا گفت که دولت واشینگتن قصد دارد به زودی و تا پایان سال جاری میلادی یک وبسایت اینترنتی تأسیس کند تا شهروندان ایرانی بتوانند از طریق آن، درخواست های خود برای گرفتن اطلاعات و یا روادید ورود به ایالات متحده را مطرح سازند.

بانو کلینتون که با آقای کامبیز حسینی گفتگو می کرد، در ادامه با تأکید بر اینکه هدف او از مصاحبه، سخن گفتن رو در رو با ایرانیان و به ویژه جوانان است، گفت که به زودی تسهیلات بیشتری برای دانشجویان ایرانی در ایالات متحده فراهم خواهد شد و تأکید کرد که کاخ سفید خواهان آن است که جوانان ایرانی بیشتری برای تحصیل به دانشگاه های آمریکایی بروند.

وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبه با آقای بهمن کلباسی، خبرنگار "بی بی سی فارسی" نیز، تأکید کرد که با باور او یک "جنگ قدرت" در رأس حاکمیت ایران وجود دارد و گفت: «ایالات متحده به طور واقعی نمی داند که چه کسی در حکومت ایران تصمیم گیرنده نهایی است».

وی همچنین درباره اتهام اخیر کشورش به حکومت ایران در این زمینه که قصد داشته با همکاری کارتل های قاچاق مواد مخدر مکزیکی، سفر عربستان سعودی در واشینگتن را ترور کند گفت: «من به عنوان کسی که زمانی حقوق جنایی درس می داده، تأکید دارم که این پرونده اتهامی، بسیار قوی است و فکر می کنم که در نهایت نیز در دادگاه ثابت خواهد شد».

خانم کلینتون در این زمینه نیز که چرا ایالات متحده در جریان اعتراض های مردمی دو سال پیش در ایران، به شکل مستقیم و همانند آنچه در لیبی انجام داد از معترضان ایرانی حمایت نکرد، گفت: «در آن زمان رهبران جنبش سبز از هیچگونه دخالت و حمایت خارجی استقبال نکردند».

وی افزود: «اما من فکر می کنم اگر دوباره چنین اتفاقی در ایران بیفتد، بهتر است که معترضان از جامعه جهانی بخواهند که از آنها حمایت کنند».

اما در واکنش به این مصاحبه های خانم کلینتون، سخنگوی وزارت خارجه ایران، آقای رامین مهمانپرست امروز مدعی شد که ایالات متحده می کوشد با استفاده از رسانه ها "بین مردم ایران تفرقه بیاندازد".

رییس مجلس شورای اسلامی، آقای علی لاریجانی نیز سخنان مشابهی را بیان کرد و مدعی شد که راه اندازی "سفارت مجازی" ایالات متحده در ایران "نشانه تنگنای سیاسی" دولیت واشینگتن است و افزود: «نباید این حرف ها را جدی گرفت».

عضو کنگره: «دیپلمات – جاسوس های ایران را از خاک آمریکا اخراج کنید»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک عضو کمیته امنیت ملی کنگره ایالات متحده خواستار آن شد که دولت واشینگتن تمام اعضای هیئت نمایندگی حکومت ایران در سازمان ملل متحد را از شهر نیویورک اخراج کند.

آقای پیتر کینگ گفت از آنجا که بسیاری از دیپلمات های حکومت اسلامی در ایالات متحده "جاسوس" هستند، پس دولت واشینگتن باید آنها را از خاک خود اخراج کند، تا در پی کشف توطئه ترور سفیر عربستان توسط سپاه پاسداران، پیام روشنی نیز به حکومت ایران بدهد.

ژنرال بازنشسته آمریکایی: می توان سران ایران را ترور کنیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده به کاخ سفید واشینگتن پیشنهاد کرد که "طرحی محرمانه" را علیه حکومت ایران به اجرا بگذارد و حتی گفت که آمریکا می تواند در واکنش به اقدامات تروریستی حکومت اسلامی، برخی از سران رژیم ایران را به قتل برساند.

ژنرال جک کین این سخنان را در نشستی با کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان ایالات متحده بیان کرد.

وی در ادامه خواهان آن شد که "حملات محدود سایبری" علیه "اهداف مشخص شده مربوط به بخش های اقتصادی و نظامی سپاه در ایران" انجام شود و همچنین از پهلوگیری کشتی های ایرانی در بنادر سراسر جهان جلوگیری به عمل آید.

ژنرال کین همچنین گفت که ایالات متحده باید از نیروهای مخالف حکومت ایران حمایت کند و همزمان بکوشد بانک مرکزی جمهوری اسلامی را نیز تحریم کند.

وی سپس تأکید کرد: «حتی اگر جامعه جهانی نیز نخواست که با ما همراه شود، ما باید یکجانبه عمل کنیم».

لاریجانی: اين گونه حرفها موجب وحدت ملی بيشتر ايرانيان می شود

کلینتون: آمریکا آماده است رژیم ایران را همچون رژیم قذافی با دخالت نظامی سرنگون کند

دبی - نجاح محمد عل--یست".

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، روز چهارشنبه26-10-2011 در گفت وگو با دو شبکه تلویزیونی فارسی زبان صدای آمریکا و بی بی سی گفته است که واشنگتن آماده است جمهوری اسلامی را با دخالت نظامی همچون رژیم لیبی سرنگون کند.

وی افزود آمریکا در صدد است تا سفارتخانه‌ای مجازی باز کند تا ايرانیان بتوانند بطور مستقیم با دولت ایالات متحده تماس داشته باشند.

وزیرخارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه های تلویزیونی صدای آمریکا و بی بی سی فارسی به پرسش های ایرانی ها درباره رابطه تهران- واشنگتن، موضوع تلاش برای ترور سفیر پادشاهی سعودی در آمریکا از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران و تحریم های بین المللی علیه ایران پاسخ داد.

وی افزود آمریکا آماده است با کمک به اصلاح طلبان بوسیله دخالت نظامی نظام جمهوری اسلامی ایران را همچون رژیم قذافی سرنگون سازد.

هيلاری کلينتون همچنين در خصوص طرح توطئه نا کام ترور سفير کشور پادشاهی سعودی که توسط منصور ارباب سیر تدارک شده بود، گفت: "ايران با طرح این توطئه قوانين بين المللی را زير پا گذاشته است لذا اکنون باید با سازمان ملل در مورد طرح تروريستی اخير همکاری کند.
"
کلینتون همچنین افزود تمام مدارک و قرائن اتهامات در اختیار مقامات دادگستری آمریکا گذاشته شده است ودولت امریکا می تواند این اتهامات را دردادگاه ثابت کند.

او در مورد ابهامات موجود در مورد این طرح آن گفت که ما پاسخ همه ابهامات و سئوال ها را توضیح دادیم که ابهامی وجود نداشته باشد ولی عملکرد لشکرقدس سپاه در گذشته طوری بوده که شک وشبه ای باقی نمی ماند که چنین اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به علاقمندی ایالات متحده به داشتن روابط خوب با ایران اظهار داشت که باراک اوباما تمايل خود را برای گفت وگو با رهبران ايران اعلام کرد، اما ساختار حکومت ايران چنان پیچیده است که معلوم نيست چه کسی تصميم گيرنده است ومقامات ایرانی درگیر نزاع وجنگ داخلی برای قدرت هستند ونمی توانند در مورد رابطه با ایالات متحده تصمیم بگیرند

از سوی دیگر علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی ايران روز پنجشنبه 27-10-2011 در واکنش به سخنان وزير امور خارجه آمريکا اظهار داشت اين گونه حرف ها موجب وحدت ملی بيشتر ايرانيان می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، لاريجانی راه اندازی سفارتخانه مجازی آمریکایی برای ايرانيان در تهران را نشانه "ضیق سياسی" آمريکا دانست .

////////////////

ادامه اعتصاب غذای یک زندانی کرد در زندان سنندج

آژانس خبری موکریان

حسام منبری زندانی عادی محبوس در زندان مرکزی سنندج هنوز در اعتصاب به سر می برد.

برادر این زندانی در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر اظهار داشت: حسام منبری زندانی اهل سنندج که از روز 26 مهرماه در اعتراض به برخورد سلیقه ای با پرونده اش دست به اعتصاب زده همچنان در اعتصاب بسرمی برد.

وی افزود: وضعیت جسمانی حسام که به 8 سال زندان محکوم شده و از بیماری آسم در زندان رنج می برد بسیار نامناسب است و خانواده او به شدت نگران وضعیت نامبرده هستند.

برادر این زندانی در خاتمه افزود: در این مدت مسئولین زندان چند بار با وی ملاقات نموده اند و خواستار پایان دادن به اعتصاب غذای حسام شده اند اما نامبرده اعلام نموده تا رسیدن به خواسته اش که رسيدگي مجدد به پرونده می باشد به اعتصاب ادامه خواهد داد.


وی اظهار داشت "اگر امریکا منتظر جنبش داخل ايران است بايد بداند که همين جنبش های منطقه ای نتيجه انقلاب اسلامی ايران است، چرا که انقلاب ايران انقلابی پر تحرک است

///////////////////////////////

محافظ قذافی جنايات ديکتاتور سابق ليبی را فاش ساخت

پایگاه خبری المحیط بخشی از جنایات ديکتاتور سابق ليبی را از زبان افراد نزدیک به او منتشر کرد. عزیزه ابراهیم که مدت زمانی به عنوان محافظ شخصی قذافی فعالیت می کرد فاش ساخت قذافی قساوت قلب شدیدی داشت و بسیاری از محافظانش این قساوت را در جنایات مختلفی که با چشم مشاهده کردند دیده اند.

وی می گوید: یکی از صحنه هایی را که به همراه برخی از همکارانم مشاهده کردم اعدام افرادی بود که یا جرمی مرتکب نشده بودند یا جرمشان مستحق اعدام نبود. به عنوان مثال قذافی یک دانشجو را تنها بدین سبب که با یکی از دوستانش در عراق تلفنی صحبت کرده بود اعدام کرد ضمن اینکه دوست دیگر این دانشجو را تنها به این اتهام که می دانست رفیقش با دوستش در عراق تلفنی صحبت کرده است اما به ماموران امنیتی اطلاع نداد اعدام کرد.

عزیزه افزود: یک شب ماموران داخل خوابگاه دختران آمدند و دختران را با همان لباس های راحت به یکی از استادیوم های زمستانه بردند تا شاهد اعدام 18 نفر با شلیک گلوله باشند من هم یکی از این دختران بودم، ما اجازه نداشتیم وقتی به این افراد شلیک می شود فریاد بزنیم و تنها باید شعار (خائن، خائن) سر می دادیم .

وی افزود: در میان این 18 نفر فردی بود که تنها جرمش این بود که پسرعموی خلبانش از رژیم قذافی جدا شده بود.

--------------------------

سه‌رۆكی‌ پارتی‌‌ نه‌ته‌وه‌گه‌رای‌ توركیا: توركه‌ نه‌ژاد په‌رسته‌كان ناره‌سه‌نن

ده‌وڵه‌ت باخچه‌لی‌ سه‌رۆكی‌ پارتی‌ بزووتنه‌وه‌ی‌ نه‌ته‌وه‌گه‌رای‌ توركیا كه‌مپینێكی‌‌ دژی‌ بێژه‌ره‌‌و پێشكه‌شكاره‌‌ توركه‌كان ده‌ستپێكردووه كه‌ له‌كاتی‌ بوومه‌‌له‌رزه‌كه‌ی‌ واندا سووكایه‌تییان به‌ كورد كردبوو.

كه‌مپینه‌كه‌ى باخچه‌لی‌ به‌ ناوی‌ (ئه‌و كه‌سه‌ی‌ نه‌ژاد په‌رستی‌ ده‌كات ناڕه‌سه‌نه) چه‌ندین كه‌سى دیار‌و خه‌ڵكى سیاسى‌و مه‌ده‌نى به‌شداریان له‌ كه‌مپینه‌كه‌دا كرووه‌‌و عوسمان بایده‌میر سه‌رۆكی‌ شاره‌وانی‌ ئامه‌دیش تێیدا به‌شداره‌‌.

"ئینشائه‌ڵڵا دوو ئه‌وه‌نده‌ى دیكه‌تان به‌سه‌ر دێت"، "ئینشائه‌ڵڵا به‌ نیسبى دیاربه‌كریش ده‌بێ"، "ئومێده‌وارین شڕناخ و هه‌كاریش رۆ بچنه‌ زه‌وى"، "هه‌ر كه‌سێك ئه‌وه‌ شایه‌نییه‌تى كه‌ به‌سه‌رى دێت"، "له‌لایه‌ك به‌رد ده‌هاوێژییه‌ پۆلیس و سه‌رباز له‌لایه‌كیش داواى هاوكاریان لێده‌كه‌ى". "عه‌داله‌تى ئیلاهى، په‌كه‌كه‌ییان له‌ناوچوون"، ئه‌وه‌ قسه‌ى دوو بێژه‌رى توركه‌ كه‌ له‌كاتى پێشكه‌ش كردنى به‌رنامه‌كانى خۆیان گوتوویانه‌.

دواى ئه‌وه‌ى رۆژى 23/10/2011 بوومه‌له‌رزه‌یه‌ك شارى وانى گرته‌وه‌‌و به‌ سه‌دان كوژراو و بریندارى لێكه‌وته‌وه‌‌و به‌ ده‌یان خان‌و باڵه‌خانه‌ رووخان، توركه‌كان به‌شێوه‌ى جیاواز قسه‌یان ده‌كرد‌و لێدوانیان ده‌دا‌و سوكایه‌تیان به‌ كورد ده‌كرد، ئه‌و وتانه‌ش لاى تورك‌و كورده‌كان بوونه‌ جێى سه‌رنج‌و ره‌خنه‌.

ئه‌وه‌ى زۆرتر بووه‌ جێى سه‌رنج و تێڕامان، قسه‌ى دوو كچه‌ بێژه‌رى ته‌له‌فزیۆنى بوو. دویگو جانباش، كچه‌ بێژه‌رى كه‌ناڵى هه‌به‌ر تورك، به‌رنامه‌كه‌ى خۆى به‌و ده‌سته‌واژه‌ نه‌ژاد په‌رستییه‌ ده‌ستپێكرد "هه‌ر چه‌نده‌ بوومه‌له‌رزه‌كه‌ له‌ شارى وانى داوه‌، به‌ڵام ئێمه‌ى دڵته‌نگ كرد"، دواى ئه‌وه‌ى ئه‌و كچه‌ بێژه‌ره‌ له‌سه‌ر ئه‌و قسانه‌ى رووبه‌رووى ره‌خنه‌ى زۆر بووه‌وه‌.

كچه‌ بێژه‌رى كه‌ناڵى (ATV) موگه‌ ئانلى، هه‌مان سیناریۆى دووباره‌ كرده‌وه‌و گوتى "ده‌بێ هه‌موو كه‌سێك سنوورى خۆى بزانێ، له‌لایه‌ك به‌رد ده‌هاوێژنه‌ پۆلیس و وه‌كو چۆله‌كه‌ راویان ده‌نێن، له‌لایه‌كى دیكه‌ش له‌ رۆژانى ته‌نگانه‌دا به‌ پۆلیس ده‌ڵێن روحى من، گیانى من فریامان كه‌وه‌، پۆلیس به‌هاواریان ده‌چێ. ده‌ستى ئه‌و كه‌سانه‌ بشكێ، كه‌ به‌رد ده‌گرنه‌ پۆلیس، خوایه‌ هیچ به‌ڵایه‌ك به‌سه‌ر پۆلیس و سه‌ربازانى ئێمه‌ نه‌یه‌ت".

دواى ده‌نگدانه‌وه‌‌و ره‌خنه‌یه‌كى زۆر له‌سه‌ر وته‌ى ئه‌و دوو بێژه‌ره‌ سه‌رۆك وه‌زیری‌ توركیا ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆغان له‌ لێدوانێكدا ئیدانه‌ی‌ وته‌كانى دوو بێژه‌ره‌كه‌‌ى‌ كردوو گوتى "له‌عنه‌ت له‌ گوتاری‌ نه‌ژاد په‌رستانه‌".

له‌لایه‌كی‌ دیكه‌وه‌ سه‌لاحه‌دین ده‌میرتاش سه‌رۆكی‌ پارتی‌ ئاشتی‌‌و دیموكراسی رایگه‌یاند "ئه‌و جۆره‌ كه‌سانه‌ دكتۆرایان له‌ بواری‌ فاشیزم و نه‌ته‌وه‌ په‌رستیدا به‌ ده‌ستهێناوه‌و هه‌ندێك لایه‌نیش به‌ ئه‌نقه‌ست بواریان پێده‌ده‌ن تا به‌ كه‌یفی‌ خۆیان قسه‌ بكه‌ن".

هه‌روه‌ها ده‌زگاى باڵاى رادیۆ و ته‌له‌فزیۆنى توركیا (RTUK) دواى ئه‌وه‌ لێكۆڵینه‌وه‌ى له‌ به‌رنامه‌ى هه‌ردوو كچه‌ بێژه‌ره‌كه‌ى كه‌ناڵى (ATV) و هه‌به‌ر تورك كرد و له‌و باره‌یه‌وه‌ راپۆرتێكی ئاماده‌ كردووه‌و له‌ دانیشتنه‌كانى داهاتووى ئه‌و ده‌زگایه‌ گفتوگۆى له‌سه‌ر ده‌كرێ..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر