Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

کاک مۆقەدم خۆسرەوی ئەمرو لە نەورۆز تیڤی حازرە بی وە باس شاعران کرماشانی کرد خۆتان تەماشای ئی ویدیۆ بەکن ئەرا ئتلاعات بیشتر




کاک مۆقەدم خۆسرەوی ئەمرو لە نەورۆز تیڤی حازرە بی وە باس شاعران کرماشانی کرد خۆتان تەماشای ئی ویدیۆ بەکن ئەرا ئتلاعات بیشتر


----------------

برگزاري مراسم عيد خاوندكار سال 2011 در استكهلم

anar

به اطلاع عموم يارسانيان ساكن سوئد مي رساند امسال طبق قرار تصويب شده، در جلسه انجمنهاي عضو فدراسيون يارسان مراسم عيد خاوندكار را در تاريخ

2011-11-12 برگزارمي كنند .انجمن ياران مسئول تدارك اين عيد باعظمت يارسان ، به تمام شركت كنندگان ، خواهران و برادران يارساني خوش آمد مي گويد.، به اميد عيد مباركي و داشتن شبي پر از شادي و خوشي براي همه يارسانيان گرامي.

ساعت 5 بعد از ظهرتاريخ فوق برنامه با تنبورنوازی جوانان يارساني شروع میشود وبدین وسیله یاد سه روزه ياران را گرامي مي دارند.

مراسم تا پاسی از شب توسط خوانندگان و نوازندگان ادامه مي يابد.

آدرس محل براي تمام انجمنها فرستاده مي شود.

در صورت لازم مي توانيد با موبايل 0704039953 تماس بگيريد.

فدراسيون يارسان

منابع یاریکورد
------------------------------

دۆزینه‌وه‌ی گۆڕێکی بەکۆمەڵی کوردان لە شاری دیوانییە

داگیرکەرانی کوردستان، ئەوەی لەدەستایان هاتووە کردویانە لە بەرامبەر گەلی کورد. تا ئیستاش هەم لە باشووری کوردستان و هەمیش لە باکووری کوردستان ڕۆژانە گۆری بەکۆمەڵ دەدۆزرێنەوە کە لەلایەن ڕژیمی بەعسی ڕوخاو و دەوڵەتی تورک ئەنجام دراون. ئەم جارەیان گۆڕێکی بەکۆمەڵ لە ڕۆژهەڵاتی شاری دیوانییە دۆزرایەوە کە ڕوفاتی 731 کورد لەخۆ دەگرێ.

رێكخراوێكی‌ كۆمه‌ڵگه‌ی‌ مه‌ده‌نی‌ تایبه‌ت به‌ كاروباری‌ گۆڕه‌ به‌كۆمه‌ڵه‌كان له‌شاری‌ دیوانییه سەبارەت بەو گۆڕە بەکۆمەڵە ڕایگەیەند ڕووفاتی ئەو 731 کوردە هاوشتراونەتە ناو شەش چاڵی بەرفراوان و سەرەکەیان داپۆشراوە.

یه‌حیا قه‌سیر، یەکێک لە ئەندامانی کۆمەڵەکە، بە ئاژانسەکانی هەواڵنێری ڕاگەیاندووە کە ڕووفاتی ئەو کەسانە ره‌وانه‌ی‌ پزشكی‌ دادوه‌ری‌ كراون له‌ پارێزگای‌ نه‌جه‌ف و به‌غداد بۆ ئه‌نجامدانی‌ تاقیکاری پێویست. هەروەها ڕایگەیاندووە کە ڕووفاتەکان ڕاده‌ستی‌ حكومه‌تی‌ هه‌رێمی باشووری کوردستان ده‌كرێنه‌وه‌.

به‌پێی لێكۆڵینه‌وه‌ سه‌ره‌تاییه‌كان، ئەو گۆڕە بەکۆمەڵە، بۆ شاڵاوی ئەنفالی ساڵانی 1980 بۆ دواوە دەگەرێتەوە.

بەگویرەی زانیاری وه‌زاره‌تی‌ مافی‌ مرۆڤی‌ عێراق، 400 گۆڕی‌ به‌كۆمه‌ڵ لەو وڵاتە هەیە کە زۆربەیان کوردن.

هەروەها لە باکووری کوردستانیش سەدان گۆری بەکۆمەڵ هەن کە تا ئێستا هەڵنەدراونەتەوە.

----------------------------------

ئاڵمانیا، هەڵگرتنی قەدەغە لەسەر ڕۆژ تی‌ڤی

دادگای فدڕاڵی ئاڵمان، سەبارەت بە دۆسیەی ڕۆژ تی‌ڤی بڕیاری کۆتایی خۆی بۆ ڕای گشتی ئاشکرا کرد.

دادگاکە بە گوێرەی بریاری دیوانی عەداڵەتی یەکیەتی ئوروپا، بریارەکەی خۆی سەرەڕاست کردەوە و وەشانی ڕۆژ تیڤی کە پیشتر لە سنووری وڵاتی ئاڵمان قەدەغە کرابوو، ئازاد کرد.

دادگا لە بڕیارەکەی دا ئاماژە بە ناوەڕۆکی ئەو شکایەتە دەکات کە دەڵێ؛ ڕۆژ تی‌ڤی دوژمنایەتی لە نێوان گەلاندا هەڵدەسەنگێنێ و ڕادەگەیەنێ: بەپێچەوانە، قەدەغە کردنی رۆژ تیڤی، دوژمنایەتی لە نێوان گەلان دا دروست دەکات.

---------------------------------

تفسیر سیاسی هفته
نوشته: منشه امیر

خورشید جهان تاب اسلام و آفتاب در حال افول غرب؟

روح الله خمینی در سخنانش بارها وعده داده بود که به زودی اسلام بر دنیا مسلط می شود و غرب فرو خواهد پاشید.

او در استدلال این پیش بینی و یا ارزیابی گفته بود که اسلام همانند خورشیدی که در حال طلوع است سراسر دنیا را روشن خواهد کرد و همزمان، غرب همانند آفتابی در حال افول است که به زودی در آن سوی افق ناپدید خواهد شد و اثری از آن باقی نخواهد ماند.

خمینی گفته بود که اسلام یک جنبش جوان و پویاست که سراسر دنیا را در تسلط خود خواهد گرفت و غرب موجودی خسته و فرتوت است که به زودی دست تسلیم بلند خواهد کرد و خود را به اسلام خواهد سپرد.

ظاهراً در هفته ها، ماه ها و سال های اخیر چنین تصور می شود که بخشی از این پیش گویی خمینی دارد به حقیقت می پیوندد و آن این که غرب کیانی خسته و فرتوت است که از نفس افتاده و ابتکار عمل و پویایی را از دست داده و دائماً عقب می نشیند و آفتاب عمرش به سر بام رسیده و به زودی افول خواهد کرد.

امروز بحران اقتصادی در جهان غرب به یونان محدود نمی شود، و حتی در چارچوب اقتصاد ایالات متحده نیز متوقف نمی ماند – بلکه سراسر کشورهای اروپایی را نیز فرا گرفته است.

بحران یورو، در شدت و ابعادی که ما این روزها شاهد آن هستیم، در تاریخ اتحادیه اروپا سابقه نداشته است.

ایالات متحده که از دو سال پیش وارد بحران شد، نه تنها نتوانست از آن بیرون آید، بلکه عمیق تر در باتلاق آن فرو رفته و هنوز نمی توان پیش بینی کرد که چه هنگم خواهد توانست سالم از آن بیرون آید.

به تاریخ جهان که بنگریم، می بینیم در طول سده ها و هزاره ها، امپراطوری هایی برخاسته و امپراطوری هایی فرو پاشیده اند.

همین کشور یونان که امروز با بحران شدید روبرو می باشد، بازمانده امپراطوری عظیم اسکندر مقدونی است که پایش حتی به ایران نیز رسید و تخت جمشید را به آتش کشید.

عراق امروز نیز روزگاری امپراطوری بابل بود و مصر نیز چند صد سال امپراطوری با فرهنگی بود که تمدنی خیره کننده داشت.

امپراطوری بزرگ ایران در دوران کورش بزرگ و خاندان هخامنشی را از یاد نبریم، و حتی خلفای اسلامی نیز بر سرزمین های بسیاری مسلط شدند و بزرگترین امپراطوری تاریخ بشری را به وجود آوردند.

آن ها همه فرو ریخت و کشورهای کوچکی باقی ماند که بیشتر آن ها امروز با مشکلات روبرو هستند. خورشید فروزانی به زیر افق افول کرد و خورشید دیگری به جای آن بر جهان نور فشاند.

شاید در این چارچوب تاریخی، فرود آمدن ایالات متحده از مقام ابرقدرتی و همچنن ناتوانی و ناپویایی کشورهای اروپایی یک پدیده دوری ناپذیر باشد – و یک واجب تاریخی!

ولی آیا واقعاً چنین است؟ و یا آن که این دور فترت کوتاه خواهد بود و اروپا و آمریکا دوباره بر سر پای خویش خواهند ایستاد و رهبری جهان را از نو به دست خواهند گرفت؟

در یک نکته جای تردید نیست و آن این که هنوز هم قدرت کوبنده اقتصادی دنیا در دست غرب است و والاترین فن آوری جهان را نیز هم آنان در اختیار دارند و بسیاری از کشورهای دیگر قافله های بسیار، از آن ها دور هستند.

می آیند ادعا می کنند که با افول خورشید غرب، این آفتاب جهان افروز اسلام است که طلوع می کند و دنیا را روشن خواهد ساخت.

سران حکومت ایران که خود را شیعه اثنی عشری می خوانند، حتی گامی فراتر نهاده و می گویند: با پدیدار شدن حضرت مهدی امام زمان، دنیا سراسر به اسلام و مسلمین سپرده خواهد شد.

بی تردید، رویدادهای دهه های گذشته توان و توانایی های مادی ومعنوی بسیاری را از کشورهای غربی گرفته است.

آن ها هنوز ویرانی های جنگ جهانی اول را باز سازی نکرده بودند که دچار محنت و مصیبت جنگ جهانی دوم شدند و نه تنها بیش از 50 میلیون نفر انسان جان باختند، بلکه بخش های عظیمی از اروپا ویران گردید که بازسازی آن به پول و تلاش بسیار نیاز داشت.

جنگ طولانی کره، و پس آن جنگ طولانی تر ویتنام، و سالیان دراز جنگ سرد با اتحاد شوروی، توان غرب را بیش از پیش تضعیف کرد – ولی ضربه کاری بر سر قدرت غرب در صحنه جهانی هنگامی فرود آمد که ایالات متحده وارد جنگ عراق و افغانستان شد و هزینه های کلانی را به دوش گرفت که واقعاً کمر شکن بود.

ریشه و علل ضربه دیدن قدرت غرب را نمی توان در همین دلائل خلاصه کرد و کاوش در آن باید در ابعاد گسترده تری باشد.

درتاریخ برپایی و فروپاشی امپراطوری ها، دیدیم که در مرحله نخست گروهی افراد پویا و آماده ایثار به پا می خیزند و سرزمین پهناوری را به تصرف در می آورند. ولی با گذشت زمان، خسته می شوند، از توان می افتند، در ناز و نعمت غوطه ور می گردند، شکمشان چربی می آورد و کاهلی و تن پروری بر آنان مسلط می گردد.

آیا غرب، و به ویژه ایالات متحده، اکنون به این مرحله رسیده اند؟

برخی پاسخ نه می دهند – زیرا غرب از نظر راندمان کار، میزان بازدهی تولیدی، سطح بالای تکنولوژی و میانگین درآمد سرانه، همچنان در خط مقدم جهانی قرار دارد و کشورهای دیگر به گرد پای آن هم نمی رسند.

امروز یونان و پرتقال و اسپانیا ، و تا حدی ایتالیا و چند کشور دیگر اروپایی، با مشکلات فزاینده مالی روبرو هستند.

اتحاد کشورهای اروپایی، با مبالغی که برای سالم سازی اقتصاد این کشورها اختصاص داده، هرگونه رکوردی را شکسته است.

ایالات متحده پرزیدنت اوباما نیز با مشکلات گسترده مالی روبرو شد و حتی در خطر ورشکستگی قرار داشت. ولی رییس جمهوری آستین ها را بالا زد و بیش از 800 میلیارد دلار وارد بازار کرد، تا نهادهای پولی و بانک ها را از فروپاشی نجات دهد.

در چنین حال وهوایی، گروهی از اسلام گرایان افراطی، از حکومت شیعه ایران گرفته تا بنیادگرایانی چون طالبان و القاعده و سلفی ها و وهابی ها ادعا می کنند که دور دارد به دست آن ها می افتد و به زودی بزرگ ترین قدرت جهان خواهند شد و همه دنیا اسلام خواهد آورد.

یک نگاه گذرا بر کشورهای عرب و اسلامی به آسانی نشان می دهد که آن ها در بیان این آرزوی رؤیاگونه خود، هنوز فرسنگ و فرسنگ ها از واقعیت به دور هستند.

آنان در حالی این دلخوشی را به خود می دهند که بیکاری و فقر و حتی عقب ماندگی فکری و دانشی در کشورهایشان بی داد می کند.

آن ها در عین حال که شعار می دهند "اسلامُ هُو اَلحَلّ" (کلید حل همه مشکلات را باید در اسلام جست)، از ارائه ساده ترین و اساسی ترین برنامه ها برای حل مشکلات پایه نیز باز مانده اند – و حتی پس از آن که یک حکومت دیکتاتوری را برانداختند و قدرت را به دست گرفتند، نخستین تغییرات و اصلاحاتی که انجام می دهند آن است که قانون یک همسری را لغو می کنند و به مردان اجازه می دهند که از این پس هرشمار زن را که می خواهند به عقد خویش درآورند – تو گویی مردم لیبی ومصر و تونس و یمن و کشورهای دیگر، برای فرو نشاندن شهوت جنسی خود بوده است که انقلاب کرده اند.

در این که درنیم قرن اخیر اسلام گرایان تازه ای به پاخاسته اند که به دستآوردهایی نایل گردیده و حکومت هایی را در اختیار گرفته اند، تردیدی نیست. این ظاهراً نشان پویایی و شور والتهاب این تازه به دوران رسیده هاست.

ولی در یک نگاه کوتاه باید پرسید که آنان در این نیم قرن چه راهکارهایی را ارائه داده و کدام یک از مشکلات راتوانسته اند حل کنند؟

آیا اصولاً در دنیای فن آوری، که هر ماه و هر هفته، و حتی هر روز و هرساعت، تکنولوژی تازه ای به بازار می آید که زندگی انسان ها را دگرگون می کند، و بازتاب های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، و حتی پزشکی بسیار عمیقی دارد، هنوز می توان بر ارزش های حاکم بر جامعۀ یک هزار وچهار صد سال پیش تکیه کرد و از مردمان انتظار داشت که امروز هم با شیوه های دورانی گذران کنند که مردم شیر شتر می خوردند و بر حمار سوار می شدند؟

پرسش مهم تر: آیا دانش و تکنولوژی می تواند در یک محیط بسته و استبدادی و واپسگرا رشد کند و پویا شود؟ – و یا آن که پرورش و شکوفائی علم و فن آوری باید بر یک محیط آزاد و برخوردار از حقوق انسانی و ارزش های اجتماعی امروزی استوار باشد؟

آیا ازخود پرسیده ایم که چگونه بوده که از دوران رنسانس (نوزایی) در اروپا، غربی ها این چنین دواسبه به سوی پیشرفت و رفاه وترقی و تعالی تاختند و ما مردمان مشرق زمین به عقب ماندگی و واپسگرائی مبتلا شدیم واز کاروان تمدن به دور افتادیم؟

پاسخ این پرسش بسیار روشن است: اروپای دوران رنسانس خود را از تسلط استبدادی دین رها کرد و سکولاریسم (دوری دولت از دین) نضج گرفت و روحانیون به کلیسا باز گشتند و سیاستمداران غیرمذهبی مدیریت کشورها را به دست گرفتند.

بنابراین، اگر هستند آنانی که به دل خود وعده می دهند که غرب فرو پاشیده و دور به دست آنان افتاده، اگر هنوز بر این ادعا هستند که زن نیمی از مرد ارزش دارد و نباید عضو متساوی الحقوق جامعه و حلقه ای از زنجیر پویایی و تولید و پیشرفت باشد، اگر هنوز تصور می کنند که دانش و دانش پژوه می توانند در شرایط اختناق و سرکوب و فشار رشد کنند، اگر نمی دانند که با نبود آزادی های فردی و اجتماعی فساد مالی و اخلاقی رشد می کند و حاکمان به دزدی و اختلاس دست می زنند، بیکاری افزایش می یابد و مغزها از کشور فرار می کنند، به اشتباهی بزرگ دچار هستند و خواب پنبه دانه می بینند.

در حالی که آنان از تابش جهان افروز خورشید اسلام سخن می گویند و لبخند خشنودی برلب دارند – و می دانند که خود فریبی می کنند – دو ابرقدرت در حال طلوع هستند که با فروتنی و پشتکار و پویایی، بازارهای جهانی را یکی پس از دیگری اشغال می کنند و میزان درآمد و سطح زندگی مردمان آن ها به سرعت بالا می رود.

کشور بزرگ چین و ابرقدرت از راه رسیده هند به سرعت در حال پیشرفت هستند. یکی از آن ها کمونیست است و حتی خدا را قبول ندارد – چه رسد به آن که پیرو آموزه های دین مبین اسلام باشد – و در دیگری خدایان بسیاری مورد پرستش قشرهای مختلف مردم هستند و طبعاً به امام زمان و آخرت نیز باوری ندارند.

پس بیآیند و با امید به پیشرفت و ترقی و تعالی، دلخوشی واهی به خویش ندهند و مردم خویش را به بی راهه نکشانند – بلکه بکوشند ارزش های کهنه را به دور ریخته و معیارهای امروزی را مشعل راه خویش سازند و به مردم خود آزادی دهند و پیروزی های دیگران را به حساب خویش ننویسند – و گرنه، آب در هاون کوبیدن است!

اورشلیم: شنبه 7 آبان 1390 – 29 اکتبر 2011

---------------------------------

بانگی شه‌ڕ راگرتن له‌ حکومه‌تی تورکیه‌ و په‌که‌که‌ ده‌کرێت

پارتی ئاشتی و دێموکراسی بەدەپە لە لێدوانێکی تایبەت دا کە سەبارەت بە تەرمی 24 لاوی کورد داویەتی، داوای ئاگەربەست لە دەوڵەتی تورک و پەکەکە کرد.

هاوسەرۆکانی بەدەپە هەروەها بانگەوازی لە گەلی کورد دەکات، بەشیوەیەکی جەماوەری خاوەنداریەتی لە تەرمی ئەو 24 لاوە بکەن.

هاوسەرۆکانی پارتی ئاشتی و دێموکراسی بەدەپە، سەلاحەدین دەمیرتاش و گولتان کشاناک لە لێدوانیکی هاوبەشدا، سەرنجیان بۆسەر دواین پێشهاتەکان لە باکووری کوردستان ڕاکێشا و هەڵسەنگاندنیکی بەوشێوەیە دەکەن:

بەهۆی ئەوەی شەڕ دریژەی هەیە و کارەساتێکی سروشتی لە وڵاتەکەمان دا ڕویداوە، دۆخێکی خەمگین کە دڵی مرۆڤەکان دێشێنێ، سەردەستە. هەواڵی گیان لە دەستدانی 24 لاوی کوردمان پێگەیشت کە ئێستە تەرمەکانیان لە مەڵەتی ڕاگیراون. ئێش و ئازارەکانی ئێمە زۆرە و لە دڵمان دا برینێکی گەورە دروست بووە.

هاوسەرۆکانی بەدەپە سەرخۆشی لە سەرجەم گەلی کورد دەکەن و تیشک دەخەنە سەر هۆکاری قەتیسبوونی چارەسەری ئاشتیانەی پرسی کورد و ڕادەگەیەنن:

- هۆکاری ئەم شەڕانەی کە لە جۆلەمێرگ ڕوویدا و بوو بەهۆی مردنی دەیان لاوی کورد و تورک، سیستمی نەتەوەپەرستی سەردەستی 88 ساڵەیە.

بەدەپە بانگەوازییەکی ئاگربەستی دولایەنە دەکات و ڕادەگەیەنێ:

ئێمە جارێکی تر دەڵێن ئیدی بەسە بۆ کوشتنی لاون. گەورەیی بەڕێوەبەرانی دەوڵەتێک لەوەدانییە کە فرمێسکی دایکان بڕژێنێت، بەڵکوو گەورەیی لە ڕێگە گرتنی ڕشتنی فرمیسکی ئەوان دایە. پێداویستی هەرە گرنگی بۆ وڵات و گەلەکەمان، ئاشتییە. دوبارەی دەکەینەوە، ڕێگای چارەسەر دیالۆگ و ڕێککەوتنە. ئێمە داوا لە حوکمەت و پەکەکە دەکەین شەڕ ڕاگرن.

لە کۆتای دا سەلاحەدین دەمیرتاش بانگەوازی لە گەلی کورد کرد کە خاوەندارییەتی لە تەرمی ئەو 24 لاوە بکەن و گوتی:

-پێویستە گەلەکەمان بەشێوەیەکی بەرفراوان خاوەندارییەتی لە تەرمی ڕۆڵەکانی بکات و ناڕەزایەتی خۆی لەبەرامبەر ئەو هۆڤەتییەی ئەنجامدراوە، نیشان بدات. پێویستە لە هەموو شوێنێک لە دژی ئۆپەراسیۆنە سیاسی و سەربازییەکان ناڕەزایەتی نیشان بدرێت.

----------------------------------------

که‌لار، مناڵانیش پاره‌کانى خۆیان به‌خشیه‌ مناڵانى وان


کۆمه‌ڵێ رێکخراوى مه‌ده‌نى له‌ شاری که‌لار هه‌ڵساون به‌ کۆکردنه‌وه‌ى هاوکاری بۆ لێقه‌وماوانى شاری (وان) و مناڵانیش پاره‌کانى ناوگیرفانیان به‌خشه‌ مناڵاوانى وان.

رۆژى هه‌ینى سه‌ره‌ڕاى ئه‌وه‌ى که‌ مامۆستایانى ئایینى له‌ زۆربه‌ى مزگه‌وته‌کان که‌لار و چۆمان باسیان له‌ هاریکارى بۆ گه‌لى وان کرد و داوایان له‌ خه‌ڵک کرد یارمه‌تییه‌کانیان پێشکه‌ش به‌ شاره‌وانى وان بکه‌ن.

رۆژى رابردوو و ئه‌مڕۆ کۆمه‌ڵێ رێکخراوى مه‌ده‌نى له‌ که‌لار و کفرى سندوقى هاوکاریان بۆ گه‌لى وان دانا و له‌ مزگه‌وته‌کانى که‌لار و کفرى یارمه‌تى کۆده‌کرێته‌وه‌ و سرنج راکێش ئه‌وه‌یه‌ مناڵانیش له‌ شیرینییه‌کان خۆیان گوزه‌شتیان کرده‌ و پاره‌که‌ى خۆیان خسته‌ ناو سندوقه‌کان.

جێى ئاماژه‌ کۆکردنه‌وه‌ى یارمه‌تى له‌ شاره‌کانى باشورى کوردستان به‌رده‌وامه‌ و گه‌نجانى وڵاتپارێزیش له‌ خورماڵ له‌ هه‌وڵى کۆکردنه‌وه‌ى یارمه‌تی دان و له‌ شارى رانیه‌ش ئه‌نجومه‌نى کۆمه‌ک بۆ گه‌لى وان که‌ ماوه‌ى یه‌ک هه‌فته‌ به‌رده‌وام ده‌بێت، یارمه‌تى مادى بۆ گه‌لى (وان) کۆده‌کاته‌وه‌ و یارمه‌تییه‌کانیش دواتر پێشکه‌ش به‌ شاره‌وانى وان ده‌کرێن.

بومه‌له‌رزه‌ى وان به‌ پله‌ى (7،3) پێوه‌رى رێخته‌ر سه‌ره‌ڕاى گیان له‌ده‌ستدانى سه‌دان هاوڵاتى ژێرخان و پێکهاته‌ى ئه‌م شاره‌ له‌به‌ر یه‌ک هه‌ڵوه‌شاوه‌ و خه‌ڵکى ئه‌م شاره‌ له‌ وه‌رزى ساردى ساڵدا به‌ره‌ورووى ناخۆشترین دۆخى ژیان کردۆته‌وه‌.

---------------------

شین و سه‌رهه‌ڵدان له‌ کوردستان

گه‌لی کورد بۆ گیانبه‌خت کردنی ئه‌ندامی کۆنسه‌ی به‌رێوه‌به‌ری که‌جه‌که‌ "ڕۆسته‌م جوودی" و هه‌ڤاڵانی و ئه‌و 24 چوار جه‌نازه‌یه‌ که‌ له‌ مه‌ڵاتیه‌ راگیراوان له‌ نێو شین و چالاکی دان.

ئه‌مڕۆش له‌ زۆرێک له‌ شوێنه‌کان دووکان و بازاره‌کان نه‌کرایه‌وه‌ و ئه‌و چالاکیانه‌ی که‌ دوێنی ده‌ستیان پێکردبوو، ئه‌مرۆش به‌رده‌وام بوون.

له‌ کاتێک دا له‌ سه‌ر ئه‌و 24 جه‌نازه‌ی که‌ له‌ مه‌لاتیه‌ راده‌گیرێن، له‌ لایه‌ن ده‌وڵه‌تی تورکه‌وه‌ هیچ زانیاریه‌ک راناگه‌یه‌ندرێ، نازانرێ که‌ ئه‌و جه‌نازانه‌ی هی کێن، ئه‌مڕۆ له‌ ناوچه‌کانی گه‌ڤه‌ر و چه‌لێی جۆله‌مێرگ، بێجگه‌ که‌ نانه‌واخانه‌کان و ده‌رمانگاکان، هه‌موو دووکان و بازار داخرا بوو.

ئه‌و چالاکیانه‌ی که‌ دوێنی له‌ گه‌ڤه‌ر ده‌ستیان پێکردبوو، ئه‌مرۆش به‌رده‌وام بوون و ناوبه‌ ناو له‌ نێوان جه‌ماوه‌ر و هێزه‌کانی ده‌وڵه‌ت دا شه‏ڕ و پێکدادان هاته‌ ئاراوه‌.

له‌ ناوچه‌ی " لیجه‌"ئ ئامه‌دیس ئه‌مڕۆ دووکانده‌کان داخرا بوون و خۆپیشاندانێک له‌ دژی ئۆپه‌راسیۆنه‌کانی ئه‌رته‌شی تورک که‌ ده‌نبه‌ هۆی گیان له‌ ده‌ست دانی مرۆڤه‌کان ئه‌نجام درا.

له‌ خۆپیشاندانه‌که ‌دا که‌ له‌ لایه‌ن رێکخستنه‌کانی به‌ده‌په‌وه‌ رێکخرا بوو، سه‌رۆکی ڕێکخستی به‌ده‌په‌ی لیجه‌ "هاروون ئه‌رکووش" و شاره‌دار "فکرییه‌ ئایتین" یش ئاماده‌ بوون.

جه‌ماوه‌ر له‌ خۆپیشاندانه‌که‌ دا به‌یداخی ڕه‌ش و پانکارد که‌ له‌ سه‌ری نووسرابوو" نا بۆ شه‌ڕ، با ئێستا ئاشتی پێکبێ" هه‌ڵگرتبوو و به‌ به‌رده‌وامی درووشمه‌کانی " ده‌شتی لیجه‌، هێڵانه‌ی ئاپۆچیه‌کانه‌" ، " بژی سه‌رۆک ئاپۆ" و " قاتڵ ئه‌ردۆغان"یان ده‌گووته‌وه‌.

سه‌رۆکی به‌ده‌په‌ی لیجه‌ "هاروون ئه‌رکووش" له‌ خۆپیشاندانه‌که‌دا قسه‌ی کرد و سه‌رنجی ڕاکێشایه‌ سه‌ر ژان و ئازاره‌کانی ئه‌و شه‌ڕی که‌ ماوه‌ی 30 ساڵه‌ی به‌رده‌وامه‌ و گووتی:" ئه‌و جه‌نازانه‌ی ‌ له‌ مه‌لاتیه‌ راگیراوان، به‌شێک له‌ گیانی ئێمه‌ن و وه‌کوو به‌رپرسیاری ئه‌و رووداوه‌ حکوومه‌تی ئاکه‌په‌ی نیشان دا.

ئه‌رکووش هه‌روه‌ها رایگه‌یاند که‌ سه‌ره‌ڕای هه‌موو هێرشه‌کان گه‌لی کورد هیچ کاتێک هه‌نگاو بۆ داوه‌ هه‌ڵناگرێ و تێکۆشانی خۆی به شێویه‌کی به‌ هێز به‌رده‌وام ده‌کات.

له‌ دوای لێدوانه‌کان، جه‌ماوه‌ر بۆ ماوه‌ی 5 خوله‌ک چالاکی دانیشتنیان ئه‌نجام دا.

له‌ شاری جزیره‌ش له‌ دژی گۆشه‌گیر له‌ سه‌ر ئۆجه‌لان و بۆ ئه‌و جه‌نازانه‌ی که‌ له‌ مه‌لاتیه‌ راده‌گیرێن و بۆ شه‌رمه‌زار کردنی ئۆپه‌راسیۆنه‌کانی ئه‌که‌په‌ ، شه‌وی ڕابردوو گرووپێک جه‌وان له‌ گه‌ره‌که‌کانی سوور، جوودی و نوور کۆ بوونه‌وه‌ و رێپێوانی به‌ مه‌شخه‌ڵیان ئه‌نجام دا.

له‌ رێپێوانه‌که ‌دا به‌ به‌رده‌وامی درووشمه‌کانی " ئێمه‌ جیهان به‌ بێ ئۆجه‌لان به‌ سه‌ر ئه‌واندا ده‌رووخێنن، " گه‌ریلا تۆڵه‌ بستێنه‌وه‌" ، " کوردستان ده‌بێ به‌ گۆرستانی فاشیزمه‌کان"و " په‌که‌که‌ گه‌له‌ و گه‌ل لێره‌یه‌" یان ده‌گووته‌وه‌

-------------------------------------

کوژرانی 2 پۆلیس له‌ قوڵایی خاکی تورکیه‌

ئەمڕۆ لە شاری عوسمانیەی تورکیه لە دژی هێزەکانی پۆلیس چالاکییەک پێکهات کە لە ئەنجامی دا 2 پۆلیس کوژران و پۆلیسێکی تریش بریندار بوو.

لە ناوچەی لیجەی سەر بە ئامەدیش ئۆپەراسیۆنێکی بەرفراوان دەستی پێکرد.

ئەمڕۆ لای نیوەڕۆ لە شاری عوسمانیەی تورکیه لە دژی هێزەکانی پۆلیسی تورک چالاکیەک ئەنجام درا.

به گوێرەی زانیاریەکانی سەرەتایی لەو چالاکیەدا 2 پۆلیس کوژراون و پۆلیسێکیش بە دژواری بریندار بووە.

دوای چالاکییەکە ئۆپەراسیۆن دەستی پێکرد.

بانگەشە کرا لەو شەڕ و پێکدادانە دا گەریلایەکی هەپەگە گیانی لە دەست داوە.

لە لایەکی تر ئەمڕۆ لە ناوچەی لیجەی سەر بە ئامەد ئۆپەراسیۆنێک بە بەشداری هەزاران سەربازی ئەرتەشی تورک دەستی پێکرد.

به گوێرەی ئەو زانیاریانەی بە دەست کەوتوون دانی بەیانی هەرێمی "کێشێکەر" لە لایەن هەلیکۆپتەرەکانی کوبڕاوە بۆمباران کراوە.

دوای بۆمبارانەکە ئەرتەشی تورک هەزاران سەربازی گواستۆتەوە هەرێمەکە و ئۆپەراسیۆنی دەست پێکردووە.

ڕاگەیەندرا ئۆپەراسیۆنەکە هەتا ئێستا درێژەی هەیە.

---------------------------


کچێکی ١٦ ساڵە ناچار دەکرێت مێرد بە کوڕێک بکات بۆ ئەوەی کورەکە ئیقامە بگرێت لە نۆرویژدا، بەلام کچەکە دوای جێژنی دیاریکردنەکەی پولیسی نۆرویژ ئاگادار دەکاتەوەو دیک و برای کچەکە وەک تاوانبار دەناسرێن.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10014806

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر