Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

یاریکورد و بزوتنەوەی دیموکراتیکی یارسان جارێکی دیکە دەستدرێژی سەربازی حکومەتی تورکیە و کۆماری ئیسلامی بۆ سەر خاکی هەرێمی کوردستان و هێڕش بۆ سەر قەندیل


یاریکورد و بزوتنەوەی دیموکراتیکی یارسان جارێکی دیکە دەستدرێژی سەربازی حکومەتی تورکیە و کۆماری ئیسلامی بۆ سەر خاکی هەرێمی کوردستان و هێڕش بۆ سەر قەندیل مەحکوم دەکات
هەر وەک ئاگادارن ماوەیکە پیلانێکی هاوبەش لە نیوان کۆماری ئیسلامی ئێران و ڕێژیمی تورکیە بە بیانووی ڕاوەدوونانی گریلاکانی پژاک و پەکەکە لە ئارادایە بۆ میلیتاریزەکردنی ناوچە کوردنشینەکان و ترساندن و توقاندنی خەڵکی کوردستان. لە لایەکی دیکەشەوە ئەزموونی باشوری کوردستان بۆتە چەقڵی چاوی ڕێژیمە داگیرکەراکانی ناوچەکە بۆیە بە هەر شێوەیەک کە بۆیان دەکرێت هەوڵی بشێوی و لەناوبردنی PDF
---------------------
اولین تیر بر قلب دمکراسی و حقوق بشر توسط شورای انتقالی لیبی شلیک شد
چند ماه است که مخالفان معمر قذافی رهبر به قتل رسیده لیبی در حال نبرد برای آزادی و برقراری حقوق بشر و دمکراسی در لیبی هستند. در این نبرد خونین که سازمان ناتو نیز بزرگترین سهم در آن دارد، صدها هزار نفر کشته و بی شک زیر بنای در هم شکسته لیبی نیز به ویرانه تبدیل شده است. در همان اوایل رهبر شورای انتقالی لیبی آقای مصطفی عبدالجلیل که خود زمانی رییس دادگستری

و وکیل نیز بوده است متعهد شد که دمکراسی در لیبی برقرار و از عدالت خرف زده شد. همچنین متعهد شدند که قذافی و کسانیکه جرمی مرتکب شده باشند بر اساس موازین حقوق بشر و در یک دادگاه عادل محاکمه خواهند شد. می دانیم که در این اواخر شر سرت زادگاه قذافی از زمین و هوا مورد حمله بود و چه کسی می داند که در این مدت چند هزار نفر از انسانهای بی گناه قتل و عام شده اند؟ پاسخ به این پرسش را برای شورای انتقالی لیبی و ناتو می گذاریم که امیدوارم روزی به آن جواب بدهند که چند هزار نفر در لیبی قربانی منافع اقتصادی و سیاسی شده اند؟!
اما در تلویزوین دیدیم که شهر سرت آخرین دژ قذافی سقوط کرد و گمانه زنی های اولیه این بود که نه قذافی و نه کسی از اعضای خانواده اش در لیبی نمانده اند. اما یکباره قذافی توسط نیروهای انقلابی دستگیر می شود و بعد از چند لحظه به قتل می رسد، در حالی که در پخش تصاویر قذافی در تلویزیون ایشان زخمی ولی سر حال بوند. شکی از دیوانگی و دیکتاتور بودن قذافی نیست و همه می دانیم طی زمامداری حکومتش چه جنایتهایی نکرده است.
به نظر من با کشتن قذافی اولین تیر بر قلب دمکراسی توسط شورای انتقالی لیبی شلیک شد. و عملکرد آقای مصطفی عبدالجلیل و یارانش در این شورا زیر سوال رفته است و ثابت کردند که انتقام گیری بدون توجه به مسائل حقوقی در اولویت کار آنها قرار دارد. من می گویم که کشتن قذافی صرفنظر از توهین به حقوق بشر و رعایت نکردن موازین حقوقی یک انسان دلائل مختلفی می تواند داشته باشد. همه می دانیم که قذافی طی زمامداری خود بده و بستانهای فراوانی با خیلی از کشورهای دنیا داشت. خیلیها او را قائد خطاب میکردند. رازهای فراوانی داشت. و رابطه های فراوانی بود که قذافی از آن مطلع بود و روزی بایستی رو و افشاء می شد. در واقع هدف اول و بالقوه این است که نگذارند قذافی محاکمه و رازهای پنهان آشکار شود و خودشان را برای همیشه از شر او خلاص کنند و گزینه دوم این که شورای انتقالی لیبی هیچ کنترلی بر روی افراد ندارد و در آینده لیبی دچار هرج و مرج خواهد شد. به باور من اگر این دو حالت نمی بود، بایستی سرهنگ قذافی در دادگاهی عادلانه محاکمه می شد و جنایتهای بی شماری که در حق مردم خود و سایرین انجام داده است افشاء می گردید. آنوقت بی شک تنها قذافی مجرم نبود بلکه همدستان داخلی و خارجی اش نیز بایستی به پای میز محاکمه کشیده می شدند. پس قذافی کشته شد و رازهای چهل و چند ساله ای را با خود به گور برد. خیلی آسان و بی دردسر.
ای کاش یک بار برای همیشه عدالت بر بند و بستهای سیاسی و اقتصادی پیروز می شد و بشر در جایگاه واقعی خود قرار میگرفت.
زنده باد عدالت

بشیر امیرخانی
۲۲.۱۰.۲۰۱۱
منابع توسط ایمیل ارسال شده است.
///////////////////////////////

جلسه رسیدگی به اتهامات ده شهروند سنندجی

آژانس خبری موکریان

جلسه رسیدگی به اتهامات ده شهروند سنندجی صبح امروز 30 مهرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.

عباس جمالی وکیل نه تن از این شهروندان در گفتگو با سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: اتهام های نسبت داده شده به موکلانم فواد زندی، اقبال محمدرضایی، مهرداد امین وزیری، بختیار صمدی، فاروق گویلیان، صدیق گویلیان، آرمان گویلی، هوشیار سعیدی و خالد خداکرمی و همچنین رستم زندی، فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق حضور در مراسم سالـروز تشکیل یکی از گروههای مخالف در کوه آبیــدر اعلام شده است.

جمالی در ادامه افزود : در جلسه دادگاه، اینجانب در دفاع از موکلانم اتهام حضور آنها را در تاریخ یاد شده در کوه آبیدر به انگیزه شرکت در این مراسم، رد نموده خواستـــار تبرئه آنها از اتهام وارده شدم.

گفتنی است جلسه رسیدگی به اتهام این ده نفر حدود دو ساعت طول کشید و قرار است حکم متهمان این پرونده در روزهای آینده صادر شود.

یادآور می گردد فواد زندی، اقبال محمد رضایی، مهرداد امین وزیری، بختیار صمدی، فاروق گویلیان، صدیق گویلیان، آرمان گویلی، هوشیار سعیدی، خالد خداکرمی و رستم زندی سال گذشته بازداشت و پس از گذراندن مدتی را در حبس، با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بودند.

برگرفته از www.mukriannews.com

////////////////////////////

جسد قذافی به خانواده اش تحويل داده می شود

شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد، جسد معمر قذافی تحویل خانواده اش می شود. شورای ملی انتقالی لیبی این مطلب را به تلویزیون بی بی سی اعلام داشته است.

خبرنگار بی بی سی گفت، انتظار می رود رهبران شورای ملی انتقالی لیبی امروز یکشنبه آزادی لیبی را بعد از چهل ودو سال حکومت دیکتاتوری قذافی اعلام نمایند و علاوه براین انتظار می رود آنها جدول زمانی را برای انتقال روند سیاسی کشور به سوی دموکراسی از جمله انتخابات را اعلام کنند اما در حال حاضر لیبی مشکلات زیادی در پیش رو دارد.

احمد جبریل سخنگوی وزارت خارجه لیبی می گوید، شورای ملی انتقالی لیبی تصمیم گرفته است تا جسد قذافی به طور مناسب به خاک سپرده شود و جسد وی بزودی و یا شاید فردا تحویل خانواده اش می شود.

جبریل در مورد علت کشته شدن قذافی گفت، متاسفانه قذافی کشته شد بسیار ی از مردم لیبی خواهان آن بودند قذافی زنده دستگیر شود تا به خاطر جنایاتی که برضد مردم لیبی مرتکب شده به طور عادلانه در دادگاه محاکمه شود و تاوان آنچه را که برسر مردم لیبی آورده پس دهد.

وی افزود، تحقیقات در مورد کشته شدن قذافی آغاز شده و جسد وی نیز کالبد شکافی شده و بزودی نتیجه این تحقیقات اعلام خواهد شد.

خبرنگار بی بی سی گفت، امروز روز آزادی لیبی اعلام شده و این به معنی پایان یک عصر و آغاز عصر جدید در تاریخ لیبی است و شورای ملی انتقالی لیبی ظرف سی روز یک دولت موقت تشکیل می دهد و کمیته انتخابات تدارکات انتخابات کنگره ملی و سایر مقدمات دیگر را برای آینده کشور فراهم خواهد آورد.

خبرنگار دیگر بی بی سی از مصراته گفت، بالغ بر هشتصد نفر از طرفداران قذافی هم اکنون در بازداشتگاه دولت انتقالی در مصراته به سر می برند در صورتی که روند آشتی در پی گرفته شود و از اشتباهات کشورهای دیگر اجتناب شود بسیاری از این زندانیان آزاد خواهند شد و به خانه خود باز می گردنند.

وی در ادامه گفت، جامعه بین المللی به حکومت جدید لیبی در مورد اجتناب از انتقامجویی و نقض حقوق بشر هشدار داده است.

این خبرنگار افزود، رهبران جدید لیبی در بنغازی روند به سوی دموکراسی را اعلام خواهند کرد و شورای ملی انتقالی ظرف یک ماه دولت انتقالی تشکیل می دهد و ظرف هشت ماه پارلمان با دویست نماینده انتخاب شده تشکیل می شود و پارلمان نخست وزیر را منصوب می کند که متعاقب آن دولت موقت تشکیل می شود و دولت موقت امور را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر عهده خواهد داشت .انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری لیبی ظرف هجده ماه آینده برگزار شود.

/////////////////





عفو بین الملل: دو زندانی کرد در خطر قریب الوقوع اعدام

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: همزمان با انتشار اخباری مبنی بر تائید حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی، دو زندانی سیاسی کرد محبوس در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، سازمان عفو بین الملل خواستار اقدام فوری برای توقف اجرای حکم این دو نفر شد.

در بیانیه روز چهارشنبه سازمان عفو بین الملل، با اشاره به تائید حکم مرگ لقمان مرادی و زانیار مرادی، دو تن از اعضای اقلیت کرد ایرانی توسط دیوان عالی کشور، این سازمان با قریب الوقوع خواندن اجرای حکم این دو جوان می گوید که «آنها هر لحظه می توانند اعدام شوند».

زانیار مرادی و لقمان مرادی در اول دی ماه 1389 به حکم قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اعدام در ملاء عام محکوم شدند. ایشان در سیزدهم تیرماه سال 88 به «محاربه» و «افساد فی الارض» از طریق دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان متهم شده بودند. آنها همچنین به فعالیت های نظامی در «کومله» متهم شدند. دادگاه این دو گفته می شود که تنها بیست دقیقه به طول انجامیده و هر دو تقاضای تجدیدنظر در محکومیت خود را کرده اند. بیستم مهرماه سال جای گزارش ها حاکی از تائید حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی در دیوان عالی کشور بود. بنا بر اطلاعات کسب شده زانیار و لقمان مرادی بطور شفاهی از تصمیم دیوان عالی کشور مطلع گشته اند.

بیانیه عفو بین الملل با اشاره به سن زانیار مرادی در هنگام بازداشت می گوید که «سازمان عفو بین الملل در حال بررسی گزارش های حاکی از هفده ساله بودن زانیار مرادی در زمان بازداشت می باشد».

زانیار مرادی و لقمان مرادی به ترتیب در دهم مردادماه سال 88 و بیست و پنجم مهرماه سال 88 در مریوان بازداشت شدند. 9 ماه نخستین بازداشت و هنگامیکه هنوز هیچ اتهام قتلی بر علیه این دو عنوان نشده بود، ایشان توسط وزارت اطلاعات نگهداری می شدند. این دو زندانی سیاسی پس از چندین بار جابجایی میان بازداشت گاه های مختلف، سرانجام حدود آذرماه سال گذشته به بند 4 زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. لقمان و زنیار مرادی بعدها در نامه ای اظهار کردند که در طول جلسات بازجویی توسط وزارت اطلاعات، به مدت بیست و پنج روز برای اخذ اعتراف به قتل پسر امام جمعه مریوان تحت شکنجه و تهدید به تجاوز جنسی قرار داشته و هر دو محروم از دسترسی به امکانات مناسب پزشکی بوده اند.

این بیانیه همچنین با بیان خواست موکد این سازمان برای «عدم اجرای حکم اعدام این دو جوان و دیگر زندانیان کرد»، خواستار «برخورد و محاکمه عاملان شکنجه و بدرفتاری با این دو زندانی سیاسی» گردید.

به گفته عفو بین الملل، «گمان می رود که حداقل چهازده کرد دیگر از جمله یک زن، هم اینک در انتظار اجرای حکم اعدام در ارتباط با عضویت یا فعالیت های خود در سازمان های ممنوعه کرد هستند». همچنین «طی سال های اخیر حداقل اعدام 10 کرد دیگر به علت جرایم سیاسی گزارش شده است».

دی ماه سال گذشته این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در ملاء عام، در تماسی با کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی اعلام کردند که کلیه اعترافات اخذ شده در ارتباط با فعالیت مسلحانه آنها و قتل فرزند امام جمعه مریوان در سال 88 تحت شکنجه صورت گرفته و آنها هیچ دخالتی در این اقدام نداشته اند. « (ما) واقعاً نقشی در ترور فرزند امام جمعه مریوان نداشته ایم اما به دلیل شکنجه های زیاد و تهدید به "شکنجه جنسی" و نیز "بازداشت خانواده" مجبور به اعتراف شدیم و هیچ گاه نیز سندی دال بر حضور ما در این اقدام ارائه نشده است». ایشان در تماس خود تاکید کرده بودند که «آنها (دستگاه امنیتی) نیاز به قربانی دارند و ما را انتخاب کرده اند».

سازمان عفو بین الملل در خاتمه از همگان خواست تا با ارسال فوری نامه به دفاتر رهبر جمهوری اسلامی، رئیس قوه قضائیه و همچنین نمایندگی های دیپلماتیک ایران در خارج از کشور ضمن ابراز نگرانی از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی و همچنین عدم دسترسی ایشان به دادرسی ای عادلانه، موکداً خواستار عدم اجرای حکم این دو زندانی سیاسی و تخفیف و تبدیل محکومیت ایشان و تمامی محکومان در انتظار اجرای حکم اعدام بویژه دیگر زندانیان سیاسی کرد شده و از ایشان بخواهند تمامی کسانی که در شکنجه و بدرفتاری با انها نقشی داشته اند مورد محاکمه قرار گرفته و یا بدست عدالت سپرده شوند.

برای جلوگیری از اعدام این دو نوجوان کرد لقمان مرادی و زانیار مرادی اینجا روی این لینک کلیک کنید و امضا کنید که در زیر مشاهده میکنید

http://www.gopetition.com/

/////////////////////

صدور حکم زندان برای سه شهروند کرد

آژانس خبری موکريان

سه شهروند از اهالی خوی و ماکو واقع در استان آذربایجان غربی از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به زندان محکوم شدند.

براساس گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، یک شهروند اهل خوی به نام ناصر جعفری به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به تحمل یک سال حبس و دو شهروند دیگر به نام های ابراهیم کچلان لو و شفیق دالایی میلان اهل ماکو به اتهام فعالیت به نفع یکی از گروههای مخالف نظام هر کدام به 6 ماه زندان محکوم شدند.

گفتنی است این سه شهروند هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران محومیت خود را سپری می نمایند.

//////////////////////

برکناری شهردار مریوان

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

اعضای شورای شهر مریوان با اکثریت آرا شهردار این شهر را استیضاح نمودند.

به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از منابع آگاه ، روز گذشته شهردار مریوان با رأی هفت تن از اعضای شورای این شهربرای بار سوم استیضاح و از سِمت شهرداری کنار گذاشته شد.

گفته می شود اختلافاتی که از هنگام شروع به کار بهرام بالکانه به سمت شهرداری مریوان بین او و چند تن از اعضای شورای شهر آغاز شده بود بالاخره روز گذشته با استیضاح و برکناری وی از این سمت، پایان یافت.

شایان ذکر است شورای شهر مریوان دو بار دیگر نیز اقدام به استیضاح شهردار این شهر نموده بودند که به گفته یکی از اعضای شورای شهر به دلیل دخالت های مقامات استان استیضاح جنبه اجرایی به خود نگرفته بود.

/////////////////////////////

حمله نژادپرستان ترک با همکاری پلیس آن کشور به کردها

این برخوردها این را ایجاب میکند در منطقه ای کرد نشین در کشور ترکیه یاید پاسدار صلح سازمان ملل مستقر بشود برای حفاظت از جان کردها در آن کشور و یا بطور کلی منطقه ی جغرافیای کردنشین توسط نیروهای سازمان ملل اداره بشود





---------------

یک فعال حقوق زنان به سه سال حبس محکوم شد

مریم قربانی‌فر، فعال حقوق زنان، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" و "اجتماع و تبانی علیه نظام" به سه سال حبس محکوم شده است.

به گزارش خانه‌ی حقوق بشر ایران، این حکم از سوی شعبه‌ی 28 دادگاه انقلاب صادر شده است.

خانم قربا‌نی‌فر 16 اسفندماه 1389 دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد، و تا 8 فروردین 1390 در سلول انفرادی و تحت بازوجویی قرار داشته است.

----------------------------------------

پایان یک نظام دیکتاتوری بی رحم که ملت را موش را خطاب میکرد و میگفت کوچه به کوچه موشها را تعقیب خواهند کرد اما خود به موش تبدیل شد و این او بود که موش شد و تحت تعقیب قرار گرفت. و در حالیکه یک کلت طالی رنگ را در دست داشت التماس میکرد که جانش را نگیرند به انها گفت حرام است اینطوری با من برخورد نکنید یکی از انقلابیون کفت شما معنای حرام را میفهمید؟



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر