Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

پیروزی بازگشت گیلعاد شلیط بر ملت اسرائیل و بر انساندوستان جهان مبارک باد


پیروزی بازگشت گیلعاد شلیط بر ملت اسرائیل و
بر انساندوستان جهان مبارک باد

نوشته: سردبیر اتاق خبر رادیو اسرائیل

ملت اسرائیل پنج سال و نیم برای فرا رسیدن روزی نیایش می کرد که در آن گیلعاد شلیط از اسارت جنایتکاران حماس آزاد شود.

آن روز امروز بود: دیشب نیز شبی بود که شاید کمتر کسی در کشور اسرائیل چشم بر هم نهاد؛ چراغ همه خانه ها تا بامداد روشن بود. صدای شبکه های تلویزیونی از هر خانه ای به گوش می رسید؛ همگان چشم بر صفحات تلویزیون دوخته بودند تا نخستین لحظه آزادی گیلعاد شلیط را ببینند. و وقتی آن لحظه پیش از ظهر امروز فرا رسید، غریو شادی، غریو اشک ناشی از هیجان از هر گوشه ای به آسمان بلند شد.

امروز روزی است که ملت اسرائیل اسطوره یهودیت را نشان داد. آموزه اصلی یهودیت را که می گوید هر یهودی، ضامن بقای یهودی دیگری است. همه ما یک تن واحد هستیم.

رهبر اسرائیل برای بازگرداندن گیلعاد شلیط پس از اسارتی که 1942 روز در آن به سر می برد، تصمیم بسیار دشوار و دردناکی اتخاذ کرد؛ آزادی یک سرباز در برابر 1027 تروریست که صدها نفر از آنها جنایتکاران قسی القلبی بوده اند که نه یک نفر و دو نفر بلکه ده ها تن را به قتل رسانده اند.

در میان تروریست ها قاتلی هست که با دست خود قلب یک سرباز اسرائیلی را از سینه اش بیرون آورد و دستان خون آلود خود را به روی پنجره ها کشید.

اما همانگونه که بسیاری از مردم اسرائیل و نیز نخست وزیر امروز گفتند، دیدن گیلعاد شلیط که زنده و در حالت نسبی رضایت بخشی – هر چند بسیار ضعیف و رنج دیده – به کشور و به آغوش میهن باز می گردد، ارزش به جان خریدن مخاطره ها را داشت.

امروز خوش ترین روزی بود که ملت اسرائیل در پنج سال و نیم اخیر داشته است؛ امروز شاید یکی از زبیاترین روزهای تاریخ کشور اسرائیل است؛ کشوری که برای جان تک تک شهروندان و به ویژه سربازانش بالاترین ارزش را قائل است.

صحنه های دراماتیک و بسیار هیجان انگیز آزادی گیلعاد شلیط و لحظه شماری ملت اسرائیل برای دیدن و در آغوش کشیدن او از سوی خانواده اش، روحیه سرزندگی و مقاومت اسطوره ای ملت اسرائیل را بر اساس آموزه های یهودیت نشان می دهد.

بخش فارسی رادیو اسرائیل که در پنج سال و نیم اخیر صدها گزارش خبری درباره اسارت گیلعاد شلیط و تلاش ها برای آزادی او پخش کرده است، امروز نیز با شادباش این زیباترین روز به همگان، در ویژه برنامه ای، این رخداد را در گفتگو با افراد و کارشناسان و شهروندان در اسرائیل بررسی کرد.با یک خبرنگار فلسطینی اهل غزه، آقای سامی عبید نیز گفت و گوی مستقیمی داشتیم.

گیلعاد شلیط پس از 5 سال و چهار ماه اسارت آزاد شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سرباز اسرائیلی، گیلعاد شلیط که برای مدت پنج سال و چهار ماه در اسارت تروریست های حماس بود، امروز (سه شنبه) به آغوش میهن و خانواده اش بازگشت.


دست راست: یک مقام امنیتی مصر. دست چپ: احمد جعبری، تروریست ارشد حماس
گلیعاد شلیط را از گذرگاه «الرفح» میان غزه با خاک مصربه کشورمصر برده و
سپس گیلعاد پس از حدود کمتر از دوساعت از گذرگاه «کرم شالوم»
از مصر به خاک اسرائیل برگردانده شد.

وی پس از آنکه از طریق غزه به مصر منتقل شد و از آنجا به خاک اسرائیل بازگشت، نخست مورد معاینات دقیق پزشکی قرار گرفت و سپس توانست تلفنی برای نخستین بار پس از حدود پنج سال و نیم با مادرش گفتگو کند و آنگاه در یک پایگاه ارتش با پدر و مادر، نخست وزیر و وزیر دفاع ملاقات نمود و آقای نتانیاهو در حالی که شلیط را به آغوش گرفته بود، به خانواده اش گفت می بینید که به وعده خود وفا کرده و گیلعاد را به آنها باز گرداندم.


گیلعاد لحظاتی پس از پای نهادن برخاک اسرائیل با مادر خود تلفنی سخن می گوید

اجرای معامله بر سر آزادی شلیط درقبال رهایی زندانیان فلسطینی از ساعت 30ر2 دقیقه شب گذشته (دوشنبه) هنگامی آغاز شد که اولین زندانی های فلسطینی خروج از زندان را آغاز کردند و در ساعت شش بامداد همه 477 تن آنان آزاد گردیدند.

پس از ساعت هفت بامداد، منابع حماس و نیز مسئولان مصری اطلاع دادند که شلیط به مصر انتقال یافته و اکنون در راه رسیدن به اسرائیل است.


آقای نوعام شلیط پدر گیلعاد پس از 5 سال و 4 ماه تلاش بی وقفه برای نخستین بار پسرش را در آغوش کشید

نخستین مصاحبه (اجباری) با گیلعاد شلیط را تلویزیون مصر پخش کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- همزمان با انتقال گیلعاد به خاک اسرائیل، شبکه تلویزیونی مصر مصاحبه ای را که با او به عمل آمده بود پخش کرد.

شلیط در این مصاحبه از جمله گفت: فکر می کرده که اسارت او سال های مدید دیگری ادامه خواهد داشت.

وی گفت که در دوران اسارت بیش از همه از دوری خانواده اش رنج می برده، تنها بوده و می خواسته مردمی باشند که با آنها دیدار و گفتگو کند.

گیلعاد شلیط در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مصر که مدتی رسیدن او به اسرائیل را به تعویق انداخت گفت که در محلی که اسیر بوده به تلویزیون نگاه می کرده و به رادیو گوش می داده و کاملاً می دانسته که خانواده و ملتش برای آزادی او با همه توان تلاش می کنند.

در جریان مصاحبه، گفتگوگر مصری خطاب به شلیط گفت که اکنون تو آزاد هستی؛ گیلعاد پاسخ داد بلی و به راستی اطمینان از این موضوع پس از پنج سال اسارت بسیار سخت است؟

مصاحبه گر از شلیط پرسید که دوران اسارت را چگونه گذرانیده و چه بر او گذشته است و زندانبانان چه رفتاری با او داشته اند؟

شلیط پاسخ داد که تنها و منزوی بوده ولی چند نفر دیگر با او بوده اند.

مصاحبه گر مصری از شلیط پرسید که چرا در طول تمام مدت اسارت تنها یک بار او را نشان دادند؟

وی پاسخ داد که نباید در این باره از او سئوال شود!

مصاحبه گر از شلیط پرسید: آیا احساس نمی کرده که رفته رفته با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده می شود؟

و او پاسخ داد که در همه مدت اسارت می دانسته خانواده و افراد بسیار دیگری در اسرائیل برای آزادی او هرگونه تلاشی را به عمل می آورند و در خبرها از این موضوع آگاهی حاصل می کرده است.

مصاحبه گر مصری، "شهرین"، از شلیط پرسید در مورد معامله ای که منجر به آزادیش شده چه فکر می کند و آیا می داند که بیش از یکهزار زندانی امنیتی فلسطینی در قبال این آزادی رها می شوند؟

شلیط در پاسخ به این پرسش گفت: برای آزادی من هیچ امکان دیگری به جز موافقت با رهایی زندانیان فلسطینی وجود نداشت ولی امیدوارم که معامله موجب پیشرفت صلح شود و دیگر جنگی بین اسرائیل و فلسطینی ها رخ ندهد.

معاینات پزشکی بروی گیلعاد شلیط: حالش نسبتاً خوب است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- از گیلعاد شلط در بدو ورود به اسرائیل آزمایش های پزشکی به عمل آمد.

سخنگوی ارتش، سرهنگ یوآو مردخای اعلام داشت که به موجب معاینات اولیه وضع شلیط خوب و مناسب است. او همچنین گفتگوی پر هیجانی با خانواده خود داشت.

سخنگوی ارتش همچنین اطلاع داد که انتقال 477 زندانی امنیتی فلسطینی به کرانه باختری رود اردن، مصر و اسرائیل نیز انجام شده است.

شلیط بامداد امروز در حالی به مصر منتقل شد که زندانبانان یک پیراهن جدید دوخت غزه بر تن او کرده و کلاه بیسبال بر سرش گذاشته بودند. او رنگی پریده داشت و بسیار ضعیف شده بود و نفس نفس می زد و به سختی راه می رفت ولی از نظر مغزی مشخص بود که صدمه ای ندیده است.

نخست وزیر و خانواده گیلعاد شلیط در پایگاه هوایی با او دیدار کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر اسرائیل ظهر امروز در یک پایگاه ارتشی که شلیط به آنجا آورده شده بود با او به همراه وزیر دفاع و رییس ستاد کل ارتش دیدار کرد. گیلعاد شلیط به نخست وزیر سلام نظامی داد و آقای نتانیاهو گرم او را در آغوش گرفت و نوازش کرد.

آقای نتانیاهو سپس در سخنرانی اظهار داشت: به محض آنکه هواپیمای حامل شلیط در پایگاه نیروی هوایی "تل نوف" بر زمین نشست من او را به نزد خانواده اش بردم و به آنها گفتم که فرزندشان را به آنها باز می گردانم».

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود خطاب به ملت اسرائیل گفت: «ملت اسرائیل، امروز همه ما شادمان و اندوهگین هستیم. دو سال و نیم پیش من به پست نخست وزیری بازگشتم و یکی از وظایف اصلی و مهمی را که برای خود تعیین کردم باز گردانیدن سرباز ربوده شده، گیلعاد شلیط به میهن بود، و امروز این وظیفه را به طور کامل انجام داده ام».

آقای نتانیاهو از تعهد ارتش اسرائیل در قبال سربازان سخن گفت و اظهار داشت: «هنگامی که سرباز بودم می دانستم که اگر من یا هم قطارانم به اسارت در بیاییم، دولت اسرائیل به هر تلاشی برای بازگردانیدن ما به میهن دست خواهد زد. و من همین وظیفه را به عنوان نخست وزیر انجام داده ام».

آقای نتانیاهو تأکید کرد: «در تمام مدتی که برای آزادی شلیط در تلاش بودم می اندیشیدم چه کنم که با این آزادی خطری که امنیت شهروندان را تهدید خواهد کرد به حداقل کاهش پیدا کند و لذا تصمیم گرفتم رهبران حماس را که مرتکب قتل های زیاد شده اند در زندان نگه دارم و آن تروریست های آزاد شده نیز به کشورهای خارج تبعید گردند تا نتوانند به شهروندان آسیب وارد کنند».

گیلعاد شلیط با هلیکوپتر به خانه اش برگردانده شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- هلیکوپتر حامل سرباز آزاد شده اسرائیلی، گیلعاد شلیط عصر امروز به محل زندگی او در شمال اسرائیل رسید.

در شهرک "میتسپه هیلا"، شهرک محل خانواده شلیط، در نزدیکی مرز اسرائیل با لبنان، صدها نفر از کسانی که برای آزادی وی تلاش می کردند، ساکنان شهرک و شهروندان بسیاری از اقصی نقاط کشور خود را به این منطقه رسانده بودند، تا از گیلعاد استقبال کنند.

همراه با مردم عادی، ده ها خبرنگار داخلی و خارجی نیز وارد شهرک شده اند.

استقبال کنندگان در طول جاده منتهی به شهرک به صف ایستاده بودند و پرچم های اسرائیل را حرکت می دادند و در اطراف جاده پوسترهایی نصب شده که به شلیط در آنها خوش آمد گفته شده است.

صدها متر در اطراف خانه شلیط گلریزان شده است. از سحرگاه، صدها نفر از مردم هزاران شاخه گل سفید را در دو طرف خیابان منتهی به خانه خانواده شلیط قرار می دادند.

آزادی شلیط ملت اسرائیل را که همگی از ساعات زود بامدادی در پای دستگاه های تلویزیون نشسته بودند، غرق شادمانی کرد.

در محل زندگی شلیط، ساکنان در حالی که اشک شوق در چشمان داشتند به رقص و پایکوبی پرداختند و بسیاری می گریستند.

یکی از فعالان در راه آزادی شلیط می گفت: گویی یک نوزاد در محله ما از مادر زاده شده است.

و یک نفر دیگر گفت: «گیلعاد تو برای ما بسیار عزیز هستی. زمان زیادی است که انتظار تو را می کشیم، خوش آمدی. ما امیدواریم کاملاً سلامت باشی، تو را در آغوش می گیریم و اگر من به جای نخست وزیر بودم حتی 5000 تروریست را هم در قبال آزادی تو رها می کردم»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر