Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

کمک مالی یک میلیون دلاری اقلیم کردستان به زلزله زدگان شهر وان


کمک مالی یک میلیون دلاری اقلیم کردستان به زلزله زدگان شهر وان
kurdane.com
دولت اقلیم کوردستان با اختصاص یک میلیون دلار برای زلزله‌زدگان استان وان در کوردستان ترکیه،‌ آمادگی خود را برای هر گونه‌ کمک مالی و انسانی به‌ آسیب دیدگان این زلزله‌ اعلام داشت. هیأتی از دولت اقلیم کوردستان به‌ توصیه‌ رییس اقلیم کوردستان و به‌ ریاست آزاد برواری معاون نخست وزیر، با حضور در کنسولگری ترکیه‌ در هولیر، مراتب همدردی مردم و دولت اقلیم کوردستان را برای مردم و دولت ترکیه‌ و بازماندگان زلزله‌ وان اعلام داشتند.
هیأت دولت اقلیم کوردستان در دیدار با "آیدن سلجن"، سرکنسول ترکیه‌ در هولیر، ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه‌، کمک یک میلیون دلاری خود را از طریق هلال احمر ترکیه برای آسیب دیدگان زلزله‌ وان ارسال کرد.
سرکنسول ترکیه‌ در هولیر با تقدیر از موضع دولت و‌ مردم اقلیم کوردستان، مراتب سپاس و ستایش خود را از آمادگی مردم اقلیم کوردستان برای کمک به‌ زلزله‌ زدگان استان وان اعلام داشت.
-----------------------------------
تداوم حملات هوایی ترکیه به مرزهای اقلیم کردستان
جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ با نقض حریم هوایی اقلیم کوردستان بار دیگر مناطق مرزی اقلیم کوردستان را هدف موشک‌های خود قرار دادند. روز گذشته‌(24/اکتبر)، جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ به‌ مدت نیم ساعت مناطق "سیدکان" و "ریکان" از توابع شهرستان‌های سوران و آمیدی را بمباران کرده‌اند.
طبق این گزارش هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه‌ در ارتفاع کم بر آسمان منطقه‌ آمیدی به‌ گشت زنی پرداخته‌اند.
بمباران روز گذشته‌ هواپیماهای ترکیه‌ تلفات جانی در پی نداشته‌ اما به‌ باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد کرده‌ است.
//////////////////////////////////
فیلم تجاوز جنسی به معمر قذافی پیش از اعدام در یوتیوب قرار گرفت
جسد قذافی و معتصم، پسرش را برای خاکسپاری در قبرهای بی نام و نشان آماده می کنند
به معمر قذافی 71 ساله پیش از اعدام تجاوز جنسی شد
(از نشان دادن فیلم آن بدلیل قبح این رخداد معذوریم).

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- امروز سرانجام پس از چند روز که از نگهداری جسد رهبر پیشین لیبی سرهنگ معمر قذافی در سردخانه ای در شهر مصراتة می گذشت جسد او و فرزندش معتصم را در دل بیایان های لیبی به خاک سپردند ولی از افشای محل دفن خودداری کردند تا مبادا کسانی از طرفداران قذافی بخواهند آنجا را زیارتگاه کنند.

در عکس هایی که از جسد معمر قذافی نشان داده شده و از دیروز در یوتیوب قرار گرفته است کاملاً دیده می شود چگونه اوباشی که قذافی را پنجشنبه گذشته اعدام کردند، پیش از اعدام درحالی که او زخمی است، وی را از ناحیه مقعد با چوب مورد تجاوز جنسی قرار می دهند.

///////////////////////////
اقلیم کوردستان از کوردهای سوریه‌ حمایت می‌کند
kurdane.com
رئیس اقلیم کوردستان از اپوزیسیون سوریه‌ در مورد به‌ رسمیت نشناختن حقوق کوردها در این کشور انتقاد کرد. به‌ گزارش پایگاه‌ اینترنتی العربیه‌، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان در گفتگو با تلویزیون العربیه از کوردهای ایران و ترکیه خواست برای رسیدن به حقوق خود از روش‌های مسالمت آمیز استفاده‌ کنند. بارزانی تاکید کرد: "اقلیم کوردستان عراق به روش‌های مختلف از کوردهای سوریه حمایت می‌کند." رئیس اقلیم در ادامه‌ از اپوزیسیون سوریه که تاکنون حقوق کوردهای سوریه را به رسمیت نشناخته‌اند، انتقاد کرد. با این حال، مسعود بارزانی گفت: "تغییرات احتمالی در سوریه یک مسئله‌ی داخلی است و به مردم این کشور تعلق دارد." بارزانی با اشاره به مسئله‌ی خروج نیروهای آمریکایی از عراق از وقوع جنگ داخلی هشدار داد و تاکید کرد در عراق زمینه‌های چنین درگیری‌هایی وجود دارد. رئیس اقلیم کوردستان اما تاکید کرد پای کوردها به چنین جنگی کشیده نخواهد شد. مسعود بارزانی همچنین گفت که‌ کوردها به یکپارچگی عراق متعهد هستند و افزود: "در صورتی که ملت کوردستان از طریق رفراندم به استقلال اقلیم کوردستان رای دهند از آن دفاع خواهیم کرد و هزینه‌ی احتمالی آن را پرداخت خواهیم کرد، حتی اگر کار به جنگ منجر شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر