Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

ممانعت از فعالیت یک انجمن حمایت از معتادان در شهر سنندج



ممانعت از فعالیت یک انجمن حمایت از معتادان در شهر سنندج

ادارات شهرداری و بهزیستی با هماهنگی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم در سنندج با ایجاد فشار و مزاحمت های مختلف در صدد ممانعت از ادامه کاری و فعالیت های "انجمن معتادان گمنام" در این شهر بر آمده اند.

بر پایه گزارش رسیده از سنندج عوامل و ماموران رژیم طی روزهای اخیر مانع از برپایی آزادانه و مستقل جلسات روتین این انجمن در برخی از نقاط مختلف شهر سنندج شده اند. این جلسات که روزانه و بطور مستقل در مکان های مختلفی برپا شده و در آن جمعیت کثیری از معتادان و نیز اهالی شهر حضور دارند تاثیرات بسزایی در امر درمان و ترک اعتیاد میان افراد معتاد و مبتلایان به مواد مخدر در این شهر داشته و از محبوبیت و پشتیبانی مردمی برخوردار گشته است. همین امر ناخوشنودی و بهانه تراشی های ادارات و نهادهای وابسته به رژیم را علیه "انجمن معتادان گمنام" موجب شده است.


"انجمن معتادان گمنام" نهاد مستقلی است که از جمله در شهرهای سنندج، سقز، دیواندره و نیز بسیاری دیگر از شهرهای ایران در راستای کمک و یاری رساندن به معتادان و بازگرداندن سلامتی و تندرستی به آنان مشغول فعالیت می باشد.

----------------

گسیل نیروهای نظامی بیشتر به منطقه مرزی مریوان


طبق خبر دریافتی، طی روزهای اخیر رژیم اسلامی شمار هر چه بیشتری از نیروهای مسلح خود را به منطقه مرزی مریوان گسیل داشته است.

بر همین اساس یگان های ویژه ای از سپاه پاسداران و نیروی انتظامی رژیم که از شهرهای کرمانشاه و سنندج به منطقه مریوان اعزام شده اند در نقاط مرزی "بایوه" و "مرانه" مستقر شده و با اقدامات سرکوبگرانه و ضدمردمی خود، فضای نظامی و امنیتی حاکم در این مناطق را تشدید نموده اند.

----------------------

آموزشگاه نقاشی ناهید روز جهانی کودک را در محله پشت قبرستان جشن گرفت
همانطور که می دانیم 16 مهر روز جهانی کودک می باشد به همین مناسبت آموزشگاه نقاشی ناهید(باران) نمایشگاهی از آثار 18 کودک گروه سنی خود را در یکی از مناطق محروم شهرستان سقز به نام محله پشت قبرستان برگزار نمود .
آثار کودکان در یکی از کوچه های این محله و بر روی دیوارها قرار گرفت . در ابن نمایشگاه که با همکاری دفتر خدماتی درباری برپا شده بود برنامه ای به نام ایستگاه نقاشی در نمایشگاه نقاشی برگزار شد و از کودکان این منطقه دعوت به عمل آمد تا با شرکت در ابن برنامه در کنارکودکان آموزشگاه به کشیدن نقاشی بپردازند که با استقبال خوب کودکان همراه شد وبیش از 100 نفردر گروه سنی 3 تا 14 سال کاغذ و رنگ را از برگزارکنندگان نمایشگاه تحویل گرفته و همراه با کودکان آموزشگاه به صورت گروهی نقاشی های زیبایی را کشیدند.
نکته های جالبی در گوشه و کنار نمایشگاه به چشم می خورد که ما در این جا به چند تا از آنها اشاره می کنیم : یکی از این نکته ها حضور بازدیدکنندگانی بود که برای دیدن نمایشگاه از گوشه و کنار شهر آمده بودند و جالبترآن بود که با دیدن بچه ها سر شوق آمدند و بعضی ازآنها هم همچون بچه ها مشغول کشیدن نقاشی شدند. دیگر اینکه بسیاری از بچه ها در همان ساعات اولیه با دیدن کارها با عجله دوستان خود را آوردند و همراه با ما در نصب کارها به ما کمک کردند انگار که نمایشگاهی از آثار خودشان برپاشده است .
نکته دیگری که بسیار جالب بود این بود که بچه ها موقع کشیدن نقاشی هایشان به سراغ مربی های آموزشگاه می آمدند و از آنها راهنمایی می خواستند انگار که در سر کلاس درس باشند و می خواهند که کارشان را تمام و درست انجام بدهند.
ناصر فیض الله بیگی که یکی از مربیان آموزشگاه نقاشی ناهید می باشد و یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه در مورد انجام این گونه فعالیتها می گوید:« اولاً روز 16 مهر علاوه بر روز جهانی کودک روز جشن مهرگان می باشد که بعد از نوروز یکی از جشن های باستانی و مهم ایرانیان می باشد . دوماً چنین فعالیتهایی در سطح شهر و بخصوص در مناطق محروم کاری ضروری و لازم می باشد . در این مناطق به علت نبودن فضاهای آموزشی و تفریحی مناسب و کافی کودکانشان کمتر به کلاس های آموزشی و تقویتی دسترسی دارند و برگزاری چنین نمایشگاههایی و کشیدن نقاشی برای آنها از نظر روحی و روانی بسیار مفید ومناسب است و پویایی را در درون آنان به وجود می آورد و در صورت تکرار این گونه فعالیتها در طول سال تأثیر بیشتری بر کودکان از لحاظ علاقمندی به کار هنری ، ذهن ، شخصیت و.... آنان می گذارد .
جا دارد که در این جا از تمام خانوادهای محترم کودکان آموزشگاه وآقای علی مرزبان مسؤل دفتر خدمات درباری که دربرپایی نمایشگاه و ایستگاه نقاشی ما را یاریی نمودند قدردانی نمائیم و امیدورام که نمونه چنین کسانی در جامعه زیاد باشند برای خدمت به جامعه بخصوص کودکان و نوجوانانمان.

-----------------------

تائید حکم اعدام علیه دو زندانی سیاسی

به گزارش هرانا، دیوان عالی کشور رژیم حکم اعدام دو زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام های "زانیار و لقمان مرادی" را تائید و به آنان ابلاغ کرده است.

این حکم در حالی به صورت شفاهی به این دو زندانی ابلاغ شده است که وکیل تسخیری آنان از تائید حکم در دیوان عالی کشور ابراز بی‌ اطلاعی می کند. زانیار و لقمان مرادی به اتهام واهی ترور پسر امام جمعه مریوان و دو تن از همراهان او به مرگ محکوم شده اند. این دو زندانی پس بازداشت توسط نیروهای وزارت اطلاعات تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر