Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

سوریه؛ کمیسرعالی حقوق بشر خواستار دخالت شورای امنیت


سوریه؛ کمیسرعالی حقوق بشر خواستار دخالت شورای امنیت

به گزارش رادیو فرانسه، ناوی پیلای کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل امروز با اشاره به ادامۀ خشونت ها در سوریه از وقوع جنگ داخلی در این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار دخالت شورای امنیت ولو از طریق نظامی برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه شده است.

به گفتۀ فعالان سیاسی سوریه نیروهای نظامی این کشور امروز شش تن از تظاهرکنندگان را به ضرب گلوله از پای درآوردند. آنان گفته اند که نظامیان سوری به روی تظاهرکنندگان در شهرهای حلب و دمشق آتش گشودند. همزمان بیست هزار تن از کردهای سوری نیز امروز در شهر قمیشلی و به نشانۀ بزرگداشت خاطرۀ مشعل تمو دست به تظاهرات زدند.

خانم ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز گفت که شمار کشته شدگان خشونت های سوریه از سه هزار تن نیز گذشته است و 187 تن از این قربانیان را کودکان تشکیل می دهند.

خانم ناوی پیلای با انتشار بیانیه ای خواستار اقدام جامعۀ جهانی برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه و پیشگیری از وقوع جنگ داخلی در این کشور شده است.

او گفته است که تنها در ده روز گذشته بیش از صد تن از مردم سوریه در اثر سرکوب خونین رژیم بشار اسد جان خود را از دست داده اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به فرار بیش از پیش نظامیان سوری از پادگان ها که مایل به تیراندازی به روی مخالفان نیستند افزوده است که نشانه های تبدیل بحران سوریه به یک جنگ داخلی بیش از پیش قوی به نظر می رسد.

همزمان روپرت کورویل سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته است که شورای امنیت سازمان ملل وظیفۀ متوقف کردن خشونت ها در سوریه را برعهده دارد و اقدامات جاری نتوانسته اند از کشته شدن روزانۀ افراد در سوریه جلوگیری کند.

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان حتا تلویحاً پشتیبانی خود را از انجام عملیات نظامی علیه رژیم بشار اسد، همانند اقدام نظامی که در لیبی علیه معمر قذافی رِخ داد، اعلام کرده است.

شورای همکاری خلیج فارس نیز از اتحادیۀ عرب خواسته است که برای بررسی اوضاع سوریه جلسۀ اضطراری تشکیل بدهد.

-

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر