Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

افزایش تلفات ارتش ترکیه به بیش از 100 نفر-گزارشی از درگیریهای دو روز گذشته


افزایش تلفات ارتش ترکیه به بیش از 100 نفر-گزارشی از درگیریهای دو روز گذشته

هولیر - کوردانه - مانیشت ایلامی : دیروز ‌نیروهای گریلا در منطقه ‌چلی تعدادی از مراکز نظامی ترکیه را مورد حمله‌ قرار دادند.شب گذشته ‌نظامیان ارتش ترک در صدد بودند ‌از مرز جنوب کردستان عبور کنند. اما با مقاومت گریلاهای ه.پ.گ روبرو شدند.فرماندهی قرارگاه مرکزی ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای می‌گوید بیش از 100 تن از نظامیان ترک در این نبردها کشته‌ و زخمی شده‌اند. ه.پ.گ همچنین گفته ‌است که ‌در این عملیات 5 تن از گریلاهای آنان جان باخته‌اند و تعداد 21 قبضه‌ سلاح‌ نیز توسط گریلاها به ‌غنیمت گرفته ‌شده‌ است.
مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ در رابطه ‌با عملیاتهای همزمانی که ‌شب گذشته‌ توسط گریلاهای آنان در منطقه‌ چلی انجام شده‌اند، اطلاعیه‌ای صادر نمود.
در این اطلاعیه آمده‌ است:
ساعت 1 نیمه ‌شب گذشته ‌نیروهای گریلا در عملیاتی همزمان بسیاری از مراکز نظامی در منطقه ‌چلی را مورد حمله‌ قرار دادند. در این عملیاتها گردان چلی، مرکز امنیتی شهر، پایگاههای اطراف و تپه‌هایی که نظامیان ترک در آن مستقر بودند، هدف هجوم ‌گریلاها واقع شدند.
در نتیجه ‌این حملات قریب یکصد تن از نظامیان ، اعضای یگانهای ویژه و ‌نیروهای پلیس کشته‌ و زخمی شدند.
ه.پ.گ در اطلاعیه‌ خود می‌گوید که ‌در این حملات مرکز امنیتی و پایگاه بیلیجان به‌ کلی منهدم و تعداد 21 قبضه‌ سلاح ‌نیز توسط گریلاها به‌ غنیمت گرفته ‌شده‌ است.
مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ همچنین می‌گوید که‌ در این عملیاتها 5 تن از گریلاهای آنان نیز جان خود را از دست داده‌اند که ‌مشخصات آنها متعآقبا اعلام خواهد شد.
ه.پ.گ با بیان اینکه‌ پس از انجام این عملیاتها، نبرد میان نظامیان ترک و گریلاهای آنان کماکان ادامه دارد خاطر نشان میکند ‌مناطق خاکورک، خنیره‌، زاگرس، هافتانین، قندیل و زاپ از سوی جنگنده‌های ترک بمباران شده‌اند.
ه.پ.گ در ارتباط با بمبارانهای صورت گرفته میگوید :
از ساعت بیست تا بیست و یک 26 مهرماه جنگنده‌های ترکیه خاکورک و خنیره‌ را بمباران کرده‌اند.
از روز گذشته‌ منطقه‌ زاگرس نیز مورد حملات هوایی و توپخانه‌ای ‌قرار گرفته‌ است.
همزمان مناطق دره‌ نێریا، شهید رێناس، شهید کمال و شهید بریوان از مناطق هافتانین بمباران شده‌اند.
امروز نیز مناطق بزنکێ، میرگه‌شیس و دره‌شیش بمباران شده‌اند.دیشب هم‌ جنگنده‌های ترک بر فراز قندیل به پرواز در آمده‌ و نواحی اطراف روستای اینزه ‌را بمباران کرده‌اند.



رییس جمهوری ترکیه: انتقام سخت ما از کردها در راه است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در پی حمله جدایی طلبان کرد به یک واحد از سپاهیان ترکیه و کشتن 26 نفر از آنها و زخمی ساختن 16 نفر دیگر، نیروهای ارتش ترکیه در پناه نیروی هوایی آن کشور از مرز با عراق گذشتند و به تعقیب جدایی طلبان پرداختند تا مواضع آنها را بمباران کنند و دستکم پانزده نفر از آنها را به قتل برسانند.

رویداد قتل سربازان ترک موجب شد که نخست وزیر ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان سفر خود را به قزاقستان لغو کند و وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو نیز از رفتن به جمهوری صربستان صرفنظر نماید.

رییس جمهوری ترکیه، پرزیدنت عبدالله گول نیز امروز تهدید کرد که کشورش به سختی انتقام سربازان خود را خواهد گرفت و ضربه های دردناکی به شبه نظامیان کرد وارد خواهد کرد.

---------------------

دومین تلفات سنگین ارتش ترکیه از سال 1984

نیروهای پ ک ک 24 تن از سربازان ارتش ترکیه را به قتل رساندند

دبی- العربیه. نت

شبه نظامیان حزب کارگران کردستان" پ ک ک " شامگاه سه شنبه 18-10-2011 در یورش به چند پایگاه نظامی در ترکیه 24 نفر از سربازان ارتش را کشته وتعدادی را زخمی کردند.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه این عملیات در شهرک های " شکورجا " و" یوکسیکوفا " در استان حکاری ترکیه صورت گرفته است.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور برای مجازات عاملان این هجوم و همچنین برای جلوگیری از تکرار این حملات از شب گذشته عملیات گسترده ای را در این مناطق آغاز کرده است.

به گفته کارشناسان امور نظامی این دومین تلفات سنگینی است که ترکیه از زمان آغاز عملیات مسلحانه پ ک ک " در سال 1984 متحمل می شود.

حزب کارگران کردستان در سال 1993 در یک کمین 33 تن از سربازان ترک را به قتل رساند.

این حزب از سال گذشته عملیات خود را علیه پایگاه های ارتش ترکیه گسترش داده است.

پیشتر ترکیه تهدید کرده بود که چنانچه نیروهای ارتش در مرزهای شمال عراق مورد هجوم قرار بگیرند برای منهدم کردن پایگاه های حزب کارگران کردستان به شمال عراق حمله خواهد کرد.

-----------------

چگونه ویروس های جدید کامپیوتری نیروگاه بوشهر را فلج کرده اند؟

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کمپانی امنیت رایانه ای "سیمانتک" اعلام کرد که بدافزار کامپیوتری جدیدی را کشف کرده که تا حدودی مشابه ویروسی "استاکس نت" عمل می کند و راه را هموار می کند تا یک حمله گسترده رایانه ای به اهداف مورد نظر (که در مورد آن اظهار نظری نشد) انجام شود.

به گزارش "سیمانتک"، این کرم یارانه ای که "دوکو"(DUQU) نام گرفته، اطلاعات لازم را از کامپیوترهای صنعتی جمع آوری می کند و آنها را به یک مرکز فرماندهی می فرستد تا در یک حمله رایانه ای جدید از آنها استفاده شود.

سال گذشته ویروس "استاکس نت" به شکل گسترده ای بخش های صنعتی و به ویژه تأسیسات اتمی ایران را هدف قرار داد و به گزارش انستیتو علوم و تحقیقات بین الملل ایالات متحده، موجب از کار افتادن تعداد بسیار زیادی از سانتریفوژهای قدیمی ایرانی شد و سرعت غنی سازی اورانیوم در ایران را کاهش داد.

این مؤسسه تحقیقاتی در گزارشی که دیروز منتشر کرد، تأکید نمود که در کنار این ویروس، تحریم های بین المللی نیز موجب شد که حکومت ایران دست به کارهای عجیب و غریبی بزند، که در نهایت باعث کند شدن روند غنی سازی اورانیوم شدند.

بریتانیا: «برخورد با برنامه هسته ای ایران حیاتی تر می شود»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر خارجه بریتانیا گفت که مقابله با برنامه اتمی حکومت ایران در سال آینده میلادی، 2012 ، بسیار "ضروری تر" خواهد شد و هشدار داد که توجه بیش از حد به تحولات جهان عرب، نباید موجب شود که "حواس ها از برنامه هسته ای حکومت ایران پرت شود".

آقای ویلیام هیگ که در سفر منطقه ای به شمال آفریقا به سر می برد، خواهان "افزایش فشارها" بر حکومت اسلامی ایران شد.

وی همزمان اعلام کرد که از نظر دولت لندن، پرونده اتمی ایران و موضوع اتهام تروریستی که ایالات متحده علیه حکومت اسلامی مطرح کرده است، دو موضوع کاملاً جداگانه هستند.

وزیر خارجه بریتانیا در پاسخ به این پرسش که "آیا گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، موجب تشدید تحریم ها خواهد شد یا نه"؟ گفت: «من از محتوای این گزارش خبر ندارم. ولی ما می خواهیم که در صورت تغییر نکردن سیاست های حکومت ایران، فشارها بر آن رژیم را افزایش دهیم و این گزارش نیز ممکن است که بتواند در زمینه یکدست کردن جامعه جهانی، به ما کمک کند».

سرکوزی: به نظر می رسد که حکومت ایران خواهان جنگ است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پرزیدنت نیکولا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه نیز از توطئه تروریستی حکومت ایران ابراز "نگرانی عمیق" کرد.

پرزیدنت سرکوزی که با شبکه رادیویی وابسته به خبرگزاری فرانسه مصاحبه می کرد گفت: «آمریکایی ها اطلاعات دقیقی در اختیار ما قرار داده اند که معتبر بودن اتهام آنها علیه حکومت ایران را اثبات می کند».

وی افزود: «عملکرد رهبران حکومت ایران به شدت نگران کننده است».

رییس جمهوری فرانسه در ادامه خواهان "تشدید تحریم ها" علیه جمهوری اسلامی شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در این زمینه که آیا حکومت ایران با این اقدامات به دنبال ایجاد تنش شدید و جنگ است، گفت: «نشانه های بسیاری وجود دارد که موجب می شود ما فکر کنیم که سران تهران به دنبال چنین هدفی (یعنی جنگ) هستند».

خوراک ضحاک اعدام طلب ایرانی امروز هم تأمین شد:
سه اعدامی دیگر

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سه تن دیگر امروز در ایران اعدام شدند.

به گزارش "ایرنا"، این افراد که در زندان شاهرود به دار آویخته شدند، به قاچاق مواد مخدر متهم بودند.

این اعدام ها در حالی انجام می شود که نخستین گزارش آقای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران قرار است شامگاه چهارشنبه به وقت ایران، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت شود.


تأکید دوباره آمریکا: در کنار ملت ایران هستیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در آستانه قرائت رسمی گزارش دکتر احمد شهید در سازمان ملل متحد، ایالات متحده از کشورهای جهان خواست که به مردم ایران کمک کنند تا به حقوق خود دست یابند.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، آقای مارک تونر با اشاره به سرکوب گسترده دگراندیشان، اقلیت های قومی و مذهبی و روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در ایران، از جامعه جهانی خواست تا پس از ارائه رسمی گزارش احمد شهید به سازمان ملل، به تلاش برای دفاع از حقوق مردم ایران بیافزایند.

آقای تونر تأکید کرد: «ایالات متحده در کنار مردمی در ایران ایستاده است که تنها خواهان شنیده شدن صدای شان هستند و از حکومت خود انتظار دارند در برابر عملکردش، پاسخگو باشد».


------------------
roj tv news kurdish

-------------------

سه‌رۆکی هه‌رێم سه‌ره‌خۆشیی به سه‌رۆک وه‌زیرانی تورکیا و که‌سوکاری قوربانیان راگه‌یاندئەردۆغان گیان بە قوربانت بەم کوردستان یانی چی تۆ لای من لە کورد کوردستان ئازیزتری ئەردۆغان عاشقی بالای بەرزتم Peyamner هه‌ولێر 19تشرینی یه‌که‌م/ئۆکتۆبه‌ر (PNA)- ئه‌مڕۆ له‌ په‌یوه‌ندییه‌کی ته‌له‌فۆنیدا له‌گه‌ڵ "ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆغان" سه‌رۆک وه‌زیرانی تورکیا، "مه‌سعود بارزانی" سه‌رۆکی هه‌رێمی کوردستان "به‌ توندی مه‌حکومی ئه‌و تاوانه‌ی کرد که‌ ئه‌مڕۆ دژ به‌ سه‌ربازه‌کانی تورکیا له‌ ناوچه‌ی هه‌کاری ئه‌نجام درا و ژماره‌یه‌ک قوربانیی لێکه‌وته‌وه".


هه‌ر له‌ په‌یوه‌ندییه‌که‌دا، "مه‌سعود بارزانی سه‌ره‌خۆشیی خۆی به‌ سه‌رۆک وه‌زیرانی تورکیا و که‌سوکاری قوربانیان راگه‌یاند."

سه‌رۆکایه‌تیی هه‌رێم/خ.ع


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر