Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

ما حمله جنایتکارانه نیروهای وحشی نژادپرست هیتلری ترک به اقلیم کردستان قویا محکوم میکنیم


موضوع اطلاعیه.
ما حمله جنایتکارانه نیروهای وحشی نژادپرست هیتلری ترک به اقلیم کردستان قویا محکوم میکنیم
ما حمله نیروهای فاشیستی ترکیه به اقلیم کردستان قویا محکوم میکنیم و از جامعه جهانی و انساندوستان و نیروهای بشر دوست تقاضامندیم این عمل جنگ طلبانه و قبیح نیروهای وحشی ضد بشری دولت نژاد پرست ترک را محکوم کنند و جلو این بربریت را بگیرند. و در ضمن از تمامی ملت عزیز کرد میخواهم در برابر این حمله ایستادگی کنند و این را فراموش نکنید که رژیم نژادپرست ترک دشمن انسان کرد میباشد ملت کرد نرفته اند خاک مرکیه را اشغال کنند این دولت وحشی ترکها هستند که رفته اند خاک کردستان را اشغال نموده اند و میخواهند با زور آنچه خود میخواهند به ملت کرد تحمیل کنند.
با تشکر ساموئیل کرماشانی مورخ 19/10/2011
----------------------


بەزاندنی سنوری حکومەتی هەرێمی کوردستان لە لایەن تورکیەی فاشیستەوە مەحکوم دەکەین. پاراستنی وەڵاتەکەمان واجبی سەر شانی هەمو کوردێکە بۆیە دەبێ هەر کەس لای خۆی دەست بە کارو چالاکی بکات دژی تورکی داگیر کەر، وە مەجالیان نەدەن زیاتر بچنە پێش بۆ داگیر کردنی کوردستان. بە ژن وە منداڵ و پیاو دەبێ بوەستین دژی سیاسەتی ئاتاتورکیزمی دەڕەندە.
-----------------------------
-
ترکیه از زمین و هوا به کردستان حمله کرد

NNS ROJ: همزمان با عملیات گسترده هوایی جنگندەهای ارتش ترکیه، نیروهای زمینی این کشور روز چهارشنبه(19 اکتبر/27 اکتبر) با عبور از مرز کردستان عراق، حملات خود بر علیه نیروهای حزب کارگران کردستان را از سر گرفتند.
مطبوعات ترکیه با تایید خبر عبور نیروی زمینی ارتش این کشور از مرزهای اقلیم کردستان به منظور انجامی عملیاتی بر علیه چریک های پ.ک.ک، از حمله همزمان هوایی جنگندەهای ترکیه خبر دادند.
منابع نظامی ترکیه نیز ورود این نیروها به کردستان عراق به منظور هدف قرار دادن مواضع پ.ک.ک را تایید کردەاند.
روز چهارشنبه(5 اکتبر) مجلس ترکیه لایحه حمله به کردستان عراق و عبور نظامیان این کشور از مرزهای عراق را به منظور مقابله با حزب کارگران کردستان تصویب نمود.

برخی از منابع حمله زمینی ارتش ترکیه را پاسخی به عملیات امروز نیروهای حزب کارگران کردستان می دانند که طی آن دست کم 26 نفر از نظامیان این کشور کشته شدند.

در ساعات اولیە امروز شاخە نظامی پ ک ک، بە مرکز نیروهای امنیتی در چوکورچا از توابع استان حکاری در کردستان ترکیە حملە کرد و دستکم 26 سرباز و پلیس ترکیە کشتە و دهها نفر نیز زخمی شدند. منابع نزدیک به حزب کارگران کردستان شمار کشتەشدگان را 50 نفر اعلام کرده است.


در همین حال درادامه حملات هوایی ترکیه به مواضع احتمالی پ.ک.ک در خاک کردستان عراق، از شب گذشته بار دیگر جنگندەهای ترکیه، بمباران مناطقی از اقلیم کردستان را از سر گرفتند.
صبح امروز نیز هواپیماهای نظامی ترکیه بیش از یک ساعت مناطق خواکرک، خنیره، بیرکمه ولولا واقع در خاک کردستان عراق را به شدت بمباران کردند. از تلفات احتمالی این حملات اطلاعی در دست نیست.
منابع رسانەایی نزدیک به پ.ک.ک مدعی شدەاند که در جریان حملات هوایی ترکیه، امروز توانستەاند یک فروند هلی کوپتر از نوع کبرا را هدف قرار دهند.
بیش از دو ماه است که مناطقی از اقلیم کردستان که بیشتر در ناحیه سیدەکان و روستاهای دامنە قندیل واقع شده، به طور مداوم هدف بمبارانهای ارتش ترکیه قرار داشتەاند.

عملیات امروز حزب کارگران کردستان، یکی از سنگین ترین تلفاتی است که این نیروها طی سالهای گذشته به نیروهای ترکیه وارد نمودەاند.
پس از انجام حملات پ.ک.ک، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه سفر خود به قزاقستان را لغو کرد و درسخنانی به تهدید حزب کارگران کردستان و آنهایی پرداخت که از این حزب پشتیبانی می کنند.
همزمان با از سرگیری این حملات، چند روز پیش ارگان اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان از تخلیه برخی از روستاهای واقع در دامنە کوههای قندیل از سوی اهالی این منطقه خبر داد.
نبود امنیت جانی برای ساکنان این منطقه دلیل مهاجرت شماری از کردهای دامنه قندیل عنوان شده است. آسیب دیدن جدی مراتع و کشتزارها و از بین رفتن امکان زراعت و دامداری از جمله تبعات حملات مداوم جنگندەهای ترکیه و همچنین توپبارانها جمهوری اسلامی در چند ماه گذشته عنوان شده است.
------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر