Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۰, یکشنبه

پاسخ نتانیاهو به خامنه ای: این سخنان، موضع ما را که امنیت اسرائیل مهم است، ثابت می کند




پاسخ نتانیاهو به خامنه ای: این سخنان، موضع ما را که امنیت اسرائیل مهم است، ثابت می کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر اسرائیل به سخنان یهودستیزانه رهبر حکومت اسلامی ایران، آیت الله علی خامنه ای واکنش نشان داد که از انتفاضه فلسطینی ها و نابودی اسرائیل حمایت کرده بود.

آقای نتانیاهو گفت: سخنان آیت الله ها در ایران (حکومت اسلامی) مبنی بر این که خواهان نابودی اسرائیل هستند، دیدگاه دولت اورشلیم را در مورد نیازهای امنیتی کشور و این که اسرائیل باید به عنوان کشور یهود به رسمیت شناخته شود، تقویت می کند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام داشت، اسرائیل به تلاش برای رسیدن به صلح پایدار با همسایگان خود و در ضمن تأمین امنیت نسل های آینده شهروندان اسرائیلی ادامه می دهد.

خامنه ای روز گذشته گفته بود هر تواقفی که با اسرائیل امضاء شود و موجودیت آن را به رسمیت بشناسد، موجب باقی ماندن این "غده سرطانی" خواهد شد.

مخالفان لیبی انبار تسلیحات شیمیایی قذافی را کشف کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دولت جدید لیبی اعلام کرد به یک انبار بزرگ دست یافته که در آن 9 تن مواد شیمیایی خریداری شده در زمان معمر قذافی از کشورهای آسیایی وجود داشته است.

به گفته یکی از اعضای شورای ملی موقت لیبی، در پی کشف مواد شیمیایی، اکنون مقامات لیبیایی تماس هایی را با منابع بین المللی در این باره آغاز کرده اند و به هیچکس اجازه نمی دهند به این مواد نزدیک شود.

روز گذشته اعلام شده بود قریب به پنج هزار موشک زمین به زمین که در دست افراد قذافی بوده ناپدید شده و احتمال دارد به دست تروریست هایی در خارج از لیبی افتاده باشد.

ابراز نگرانی خانواده کوهیار گودرزی پس از خودکشی گنجی و سحابی

هواپیماهای بمب افکن ارتش های پیمان ناتو در ساعات بعدازظهر امروز شهر "سرت" را که یکی از آخرین مواضع مقاومت طرفداران معمر قذافی است شدیداً هدف بمباران قرار دارند که هنوز از پیامد آن گزارشی نرسیده است.

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در پی خودکشی بهنام گنجی و نهال سحابی، خانواده کوهیار گودرزی نسبت به سرنوشت او ابراز نگرانی شدید کردند.

بهنام گنجی، دانشجوی 22 ساله که به همراه کوهیار گودرزی دستگیر شده بود، سه هفته پیش و تنها چند روز پس از آزادی، خودکشی کرد.

نهال سحابی نیز که گفته می شود از دوستان بهنام بوده، روز پنجشنبه به زندگی خود خاتمه داد.

حال خانواده گودرزی که بیش از دو ماه است از او خبری ندارند، می گویند که خودکشی این دو جوان بر نگرانی آنها افزوده است.

برخی منابع خبری می گویند بهنام به آن دلیل اقدام به خودکشی کرد که به شدت زیرفشار بود تا علیه کوهیار گودرزی شهادت دهد.

وکیل ایرانی کوهنوردان آمریکایی ممنوع الخروج شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وکیل مدافع ایرانی دو کوهنورد آمریکایی که هفته گذشته به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند، ممنوع الخروج شد.

به گزارش خبرگزای فرانسه، زمانی که آقای مسعود شفیعی بامداد امروز قصد داشت تهران را ترک کند و برای دیدن خانواده اش از ایران خارج شود، پیش از سوار شدن به هواپیما، گذرنامه او به دستور دستگاه قضایی توقیف شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از "یک منبع مطلع" که نخواست نامش فاش شود، نوشت: «آقای شفیعی قصد داشت به ایالات متحده برود که از خروج او جلوگیری کردند».

روز سه شنبه گذشته نیز، تنها ساعاتی پس از آزادی دو جوان آمریکایی و خروج آنها از ایران، مأموران امنیتی با حمله به محل زندگی آقای شفیعی، او را برای ساعاتی بازداشت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر