Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

دیدار رهبر حزب سوسیال دموکرات با شهروندان برای جلب اعتماد مجدد آن ها به حزب


دیدار رهبر حزب سوسیال دموکرات با شهروندان برای جلب اعتماد مجدد آن ها به حزب
هوکان یوهولت و کارین یمتین
به دنبال انعکاس وسیع خبر سو استفاده ی ۱۶۰ هزار کرونی هوکان یوهولت، رهبر حزب سوسیال دموکرات برای دریافت کمک هزینه ی مسکن اضافی که در اصل بنا بر قوانین سوئد، سهم پرداختی همزی او بوده و همچنین ارائه چند مورد فاکتور نادرست برای دریافت هزینه ی سفر کاری او در گذشته، ۸ در صد از پشتیبانی مردم، از این حزب کاهش یافته است. قرار بود که تخلفات مالی هوکان یوهولت مورد بررسی حقوقی قرار گیرد و روزجمعه ی گذشته، دادستان تعیین شده برای این پرونده ، اعلام کرد که به دلیل نا روشن بودن مقررات در زمینه ی پرداخت اجاره بها ی مسکن نمایندگان پارلمان، تحقیقات در این زمینه ادامه نخواهد یافت. همچنین اعلام شد که اعضا شورای رهبری حزب سوسیال دموکرات اعتمادخود را به هوکان یوهولت و ادامه ی رهبری او اعلام کردند.
از سوی این حزب اعلام شد که هوکان یو هولت قرار است در این هفته به شهرهای مختلف سفر کرده و با اعضا حزب در این زمینه و برنامه های آتی آن گفتگو کند. وی در گفتگوئی با تلویزیون سوئد در صبح امروز گفت که هفته ای را پشت سر گذاشته که پراز شایعات تعبیر ها و اظهارنظر های مختلف بوده و اکنون در نظر دارد که با شهروندان در این زمینه ها گفتگو کند. یوهولت در این برنامه همچنین گفت که ما یک سوئد قوی می سازیم، اما از طریق سرمایه گزاری بر مدارس و یا کاهش مالیات غیر مستقیم رستوران ها که آن را با مردم در میان می گذاریم .

Lyssna: گزارش مربوط به دیدار رهبر حزب با شهروندان سوئدی
کارین یمتین دبیر سیاسی حزب نیز عنوان کرد که در مورد خبرهای اخیر و همچنین مسائل سیاسی، تعدادی از اعضا حزب در تعطیلات پایان هفته ی اخیر، در خیابان ها با مردم گفتگو کردند و توانستند نظر موافق آن ها را نیز به حزب جلب کنند. کارین یمتین ضمن اشاره به داشتن اعضای توانا عنوان کرد که راه حل های مختلفی برای حل این مسئله وجود دارد، اما او حاضر نشد که به آنها اشاره کرده و آن را یک مسئله ی داخلی خواند.

زینت هاشمی.
------------------------------------

درخواست نظارت بر مراحل بازگرداندن پناهجویان

Высылка из Швеции в Афганистан
بخش کنتزل مرزی اتحادیه اروپا موسوم به فرونتکس (Frontex) از دولت سوئد خواست درمورد نحوه بازگرداندن پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آنها مخالفت شده، شفافیت بیشتری نشان دهد. این اداره از جمله خواهان وجود یک نماینده بی طرف در بخش نگهداری ازاین نوع پناهجویان و همچنین در هواپیما هنگام بازگرداندن آنها شد. در طی سال جاری تا کنون شماری از عراقیان پناهجو در ۹ مورد به پایتخت عراق، بغداد، بازگردانده شده اند و در هریک از این موارد حدود ۳۰ تن پناهجو در هواپیما وجود داشته است و فرونتکس تنها هزینه یکی از این موارد بازگشت را پرداخته است. سوئد همچنین ۴۰ مورد بازگرداندن پناهجویان ازجمله به کشورهای نیجریا و کوسوو داشته است که هزینه همگی آنها توسط فرونتکس پرداخت شده است. سسیلیا مالمستروم (Cecilia Malmström)، کمیسیونر سوئدی اتحادیه اروپا خواستار این است که کلیه موارد بازگرداندن پناهجویان بدون درنظر گرفتن این که توسط فرونتکس یا دولت سوئد انجام می شود، باید تحت نظر نمایندگان ناظر صورت گیرد. او می گوید:
این شرط اصلی ما است و ما آن را با دقت پیگیری خواهیم کرد.
-------------------------------------

بررسی علت سطح پایین اشتغال زنان مهاجر

Arbetsförmedlingen. Foto: Bertil Ericson/Scanpix.
دولت سوئد قرار است مسئله اشتغال زنان مهاجری که تازه به سوئد آمده اند را مورد بررسی قرار دهد. در حال حاضر تنها ۵ درصد زنان مهاجری که تازه به سوئد آمده اند پس از گذشت ۳ سال به کار اشتغال می یابند که در مقایسه با مردان مهاجر، بسیار کمتر است. حدود نیمی از مردان مهاجر پس از گذشت ۳ سال مشغول به کار می شوند.
یکی از مسائلی که در این زمینه بررسی خواهد شد دریافت کمک هزینه برای والدین (Föräldrapenning) و ترکیب آن با امکان فعالیت در تدابیر استقرار در جامعه است.
---------------------------

عکس خامنه ای در کنار استالین و هیتلر موجب شکایت رژیم ایران از نروژ شد

بخش فارسی رادیو اسرائیل- انتشار پوستری در نروژ که در آن عکس سید علی خامنه ای در کنار دو دیکتاتور تاریخ معاصر جهان، یعنی یوزف استالین و آدولف هیتلر مونتاژ شده است، مورد اعتراض مقامات حکومت اسلامی قرار گرفت و سفارت رژیم ایران در نروژ به آن اعتراض کرد. ولی دانشجویان نروژی متشکل در "انجمن بین المللی یاری دانشگاهی

نروژ" از حق خود در بیان این دیدگاه وانتشار پوستر دفاع کردند و سرکوب و آدمکشی از رژیم ایران را محکوم دانستند.



اتحادیه عرب از رژیم سوریه خواست با مخالفان سیاسی خود وارد گفتگو شود

بخش فارسی رادیو اسرائیل- اتحادیه عرب در پی همآیشی که در قاهره داشت اعلام کرد که اگر ظرف دو هفته آینده حکومت بشار اسد خشونت علیه مخالفان را متوقف نکند و به اصلاحات اساسی دست نزند، اتحادیه عرب اقداماتی را علیه آن رژیم آغاز خواهد کرد.

به گفته آگاهان سیاسی، گرچه به نظر نمی رسد پرزیدنت اسد به توصیه اتحادیه عرب عمل کند، ولی تصمیماتی که گرفته شده موجب خواهد شد ضربه سختی را تحمل کند و بیش از پیش در جهان عرب منزوی شود.

اوپوزیسیون سوری ساعاتی پیش توصیه اتحادیه عرب را برای گفتگو با رژیم دمشق رد کرد و عبدالحلیم خدام یکی از سران اوپوزیسیون که پیشتر پست معاونت پرزیدنت اسد را برعهده داشته گفت: با توجه به این که اسد هزاران سوری را کشته، ده ها هزار نفر را زخمی ساخته و یا زندانی نموده چگونه کسی از سوری ها می تواند با ادامه حکومت او موافقت کند؟

عربستان شکایت نامه رسمی خود علیه رژیم ایران را به شورای امنیت ارائه کرد

بخش فارسی رادیو اسرائیل- دبیر کل سازمان ملل، بان گی مون، در یک اقدام رسمی، شورای امنیت را از اتهامات تروریستی علیه ایران آگاه ساخت و دولت عربستان سعودی هشدار پیشین خود را عملی ساخت و با ارائه نامه ای به طور رسمی به شورای امنیت، حکومت ایران را متهم ساخت که توطئه ترور سفیر آن کشور در ایالات متحده را طراحی کرده بود.

در حالی که رژیم ایران این اتهام را قاطعانه رد می کند و حتی به تهدیدهای شدیداللحنی متوسل می شود که برخی کارشناسان آن را نشان ضعف و هراس می دانند، عربستان سعودی در نامه خود شورای امنیت را از این توطئه ادعایی آگاه ساخته، ولی درخواست برگزاری نشست ویژه ای را برای بحث درباره آن مطرح نساخته است.

همزمان، وزارت خارجه حکومت ایران شب گذشته (یکشنبه) کاردار سفارت سوییس در تهران را برای دومین بار احضار کرد و تا اعتراض رژیم علیه ایالات متحده توسط وی به واشنگتن فرستاده شود.

در این پیام از مقامات قضایی ایالات متحده خواسته شده به نمایندگان رژیم ایران اجازه داده شود با منصور ارباب سیر دیدار کنند و هرگونه تأخیر در آن نقض حقوق انسانی و تعهدات بین المللی ایالات متحده دانسته شده است – و این در حالی که خود رژیم ایران صدها تن از مخالفان سیاسی خود را در زندان نگاهداری می کند – بی آن که به وکلای مدافع اجازه دیدار با آنان را بدهد.

سناتور پرنفوذ آمریکائی: اسناد اتهام علیه حکومت ایران بسیار متقن است

یکی از سناتورهای پرنفوذ ایالات متحده، خانم دایان فاینشتاین تأکید کرد ایالات متحده مدارک متقنی در دست دارد که نشان می دهد سپاه پاسداران حکومت اسلامی و به ویژه فرمانده سپاه قدس از نقشه توطئه ترور سفیر عربستان آگاهی داشته اند.

خانم فاینشتاین که یک سناتور دموکرات است، در ادامه مصاحبه با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت: بعید نیست که شخص خامنه ای نیز از این توطئه آگاه بوده، ولی در این باره مدارکی در اختیار نداریم.

سناتور فاینشتاین که رییس کمیته اطلاعات در سنای ایالات متحده است، ارزیابی کرد که ایالات متحده و حکومت اسلامی ایران به سوی یک رویارویی خطرناک پیش می روند – و گفت: اگر ارتش آمریکا علیه سپاه قدس به عملیات نظامی دست بزند، ممکن است این درگیری به جنگ کشیده شود – و افزود: به باور من، ایالات متحده در این برهه از زمان نمی خواهد وارد برخورد نظامی با حکومت ایران شود.

رژیم ایران تلاش می کند بداند که آمریکا از کجا به این توطئه پی برده است

بخش فارسی رادیو اسرائیل- رژیم ایران در روزهای اخیر سخت تلاش می کند از جزییات اسناد و مدارکی که ایالات متحده برای محکوم دانستن ارباب سیر و فرمانده سپاه قدس و دیگر مقامات حکومت ایران، به آن ها دست یافته آگاه شود – ولی بدیهی است که دولت واشنگتن این مدارک را محرمانه نگاه می دارد، تا رژیم ایران نتواند از آن سوءاستفاده کند.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت و امور خارجی مجلس، امروز یکبار دیگر از ایالات متحده خواستار شد اگر مدارک و اسنادی در اختیار دارد، آن ها را به ایران نیز نشان دهد. ولی مقامات آمریکایی تا کنون به این ترفند پاسخی نداده اند.

در حالی که همه سران حکومت ایران، از خامنه ای تا احمدی نژاد و از بروجردی تا سعید جلیلی اتهامات ایالات متحده را بی اساس و یک بهانه می خوانند، و ادعا می کنند که رژیم ایران هرگز راه ترور را تأیید نکرده و به انجام ترور دست نزده است، تارنمای خبری "الف" متنسب به احمد توکلی نماینده مجلس دوباره تهدید کرد که اگر حکومت ایران منافع خود را در خطر ببیند به آسانی قادر است سران عربستان را نابود کند.

پیشتر نیز یکی از مقامات ارشد رژیم ادعا کرده بود که اگر حکومت ایران در صدد ترور بود، به جای سفیر عربستان در واشنگتن، به آسانی می توانست خود سران دولت ریاض را به قتل برساند.

سایت "الف" در پایان تهدید خود نوشت: خدا آن روز را نیآورد، ولی اگر قرار باشد خشم فرو خورده ملت ایران آزاد شود، نیروهای نظامی ایران، یک شبه نام کثیف سعودی را از سرزمین مقدس حجاز پاک خواهد کرد.

گفتنی است: شخص روح الله خمینی چندین سال پیش از آن که در ایران به قدرت رسید در کتاب "کشف الاسرار" نوشته بود که باید خاندان سعود در عربستان نابود شود.

نامزد انتخاباتی حزب جمهوریخواه آمریکا: احمدی نژاد تنش برای جنگ می خارد

علیرغم این واقعیت ها، سرلشگر پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع حکومت امروز دوباره به تهدید علیه ایالات متحده و عربستان روی آورد و گفت: این اتهام یک افتضاح اطلاعاتی است – و افزود: کاری که ما می توانستیم در اوج حمایت های عربستان از صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی انجام دهیم، ولی به آن دست نزدیم، چرا حالا بکنیم؟

یک عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، جواد کریمی قدوسی نیز با نادرست خواندن اتهامات، عربستان را مورد تهدید قرار داد و گفت: دولت عربستان به علت اقدامات خود در منطقه (اشاره به دخالت نظامی در بحرین) و حمایت از اقدامات ایالات متحده و اسرائیل، "مورد خشم افکار عمومی مردم منطقه قرار گرفته است".

همزمان، یک نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به نام هرمن کین به رژیم ایران هشدار داد و گفت: تن احمدی نژاد برای جنگ با آمریکا می خارد.

در این میان، حزب الله لبنان نیز، پس از پرزیدنت هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا به دفاع از حکومت ایران پرداخت و اتهامات در مورد توطئه قتل سفیر عربستان را نادرست خواند.

دبیرکل حزب الله لبنان که خود بازوی ترور رژیم ایران در منطقه و جهان است در سخنان خود گفت: این اتهامات دروغین هیچ ارزشی ندارد.

و بالاخره آن که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت حکومت نیز با نادرست خواندن اتهامات گفت: منظور آمریکا از این اتهامات بی اساس، هدف کرفتن هر دو نیروی نیروی قدس و سپاه پاسداران است.

ولی علیرغم همه این تکذیب های قاطعانه و تهدیدهای شدیداللحن علی خامنه ای و دیگر دست اندرکاران رژیم، امروز وزیر خارجه حکومت، علی اکبر صالحی اعلام داشت که رژیم ایران آماده است اتهامات ایالات متحده را "با دقت و شکیبایی کامل" مورد بررسی قرار دهد و این سخنان با آن تهدیدها در تضاد کاملاً آشکار قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر