Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۰, چهارشنبه

تسلیت به ملت کرد تسلیت به قندیل





تسلیت به خاک کردستان تسلیت به گریلاهای قندیل تسلیت به سرتاسر کردستان به خاطر درگذشت پدر عزیزمان پدر عزیزترین و شیرینترین شیرین کردستان شهید سرفراز ملت کرد جان و خون خویش فدای وطن اشغال شده کردستان نمود شیرین زنده است شیرین یعنی کردستان منخود را شریک غمشان میدانم و پدر خدر پدر ما میباشد او پدر شیرین است شیرین خواهر همه کردستان است او پدر همه ما است یادش گرامی و روحش شاد.
ساموئیل کرماشانی



//----------------


دوای ٧٧ رۆژ گۆشەگیرکردن و بەتەنیا هێشتنەوە، ئەمڕۆ جەند خزمێکی بەرێز عەبدوڵڵا ئۆجەلان، ڕێگایان پێدار بەرەو دورگەی ئیمرایلی کە بەرێز ئۆجەلانی تێدا زیندانی کراوە، بکەونە ڕێگا.

لەو ماوەیەدا کە هیچ هەواڵێک لە ژیان و تەندروستی ئۆجەلان نەبوو، لە باکووری کوردستان چەندین خۆپشاندانی گەورە ڕێکخران بەدژی ئەو کارە نامرۆڤانەیەی دەوڵەتی تورکیا. پێدەچێت ئەم ئێواریە دەربارەی هەواڵت تەندروست و هۆکاری گۆشەگیریەکەی بەرێز ئۆجەلان لە لایەن خزمەکانییەوە ئاگادری گرنگ بڵاو بکرێنەوە. ئەم دیدارە تەنها بۆ خزمەکانی بوو نەیانهێشت پارێزەرەکانی سەردانی بکەن
------------------------

غلیان خشم آمریکا، اروپا و عربستان از توطئه بمب گذاری ایران در واشینگتن

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در واکنش به افشای طرح ترور سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده و منفجر کردن سفارتخانه های اسرائیل و عربستان در واشینگتن توسط یک تیم ایرانی، کاردار سفارت سوییس در تهران امروز به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار شد.

وزارت خارجه ایران ضمن اعتراض شدید به اتهامات وارده از سوی کاخ سفید، این اتهام ها را "شانتاژ سیاسی" نامیده است.

سفارت سوییس در تهران، حافظ منافع ایالات متحده در ایران است.

مقامات ایرانی همچنین مدعی شدند که این اتهامات بدین منظور مطرح شده که تنش جدیدی در روابط تهران – ریاض به وجود آید و به گفته آنها "صلح در منطقه را به خطر اندازد".

وزیر خارجه ایران، آقای علی اکبر صالحی نیز با این ادعا که آمریکا به زودی در زمینه این اتهامات از ایران "عذرخواهی" خواهد کرد، گفت بهترین واکنش جمهوری اسلامی "بی اعتنایی" است.

وی مدعی شد که آمریکایی ها با این اتهام قصد دارند که عربستان و اسرائیل را در ردیف هم قرار دهند.

انتشار گزارش شب گذشته کاخ سفید در زمینه کشف توطئه حکومت ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشینگتن، همزمان با فصل حج و حضور ده ها هزار ایرانی در عربستان، نگرانی هایی به وجود آورده که درگیری های شدیدی بین گروهی از حجاج ایرانی با نیروهای امنیتی عربستان شکل بگیرد؛ موضوعی که امروز از سوی آقای محمد حسینی، وزیر ارشاد ایران مطرح شد.

اما معاون رییس جمهوری آمریکا، آقای جو بایدن امروز گفت که دولت واشینگتن، جمهوری اسلامی را مسئول توطئه تروریستی در خاک آمریکا می داند و تأکید کرد که کاخ سفید می کوشد افکار جهانی را با واکنش احتمالی خود به این توطئه حکومت ایران همراه کند.

یک سخنگوی نخست وزیر بریتانیا، آقای دیوید کامرون نیز گفت که دولت لندن در حال رایزنی با مقامات آمریکایی است تا درباره اقدامات بعدی در مقابل حکومت ایران تصمیم گیری کنند.

اتحادیه اروپا نیز امروز هشدار داد که اگر اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا به ایران صحت داشته باشد، "عواقب وخیمی" برای جمهوری اسلامی خواهد داشت.

هشدار جدی به اتباع آمریکایی در سراسر جهان در پی کشف طرح تروریستی ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ایالات متحده آمریکا به همه شهروندان خود در سراسر جهان درباره احتمال وقوع حملات تروریستی علیه آمریکایی ها هشدار داد. این هشدار تنها ساعاتی پس از آن داده شد که وزیر دادگستری آمریکا از خنثی کردن توطئه جمهوری اسلامی برای ترور سفیر عربستان در واشینگتن و همچنین بمب گذاری در سفارت اسرائیل در ایالات متحده پرده برداشت.

توطئه ای که پرزیدنت باراک اوباما آن را "نقض آشکار قوانین ایالات متحده و مقررات بین المللی" توصیف کرد و عربستان سعودی نیز گفت که این اقدام، نقشه ای "زبونانه" بوده است.

حال با توجه به همین موضوع، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای نوشت: «دولت واشینگتن ارزیابی می کند که توطئه ترور سفیر عربستان از سوی حکومت ایران، می تواند نشان دهنده تمرکز جمهوری اسلامی بر اقدامات تروریستی علیه دیپلمات های کشورهایی خاص، درون ایالات متحده و یا خارج از آن باشد».

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که این هشدار به اتباع آمریکایی تا یازدهم ژانویه 2012، سه ماه دیگر معتبر است.

رایزنی آمریکا با همپیمانان در جهان در پی کشف طرح انفجاری ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر خارجه ایالات متحده، بانو هیلاری کلینتون نیز اعلام کرد که در پی کشف این توطئه تروریستی، کاخ سفید واشینگتن به تلاش های خود برای منزوی تر کردن حکومت ایران شدت می بخشد.

خانم کلینتون گفت که به منظور فرستادن "یک پیام قوی" به سردمداران جمهوری اسلامی در این زمینه که باید به اقدامات خود پایان دهند، با مقامات کشورهای هم پیمان آمریکا مشورت خواهد کرد.

یک دیپلمات ارشد آمریکایی امروز گفت که ایالات متحده در حال رایزنی با عربستان سعودی است که موضوع این توطئه ترور را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.

دو تروریست اصلی ماجرای بمب گذاری: منصور ارباب سیار و غلام شکوری


عکس ادعایی از منصور ارباب سیار

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ماجرای کشف این توطئه تروریستی را شب گذشته وزیر دادگستری ایالات متحده فاش ساخت.

آقای اریک هولدر گفت که دو ایرانی به نام های منصور ارباب سیار و غلام شکوری قصد داشتند به سفارتخانه های عربستان سعودی و اسرائیل در واشینگتن حمله کنند و سفیر عربستان در آمریکا، آقای عادل الجبیر را نیز ترور کنند.

منصور ارباب سیار، دارای تابعیت دوگانه آمریکایی – ایرانی است که دوهفته پیش دستگیر شد و به دست داشتن در این توطئه اعتراف کرده است.

غلام شکوری هم به گفته مقامات آمریکایی، از اعضای شاخه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که هم اکنون در ایران به سر می برد.

وزیر دادگستری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته خود، به صراحت اعلام کرد که حکومت ایران را در زمینه این توطئه تروریستی مسئول و پاسخگو می داند.

در یک کنفرانس خبری، رییس "اف. بی. آی"، پلیس فدرال آمریکا با شرح جزئیات دستگیری منصور ارباب سیار و رابطه مأموران جمهوری اسلامی با کارتل های قاچاق مواد مخدر در مکزیک برای اجرای نقشه های ترور گفت که این نقشه آنچنان طراحی شده بود، که انگار متن آن را از روی یک فیلم هالیوودی پیاده کرده بودند.

منصور ارباب سیار زمانی شناسایی و دستگیر شد که با یک مأمور مخفی پلیس فدرال آمریکا که خود را به عنوان قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر جا زده بود وارد مذاکره شد.

ارباب سیار به این مأمور مخفی پیشنهاد داده بود در قبال همکاری با وی، یک هزار کیلوگرم تریاک و مبالغ کلانی پول از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دریافت کند.

ارزیابی: "کشف توطئه ایران شیپور جنگ را در خلیج فارس به صدا درآورد"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سفارت عربستان سعودی در واشینگتن، در واکنش به کشف و خنثی سازی توطئه ترور سفیر آن کشور با صدور اطلاعیه ای کوتاه، از دولت آمریکا قدردانی کرد.

سفارت عربستان در اطلاعیه ای که در اینترنت هم منتشر شد، این توطئه جمهوری اسلامی را "نادیده گرفتن گسترده عرف بین المللی" توصیف کرد.

سفیر کنونی عربستان در واشینگتن، پیشتر از مشاوران ارشد ملک عبدالله، پادشاه عربستان بوده است و بر اساس اسناد ویکی لیکس، همان فردی است که حکومت ایران را "سر افعی ترور" نامیده بود و از مقامات آمریکایی خواسته بود سر این مار را قطع کنند.

در گزارش ها آمده است که تیم ایرانی قصد داشت در زمینه انفجار در سفارتخانه های عربستان و اسرائیل از "سلاح کشتار جمعی" استفاده کند و منصور ارباب سیار در این زمینه که ممکن بود با این کار ده ها و شاید صدها و بیشتر از انسان های بی گناه نیز کشته شوند، گفته است از کشتن بی گناهان نیز ابایی نداشت.

ناظران می گویند که این طرح یادآور انفجارهای دو دهه پیش در سفارت اسرائیل در آرژانتین و همچنین انفجار در مرکز همیاری یهودیان بوئنوس آیرس، "آمیا"، است.

خبرگزاری فرانسه در تحلیلی نوشت: هرچند عربستان سعودی هنوز واکنش جدی به این خبر نشان نداده، ولی این توطئه شیپور جنگ را در خلیج فارس به صدا درآورده است.

و همزمان، آقای رابرت بائر، از مقامات پیشین "سی. آی. ای" هم گفت که حال دولت اوباما دو راه بیشتر پیش رو ندارد: یا اینکه فوراً وارد گفتگوی مستقیم با جمهوری اسلامی شود و یا یک جنگ تمام عیار را با حکومت اسلامی آغاز کند.

پایگاه خبری "ایلاف" نیز گزارش داد که عربستان سعودی به دلیل نگرانی هایی که از یک جنگ احتمالی با ایران دارد، خریدهای جدیدی از ایالات متحده را در دستور کار قرار داده است.

خونسردی و بی اعتنایی سران ایران به کشف توطئه در آمریکا؛
تنها یک نفر نگران شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در واکنش مقامات ایرانی به افشای توطئه تروریستی در آمریکا، آقای علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی مدعی شد که این موضوع "شیطنت احمقانه" آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

در حالی که ده ها نفر دیگر از مقامات ایران نیز مطالب مطرح شده در آمریکا را "فتنه ای طراحی شده علیه جمهوری اسلامی" دانستند، آقای مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و از اعضای بارز جناح اقلیت اصلاح طلبان، از انتشار این اتهام ها "ابراز نگرانی" کرد.

این ابراز نگرانی آقای کواکبیان که در جلسه علنی امروز مجلس بیان شد، با واکنش علی لاریجانی روبرو گشت که گفت هیچ ارزشی برای این اتهام ها قائل نیست.

-------------

1936 روز اسارت گیلعاد شلیط چگونه گذشت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- گیلعاد شلیط 1936 روز پیش، در بیست و پنجم ژوئن سال 2006 در یک بامداد به دست تروریست هایی که به خاک کشور رخنه کرده بودند، در مجاورت پاسگاهی موسوم به "کرم شالوم" اسیر شد. طی درگیری که بین تروریست های حماس و افراد پاسگاه رخ داد، شماری از سربازان دیگر اسرائیل به قتل رسیدند.

حماس در پی ربودن شلیط اعلام داشت که حاضر است او را در قبال رهایی گروهی از زندانیان زن و کودک فلسطینی آزاد کند ولی اسرائیل به این اعلامیه پاسخی نداد و از راه های گوناگون و حتی دو بار عملیات نظامی در نوار غزه کوشید شلیط را آزاد کند که ناکام ماند.

شلیط در طول مدت اسارت خود تنها سه بار توانست از طریق نامه با خانواده خود و ملت اسرائیل رابطه برقرار کند و در سال 2007 نیز نواری که با صدای او ضبط شده بود، و نیز در یک کاست ویدیویی سه دقیقه ای سپتامبر سال 2009 در اختیار اسرائیل قرار گرفت و او از دولت اورشلیم خواست امکان آزادی اش را فراهم کند.

در تلاش های دیپلماتیک برای آزادی شلیط، افزون بر مصر و آلمان ، فرانسه نیز که خانواده شلیط تابعیت آن را دارند شرکت داشت.

رییس جمهوری فرانسه، پرزیدت نیکولا سرکوزی شب گذشته از همه کسانی که به آزادی گیلعاد شلیط یاری رسانده بودند و به ویژه مصر تشکر کرد و گفت: «فرانسه، اسرائیل و کشورهای دیگر لحظه ای از تلاش برای آزادی گیلعاد غافل نبودند».

ارزش یک سرباز ارتش اسرائیل = 1027 زندانی عرب

جهان دربرابر احترام اسرائیل به هرانسان خود، سرتعظیم فرود می آورد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- به موجب توافق امضاء شده قرار است در قبال آزادی گیلعاد شلیط، 1027 زندانی امنیتی فلسطینی در دو مرحله رها شوند.

در مرحله نخست، حماس گیلعاد شلیط را به مصر منتقل می کند و در مقابل، اسرائیل 450 زندانی قلسطینی را به مصر تحویل می دهد و در مرحله بعدی شلیط به اسرائیل تحویل داده می شود و اسرائیل 577 زندانی امنیتی دیگر را حدود دو ماه دیگر رها خواهد کرد. آزادی زندانیان فلسطینی شرایطی دارد و باید از جمله وزارت دادگستری اسرائیل و پرزیدنت شیمعون پرس آنها را مورد عفو قرار دهند.

از زندانیان فلسطینی که قرار است آزاد شوند، 280 نفر کسانی هستند که به چندین بار حبس ابد محکوم شده اند. این ها افرادی هستند که ده ها شهروند اسرائیلی را یا به طور مستقیم به قتل رسانده اند و یا دستور کشتن آنها را صادر کرده اند.

قرار است از 450 زندانی امنیتی که هفته آینده آزاد خواهند شد، 201 تن یا به غزه و یا خارج از اسرائیل تبعید گردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر