Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

دور شدن از یک سیاست احساساتی و و شیخ دراویشی چگونه باید پایه ریزی شود؟


ترور کار انسان های بی فرهنگ است.
احمدی نژاد اخیرا مثل هاله نور و دروغهای امام زمان مهدی خیالی دست به اظهارات خنده داری نموده است
ترور کار انسانهای بی فرهنگ است ؟؟؟؟؟ پس این ترورهای که سران جمهوری اسلامی انجام داده اند بر اثر بی فرهنگی بوده است؟ یعنی سران جمهوری اسلامی افرادی بی فرهنگ و به قول هاله نور از غیر خودمانی هستند


دور شدن از یک سیاست احساساتی و و شیخ دراویشی چگونه باید پایه ریزی شود؟ تا امروز که بعضی از سیاستمداران ما ناخردگرایانه بوده و بجای اینکه بتوانند برای ملتشان دوستانی پیدا کنند متاسفانه همیشه دشمن تراشی نموده اند و باعث خیلی از نابسامانیهای نسبت به ملتشان و هویتشان شده اند بیشتر در خدمت یک رهبر و یک تشکل بوده تا در خدمت ملت و مصالح ملت را در نظر داشته باشند شعارهای رنگاورنگی هم سر داده اند بیشتر جنبه ی فریبنده بوده است همیشه دوستانی که واعقا نیاز هستند باید برای ملتشان پیدا کنند نکرده اند بلکه دشمن را دوست دانسته و دوست را دشمن زود باور فریبخورده هستند . در آینده در نظر داریم تحیقاتی جامع روانکاوانه و شخصیت شناسانه بر روی تمامی احزاب ایرانی و کردستانی انجام خواهیم داد شاید در کوتاه مدت توسط دراویش این احزاب مورد تمتهای توخالی و پوشالی آنها قرار بگیریم لاکن در دراز مدت همه از این واقعه آگاه و حقایق را درخواهند یافت که فرد رهبر و باند تشکیلاتی این احزاب مهمتر است از مصالح ملت و رسیدن به آزادی و انسانیت است. در دنیای سیاست اینطوریست که یک اشتباه سیاسی شاید هم از نظر اشتباه کنند ناچیز باشد لاکن چنین اشتباهی میتواند طول تاریخ مبارزاتی یک تشکل را به طور کلی زیر سئوال به برد و عواقب خوبی بدنبال نخواهند داشت برای اشتباه کنند. بعضی اوقات منافع فردی و رهبری از منافع ملی بالاتر است در نزد احراب خاورمیانه ای که در آینده یک روشنگری و کالبدشکافی در باره رهبران احزاب ایرانی و بخصوص کرد و رهبران سکرتاریستی بیسواد خودخوانده نوپا انجام میگیرد و تمامی جنبهای روانی و روحی آنها مورد بر رسی و تحقیقی از نظر روانکاوی قرار خواهند گرفت بدون هیچ سانسوری و یا طرفداری از کسی من چند نفر از این افراد مورد بررسی روانکاوی قرار داده ام و تست روانشناسی شده اند .با تشکر ساموئیل کرماشانی
-----------------------------

به یارسان تیوی خوش آمدین هر روز در ساعت 17 به بعد روزهای عادی برنامه های خود را به طور زنده پخش خواهند کرد
از دوستان عزیز یارسانی تقاضامندیم که با ما در باره راه اندازی یارسان انترنت تیوی همکاری بکنند دوستانی مایل به همکاری هستند میتوانند با شماره تلفن زیر با ما تماس بگیرند 0720303668

به دلایل شغلی مان امکان پخش 24 ساعته نداریم اگر هرکدام از دوستان یارسانی بتوانند به ما کمک کنند ممنونیم و خودم تمامی چگونگی کارکردن و پخش مستقیم را به دوستان می آموزم
Yarsan tv
Watch live streaming video from yarsantv at livestream.com

-----------------------------------
بیاید همه با هم دست در دست هم دهیم جان این عزیزان را از مرگ و انتقام سران کینه توز جمهوری اسلامی نجات بدهیم همه بگوید اعدام نه



/////////////////////

اکنون باید منتظر چهار اتفاق مهم باشیم که به زودی همه آن‌ها در حال وقوع است و تماماً هم به نوعی ایران درگیرآن می‌باشد، اول آنکه دبیرکل سازمان ملل پرونده «توطئه ایران» را به شورای امنیت فرستاد و قرار است به زودی این شورا در مورد آن نظر بدهد و دیگر اینکه حکم دادگاه عالی فدرال آمریکا در مورد نقش سپاه و رهبران ایران در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر آن طور که از شواهد برمی آید بزودی اعلام خواهد شد. و در آخر هم اینکه دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان، که در آن هم حزب الله لبنان وهم چند ایرانی عضو سپاه پاسداران و رهبران ایران از جمله متهمان هستند در غیاب متهمان تشکیل خواهد شد.

بله دولت ایران در یک حمله گازانبری بین‌المللی قرار گرفته است و تجربه هم نشان داده است که هر چه دنیا به ایران بیشتر فشار بیاورد، هم رهبران ایران، وحشی‌تر و بی‌منطق‌ترمی شوند و هم به اقدامات جنون آمیز خود در منطقه و بین‌الملل روی می‌آورند و هم فضای اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی را در داخل کشور محدودتر می‌کنند.

پس اینجاست که باید به جرات بگوییم سپاه پاسداران و خامنه ای ظاهراً تصمیمشان را گرفته‌اند تا ایران را تبدیل به جهنم کنند.
------------------------------------------

سه‌رۆكى پارتى لیبراڵ دیموكراتى روسيا نامه‌یه‌ك بۆ ئۆباما ده‌نێرێت و داوای دامه‌زراندنی ده‌وڵه‌تی كوردی ده‌كات

جێگری سه‌رۆکی په‌رله‌مانی روسیا و سه‌رۆكى پارتى لیبراڵ دیموكراتى ئه‌و وڵاته‌، له‌ نامه‌یه‌كدا بۆ باراك ئۆباما سه‌رۆكى ئه‌مریكا و ئیندێرسو راسموسن سه‌رۆكى ناتۆ و هێرمان رۆمپی سه‌رۆكى شووراى یه‌كێتى ئه‌وروپا، داواده‌كات پشتگیريى گه‌لى كورد بكه‌ن و كێشه‌ى كورد له‌ رۆژهه‌ڵاتى ناوه‌ڕاست چاره‌سه‌ر بكه‌ن.
ڤلادیمیر ژرینۆڤسكى، سه‌رۆکى پارتى لیبراڵى دیموکراتى روسیا له‌ نامه‌که‌یدا که‌ له‌ ماڵپه‌ڕى فه‌رمی پارتی لیبڕاڵ دیموکراتدا بڵاوکراوه‌ته‌وه‌، نووسیویه‌تی: وڵاتانى خۆرئاوا دانیان به‌ سه‌ربه‌خۆیى کوسۆڤۆدا نا که‌ له‌گه‌ڵ بنه‌ماکانى یاساى نێونه‌ته‌وه‌یى یه‌کى نه‌ده‌گرته‌وه‌، که‌چى هه‌ست به‌ کێشه‌ى گه‌لی کورد ناکه‌ن که‌ ده‌یان ساڵه‌ له‌لایه‌ن تورکیاوه‌ بۆمباران ده‌کرێن و خه‌ڵکیان لێ ده‌کوژرێت، له‌ پێناوى تورکیادا که‌س پشتگیريى له‌ کورد ناکات، پێویسته‌ ویلایه‌ته‌ یه‌کگرتووه‌کانى ئه‌مریکا و ناتۆ و یه‌کێتى ئه‌وروپا پێش له روودانى شه‌ڕێکى خوێناوى بگرن و پشتگیريى له‌ نه‌ته‌وه‌ى کورد و پرسى کورد بکه‌ن.
له‌ نامه‌كه‌دا ئه‌وه‌ش هاتووه‌: "كورده‌کان گه‌وره‌ترین نه‌ته‌وه‌ی دنیان كه‌ تا ئێستا‌ وڵاتی سه‌ربه‌خۆیان نییه‌، زیاتر له‌ 40 ملیۆن كورد به‌سه‌ر توركیا، ئێران، عيراق و سوریادا دابه‌شكراون و زیاتر له‌ چه‌ندين ده‌یه‌یه‌ له‌ پێناو سه‌ربه‌خۆییدا خه‌بات ده‌كه‌ن".
جێگر‌ى سه‌رۆكى په‌رله‌مانى روسیا له‌ به‌شێكى نامه‌كه‌یدا باسى بارودۆخى هه‌رێمى كوردستان ده‌كات و ده‌ڵێت: "ئێستا ئێران و توركیا ئاماده‌یى دوو لایه‌نه‌یان بو لێدانى چه‌كدارانى كورد له‌ باكورى عيراق ده‌ربڕیوه‌، له‌ هه‌ڵسوكه‌وتێكى وادا ده‌بێ ویلایه‌ته‌ یه‌كگرتووه‌كانى ئه‌مریكا و ئه‌وروپا به‌ به‌رده‌وامى پشتگیرى له‌ كێشه‌ى كورد بكه‌ن".
ژرینۆڤسكی ده‌شڵێت: ده‌سه‌ڵاتدارانی توركیا بۆچوونی سه‌ركوتكه‌رانه‌یان له‌ به‌رامبه‌ر گه‌لی كورد ناشارنه‌وه، به‌داخه‌وه‌ تائێستا هیچ ده‌زگایه‌كی دیپلۆماتیی وڵاتانی جیهانی له‌ مه‌ڕ پرسی كورد دا هه‌لوێستیان نیشان نه‌داوه، هه‌روه‌ها له‌ ژێر سایه‌ی هێنانه‌ كایه‌ی دادپه‌روه‌ریدا هێزه‌كانی سوپای فره‌نه‌ته‌وه‌ ره‌وانه‌ی شوێنه‌ جۆراوجۆره‌كانی سه‌ر زه‌وی كراون، به‌ڵام تا ئێستا پرسی گه‌لی كورد وه‌كو پرسێكی شاراوه‌ چاو لێ ده‌كرێت .
ئه‌و نامه‌یه‌ی ڤلادیمیر ژرینۆڤسكى له‌ کاتێکدا دێ که‌ له‌ رۆژانی رابردوودا، په‌رله‌مانتارێكی لیستی عيراقیه‌ی سپی داوای له‌ كورد کرد هه‌وڵه‌كانی چڕبكاته‌وه‌ بۆ دامه‌زراندنی ده‌وڵه‌تی كوردی.
حه‌سه‌ن عه‌له‌وی، په‌رله‌مانتاری لیستی عيراقیه‌ی سپی و نوسه‌ری ناسراوی عه‌ره‌ب، له‌ كۆڕێكیدا له‌ شاری سلێمانی رایگه‌یاندبوو: بارودۆخی ئێستا گونجاوه‌ بۆ راگه‌یاندنی ده‌وڵه‌تی كوردی، به‌ڵام كورد خۆی كاری بۆ ناكات.

NNS ROJ سه‌رچاوە

-----------------

معرفی نماینده جدید اداره منع تبعیض

Diskrimineringsombudsmannen, DO, Agneta Broberg. Foto: Maja Suslin/Scanpix.

نماینده جدید اداره منع تبعیض (Diskrimineringsombudsmanen) که کار خود را از اول اکتبر آغاز کرد، آگنتا بروبری (Agneta Broberg) نام دارد. رسانه های گروهی همیشه کار نماینده منع تبعیض را تحت نظر داشته و انتظارات مردم ازاین مقام اداری بسیار زیاد است. او در پاسخ به این سوال که چرا چنین شغل دشواری را پذیرفته می گوید:
- برای این من نمی توانم علایق کاری خود را رها کنم. من حقوقدان هستم و سالها به عنوان قاضی در رابطه با حقوق فردی، اجتماعی و برابری انسانها فعالیت کرده ام. و پذیرفتن این شغل افتخار بزرگی برای من است.

تا قبل از سال ۲۰۰۹ چهار نماینده منع اشکال مختلف تبعیض نظیر تبعیض قومی، تبعیض میان زن و مرد، تبعیض افراد معلول و تبعیض بخاطر نوع گرایش جنسی وجود داشت. اما از اول اکتبر کلیه این تشکیلات با مدیریت آگنتا بروبری اداره می شود. او که حدود ۹ سال در کشور دوبی و در صنعت تولید لباس کار کرده است، معتقد است که این تجربه کاری در کار فعلی او تاثیر مثبتی خواهد داشت.
- دوبی کشوری است که در آن ملیتهای مختلف از سراسر دنیا در آن وجود دارند و من در آنجا در مورد فرهنگهای دیگر دانش کسب کردم و این برای من بسیار با اهمیت است.
وظیفه نماینده منع تبعیض اجرای قانون منع تبعیض است و این که کسی در رابطه با جنسیت، سن، قومیت، مذهب و یا گرایش جنسی خود مورد تبعیض واقع نشود. اما اصولا حوزه اختیاراتی این اداره تنها شامل محیط کاری و آموزشی است. برای رسیدگی به موارد دیگر تبعیض می توان به نماینده امور حقوقی (JO)، پلیس و نماینده مصرف کنندگان (Konsumentombudsmannen) و مراکز کمک اضطراری به زنان مراجعه کرد. فردی که احساس می کند توسط فرد دیگری مورد تبعیض واقع شده است باید به پلیس یا دادستان مراجعه کند. آگنتا بروبری درمورد انتظاراتی که از اداره منع تبعیض می رود چنین می گوید:
- نمی توان انتظار داشت که این اداره کلیه مشکلات مربوط به تبعیض را حل کند. این اداره باید واژه تبعیض را بطور واضح توصیف کرده و در مورد آن آگاهی دهد. همه موارد بی عدالتی تبعیض محسوب نمی شوند و این تنها وظیفه اداره منع تبعیض نیست که این مسئله را توضیح دهد. رسانه های گروهی نیز در این زمینه مسئولیت دارند.
- مسلما من هم گاهی اوقات احساس کرده ام که نسبت به من بی عدالتی شده، بخصوص در دوران جوانی. اما نمی دانم که می توانم احساس بی عدالتی را تبعیض بنامم.
در سایت اداره منع تبعیض با آدرس www.do.se اطلاعات بیشتری در مورد حوزه فعالیت این اداره به 27 زبان مختلف وجود دارد.

/////////////////

انتقاد پناهجویان بازگشتی از دانمارک از برخورد پلیس آن کشور با آنها


Lyssna: گزارش و گفتگو با اسرین واسلی و سلام شیخی
از جمله دلائل اصلی برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاک ، نزدیکی و کم هزینه تر بودن آن در مقایسه با استکهلم عنوان شده است.
اسرین واسلی و سلام شیخی از جمله پناهجویانی هستند که روز گذشته از زندان دانمارک آزاد و به مالمو بازگشتند. آنها در گفتگوئی با پژواک ابه نحوه ی برخورد پلیس دانمارک و همچنین برخورد اداره ی مهاجرت در سوئد انتقاد کرده اند. زینت هاشمی
رادیو سوئد
////////////////////

شکلات و نور عامل جلوگیری از افسردگی پاییزی

Foto: Anders Wiklund/ Scanpix.

نور، شکلات و ملاقات دوستان افسردگی پاییزی را کاهش می دهد. در اواخر تابستان و اوائل پاییز هنگامی که تاریکی کم کم بر ساعات روشن روز غلبه می کند، بروز احساس افسردگی پدیده چندان غیرعادی نیست. در این گونه مواقع وجود نور برای تندرستی بسیار با اهمیت است. کوتاه تر شدن روزها و کاهش نور به مغز انسان علامت می دهد که وقت کاهش فعالیت است. این امر باعث افزایش ترشح هورمون خواب ملاتونین (Melatonin) و کاهش هورمون سروتونین (Serotonin) در بدن می گردد. برخی از افراد ممکن است دراثر کاهش نور دچار افسردگی گردند و تعداد بیشتری احساس غمگینی و خستگی کنند. بسیاری دیگر نیز با مشکل بدخوابی مواجه می شوند.

بابا پندسه (Baba Pendse)، روانشناس ارشد در بیمارستان عمومی شهر مالمو در این باره می گوید:
- تغییرات تغذیه ای نیز در این فصل امری عادی است. در این دوره تمایل به خوردن آب نبات، مواد غذایی شیرین و شکلات زیاد می شود.
یکی از روشهای درمانی برای جبران کاهش نور در پاییز روش نوردرمانی است. طبق بررسی اداره دولتی ارزیابی مواد دارویی (SBU)، دلایل علمی کافی برای ثابت کردن تاثیر مثبت نوردرمانی بر افسردگی پاییزی، وجود ندارد. به همین دلیل در بسیاری از بیمارستانها تشکیلات مربوط به نوردرمانی را جمع آوری کرده اند. اما بابا پندسه جزء کسانی است که به این روش درمانی اعتماد داشته و همچنان از آن استفاده می کند. او می گوید:
- از روش نوردرمانی باید صبح ها پس از بیدارشدن از خواب استفاده کرد زیرا در آن موقع بیشترین تاثیر را دارد. برای افرادی که مایل هستند از افسردگی پاییزی نجات یابند جعبه های نور ویژه ای وجود دارد که می توان آن خریداری کرده و در خانه از آستفاده کرد.
گذراندن تعطیلات زمستانی در یک کشور آفتابی همراه با شنا و یا اسکی کردن از بهترین راههای ذخیره انرژی در پاییز است، اما اگر قادر به مسافرت نیستید در وسط روز پیاده روی کنید. تمرین بدنی در هر فرمی و همچنین خوردن ویتامین دِ (D) موجود در ماهی چرب هم، از بروز افسردگی پاییزی جلوگیری می کند. ترتیب دادن مهمانی و روابط اجتماعی نیز تاثیر مثبتی در جلوگیری از افسردگی پاییزی دارند. بابا پندسه در این مورد می گوید:
-در فصل پاییز باید سعی کرد روابط اجتماعی را نگه داشته و نزدیکان را برای صرف غذا به خانه خود دعوت کرد. این امر بسیار با اهمیت است و می تواند تاثیر مثبتی بر روی افسردگی داشته باشد/.

//////////////////////////

ده درصد نمایندگان پارلمان سوئد، خارجی تبار هستند

Partiledardebatt 19 januari 2011. Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) och Jimmie Åkesson (SD) debatterar. Foto: Melker Dahlstrand

مجله مجلس و دولت، می نویسد که از هر ده نماینده پارلمان، یکی در خارج از سوئد به دنیا آمده است. از مجموع ٣٤٩ نماینده پارلمان ، ٣١ نفر آنها متولد خارج از کشور هستند و اکثرا از اهالی کشورهای ترکیه، ایران ، عراق ، فنلاند و آلمان می باشند.

حزب مودرات بیشترین خارجی را در بین نمایندگان خود دارد و احزاب سوسیال دموکرات و لیبرال مردم با فاصله ای اندک پس از این حزب فرار دارند. تنها حزبی که هیچ نماینده خارجی در پالمان ندارد، حزب دموکرات های سوئد است.


/////////////////////////
زنان ایرانی ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر