Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

در مورخ 17 سپتامبر 92 جانوران ولایت فقیه در رسترانت میکنوس دست به جنایت زدند علیه فرزندان ملت کرد


در مورخ 17 سپتامبر 92 جانوران ولایت فقیه در رسترانت میکنوس دست به جنایت زدند علیه فرزندان ملت کرد

سرمایه ی جمهوری ننگین اسلامی تروریزم میباشد یعنی باید گفت ترویستهای خطرناک اسلامی که جهان آزاد و دموکراسی را تهدید میکنند
ترور دکتر کاظم رجوی در سویس ترور عبدالرحمان قاسملو بر سر میز مزاکره در اتریش ترور فرخفرخزاد در آلمان ترور دکتر شاه پوربختیار در فرانسه ترور زهرا رجبی در ترکیه و چندین ترور دیگر در آن کشور علیه مخالفین رژیم ایران در خاک ترکیه ترور محمد حسین نقدی در ایتالیا ترور صادق شرفکندی در آلمان برلین
و هزاران ترور دیگر در خاک پاکستان عراق و ترورهای داخلی که به قتلهای زنجیره ای شناخته شده است یعنی باید گفت یک سیستم جنایتکار مذهبی اسلامی در ایران حاکم است. و ترور در کشور سوئد و کوشش برای قتل جلیل گادانی با همکاری باند وابسته به وزارت اطلاعات که به درون حزب دموکرات کردستان نفوذ و رخنه کرده اند و جایگاه خویش را در درون آن حزب روز به روز مستحکمتر میکنند.
وزارت اطلاعات توانست با فرستادن افراد آموزش دیده و ورزیده به داخل احزابی مثل کومه له و دموکرات که اکثریت این افرادی که توسط وزارت اطلاعات برای نفوذ به داخل این احزاب فرستاده شده اند در این زمینه آموزشهای لازم به تمام معنا دیده اند آموزش شخصیت شناسی رفتار شناسی جامعه شناسی اقتصادی دانی و روانشناسی در طول سالهای متمادی در زیر دست وزارت اطلاعات آموزش های لازم دیده اند بعدا بعنوان مخالف به خارج می آمدند و بعدش به صفوف این احزاب می پوستند و کم کم افراد قدیمی تر را به خود جزب میکردند و این احزاب را بسوی ماده پرستی پول پرستی مقام و جایگاه و خودخواهی هدایت نمودند متاسفانه امروز ما به وضوح میبینیم که افراد این احزاب به راحاتی به سفارت ایران رفت و آمد میکنند و در ایران دست به خرید ن زمین و خانه زده اند و نوعی تسلیم به حساب میرسد.
با تشکر ساموئیل کرماشانی


---------------

همزمان با تلاش ترکیه برای ایجاد امپراتوری عثمانی، ایران هم می کوشد امپراتوری صفویه شود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که نخست وزیر ترکیه به مصر رفته و بیشترین محبوبیت تبلیغاتی را نصیب خود ساخته، حکومت ایران تلاش می کند تا از طریق دامن زدن به خصومت و ستیز مصریان علیه اسرائیل شاید بتواند محبوبیتی در میان گروه های تندرو آن کشور به دست آورد.

رجب طیب اردوغان در حالی با چنین گرمی و جمعیتی در مصر مورد استقبال قرار گرفته، که دولت گذرای مصر حتی هنوز حاضر نشده است روابط سیاسی با رژیم ایران را که در دوران پرزیدنت حسنی مبارک به اوج تیرگی رسیده بود از سر گیرد و تلاش های دولت تهران در این زمینه بی نتیجه مانده است.

با این همه رسانه های حکومتی در ایران امروز (سه شنبه) نیز همچنان به جنجال در مورد حمله تظاهر کنندگان به سفارت اسرائیل در قاهره ادامه دادند و نه تنها دولت مصر، بلکه مردم همه کشورهای عرب و حتی ترکیه را تحریک کردند به اقدام مشابهی علیه اسرائیل دست بزنند.

خبرگزاری "مهر" در تهران دوباره تأکید کرد که حمله به سفارت اسرائیل، همانند اقدام تجاوزکارانه 32 سال پیش در ایران، در اشغال سفارت آمریکا بود.

"مهر" کوشید اقدام مصریان را نیز الهام گرفته از رژیم ایران جلوه گر سازد و نوشت: تسخیر سفارت اسرائیل در قاهره به نوعی از تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه است.

گروهی نیز که خود را "فعالان حامی آزادی قدس شریف" می دانند با انتشار بیانیه ای به پشتیبانی قاطعانه از عمل تجاوز

کارانه حمله به سفارت اسرائیل پرداختند و از آن چه که "مردم هوشیار مسلمان و انقلابی مصر" نامیدند سپاسگزاری کردند.

همچنین آخوند حسن ابوترابی فرد از مجالس کشورهای آسیایی خواست به اقدام مشابه دست بزنند و اسدالله بادامچیان نیز گفت: تسخیر سفارت اسرائیل در قاهره، رونمایی از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.

و در اوج اختناق و سرکوب سیاسی در ایران، نهادی که خود را " پنج اتحاد دانشجویی" می نامد، از ملت مصر خواست پیمان صلح با اسرائیل را باطل کند.

سفیر اسرائیل در مصر: به زودی به قاهره باز می گردم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- علیرغم رویداد حمله هفته گذشته افراد ماجراجو در مصر به سفارت اسرائیل در آن کشور که با پادرمیانی ایالات متحده و سرعت عمل حکومت نظامی بدون آسیب پایان یافت، سفیر اسرائیل در قاهره، آقای ایتسخاک لبانون امروز ارزیابی کرد که خواهد توانست به زودی با تأمین شرایط لازم به محل مأموریت خود باز گردد.

روزنامه مصری "الاهرام" امروز گزارش داد که یک هیئت نظامی بلند پایه از اسرائیل روز گذشته در قاهره با مقامات بلندپایه مصری دیدار داشته است.

ادامه تهدیدهای ترکیه و ابراز امیدواری نتانیاهو از وجود افراد عاقل در آنکارا

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر ترکیه در سخنرانی در همآیش وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره، از تهدید اسرائیل دست برنداشت و گفت، عملاً ملت اسرائیل را مورد محاصره قرار خواهد داد.

اردوغان در سخنرانی خود از همگان خواست از ملت ها دفاع کنند و گفت: آنچه که می گوید شامل اسرائیل نیز می شود.

وی ادعا کرد اسرائیل از یک سو می کوشد موجودیت خود را در منطقه قانونی جلوه دهد و از سوی دیگر به اقدامات خطرناک دست می زند.

اردوغان از جمله به رویداد کشتی "ماوی مرمره" که سرنشینان آن با تکاوران دریایی اسرائیل درگیر شدند و 9 کشته دادند اشاره کرد و محاصره دریایی غزه را که به دلایل امنیتی انجام می گیرد، ذکر نمود.

اردوغان گفت: روابط کشورش با اسرائیل عادی نخواهد شد مگر آنکه دولت اورشلیم از ماجرای کشتی "ماوی مرمره" رسماً پوزش بخواهد، غرامت بپردازد و محاصره غزه را لغو کند.

همزمان، و در پی تهدیدهای رو به افزایش نخست وزیر ترکیه علیه اسرائیل، آقای بنیامین نتانیاهو امروز کوشید به مردم آرامش بدهد. وی که از مرز پرتنش جنوبی اسرائیل بازدید می کرد گفت: مسلماً سرانجام عقل سلیم و سنجش از روی خرد بر وضع پدید آمده با ترکیه پیروز خواهند شد.

آقای نتانیاهو تأکید کرد که نباید دستخوش بیم شد و گفت مسلماً در بین ترک ها نیز عقل سلیم و سنجش از روی خرد وجود دارد.

علیرغم سخنان آرام بخش نخست وزیر اسرائیل، نخست وزیر ترکیه همچنان به تهدید اسرائیل ادامه می دهد.

اردوغان در مصاحبه با روزنامه مصری "الشروق" بار دیگر اسرائیل را تهدید کرد و گفت: این که ما گفته ایم ناوچه های جنگی را برای دفاع از کشتی های ترک خواهیم فرستاد حق مشروع ما است و کسی حق ندارد با آن مخالفت کند.


ابراز نگرانی از بسته شدن سفارت اسرائیل در اردن

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه های اسرائیلی امروز ابراز نگرانی کردند که با بسته شدن سفارت اسرائیل در ترکیه و بسته شدن اجباری سفارت خانه کشور در مصر، سفارت اسرائیل در اردن نیز با خطر بسته شدن روبرو گردد.

این نگرانی با سخنانی که پادشاه اردن هاشمی اظهار داشته دور از انتظار نیست.

ملک عبدالله دوم گفت: «اسرائیل اکنون بیش از هر موقع دیگر با وضع خطرناکی روبرو است».

به گفته یک مقام مسئول وزارت خارجه اسرائیل، پادشاه اردن اکنون زیر فشار سختی قرار دارد؛ چرا که در پی ماجراهای ترکیه و مصر، باز نگهداشتن سفارت اسرائیل در اردن کاری بسیار دشوار خواهد بود.

به گفته منابع سیاسی اسرائیل، وضع اردن بسیار حساس است.

گابی اشکنازی: برای توقف برنامه اتمی ایران، تحریم بهترین راه است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - رییس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال نیروهای ذخیره گابی اشکنازی گفت: «برای متوقف ساختن برنامه های اتمی ایران، بهتر است از راه گسترش تحریم های اقتصادی و سیاسی و ملی علیه آن کشور اقدام کرد».

اشکنازی که سال گذشته دوران خدمت نظامی او به پایان رسید، در سخنرانی شب گذشته (دوشنبه) در دانشگاه هرتسلیا در مرکز اسرائیل گفت: بهترین راه برای باز داشتن حکومت ایران از رسیدن به بمب هسته ای، باید ادامه و گسترش تحریم ها باشد – و این همان راهی است که کشورهای غربی و هم پیمانان اسرائیل به اجرا گذاشته اند.

وی که در همآیش بین المللی مبارزه با ترور سخن می گفت، عملاً این ارزیابی های گذشته را رد کرد که او خواهان اجرای عملیات نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران به هدف نابودی آن ها بوده است.

سخنرانی رییس پیشین ستاد ارتش اسرائیل یک روز پس از انتشار سخنان دیک چینی، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده در دوران پرزیدنت بوش بود که به خبرگزاری "نیوز ماکس" گفت: اگر اسرائیل احساس کند که ایران در آستانه تولید بمب هسته ای قرار گرفته و تلاش های بین المللی بی نتیجه مانده و امنیت اسرائیل سخت به خطر افتاده است، اسرائیل بی شک به تأسیسات اتمی ایران حمله کرده و آن ها را ویران خواهد ساخت.

ولی ژنرال اشکنازی گفت: هر اندازه که تحریم های جهانی علیه حکومت ایران شدیدتر شود و آن رژیم دریابد که چه بهای سنگینی باید بپردازد، احتمال خوبی وجود دارد که از برنامه های اتمی خویش دست بردارد.

با این همه، رییس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل تأکید کرد که اسرائیل باید همچنان برای رویارویی با هرگونه احتمالی آماده باشد و همچنان اصرار ورزد که گزینه نظامی در دستور کار جامعه جهانی وجود داشته باشد.

دیک چینی در مصاحبه دو روز پیش تأیید کرد که دولت پرزیدنت بوش در جلوگیری از اتمی شدن ایران چندان موفق نبوده و خود او (دیک چینی) نیز همیشه بر این باور بوده که باید همه گزینه ها، از جمله گزینه نظامی همچنان مطرح باشد.

دو تن دیگر به اتهام واهی "جاسوسی برای اسرائیل" در ایران محاکمه می شوند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که محاکمه دو تن به اتهام جاسوسی به سود اسرائیل در دادگاه آغاز شده است – ولی درباره هویت متهمان هیچگونه توضیحی نداد.

عباس جعفری دولت آبادی که با خبرنگاران سخن می گفت، با افشای این خبر گفت: این دو تن سال گذشته دستگیر شده و قبلاً به اتهام آن چه که "محاربه" نام گرفته محکوم شده بودند. ولی دیوان عالی کشور به علت نقص در تهیه پرونده، حکم دادگاه را باطل دانست و دستور تجدید محاکمه را داد که این بار اتهام جاسوسی به سود اسرائیل به آنان بسته شد و جلسه محاکمه روز شنبه (سه روز پیش) برگزار گردید.

دولت آبادی ادعا کرده گفت: این دو تن به جاسوسی به سود اسرائیل متهم هستند. و در توضیح اتهامات افزود: آن ها از اماکن حساس نظامی فیلمبرداری کرده و به نقاط ممنوع کشور سفر داشته و از اسرائیل پول دریافت کرده اند.

دادستان تهران ادعا کرد که متهمین به اتهامات وارده اعتراف کرده اند – که این ادعا حیرتی برنمی انگیزد – زیرا حکومت ایران همیشه زندانیان را هدف چنان شکنجه های جسمی و روانی قرار می دهد که حاضر شوند به هر گناهی که مرتکب نشده اند اعتراف کنند.

-----------------------

دوپناهجوی دیگر ایرانی در انتظار اخراج به ایران

حداقل سه پناهجوی ایرانی درحال حاضر در بازداشتگاه موقت اداره مهاجرت در مرشتا درانتظار اخراج به ایران به سرمی برند. فؤاد ولزی، نامجو تهمی و میترا کهرم که نزدیک به یک ماه است به گفته ی خودش و به نقل از پلیس با راهنمایی و تیپس یکی از ایرانیان بازداشت شده است. با میترا کهرم پیش ازاین گفتگوهایی انجام داده بودیم. امروز با فؤاد ولزی و نامجو تهمی که ازجمله در تحصن پناهجویان ابدی در ماه مه دراستکهلم نیز شرکت داشت گفتگویی تلفنی درمحل بازداشت آنها درکمپ مرشتا داریم که می توانید دراینجا بشنوید.


Lyssna: گفتگو با فؤاد ولزی
Lyssna: گفتگو با نامجو تهمی
----------------------

Grafik: SR-International/ Taher Jambarsang

میزان بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. به گزارش اداره ی کاریابی شمار بیکاران تا پایان ماه اوت ۳۷۰ هزار نفر یا ۷ و سه دهم درصد بود. این شمار در سال گذشته درهمین مدت ۴۰۷ هزار نفر یا ۸ و یک دهم درصد بود.

*****

دادگاهی دریوتبوری ۱۳ نفر را که متهم به بی اعتنایی نسبت به فرمان پلیس بودند، تبرئه کرد. آنها در ماه مارس گذشته به همراه شمار دیگری از فعالان پناهجویی در برابر بازداشتگاه موقت اداره مهاجرت در Kållered گردآمده و مانع اخراج چند پناهجو توسط پلیس شده بودند.

*****

از امروز محاکمه ی ۲۳ زن و یک مرد که مظنون به انتشار تصاویر جنسی کودکان هستند، در دادگاه شهر فالون آغازشد. دراین رابطه بیش از هزارعکس و ۴۰ فیلم از کامپیوتر مرد مظنون به دست آمده است.



هەوالکانی رۆژی تیڤی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر