Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

سەرلەنوێ ئەگەری ئیعدامی حەبیب لەتیفی دەستی پێ کردەوە



سەرلەنوێ ئەگەری ئیعدامی حەبیب لەتیفی دەستی پێ کردەوە



رۆژهەڵات تایمز - ناوەندی هەواڵ: دوای چەند مانگ بێدەنگی و دواخرانی جێبەجێ کردنی بڕیاری ئیعدامی چالاکوانی سیاسی و مەدەنیی کورد حەبیب لەتیفی، دوا زانیاریەکان باس لەوە دەکەن کە ئەگەری ئیعدامی ناوبراو سەرلەنوێ دەستی پێ کردۆتەوە.
موختار زارعی، چالاکی سیاسی لە شاری سنە و ئەندامی شورای ناوەندیی بەرەی یەکگرتووی کورد وێڕای گەیاندنی ئەو هەواڵە، ئاشکرای کرد کە هەر ئیستا عەبدولجەبار کەڕەمی، نوێنەری شارەکانی سنە، کامیاران و دیواندەرە لە پارلمانی ئێران بە چڕی هەوڵەکانی خۆی بۆ پێشگرتن لە ئەگەری جێبەجێ کرانی ئەو حوکمە دەست پێ کردووە.
حەبیب لەتیفی کە بە تۆمەتی هاوکاری لە گەڵ حیزبێکی کوردی و ئەنجامدانی تەقینەوە لە شاری سنە حوکمی ئیعدامی بەسەردا سەپاوە، بڕیار بوو لە کۆتاییەکانی مانگی دێسامبری ساڵی ٢٠١٠ ئیعدام بکرێ بەڵام هەوڵی پارێزەرەکەی، محەممەد ساڵح نیکبەخت و چالاکی و ئیعترازی بەربڵاوی چالاکانی مەدەنیی رۆژهەڵاتی کوردستان لە ناوخۆ و دەرەوەی وڵات پێشی بە بەڕێوەچوونی ئەو حوکمە گرت.
----------------------

فوری ، تیراندازی در اطراف سنندج



فوری ، ساعاتی پیش در اطراف شهر سنندج تیراندازی بین افراد ناشناس و یک ماشین دولتی در گرفت که دو طرف حدود 10 دقیقه تبادل آتش کردند.
بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، ساعات 10 الی 11 امشب در جاده سنندج و مابین صلوات آباد و شهر سنندج افرادی ناشناس به سوی یک ماشین نظامی تیر اندازی کردند که منجر به تیر اندازی دو طرف شد که به گفته اعضای کمپین این درگیری حدود 10 به طول انجامید و تا کنون هیچ خبری از تلفات دو طرف در دست نیست.
-------------------------------
عمليات غافلگيرانه گريلاهاي كورد و انهدام و به آتش كشيدن يك پايگاه
avatar
مطابق با آخرين خبري كه هماكنون به دستمان رسيد امروز مورخه 04.09.2011 در روستاي باريكاوا مابين شهرستانهاي سردست و بانه عملياتي غافلگيرانه از سوي گريلاهاي نيروهاي شرق كوردستان HRK با هدف پاسخگويي به حملات نيروهاي رژيم در راستاي اشغال قنديل صورت گرفت. در اين عمليات پايگاه مذكور به تمامي منهدم شده و گريلاهاي HRK پس از خروج آن را به آتش كشيدهاند. يك خمپارهانداز، يك قبضه سلاح قرناس و چندين قبضه سلاح از نوع كلاشنيكف به تصرف گريلاها درآمده است. آمار كشتهشدگان نيروهاي رژيم را در ساعات آتي به اطلاعتان خواهيم رسانيد.
مركز مطبوعات و اطلاعرساني حزب حيات آزاد كوردستان(PJAK)
------------------------
به افکار عمومی
avatar

همچنانکه واضح و مبرهن است، ما بعنوان حزب حیات آزاد کردستان از همان ابتدای تاسیس تا بحال جهت چاره یابی مسئله کرد، مبارزات گسترده ای را آغاز نموده و این مبارزات در شرق کردستان، امیدی نوین را آفرید. دولت ایران در مقابل مبارزات حزبمان به جای چاره یابی دموکراتیک مسئله کرد، مداوماً عملیات های گسترده نظامی را انجام داده و کنسپت امحاء را پیشه کرد. علی رغم این، حزبمان PJAK تنها در ضارضوب دفاع مشروع و حق جوابدهی رفتار نموده است. تا بحال جهت حل مسئله کرد بارها مراحل توقف عملیاتی را اعلان نموده ایم. بویژه طی سال اخیر هیچ گونه عملیات گریلایی را انجام نداده ایم. همیشه بر این باوریم که چاره یابی مسئله کرد، نه از طریق راهکارهای جنگ و خشونت بلکه از طریق راهکارهای دموکراتیک و صلح طلبانه تحقق خواهد یافت و در این راستا دیالوگ و گفتگو را مبنا قرار داده ایم.
علی رغم همه تلاشهای صلحطلبانه مان، دولت ایران طی سال گذشته، اجرای احکام اعدام را ادامه داد، شکنجه ها را گسترش داد، سرکوب و فشار بر خلق را افزایش داده و عملیات های نظامی را به مراتب گسترده تر ادامه دادند. بویژه اخیرا و در تاریخ 16-7-2011 نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با هدف از میان برداشتن و تصفیه جنبشمان، عملیات بسیار گسترده نظامی را به انجام رسانید و در نتیجه آن درگیریهای شدیدی بوقوع پیوست. نیروهای گریلایی حزبمان در مقابل این یورشها مقاومتی تاریخی نشان داده ودولت ایران درک نمود که با خشونت و یورش به اهداف خود دست نخواهد یافت. در نتیجه این مقاومت پیروزی عظیمی به دست آمده و دستاوردهای سیاسی هنگفتی برای خلق کرد آفرید.
در این مرحله جهت توقف جنگ، برخی از جناحها و شخصیت های دوست در بین ما و دولت ایران میانجگری نموده و به ایفای نقش پرداختند. ما نیز هم بر مبنای مطالبه این جناحها و هم بر مبنای باورمندیمان بر راهکار دموکراتیک و صلحجویانه، تصمیم به اعلام مرحله آتش بس گرفتیم. بر این مبنا اگر دولت ایران این تصمیم ما را قبول نموده و اعلام آتش بس نماید و آن را مبنا قرار دهد؛ این تصمیم مااز تاریخ 5ـ 9ـ 2011 ساعت 12 بعد از ظهر به اجرا درخواهد آمد. در وضعیت برعکس آن در مقابل هر گونه رخداد آتیه، جمهوری اسلامی ایران مسئول خواهد بود. امیدواریم که این تصمیم مان در خدمت صلح و ثبات و حل دموکراتیک مسائل باشد.
رویدادهای اخیر در خاورمیانه و جنگ و درگیریهای بوقوع پیوسته، بار دیگر این موضوع را اثبات نموده که جنگ و درگیری مسائل را حادتر و این راهکار استعداد خلق حل مسائل را ندارد. تنها راهکاری که از توانایی حل مسائل برخوردار است، راهکار دموکراتیک و صلحجویانه متکی بر دینامیزم داخلی است. بعنوان PJAK بر این باوریم که مداخلات خارجی مسائل را چاره یابی نکرده، بلعکس موجب تعمیق مسائل و مشکلات خواهد شد. امیدواریم که دولت ایران نیز راهکار صلح جویانه و دموکراتیک را جهت حل مسئله کرد انتخاب نماید.

سلام و درود انقلابی
مجلس حزب حیات آزاد کردستان
PJAK
4-9-2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر