Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

هۆ قەندیلی سەربرز هو گەریلا قارەمانەکانی قەندیلی پۆلائێن


هۆ قەندیلی سەربرز هو گەریلا قارەمانەکانی قەندیلی پۆلائێن


//////////////
نیروی ویژه ارتش فاشیستی ترک وارد اقلیم کردستان شده اند


------------
هلاکت یک بسیجی در کردستان

دقایقی پیش پاسدار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از کشته شدن یکی از نیروهای بسیج به دست افراد ناشناس خبر داد. به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) عده‌ای ناشناس در لباس ماموران شبانه به منزل شخصی محمد خوش‌نمک اهل روستای ویسه شهرستان مریوان مراجعه کرده و وی را به با ضرب گلوله از پای درآوردند. سپاه پاسداران عاملین این حادثه را اعضای پژاک می داند اما تا این لحظه هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است. بر اساس گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، در دو سال اخیر بیش از 30 نفر از نیروهای حکومتی ترور شده اند.

////////////////////////

برنامه تابه ت روژ تیوی





-----------------------

توجه سازمان ملل پناهندگی اشرفیان را اعلام کرد


بعد از شش ماه تحصن در مقابل مرکز اروپایی سازمان ملل در ژنو سازمان ملل اعلام کرده که پناهندگی اشرفیان را به رسمیت میشناسد . تا به امروز مالکی مزدور به بهانه اینکه اشرفیان پناهنده سازمان ملل نیستند چندین بار به اشرف حمله کرده و تعداد زیادی از اشرفیان را شهید و زخمی کرده است ...



  • رژیم کوشش خود را کرد برای کشتار فرزندان ملت ایران اما فقط در راستای یک معامله توانست از سوی آمریکایها چراغ سبز رادریافت کند و 35 نفر از فرزندان ملت ایران را شهید نمود آن معامله بر سر وجود جا و مکان رهبر القاعده بود که سپاه پاسداران اطلاع کامل داشتند در این راستا آمریکا به رژیم اجازه داد دست به کشتار اشرفیان بزند به شرطیکه اطلاعاتی که در دست سپاه پاسداران بود درباره مکان اختفای بن لادن به سی ای ای کمک کند ایران و ایران هم این کار را کرد و به آمریکا اطلاعات جا و مکان بن لادن را به آمریکا داد و آمریکا هم بر اساس اطلاعات سپاه پاسداران که بخش قاچاقجی موادمخدر سپاه هم که با القاعده روابط حسنی ای داشت جای بن لادن را به آمریکایها نشاندادند
-----------------------------

تفسیر سیاسی هفته

نوشته: منشه امیر

اردوغان ترکیه ، مست قدرت شده است

آقای رجب طیب اردوغان آش را خیلی شور کرده است. در این که می خواهد ترکیه رهبری کشورهای خاورمیانه را به دست بگیرد و از ضعف کشورهای عربی در شرایط کنونی، و همچنین نفرتی که از حکومت اسلامی ایران در منطقه به وجود آمده، بهره مند شود و مقام نخست را به خود اختصاص دهد، حرفی نیست – ولی او اسب آرمان ها و آرزوهای خود را خیلی تند می راند و دیر نیست روزی که با سر به زمین خورد و به مقصد نرسد.

اردوغان می خواهد دوران عظمت امپراطوری عثمانی را باز گرداند – دورانی که سلطان عثمانی بر سراسر خاورمیانه، ازعراق و سوریه و لبنان امروز تا مصر و لیبی و تونس و مراکش و الجزایر تسلط داشت و خود را خلیفه مسلمانان جهان می دانست.

آن امپراطوری پوسیده شد و در دوران جنگ جهانی اول ضربه مرگ بر پیکر آن وارد آمد و پیش از آن نیز افسران جوان ارتش ترک بودند که جنبش "لاله سی" را برپا کردند که کشور خود را نجات دهند و با فروپاشی امپراطوری، قدرت را به دست گرفتند و ترکیه نوین را پایه گذاری کردند و کمال آتاتورک دین را از سیاست بیرون راند و ترکیه سکولار گام به گام گذشته تاریک را پشت سر گذاشت و خیلی زود ادعا کرد که یک کشور اروپایی است و باید به اتحاد اروپاییان بپیوندد.

اما غرب این خواسته ترک ها را رد کرد و به ویژه به دولت اسلام گرای اردوغان پاسخ منفی قاطعانه داد؛ زیرا چگونه ممکن است کشوری به اتحادیه اروپا بپیوندد که رهبران آن همچنان روزنامه نگاران را زندانی می کنند، حقوق مدنی کردها را نادیده می گیرند و زن و مرد و کودک کرد را می کشند و شمال قبرس را در اشغال دارند و موازین دموکراسی را زیر پا گذاشته اند؟ این با اصول مردمسالاری در اروپا مباینت دارد و ترکیه امروز فاقد شایستگی لازم برای پیوستن به اتحادیه اروپاست.

حالا مدتی است که اردوغان می خواهد به اروپا دهن کجی کند – و می کوشد خود یک جبهه مقابل برپا سازد و کشورهای عرب منطقه را به دور خویش گرد آوردد و ظاهراً به اروپاییان نشان دهد که اگر آن ها بر سینه ترکیه دست رد می زنند، دولت آنکارا خود می تواند یک تشکل منطقه ای به وجود آورد.

ولی در هفته های اخیر احساس می شود که اردوغان بی تابی می کند و در تلاش برای رسیدن به هدف، آن هم در کوتاه ترین مدت، خرد و سنجیدگی را به دور ریخته و در افراط گرایی و تهدید، به سیم آخر زده است.

اردوغان در این شتاب، اسرائیل را هدف هشدار جنگی قرار می دهد، برای دولت قبرس شاخ و شانه می کشد، دولت یونان نیز در معرض تهدید واقع می شود و اخوان المسلمین و مصر از دخالت های او در امور داخلی مصر و نظامی که در آینده باید بر آن کشور مسلط گردد زبان به فریاد می گشایند.

اردوغان نه تنها سطح مناسبات دیپلماتیک با اسرائیل را تنزل داده و سفیر اسرائیل و شمار زیادی از دیپلمات های اسرائیلی را اخراج کرده و اعلام داشته که همکاری های نظامی و روابط بازرگانی با اسرائیل را قطع می کند، بلکه هشدار داده که ترکیه قصد دارد کشتی های به اصطلاح کمک رسان بیشتری را به غزه بفرستد – غزه ای که امروز هتل های مجلل و فروشگاه های بزرگ و ویلاهای اشرافی در آن ساخته می شود و کمبودی ندارد – و تهدید می کند که این بار ناوچه های جنگی ترکیه، کشتی "کمک رسانی" را همراهی خواهند کرد که ناوچه های اسرائیلی نتوانند به آن نزدیک شوند و آن را متوقف کنند.

آیا این سخنان نوعی اعلام جنگ نیست؟

حقوقدانان سازمان ملل رأی داده و اعلام کرده اند که اسرائیل از نظر قوانین بین المللی حق دارد در سواحل نوار غزه محاصره دریایی – نظامی برقرار کند، تا اطمینان یابد که از راه دریا جنگ افزار به سازمان های ترور فلسطینی نمی رسد.

این حق اسرائیل است.

آن بار کشتی ماوی مرمره را فرستادند که با تکاوران اسرائیلی درگیر شدند و نتیجه آن را دیدیم. ولی این بار ناوچه جنگی نیز می فرستند که نگذارند ارتش اسرائیل از ادامه حرکت آن کشتی "یاری رسان" جلوگیری کند. آیا این اعلام جنگ علنی نیست؟

آیا ترکیه انتظار دارد که اسرائیل و نیروی دریایی اسرائیل کنار بنشینند و بگذارند ناوچه های جنگی ترکیه یکه تاز میدان باشند و امنیت اسرائیل را به خطر اندازند؟

اردوغان ثابت می کند که قصد یاری رسانی به فلسطینیان را ندارد، بلکه همانند حکومت ایران و رهبران عرب در طول شصت سال گذشته، می خواهد فلسطینی ها را وسیله ای برای پیشبرد هدف ها و آرمان های توسعه طلبانه خویش در منطقه قرار دهد.

سال پیش شش کشتی به سوی غزه به راه افتادند، پنج کشتی به دستور ارتش اسرائیل احترام گذاشتند و به جای غزه به بندر اسرائیلی اشدود آمدند و بار خود را تخلیه کردند که فردای آن روز با کامیون به غزه انتقال یافت و هیچ درگیری رخ نداد و یک قطره خون هم ریخته نشد – ولی شماری از سرنشینان کشتی ترک ماوی مرمره که حتی یک بسته مواد غذایی و یک جعبه دارو هم در آن نبود، و هر که بود – شماری از ستیزجویان عرب و فلسطینی و ترک بودند و ده ها تن اروپاییان ساده لوحی که تصور می کردند از حقوق انسانی دفاع می کنند. آن ها حاضر به آمدن به بندر اشدود نبودند و به درگیری دست زدند و قصد کشتن سربازان اسرائیلی را داشتند – که دیدیم چه رخ داد.

حالا اردوغان تهدید می کند که ناوچه های جنگی خود را به دریای مدیترانه می فرستد – وهم زمان، دولت قبرس را نیز مورد تهدید قرار می دهد که مبادا از بخش متعلق به خود در آب های بین المللی در دریای مدیترانه به استخراج گاز و نفت بپردازد و به اسرائیل هشدار می دهد که مبادا در بخش متعلق به لبنان به چنین کاری دست بزند – و دوباره ناوچه های جنگی را به رخ می کشد.

نخست وزیر ترکیه، به موازات فشارهایی که بر سران سوریه وارد می آورد که از شهروندکشی دست بردارند، به دولت و ملت مصر نیز توصیه کرده که از افراط گرایی اسلامی دوری جویند و یک رژیم سکولار در آن کشور به روی کار آوردند – که این سخنان، خشم اخوان المسلمین مصر را برانگیخت، زیرا آنان خواهان برپایی یک جمهوری دینی در قاهره هستند.

دولت اردوغان علیه دولت یونان نیز زبان به تهدید گشوده و ناوچه های جنگی خود را به رخ آن کشور می کشد و هشدار می دهد.

احمدی نژاد نیز تصور می کرد که اگر به رهبران کشورهای دیگر حمله لفظی کند، بر میزان محبوبیت خود در برابر مردم سرکوب شده عرب خواهد افزود – که چنین نشد و اردوغان نیز اگر بخواهد به همین شیوه ادامه دهد، بالاخره سرش به سنگ خواهد خورد.

نخست وزیر جاه طلب ترکیه یک واقعیت را فراموش کرده – و یا دست کم آن را جدی نمی گیرد – و آن این که اگر کشورش در سال های اخیر به پیشرفت های اقتصادی رسیده و سطح درآمد مردم ترکیه بالا رفته، در درجه نخست به خاطر آن بوده که دولت ترکیه با همه کشورهای دنیا از اسرائیل تا ایالات متحده و از چین تا کشورهای اروپایی همکاری صمیمانه و نزدیکی داشته و صدها میلیارد دلار از کشورهای خارجی در ترکیه سرمایه گذاری گردیده و موجب شکوفایی آن شده است.

ولی همه این امتیازات و فرصت ها ممکن است در یک روز و یک باره از دست ترکیه برود – و اردوغان این واقعیت را نادیده می گیرد.

اگر ترکیه بخواهد با اسرائیل دربیافتد و حتی ناوچه جنگی بفرستد و تب بحران را در دریای مدیترانه بالا برد، اگر ترکیه سر ستیز با قبرس دارد و می خواهد نگذارد آن کشور به استخراج منابع گاز و نفت زیردریایی در مدیترانه بپردازد، اگر یونان را مورد تهدید قرار می دهد و در امور کشورهای عرب می کوشد نقش غیرمثبت ایفاء کند، آن گاه دنیای غرب به کلی از دولت کنونی ترکیه خواهد برید و دولت آنکارا ممکن است همین جای پایی را که هنوز در اروپا و آمریکا دارد، از دست بدهد.

اگر ترکیه به خواهد هدف های منطقه ای خود را با ایجاد آشوب و تهدیدهای نظامی و درگیری جنگی پیش برد، با واکنش کشورهای دیگر روبرو خواهد شد که پیامدهای آن بر اقتصاد ترکیه و جایگاه جهانی آن لطمه شدیدی وارد خواهد ساخت و کوچکترین نتیجه آن توقف سرمایه گذاری خارجی در ترکیه و احتمالاً برخی تحریم های بین المللی علیه رژیم آن کشور خواهد بود.

مقامات دولت اسرائیل تصمیم گرفته اند در برابر تهدیدهای جنگی و هشدارهای سیاسی اردوغان شکیبایی در پیش گیرند و به سخنان تحریک آمیز او پاسخی ندهند. بنیامین نتانیاهو گفته است که امید دارد در ترکیه عقل سلیم بالاخره غالب شود. اشاره اش به آن است که اردوغان با آن سیاست های خویش، به خود ترکیه نیز آسیب می رساند و ممکن است مقام آن کشور را در صحنه جهانی لرزان تر کند.

حکومت ایران ابراز بیم می کند و می گوید که اردوغان می خواهد جنگ شیعه و سنی راه بیاندازد و خاورمیانه عربی را در تسلط خود بگیرد. سران رژیم ایران از یک واقعیت غافل مانده اند و آن این که جنگ شیعه و سنی سال ها پیش از آن که اردوغان در ترکیه به قدرت برسد آغاز شده و سلطان عثمانی که داعیه خلافت اسلامی را داشت، مسلمان اهل تسنن بود و به شیعیان به نظر تحقیر می نگریست.

اردوغان، در راه سیاسی آینده خود، به سرنوشت حکومت اسلامی ایران بنگرد که با سیاست های تعرضی و زیاده خواهانه و تروریست پرور خویش موجب انزوای رژیم ایران در سراسر دنیا و برقراری تحریم های اقتصادی و مالی بین المللی علیه آن رژیم گردید.

عقل سلیم، به مفهوم آن است که نخست وزیر اسلام گرای ترکیه به این واقعیت آگاه باشد و کاری نکند که درآینده ای نه چندان دور به سرنوشت رژیم ایران در صحنه بین المللی دچار شود.

اورشلیم – شنبه 26 شهریور 1390 – 17 سپتامبر 2011

آیا ترکیه عزم خود را جزم کرده با اسرائیل قطع رابطه کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رسانه های ترکیه امروز نوشتند که آقای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور، اسرائیل را به استراق سمع از مکالمات و تماس های محرمانه میان رییس "میت" (تشکیلات اطلاعاتی ترکیه) با رهبران "پ. کا. کا" متهم می کند و گفته است که اسرائیل این مذاکرات مخفی را به رسانه ها درز داده بود.

رسانه های ترکیه نوشتند آقای اردوغان گفته است «کسانی که مذاکرات محرمانه را فاش کرده اند، نفعی نخواهند برد».

همزمان با بستن این اتهام به اسرائیل، ترکیه رفتار دیگری در ضدیت خود با اسرائیل نشان داد.

هنگامی که پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل در چارچوب یک سخنرانی بین المللی در جمهوری اوکراین می خواست به سوی تریبون سخنرانی برود، هیئت سیاسی ترکیه در اجلاس، تالار را ترک کرد.

چنین رخدادی از این دست، تا کنون در بحران نسبتأ دو ساله مناسبات ترکیه و اسرائیل مشاهده نشده بود.

بسیاری از شواهد نشان می دهد که دولت ترکیه عزم خود را به سوی قطع روابط با اسرائیل جزم کرده است.

اوباما شخصا برای بهبود مناسبات اسرائیل – ترکیه با اردوغان گفت و گو می کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که مناسبات ترکیه با اسرائیل روز به روز وخیم تر می شود و امروز نیز رسانه های ترکیه به نقل از نخست وزیر کشورشان، اسرائیل را به استراق سمع از مکالمات بسیار حساس مقامات ارشد ترکیه متهم کرده اند، کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که پرزیدنت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در دیدار پیش روی خود با نخست وزیر ترکیه درباره لزوم بازگشت سریع اسرائیل و ترکیه به سیر دوستی پیشین گفت و گو خواهد کرد.

آقای رجب طیب اردوغان همانند سران بسیاری از کشورهای جهان، برای شرکت در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل متحد، راهی آمریکا است.

او این بار در حالی به آمریکا می رود که از یک سو با سلسله تصمیمات غیرمنتظره در دو سال اخیر مناسبات کشورش با اسرائیل را به شدت بحرانی کرده است ولی از سوی دیگر حضور این بار آقای اردوغان در آمریکا در حالی است که ترکیه در ماه های اخیر نه تنها قدرت اقتصادی منطقه ای خود را به شدت تثبیت کرده و با داشتن نرخ رشد اقتصادی بیش از یازده درصد به برترین اقتصاد منطقه و یکی از بهترین های جهان تبدیل شده است، بلکه به دلیل نقش مؤثری که در خیزش های ده ماه اخیر منطقه در تونس، مصر، لیبی و برخی کشورهای دیگر ایفاء کرده است، اکنون برگ برنده این خیزش ها است و خود را به یک قدرت منطقه ای رو به درخشش بیشتر مبدل کرده است.

فیلم های هولناک دیگری از جنایات حکومت اسد در سوریه امروز منتشر شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- شبکه تلویزیونی آمریکایی "سی. ان. ان" فیلم های هولناک جدیدی را که از شکنجه زندانیان سیاسی در بازداشتگاه های سوریه به دست آمده است، امروز پخش کرد.

در این فیلم ها دیده می شود که شکنجه گرانی با ضربات کابل و شلاق پای زندانیان سیاسی را فلک کرده و به شدت کتک می زنند؛ به آنها فحش می دهند و تا سرحد مرگ، از ادامه شکنجه باز نمی ایستند.

شکنجه گران لباس زیر بر بالاتنه دارند و شلوار اونیفورم نظامی به پا کرده اند.

فیلم را افرادی از درون خود نیروهای شکنجه گر گرفته اند. اما این که همین فیلم ها نیز منتشر می شود، می تواند بیانگر دو حالت باشد: یا حکومت سوریه برای ترساندن مردم عامدانه این فیلم را درز داده است، یا آنکه حتی کسانی از میان شکنجه گران در حال بریدن از نظام فاشیستی سوریه هستند.

نشانه هایی جدید از مخالفت و تنش در روابط تهران – آنکارا مشاهده شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر خارجه ایران، آقای علی اکبر صالحی امروز گفت که "بهتر است" ترکیه برای نصب رادارهای سپر موشکی ناتو در خاک کشورش، به گفته او "توجیه لازم" را داشته باشد.

همزمان، سفیر ایران در آنکارا سخنان آقای اردوغان را رد کرد که گفته بود ایران و ترکیه در حال انجام عملیات نظامی مشترک علیه مواضع دو تشکل مسلح کرد، پژاک و پ. کا. کا، هستند.

آقای بهمن حسن پور گفت: «هر دو کشور می توانند عملیات سازماندهی شده ای را علیه این دو سازمان انجام دهند ولی فعالیت های سازماندهی شده، به این معنا نیست که ما عملیات مشترکی را در شمال عراق اجرا خواهیم کرد».

سفیر ایران در آنکارا این سخنان در پس از دیدار با رییس پارلمان ترکیه بیان کرد.

پیشتر، روزنامه های ترک نوشته بودند که آقای اردوغان در حاشیه سفر به تونس گفته است که نیروهای نظامی ترکیه به همراهی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در حال انجام عملیات مشترکی علیه مواضع شبه نظامیان کرد در اقلیم کردستان عراق هستند.

به گزارش روزنامه های ترک، آقای اردوغان همچنین در تونس گفت که به رییس جمهوری ایران، درباره اینکه حمایت های بی شائبه جمهوری اسلامی از رژِیم بشار اسد او را "بد عادت" می کند، هشدار داده است.

برزیل نیز به صف عوامل نگران جهانی از برنامه اتمی ایران پیوست

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر خارجه برزیل، آقای آنتونیو پاتریوتا می گوید که از صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران، مطمئن نیست.

وی با اعلام موضع جدید دولت برزیل درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، گفت: «نگرانی های اساسی بر پایه داده های معتبر وجود دارد که برنامه توسعه انرژی هسته ای در ایران، ممکن است تنها به هدف استفاده صلح آمیز نباشد».

دولت برزیل در زمان رییس جمهوری سابق آن کشور، پرزیدنت لولا داسیلوا در زمینه برنامه اتمی از ایران حمایت می کرد و نماینده برزیل در سازمان ملل متحد، به آخرین قطعنامه تحریمی علیه برنامه اتمی ایران در شورای امنیت رأی مخالف داد.

ولی از زمان روی کار آمدن بانو پرزیدنت دیلما روسف در برزیل، آن کشور در روابط خود با تهران تجدیدنظر کرده، از جمهوری اسلامی فاصله گرفته و شخص بانو روسف از حکومت ایران، به ویژه در زمینه نقض حقوق بشر و آزادی های زنان، انتقادات شدیدی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر