Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

اتحادیه اروپا - آزادی رفت و آمد - سیاست ایران سفر به اروپا برای 29 نفر از مسئولان دولت ایران ممنوع شد



اتحادیه اروپا - آزادی رفت و آمد - سیاست ایران سفر به اروپا برای 29 نفر از مسئولان دولت ایران ممنوع شد


------------------------------------------------------
همسر نسرین ستوده: به هر دری زده‌ام اما نمی‌گذارند فرزندانم مادرشان را ببینند

کلمه: «بیش از ۳ ماه است که مسولان قضایی و زندان اوین از ملاقات حضوری نسرین ستوده با فرزندانش خودداری می کنند.» این گفته رضا خندان همسر نسرین ستوده، حقوقدان زندانی و فعال حقوق بشر است.


رضا خندان در گفتگو با خبرنگار کلمه می گوید:«برای گرفتن ملاقات حضوری فرزندانم با مادرشان به هردری زده ام اما مسوولان زندان و دادسرای اوین و دادستان چنین اجازه ای نمی‌دهند.»

بیش از یک سال از زندانی بودن نسرین ستوده می گذرد این در حالی است که این زندانی سیاسی در این مدت از هر گونه حق مرخصی و ملاقات های منظم با خانواده اش محروم بوده است و هر بار مسوولان زندان به شیوه ای از ملاقات او با فرزندان و خانواده اش خودداری می کنند تا جایی که همسر این وکیل دربند معتقد است که فرزندان نسرین توسط مسوولان تبدیل به اهرمی برای فشار به مادر زندانی شان شده اند.

خندان ادامه می دهد: «پسرم نیما تنها ۴ سال دارد و دخترم مهراوه فقط یک نوجوان ۱۲ ساله است. آنها در طول بیش از ۳ ماه اخیر حتی اجازه پیدا نکرده‌اند برای چند ثانیه مادرشان را در آغوش بکشند.»

به گفته خندان آنها انتظار داشتند مسوولان به مناسبت جشن میلاد امام رضا و روز جهانی کودک اجازه دهند کودکان نسرین ستوده برای لحظه ای مادر را ببینند اما آنها در چنین روزهایی هم این اجازه ملاقات را به خانواده ندادند.

وی می گوید:«همیشه و در طول تاریخ رسم بر این بوده است که در اعیاد مذهبی و مناسبت‌های ملی سختگیرترین زندان‌بان ها و مسوولان هم با گشاده رویی ملاقات فوق‌العاده به خانواده‌ها بدهند. ما اکنون این ملاقات فوق‌العاده را نمی خواهیم اما دست کم حق زندانی، خانواده و بخصوص کودکان مان را این گونه پایمال نکنند.»

همسر نسرین ستوده اضافه می کند :«متاسفانه کودکان ما به اهرمی برای فشار به مادر زندانیشان تبدیل شده اند،‌ در طول ۸ ماه اول بازداشت نسرین ستوده بچه‌هایش در مجموع یک ساعت با او ملاقات حضوری داشتند و در تمام روزهای عید نوروز و حتی ۲ هفته پس از تعطیلات آن حتی اجازه ملاقات کابینی هم به بچه‌ها داده نشد. این در هیچ کشور و قانون و آیینی پذیرفته نیست.»

نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی بیش از یک سال است که در زندان اوین نگهداری می شود. او وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودک‌آزاری و کودکان در معرض اعدام و خانواده های تعدادی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را برعهده داشته‌ است.

منابع تغییر برای برابری

///////////////////////

احضار مجدد همسر نسرین ستوده به دلیل نوشتن نامه ی به دادستان تهران

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر که از زمان دستگیری همسرش تا به حال در خصوص وضعیت همسرش با رسانه ها گفتگو می کند سال گذشته به دنبال نوشتن نامه ی به دادستانی تهران به دادسرای اوین احضار شد و ۲۴ ساعت نیز در بازداشت بود. هفته گذشته او دوباره به دادسرای اوین برای ارائه آخرین دفاعیاتش احضار شد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده بار دیگر هفته گذشته به دادسرای اوین فراخوانده شد. همسر نسرین ستوده با اشاره به اینکه احضار مجدد او به دلیل نوشتن نامه ای خطاب به دادستان تهران در سال گذشته پس از دستگیری همسرش بوده است به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت:« در احضاریه های متعددی که از چند وقت پیش برای کفیلم فرستاده شده بود خواسته بودند تا من خودم را ظرف ۲۰ روز معرفی کنم که من هم هفته پیش به دادسرای اوین مراجعه کردم.»

رضا خندان در خصوص اتهامش گفت:« سال گذشته من شکواییه ای به دادستان تهران نوشته بودم و در آن از مسائلی که پس از دستگیری همسرم برای او و خانواده ام پیش آمده بود، نوشته بودم. نامه نوشتن به دادستان در بین خانواده های زندانیان رایج است. این نامه شخصی بود و نه در اینترنت و نه در مطبوعات هیچکدام منتشر نشد اما حالا متاسفانه محتوای نامه مستمسکی برای محاکمه بنده شده است.»

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر که از زمان دستگیری همسرش تا به حال در خصوص وضعیت همسرش با رسانه ها گفتگو می کند سال گذشته به دنبال نوشتن نامه ی به دادستانی تهران به دادسرای اوین احضار شد و ۲۴ ساعت نیز در بازداشت بود. هفته گذشته او دوباره به دادسرای اوین برای ارائه آخرین دفاعیاتش احضار شد.

همسر نسرین ستوده در خصوص فضای دادسرا در روز ارائه دفاعیاتش گفت:« متاسفانه هیچ وقت جو آنجا مثبت نیست. البته در آن روز برخورد خاصی با من نشد. بزرگترین مشکل عدم امکان استفاده از وکیل در آنجا است. بدون حضور وکیل شاید متهم مسائلی را مطرح کند که از نظر قانونی به نفعش نباشد. متاسفانه من هر بار که به آنجا رفتم بدون حضور وکیل بود و فقط خودم از خودم دفاع کردم. »

رضا خندان با اشاره به اینکه هفته گذشته آخرین دفاعیات خود را در دادسرای اوین ارائه داده است، گفت:« حالا دیگر نمی دانم چه پیش می آید. الان منتظر تصمیم بازپرسی هستم و فعلا بلاتکیلفم. یا به من حکم برائت داده می شود و یا پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده می شود.»

//////////////////////

نمایش "پرسپولیس" موجب خشم اسلام گرایان افراطی در تونس شد صدور انقلاب جهنمی خمینی به تونس اینبار توصیه شده است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی به مردم تونس هشدار داد که با آنچه "توطئه های خارجی" به منظور مصادره انقلاب آنها نامید، مقابله کنند.

آقای امیر عبداللهیان که در دیدار با گروهی از اسلام گرایان تونسی سخن می گفت، مدعی شد که تحولات اخیر در منطقه، در نتیجه "مطالبات دینی" بوده و به تونسی ها توصیه کرد که اجازه ندهند این مطالبات کمرنگ شود.

این توصیه ها در حالی صورت می گیرد که اسلام گرایان افراطی در تونس، در روزهای گذشته دستکم دو تظاهرات خشونت آمیز برگزار کرده اند.

یکی از این تظاهرات، در اعتراض به پخش انیمیشن "پرسپولیس" از یک شبکه تلویزیونی در تونس بود.

این فیلم ساخته مرجان ساتراپی، به مشکلات یک خانواده ایرانی، پیش و پس از انقلاب از دید دختر بچه آن خانواده نگاه می کند.

در یک رویداد دیگر نیز، گروهی از اسلام گرایان افراطی در واکنش به ممنوعیت ورود دانشجویان دختر با پوشش نقاب به دانشگاه ها، با شعار "الله اکبر" به خیابان ها ریختند و به اموال عمومی آسیب رساندند.

//////////////////

وەزارەتی دەرەوەی بریتانیا: پێشوازی لە گەمارۆكان بۆ سەر لێپرسراوانی ئێران دەكەین

كوردپا: وەزارەتی دەرەوەی بریتانیا لە بەیاننامەیەكدا وێڕای پێشوازی كردن لە گەمارۆ خستنە سەر 29 لێپرسراوی حكوومەتی ئێران، رایگەیاندووە، ئەوانە لەمەڕ پرسی پێشێل كردنی مافی مرۆڤ بە تاوانباری سەرەكیی دێنە ئەژمار.
هەواڵدەریی رویتێرز لە زاری "ویلیام هیگ"ەوە بڵاوی كردەوە: ئەم رێكارە بە مەبەستی زەخت و گوشار خستنە سەر ئێران بۆ چاكسازی و پێداچوونەوە لەمەڕ كارنامەی مافی مرۆڤ، لەلایەن یەكیەتیی ئورووپاوە دەست نیشان كراوە.
ویلیام هیگ لەو باوەڕ ەدایە، لە داهاتوویەكی نزیكدا گەمارۆی زیاتر بە مەبەستی پرسی مافی مرۆڤ دەخرێتە سەر حكوومەتی ئیسلامیی تاران.
یەكیەتیی ئورووپا رێكەوتی 18‎ی رەزبەر 29 كەس لە لێپرسراوانی پایەبەرزی حكوومەتی ئیسلامیی ئێرانیان خستە لیستەی رەشەوە.
لەنێو ئەو 29 كەسەدا سێ‌ وەزیر لە كابینەی دەیەمی دەوڵەت و هەروەها فەرمانبەرانی زیندان، بەرپرسانی دەزگا ئەمنیەتی و قەزاییەكان وەبەرچاو دەكەون.
لە بەهاری ساڵی1390یشدا یەكیەتیی ئورووپا ناوی 32 كەس لە لێپرسراوانی ئەمنیەتی و قەزایی حكوومەتی ئێرانی بە لیستەی گەمارۆكان زیاد كردبوو.
لە سارەتای ساڵەوە هەتا ئێستا یەكیەتی ئورووپا سەرجەم 61 كەس لە بەرپرسانی حكوومەتی ئێرانی خستۆتە لیستەی رەشەوە.
بەپێی ئەو گەمارۆیانە سەرجەم سەرمایە و سامانی ئەو لێپرسراوانە لە دەرەوەی وڵاتدا دەستیان بەسەردا دەگیرێ‌ و هەروەها ئەو 61 كەسە ناتوانن سەفەری وڵاتانی ئورووپایی بكەن.
حكوومەتی تاران ئەو گەمارۆیانەی بەبێ‌ بنەما و بێ‌ كاریگەر لەقەڵەم داوە و راشیگەیاندووە، یەكیەتیی ئورووپا لەو هەوڵەی پەشیمان دەبێتەوە.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر