Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

بروسکەی پیرۆزبایی جەژنی قوربان لە لایەن بزوتنەوەی دیموکراتیکی یارسان و یاریکوردەوە


Untitled
بروسکەی پیرۆزبایی جەژنی قوربان لە لایەن بزوتنەوەی دیموکراتیکی یارسان و یاریکوردەوە
هاونیشتمانانی بەڕێز

بە بۆنەی جێژنی قوربانی پیرۆز بە ناووی بزوتنەوەی دیموکراتیکی یارسان و یاریکوردەوە پڕ بە دڵ پیرۆزبایی لە هەموو موسڵمانانی جیهان و بەتایبەتی موسڵمانانی کوردستان دەکەین. لە خواوەنکاری دڵوڤان داواکارین ئەم جێژنە ببێتە مایەیی خۆشی و تەبایی و پێکەوە ژیانی ئاشتیانەی هەموو چینوتوێژەکانی کوردستان و لە سایەیی پێکەوە ژیانی ئاشتیانە و یەکتر قەبووڵکردن و ڕێزگرتن لە بیروباوەڕە جیاوازەکان کوردستان ئاوەدان بکەینەوە.

وڵاتی ئێمە وڵاتێکی فرە ئایینییە و هەموو ئایینەکان لە پاڵ یەکدا بە درێژایی مێژو ژیاون. سەرەڕای هەوڵدانی گێرە شێوێنان و نەیارانی گەلەکەمان بە خۆشییەوە لایەنگرانی ئەم ئایینانە بە سەخاوەت و زیرەکییەوە و بە گیانێکی نەتەوەیی و ڕۆحێکی ئینسانییەوە پلانی دوژمنانیان لەقاوداوە و نیشانیانداوە کە جیاوازی ئایینی ناتووانێت یەکگرتوویی نەتەوەییان تێکبدات.

جێژنە ئایینیەکان هەڵگری پەیامی شادی و تەبایین، هەر بۆیە ئێمە وەک خەڵکی یارسان هیوادارین گەلی کورد و پارتە سیاسییەکان بە ڕۆحێکی تەبایی و گیانێکی لە خۆبوردوییەوە بۆ بەدەستهێنانی ئامانجەکانی گەلەکەمان تێبکۆشن.

با هەوڵبدەین پەیامی جێژنە ئایینیەکانمان، پەیامی ئاشتی و پێکەوە ژیان بێت. کوردستان بە فرە رەنگییەوە  لە بواری کلتوریی و ئایینیەوە دەوڵەمەند و جوانە. ئێمە بە چاوی ڕێزو بایخەوە دەڕوانێنە ڕۆژە ئایینیەکانی، ئاینزاکانی کوردستان و بڕوامان وایە ئایینەکان دەبێت لە ڕێگای پەیامە ئاشتیخوازانەکانیانەوە کۆمەڵگا لە هەر چەشنە توندوتیژییەک دور بخەنەوە.

جارێکی دیکە چێژنی قوربان لە هەموو موسەڵمانانی کوردستان پیرۆز دەکەیین و هیوا دەخوازین کە ڕۆژێک دابێت لە سایەی سەروەری و سەرفەرازی گەلەکەمان، بە یەکەوە و بە ئاشتی هەموو ڕۆژە پیرۆزە ئانییەکان و نەتەوەیەکان بەرز رابگرین.

شەورای مەرکەزی یاریکورد

بزوتنەوەی دیموکراتیکی یارسان

٥-١١-٢٠١١

--------------------------------
یک مقام نظامی آمریکا گفته است که تهدید جمهوری اسلامی خطرناکتر از تهدید القاعده علیه آمریکا، منافع و متحدانش به شمار می رود.
به گزارش رادیو فرانسه، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، این سخنان را در حاشیه اجلاسی در واشنگتن ایراد کرده، در جای دیگری از اظهاراتش افزوده است : تهدید اصلی علیه آمریکا و منافع و متحدانش در حال حاضر جمهوری اسلامی است. با این حال او تصریح کرده است که حکومت اسلامی ایران قصد برانگیختن جنگ در حال حاضر را ندارد و اینکه او نمی داند که آیا حکومت اسلامی ایران تصمیم به ساخت سلاح اتمی گرفته است یا نه. 

با این حال، قرار است هفتۀ آیندۀ آژانس بین المللی انرژی اتمی آخرین گزارش خود را در مورد برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی ایران منتشر کند و در آن صریحاً و برای اولین بار بر ماهیت نظامی برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی تأکید ورزد.
دیروز برای اولین بار نیز رییس جمهوری اسرائیل شیعمون پرز اظهار داشت که دورنمای حملۀ نظامی کشورش به تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی نزدیک می شود و اینکه جمهوری اسلامی ایران تا دستیابی به سلاح اتمی شش ماه بیشتر فاصله ندارد.
در اوایل هفتۀ گذشته منابع خبری در اسرائیل فاش کردند که وزارت امور خارجۀ این کشور سفرای خود را در کشورهای غربی مأمور انتقال پیامی اضطراری در مورد برنامۀ اتمی ایران کرده است. در این پیام دولت اسرائیل تأکید کرده است که راه حل سیاسی حل بحران اتمی ایران بی نتیجه بوده است و فرصت چندانی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی باقی نمانده است.
همزمان منابع خبری در اروپا فاش ساختند که در هفتۀ گذشته شش فروند هواپیمای اف شانزده اسرائیلی از نوع فالکون در یکی از پایگاه های ناتو در ایتالیا اقدام به تمرینات نظامی کرده اند و عمدۀ این تمرینات صرف سوختگیری هواپیماها در آسمان شده است. در این رزمایش هواپیماهای ایتالیایی و آلمانی نیز شرکت داشته اند.
در سخنان دیروزش رییس جمهوری اسرائیل مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی غرب در حال نگاه کردن به ساعت های خود تا پیش از اقدام نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران هستند.
روزنامۀ انگلیسی گاردین نیز پنجشنبه گذشته نوشت که نیروهای دریایی و هوایی انگلیس نیز در وضعیت آمادباش برای شرکت در عملیات اضطراری علیه تأسیسات جمهوری اسلامی ایران هستند. همین نشریه نوشته بود که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا باید در ماههای آینده تصمیم های دشواری در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر