Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

من باید به کردستان تسلیت بگویم باید به ملت کرد تسلیت بگویم چرا چون کردستان یکی از مادران مهربانش را از دست داد



من باید به کردستان تسلیت بگویم باید به ملت کرد تسلیت بگویم چرا چون  کردستان یکی از مادران مهربانش را از دست داد
بلاشک خانم میتران بعنوان مادر کردستان شناخته شده است یکی از بزرگترین و مهمترین دوستان ملت کرد بوده و تا ابد خوبیهای این عزیز را فراموش نخواهیم کرد من به ملت کرد تسلیت میگویم پیش از اینکه به خانواده این عزیز جان باخته تسلیت بگویم او یکی از اعضای خانواده ملت کرد محسوب میشوند.
با تشکر ساموئیل کرماشانی 


همسر رئیس جمهور سابق فرانسه و دوست دیرین خلق کرد امروز چشم از جهان فرو بست
امروز دانیال میتران همسر رئیس جمهور سابق فرانسه ‌واز دوستان دیرین خلق کرد در سن 87 سالگی در گذشت.
دانیال میتران همسر فرانسوا میتران رئیس جمهور سابق فرانسه ‌و دوست دیرین خلق کرد، در چند روز اخیر بعلت بیماری در یکی از بیمارستانهای پاریس بستری بود و بامداد امروز چشم از جهان فرو بست.
دانیال میتران در راه ‌آزادی خلقها به‌ ویژه ‌خلق کرد تلاشهای فراوانی انجام داده ‌بود.
در سال 1986 سازمان آزادی را بنیاد نهاده‌ ودر افتتاح آن طی سخنانی گفته‌ بود:درزندگی فرصتهای زیادی برایم پیش آمده‌ تا بتوانم خلقهای جهان را بشناسم. کسانی را بشناسم که‌ از لذتهای زندگی بهره‌ای نبرده‌اند.
وی همچنین در سال 1989، 200 خانواده‌ کرد را که ‌به ‌سبب ظلم و ستمهای رژیم صدام آواره‌ شده‌ بودند  به ‌فرانسه انتقال داده ‌بود.
در سال 2009 در پارلمان اقلیم کردستان طی سخنانی گفته‌ بود که‌ کردستان وطن دوم  اوست.
در سال 2010 یک مجسمه ‌از دانیال میتران به‌ منظور قدردانی از وی در حلبجه‌ ساخته ‌شد.

میتران در سال 1999 زمانی که‌ رهبر ملت کرد عبدالله ‌اوجالان به‌ رم رسید ،آمدن اوجالان به ‌رم را افتخاری برای ‌ایتالیا دانست.وی گفته‌ بود تمام خلق کرد و اوجالان در قلب من جای دارند.
همچنین در مورد شخصیت اوجالان گفته‌ بود ، اوجالان تروریست نیست بلکه‌ مبارز راه ‌آزادی است.
دانیال میتران در 29 اکتبر سال 1924 درشهر ویردنی  شرق فرانسه ‌چشم به جهان گشوده بود. روز جمعه ‌گذشته ‌به ‌سبب بیماری به ‌کما رفته‌ و بامداد امروز در سن 87 سالگی چشم از جهان فرو بست.

روانش شاد و یادش گرامی باشد
----------------
Peyamner-
پەیامی سەرۆکی پەرلەمانی هەرێمی کورستان بە بۆنەی کۆچی دوایی خاتوو دانیێل میتران
ھەولێر23 تشرینی دووەم/ نۆڤەمبەر  دکتۆر كه‌مال كه‌ركوكی سه‌رۆكی په‌رله‌مانی كوردستان هاوخه‌می خۆی ده‌رده‌بڕێت به‌بۆنه‌ی كۆچی دوایی خاتوو میتیران كه‌ ئه‌مه‌ ده‌قه‌كه‌یه‌تی: 


هه‌واڵی دڵته‌زێنی كۆچی دوایی خاتوو میتیران دایكی پشتیوانیكارو هاوسۆزو دڵسۆزی نه‌ته‌وه‌ی كوردو هه‌موو دیموكراتیخوازان له‌ناخه‌وه‌ ئێمه‌ی تاساند.


پشتگیریه‌ مه‌عنه‌وییه‌ به‌رده‌وام و نه‌بڕاوه‌كانی دانیال میتێران له‌ رابردوودا سه‌لمێنه‌ری راده‌ی سۆزو خۆشه‌ویستی و ئه‌مه‌كداری ئه‌م به‌ڕێزه‌ بوو به‌رامبه‌ر به‌گه‌ل و خاك و نیشتیمانی كوردان، هه‌میشه‌ له‌خۆشی و ناخۆشیدا دۆستێكی به‌وه‌فاو دڵسۆزو راستگۆ له‌گه‌ڵمان و هانده‌ری به‌هێز بوو بۆ گه‌له‌كه‌مان.


خاتوو میتیڕان لێبڕاوانه‌و خۆبه‌خشانه‌ له‌سه‌ره‌تای قۆناغه‌كانی سه‌خت و تاڵ و پڕ له‌بیره‌وه‌ری و هه‌ورازو نشێوی راپه‌ڕینی به‌هاری 1991 ـه‌وه‌، بوو به‌ سه‌رقافڵه‌ی كاروانی دۆست و هاوڕێیانی گه‌لی به‌شمه‌ینه‌تی كورد له‌كوردستانی عیراق و ناوی له‌لاپه‌ڕه‌كانی مێژووی دوورو نزیكی كورد به‌نه‌مری ده‌مێنێته‌وه‌و وه‌ك ئه‌ستێره‌یه‌كی گه‌شاوه‌ش له‌ئاسمانی كوردستانی پرشنگدار ده‌دره‌وشێته‌وه‌و ده‌بێته‌ چرای رووناككه‌ره‌وه‌مان بۆ به‌ره‌وپێشبردنی پڕۆسه‌ی دیموكراسی و پێكه‌وه‌ ژیانی ئاشتیانه‌و به‌دیهێنانی ته‌واوی مافه‌ ره‌واكانی نه‌ته‌وه‌كه‌مان.


ئێمه‌ له‌كاتێكدا كه‌ سه‌ره‌خۆشی له‌خۆمان و كه‌سوكارو دۆستان و گه‌لی فه‌ڕه‌نسا ده‌كه‌ین به‌م بۆنه‌ دڵته‌زێن و خه‌مناكه‌وه‌، داوا له‌خوای گه‌وه‌ره‌ش ده‌كه‌ین رۆحی ئه‌م خانمه‌ به‌ڕێزو به‌ها گرانه‌ به‌ر ره‌حمه‌تی خۆی بخات و سه‌بووری هه‌موو لایه‌ك بدات.



انا لله‌ و انا الیه‌ راجعون


دكتۆر كه‌مال كه‌ركوكی سه‌رۆكی په‌رله‌مانی كوردستان
-----------------------------
دانيل ميتران بانوي اول سابق فرانسه درگذشت
kurdane.com
دانيل ميتران فعال و بانوي اول سابق فرانسه در سن 87 سالگي صبح امروز در بيمارستان ژرژ در پاريس در گذشت.دانیل میتران یکی از حامیان کردها بود که تلاشهای زیادی برای جهانی کردن مبارزات ملت کرد نمود. او در سال 1940 پس از اشغال فرانسه به عنوان يك پرستار در حالي كه تنها 17 سال داشت به مقاومت فرانسه پيوست
او در 27 اكتبر 1944 با فرانسوا ميتران كه عضوي از مقاومت فرانسه بود ازدواج كرد
در ماه مي 1981 فرانسوا ميتران به عنوان رئيس جمهور فرانسه انتخاب شد و او به بانوي اول فرانسه تبديل شد
اما با اين حال او از زندگي پر زرق و برق در كاخ اليزه اجتناب ميكرد و خودش را وقف فعاليتهاي حقوق بشري كرد
ياد او براي مقاومت ايران كه همواره پشتيبان آن بود و تمام مردم فرانسه گرامي باد
-------------------------

 آیا یک تفکر مردمی این همه محافظ چیست؟ به یاد صدام حسین افتادم وقتیکه این همه تجملات را دیدم دیکتاتور مگر شاخ و گوش دارد؟  این همه تجملات بر یک بیماری سیاسیت بدون چاره یابی و بدون رسیدن به اهدافی انسانی
////////////////////////////////////////////////////////////////////
کوردانه: سخنرانی دکتر مردای به زبان انگلیسی در کنفرانس لندن درباره یارسان در روز 11 نوامبر

2011 

kurdane.com
خانمها و آقایان محترم،
دوستداران یارسان (کاکه ای) و ملت کرد،

این افتخاریست برای من که دراین کنفرانس درباره مردم گوران و آئین یاری صحبت می کنم. در اینجا فرصت را غنیمت می شمارم و از گردانندگان مرکز فرهنگی گولان نهایت سپاس گذاری را دارم، برای دعوتی که از بنده به عمل آورده اند. لایق ذکر است، بنده درسفری که چند روز قبل ازتشکیل این کنفرانس لندن، به دعوت دبیر کل یکی از احزاب مترقی کرد به کردستان عراق داشتم، به دیدار آقاسید فلک الدین کاکه ای، وزیر سابق فرهنگ درکابینه پیشین کردستان عراق فدرال نیز موفق شدم که ایشانهم به کنفرانس دعوت شده بودند، اما آن طور که به نگارنده این سطور اظهار داشتند، به دلیل کارهای دولتی از شرکت در کنفرانس عذر خواهی کردند و این عذرخواهی را طی نامه ای به بر گذار کنندگان مرقوم داشتند و آرزوی موفقیت برای کنفرانس کردند و امید دادند که در دقعات آینده بتوانند به لندن بروند و در دیگر مراسم فرهنگی آنها شرکت نمایند. ترجمه این نامه نیز در کنفرانس توسط مجری برنامه خوانده شد. 

یارسانیان کیانند؟
برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید
http://www.kurdane.com/news-details.php?id=5120
------------------
آقای خامنه ای علی گدا باید خود را آماده کند برای چنین روزی

در بحث و جدال با انقلابیون پس از دستگیری

سیف الاسلام : حاکمان جدید بلای به سرتان بیاورند که در 40 سال حکم قذافی ندیده بودید

دبی – العربیه.نت
رسانه های عرب و شبکه های اجتماعی، ویدیوی را پخش کردند که سیف الاسلام قذافی را پس از دستگیری در حالی نشان می دهد که به بحث و جدال سیاسی با شماری از انقلابیون زنتانه می پردازد.


بر اساس آنچه در این ویدیو مشاهده می شود انقلابیون در کمال خونسردی و احترام با وی بحث می کنند تا جاییکه یکی از آنها از او می پرسد آیا به دارو و یا نوشیدنی احتیاج دارد، وی در پاسخ می گوید "خدا را شکر چیزی نمی خواهم". 



در ادامه این گفت و گو، فرزند سرهنگ قذافی "حاکمان جدید" لیبی را به تمسخر می گیرد و خطاب به انقلابیون که دور او را گرفته اند می گوید :"پس از مدتی این حکام را تجربه خواهید کرد و حقیقت آنها را در خواهید یافت ."



وی سپس با نام بردن از عبدالحکیم الخویلدی بلحاج از اسلامگرایان جهادی که پیشتر در گوانتانامو زندانی بود و پس از فرماندهی کردن آزادی شهر طرابلس ریاست شورای نظامی پایتخت را به عهده گرفت، با تمسخر افزود :" این حاکمان فرشته هستند، اینها همچون شهد شیرینند، به خدا قسم من در گذشته کمک زیادی به آنها کردم اما یک ذره خیر در آنها ندیدم."



یکی از انقلابیون به سیف الاسلام گفت: "به نام ملت لیبی به تو اطمینان می دهیم که عادلانه محاکمه شوی و ستمی به تو روا نخواهد شد، اگر گناهکار باشی مجازات در انتظار تو است، اما اگر بیگناه تشخیص داده شوی بی هیچ گزندی میان برادران خوش قلب لیبیایی ات زندگی خواهی کرد ."



سیف الاسلام در پاسخ گفت:" من نمی دانم چه سرنوشی در انتظار خواهد بود، آیا به زندان خواهم افتاد یا مرا خواهند کشت، اما به خدا سوگند اگر دنبال رو افکار آنها (حکام جدید لیبی) بشوید، بلایی به سرتان بیاورند که در دوره چهل ساله قذافی به چشم خود ندید."
----------------------
roj tv

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر