Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

نامه زانیار و لقمان مرادی در رد اتهامات مطروحه در رسانه ها


نامه زانیار و لقمان مرادی در رد دروغ پردازی روزنامه اطلاعات سه شنبه 18 بهمن 1390



شاید تجربه بیش از سی ماه زندان آن هم محکوم به اعدام با آن آغاز سخت سلول انفرادی و فشارهای جسمی ، روحی ، تهدیدات مختلف و سپس دستنکار تلخی محرومیت ازبسیاری ازحقوق قانونی چون ارتباط با خانواده و داشتن وکیل را کمتر کسی داشته است اما پس از این همه مدت شرح پرونده داستان زندانیمان را اینچنین متفاوت میبینیم و دچاربهت شده ایم . بهتی همراه با هراس از اتفاقات غریب و همچنان فقدان صداقت تنها داشته امروزمان امید را نشانه گرفته است .
روز سه شنبه در روزنامه اطلاعات در صفحه سیزده گزارش مختصری ازآنچه شرح پرونده ما بود درج شده بود .که باتوجه به عدم درج منبع خبر و نبود پیشنینه چنین داستان سرایها و دروغ پردازیهای از سوی روزنامه اطلاعات محدودیت فراوانی را در جهت یک اعتراض به چنین گزارشی ایجاد نموده است با این وجود به این دلیل ، چنین وضعیت خاصی که ما به آن دچاریم نمیتوان خود را به این مسائلی که تنها یک اثر روحی میتوان داشته باشد معطوف کنیم ودراین چند سطر به آنچه دروغ پردازیهای این گزارش بدیع وعجیب است میپردازیم درآنچه که در طول نه ماه بازجویهای پی درپی سلول انفرادی زندان اطلاعات سنندج ما گذشت لفافتی ازسفرزانیاربه سلیمانیه عراق و ملاقات پدربودن ، بدونه هیچ عبارت و داستانی به سرویس اطلاعات ویژه اشاره شده بود .
علت عجیب و غریب بودن داستان نقش وحمایت سرویس اطلاعات انگلیس برای چنین تروری که هیچ عقل سلیمی نمی تواند آن را باور کند خود مستندی بر جعل و کذب بودن محتوای گزارش منتشر شده است و خود شاید یاری کنند ما در پاسخ به این دروغپردازیها باشد . متاسفانه در این گزارش در اعتراف ما در دادگاه اشاره شده است آن هم به مسائلی که با مطالعه گزارش بی دقت روزنامه اطلاعات که هرگز از آن خبر نداشتیم چه رسد که پیشتر به آن اقرار کرده باشیم تنها اقرار ما در دادگاه پس از ماهها فشار، تهدیدات فراوان ،شکنجه جسمی ، روحی و جنسی پذیرفتن قتل مورد اشاره بوده است 
بدون اشاره ای به سلیمانیه و انگلیس که یافتن مدرکی برای بیان آنها در گزارشهای وزارت اطلاعات هم ممکن نبود سرانجام در این پرونده در غیاب مدارک و اطلاعات تنها اقرار تحت فشارهای جایگزین شده است و شاید همچنین درنبود مدارک و دلیل این بوده است که در همین گزارش عجیب روزنامه اطلاعات به نقل از امام جمعه تعجب و ندانستن علت برای چنین اتفاقی ذکر شده است . حتی در زمانی که ما از سنندج به تهران منتقل شدیم مجددا مورد بازجویی نهادهای اطلاعاتی تهران قرار گرفتیم و درآنجا نیز به دفعات به کذب اظهارات پیشین واقشای روند نادرست غیرانسانی اعترافات پرداختیم و اسرار خود را درادامه دادرسی و بی گناهی و کذب بودن اظهارات پیشین و دست نداشتن و متوجه ساختن مسئولان امربه دلیل مدارک مستندات قرار دادیم 
البته در مورد حکم صادره ما نیز حدود یک ماه پیش که حکمی که بیش از هفت ما پیش به ستاد ابلاغ شده بود مطلع شدیم بدون اینکه حکمی به ما ابلاغ گردیده تا حداقل اتفاق قانونی رخ داد باشد بلکه تنها درتلای وضعیت زندانی چنین مسئله ای درج شده است تا ابهام تعلیق قرین به یقین بشود وضعیت مبهمی که اگر خواست قانونی داشتن وکیل در حین مراحل دادرسی اجابت میشد ما از حق داشتن وکیل به خود حربودیم تا فردی آگاه به حقوق قانونی به دفاع از ما میپرداخت شاید امروز نه ما در زندان بودیم و نه اثری از این داستان پردازیها بود 
در پایان بار دیگربربی گناهی خود تاکید نموده و خواست اصلی خود را از اعاده دادرسی در یک روند قضای بیان مینمایم 



با تشکر زانیار مرادی و لقمان مرادی 
چهارشنبه 19 بهمن 1390 
زندان رجایی شهر کرج 



کمپین لغو حکم اعدام لقمان مرادی و زانیار مرادی

---------------------------





















گزارش تفکر برانگیز نیویورک تایمز از شرایط امروز 






ایران:
مردم عادی هراسان و وضع شان وخیم تر است

اما حکومت در برنامه اتمی تغییر مسیر نخواهد داد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   روزنامه "نیویورک تایمز" امروز در گزارش مشروحی نوشت: تحریم های اقتصادی بر زندگی مردم ایران اثری عظیم گذاشته است و حال و روز ایرانیان به صورتی درآمده است که مردم متوسط الحال نیز از نظر معیشتی با دشواری های بسیار جدی روبرو گردیده اند.
"نیویورک تایمز" نوشت که بحران عمیق اجتماعی در ایران موجب شده است که مردم در تهران همه روزه در خیابان منوچهری برای خرید و فروش دلار اجتماع کنند و همین امر مقامات ایرانی را وا داشته است که نرخ ارز را بالا ببرند و افراد پلیس را نیز برای دستگیری دلالان ارز به خیابان ها بریزند ولی این فضای پلیسی نیز مردم را نترسانیده است و آنها از بیم بی ارزش تر شدن پول ایران، به معاملات غیرقانونی و خرید و فروش ارز ادامه می دهند.
یک مهندس ساختمان به نام آقای حمید در گفتگو با خبرنگار "نیویورک تایمز" می گوید: من گرچه از پلیس می ترسم ولی چاره ای ندارم. نیازمند پول هستم چرا که مواد غذایی پیوسته گران می شوند و حقوق من کافی نیست.
آقای حمید می گوید که همه اندوخته ای را که داشته است همانند بسیاری از مردم به دلار تبدیل کرده است و مقادیر زیادی برنج و حبوبات و مایحتاچ دیگر ذخیره ساخته است.
"نیویورک تایمز" در همین حال نوشت: علیرغم وضع به شدت نابسامان در ایران، اقتصاد این کشور هنوز کاملاً سقوط نکرده است و برای آنکه اثر تحریم خرید نفت کاملاً محسوس شود، همچنان مدت زیادی باید انتظار کشید.
"نیویورک تایمز" نوشت: اکنون انواع مواد غذایی و کالا در مغازه ها ظاهراً به فراوانی یافت می شود ولی مردم ایران از محاصره بین المللی و جنگ در آینده نزدیک در هراسند و می ترسند که به زودی همه چیز نایاب شود.
"نیویورک تایمز" یادآور شد که همین هفته، کاخ سفید واشنگتن گام دیگری را در زمینه سخت تر کردن تحریم ها علیه ایران برداشت و پرزیدنت اوباما دستور داد که همه دارایی های بانک مرکزی و دولت ایران به حالت تعلیق درآید و این امر به ویژه بر بخش خصوصی اثر گذاشته است؛ آنها دیگر نمی توانند از خارج به داخل ایران پول منتقل کنند و حتی بازرگانان معتبر ناچار هستند که برای خارج ساختن دلار از کشور، خود با هواپیما به سفر بروند.
"نیویورک تایمز" نوشت که قشر متوسط الحال در ایران از آن می ترسد که غرب در روزها و هفته های آینده دیدگاه خود را نسبت به برنامه اتمی ایران سخت تر کند و عواقب آن دوباره دامنگیر مردم عادی شود.
به نوشته این روزنامه مهم آمریکایی، قشر متوسط الحال ایرانی می گوید آن کس که از تحریم ها زیان جدی می بیند مردم عادی هستند و نه وابستگان و نزدیکان به نظام حاکم زیرا همین قشر نزدیک به سران نظام بوده است که در هفته های اخیر سودهای هنگفت و غیر قابل باوری از خرید و فروش ارز برده و ثروتمندتر شده است.
به نوشته "نیویورک تایمز": در ایران اکنون موضوع دیگری التهاب مردم و جامعه را دامن زده است و آن اختلافی است که در کادر سیاسی ایران هرچه عمیق تر شده است. در هفته های اخیر سران سپاه پاسداران آشکارا از آیت الله خامنه ای انتقاد می کنند.
به نوشته "نیویورک تایمز"، یکی از نزدیکان محمود احمدی نژاد به طور غیرمستقیم گفته است که آیت الله خامنه ای بی جهت دشمنی از سوی غرب را دامن می زند و همین امر است که موجب شده است که ارزش پول ایران کاهش یابد.
"نیویورک تایمز" افزوده و نوشت: علیرغم همه اختلافات سیاسی و وضع موجود، شهروندان ایرانی مخالف رژیم می اندیشند که فشار اقتصادی روز افزون بر کشورشان، منطقی نیست و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
آقای مراد، یک شهروند ایرانی به "نیویورک تایمز" گفت: آشکار است که هدف از این فشارها آن است که ما علیه رژیم خود قیام کنیم، ولی ما در شرایطی نیستیم که به چنین کاری دست بزنیم.
آقای مراد، هم رژیم ایران و هم غرب را مقصر دانست و گفت: من سه فرزند دارم و روزانه پنجاه دلار مزد می گیرم. در این یک سال اخیر وضع زندگی من روز به روز بدتر شده است ولی تنها من و افراد همانند من به این حال بد گرفتار هستیم و گرنه ثروتمندان هنوز از نظر مالی هنوز چندان ناراحتی های جدی ندارند.
آقای مراد می گوید که خوشحال می شد که اگر روابط  ایران با غرب بهبود پیدا کند. زیرا که به گفته او، شعارهای توخالی "مرگ بر آمریکا" تنها برای ملت و کشور ایران زیان بار بوده و خواهد بود.
بنوشته"نیویورک تایمز": بسیاری از ایرانیان همچنین بر این باور هستند که فشار اقتصادی جهانی هرگز رژیم ایران را وادار به ترک برنامه های اتمی نخواهد کرد.
آقایی به نام بزرگر که در آمریکا درس خوانده است، به "نیویورک تایمز" گفت: ساخت بمب اتمی توسط ایران یک امر داخلی است و ایران هرگز این مسیر  را ترک نخواهد کرد و تحریم ها نیز بی اثر هستند و ایران می تواند تحریم ها را دور بزند، نفت خود را بفروشد و کالا خریداری کند. 
------------------------
نتایج هولناک نظرسنجی مؤسسه معتبر "گالوپ" 
تحریم ها دارد ملت ایران را به گرسنگی می کشاند؛ کمر ایرانیان خم می شود


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   گزارش هایی که از ایران می رسد حاوی خبرهای ناگواری در مورد وضع مردم است؛ مردم ایران گرسنگی می کشند و کمرشان زیر بار تحریم های اقتصادی خم شده است.
براساس این نظرسنجی، دو سوم از مردم ایران بر این باورند که تحریم های اخیری که سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و ایالات متحده علیه کشورشان برقرار کرده اند، زندگی روزانه مردم عادی را مختل کرده  است.
مؤسسه "گالوپ" در نظرسنجی بین ایرانیان از آنها پرسید که به باور آنها آیا تحریم های اقتصادی جدید به زندگی روزانه آنها صدمه وارد می کند یا اصلاً تأثیری در آن ندارد؟
27 درصد پاسخ دادند که تحریم ها تا حد زیادی به آنها صدمه می زند؛ 38 درصد گفتند: تا حدی صدمه می زند و 25 درصد اظهار داشتند که تحریم ها در آنها بی اثر است و 9 درصد پاسخی ندادند.
گزارش مربوط به نظرسنجی در بین ایرانیان، مردم را نشان می دهد که چگونه در برابر مغازه های طلا و جواهر فروشی صف کشیده اند و با حسرت نگاه می کنند و یا با دیدن قیمت گران انواع مایحتاج اساسی و یا آجیل و پسته که دیگر خانواده های بسیاری از توانایی خرید آنها برخوردار نیستند، سرشان را پایین می اندازند و راه خود را می کشند و می روند.
در نظرسنجی مؤسسه "گالوپ" ، 48 درصد از پرسش شوندگان ایرانی گفتند که در سال گذشته بارها دچار کم پولی شده اند و نتوانسته اند برای خانواده های شان مواد غذایی تهیه کنند و این در حالی که در سال 2005 (هفت سال پیش) تنها 15 درصد می گفتند که از کم پولی شدید در رنج دایمی هستند.
مردم ایران همچنین شکایت دارند که پول کافی در اختیار ندارند تا بتوانند سرپناه مناسبی برای خود و خانواده هایشان تهیه کنند. درصد این افراد اکنون 40 درصد است در حالی که در سال 2005، هفت سال پیش تنها 29 درصد از این وضع شکایت داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر