Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

حمله هکرها به سایت دولت سوئد


حمله هکرها به سایت دولت سوئد


چند روز پیش هکرها موفق شدند که با حمله به سایت دولت سوئد، این صفحه را از کار بیاندازند. پلیس تحقیقات در این باره را شروع کرده است، اما این تحقیقات با مشکل روبرو شده است. شرکت های خدمات اینترنت امریکائی حاضر نیستند که اطلاعات مربوط به هویت هکرها را به پلیس سوئد ارائه دهند. به همین خاطر اداره کل نیروی پلیس خواستار تصویب قوانینی بین اللملی برای شناسائی گروههای خرابکار در اینترنت شده است. آندرش آلکوئیست از پلیس سوئد به رادیو سوئد که می گوید آنچه در باره حمله به سایت دولت می توانم بگویم این است که تحقیقات با رسیدن به سرورهای آمریکائی متوقف شده است. آنها نمی خواهند که اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهند و ما را به مقررات جهانی ارجاع می هند که این راه بسیار وقت گیر و مشکل است.
-------------------------------------

در شهرگوتن بورگ یک دختر 10 ساله از سوی یک مرد مورد حمله قرار گرفته و یک چاقو به گلوی این دختر 10 ساله فرود کرده که حال این دختر وخیم اعلام شده است و هنوز فرد مظنون توسط پلیس دستگیر نشده است تا این لحظه هیچ خبری مبننی بر دستگیری و یا یافتن فرد مظنون بدست نرسیده است.

هنوز کسی در رابطه با حمله به یک دختر دستگیر نشده است

ماجرای زخمی شدن یک دختر بچه در کنار مدرسه ای در گوتنبرگ هنوز در 
ماجرای زخمی شدن یک دختر بچه در کنار مدرسه ای در گوتنبرگ هنوز در هاله ای از ابهام است. پلیس این ماجرا را اقدام به قتل می داند اما یک اتفاق وحادثه نیز می تواند باعث چاقو خوردن این دختر شده باشد. هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده است و پلیس گوتنبرگ با حضور در محل سعی در ایجاد آرامش کرده است.
//////////////////////////

خشونت در مالمو مورد توجه اتحادیه اروپا قرار گرفته است

پس از تیراندازی های پیاپی منجر به قتل در شهر مالمو، اتحادیه اروپا گروهی را مامور بررسی مقررات پروانه اسلحه کرده است. سیسیلیا مالمستروم کمیسیونر اتحادیه اروپا می گوید که وجود اسلحه های غیر مجاز به تعداد زیاد، مشکلی بزرگ است. او از جمله مسئول امور امنیت در اتحادیه اروپا است. مالمستروم به رادیو سوئد می گوید که با پلیس اروپا یورورپول تماس داشته است تا هماهنگی برای مبارزه با تجارت غیرقانونی اسلحه انجام گیرد. یوروپول در سال ٢٠١٠تشکیل شده است و وظیفه دارد که با همکاری نزدیک با کشورهای عضو، پیشگیری و مبارزه با جرائم بین اللملی را انجام دهد.
-------------------------

اعتراض به هفته ی فرهنگی جمهوری اسلامی در لوند


از روزگذشته، یک هفته ی فرهنگی در محل Stadshallen  درشهر لوند درجنوب سوئد آغازشده که با موجی از مخالفت و اعتراض نیز روبروشده است. به نوشته ی روزنامه ی Sydsvenskan که درمالمو منتشرمی شود، این هفته ی فرهنگی توسط یک مرکز فرهنگی دراستکهلم که به سفارت جمهوری اسلامی وابسته است و انجمن خلیج فارس که مدیرآن، وحید حقیقی ست و به نوشته ی این روزنامه، آشکارا از حکومت جمهوری اسلامی پشتیبانی می کند، برگزارمی شود.
برنامه های این هفته ی فرهنگی، نمایشگاه عکس مهناز شفیعی، نمایشگاه مجسمه های برنزی سیمین ونهاری، نمایش فیلم و کنسرت موسیقی ست و شرکت کنندگان دراین برنامه ها از ایران به سوئد آمده اند. مهناز شفیعی در گفتگو با روزنامه ی سیدسونسکا گفته است که برای آنها سیاست و هنر امورجداگانه ای هستند و آنها به دلیل سیاسی به سوئد نیامده اند بلکه هدف نشان معرفی هنر و فرهنگ خود به ایرانیان ساکن سوئد و آشنایی با کارهای آنهابوده است.  
گروه ها و تشکل های سیاسی درمالمو و لوند ازجمله حزب کمونیست کارگری ایران به فراخوان آروین خوشنود دراعتراض به برگزاری یک هفته ی فرهنگی متعلق به جمهوری اسلامی و نمایش پرچم این حکومت در لوند، تظاهراتی را دربرابر محل اجرای کنسرت برگزارکردند. 
گزارشی ازاین حرکت اعتراضی را دربرنامه ی روزچهارشنبه ی پژواک (فردا) بشنوید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر