Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آذر ۲۳, جمعه

پیشنهاد نخست وزیری استفان لوون، رهبر حزب سوسیال دموکرات رد شد


پیشنهاد نخست وزیری استفان لوون، رهبر حزب سوسیال دموکرات رد شد
پارلمان سوئد باردیگر به دوست آخوندها نه گفت و اینجا دخالت سفیر رژیم آخوندی در ا ستکهلم ناکام ماند

از ساعت ۹ بامداد امروز نشست پارلمان برای رای ‌گیری در باره پیشنهاد رئیس پارلمان  در مورد انتخاب نخست وزیر آغاز شد و دقایقی پیش این رای گیری به پایان رسید.


 پیشنهاد رئیس پارلمان ،آندریاس نورلن، که  استفان لوون ، رهبر حزب سوسیال دموکرات را به عنوان نامزد نخست وزیری به پارلمان معرفی کرده بود، با اکثریت ۲۰۰ رای در برابر ۱۱۶ رای ، رد شد.
با توجه به اینکه حزب سنتر و حزب  لیبرال اعلام داشته‌اند که به نخست وزیری استفان بوون رای منفی خواهند داد، پیش بینی شده بود  که پیشنهاد رئیس پارلمان رای کافی نخواهد آورد یعنی اکثریتی از نمایندگان به آن رای منفی خواهند داد.
به این ترتیب روند تعیین نخست وزیر ادامه خواهد یافت و چنانکه پیشنهاد های رئیس پارلمان چهار بار رد شود، باید انتخابات فوق‌العاده برگزار شود.
آندرش اویگمان، رئیس گروه پارلمانی حزب سوسیال دموکرات، در پی رای گیری در پارلمان  در اظهار نظری در مورد انتخاب  نخست وزیر اعلام داشت که حزب سوسیال دموکرات هنوز هم امیدوار است که بتواند دولتی در ائتلاف با حزب محیط زیست با پشتیبانی حزب سنتر و حزب لیبرال تشکیل دهد.
علی حارج قاسمی  در گفتگویی با ما به این احتمال نیز اشاره می‌کند که اگر پارلمان نتواند نخست وزیری از میان رهبران احزاب انتخاب کند، ممک است رئیس پارلمان فردی خارج از احزاب سیاسی را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی کند.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=7114243

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر