Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ بهمن ۱۲, جمعه

توانایی درسی دانش‌آموزان در سوئد، برابر نیست


توانایی درسی دانش‌آموزان در سوئد، برابر نیست




توانایی درسی دانش‌آموزانی که پدر و مادرهایشان متولد خارج از سوئد هستند از متولدین داخل سوئد کمتر است
در سوئد در سالهای اخیر تبعیض سیستماتیکی ایجاد شده در خصوص پناهندگان فشار و بیکاری والدین تاثیر بر یادگیری و پیشرفت کودکان مهاجر دارد.


این، نتیجه‌ی گزارشی ست که سازمان همکاری اروپایی OECD دراین زمینه تهیه کرده است. این سازمان به درخواست دولت سوئد، پیشنهادهایی را برای کمک به این گونه دانش‌ آموزان و بالابردن توانایی درسی آنها ارائه داده است. ازجمله‌ی این پیشنهادها می‌توان به افزایش تعداد آموزگاران و تمرین‌های بیشتر برای یادگیری زبان اشاره کرد.
بر پایه‌ی اظهارات مقامات دولتی، چنین راه‌کارهایی پیش از این نیز در مدارس سوئد مورد استفاده قرارگرفته، اما موج ورود پناهجویان جدید درسال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ باعث تراکم دانش آموزان جدید در مدارس و بروز چنین مشکلاتی شده است
فرانچسکا بوُرگوُنوُوی، از مسئولان تهیه‌ گزارش سازمان همکاری اروپا، ازجمله دلایل تفاوت درمیان دانش آموزان برخی مدارس سوئد را عدم توانایی آنها در تمرکز بر درس و کلاس می‌داند که خود نتیجه‌ی شکاف طبقاتی و تفاوت زندگی درمحل سکونت آنهاست.
او، انتخاب آزاد مدارس توسط پدر و مادرها را یکی دیگر از راه‌های کمک به این گونه دانش آموزان می‌داند و نمونه‌ای از آن را کشور هلند معرفی می‌کند که مراکز اطلاعاتی و آموزشی برای آگاه‌سازی پدر و مادرها ایجاد 
کرده است.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=7146758

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر