Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۱ مهر ۲۴, یکشنبه

یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ #تبریز اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با شعار آذربایجان بیدار است حامی کردستان است

 



یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱

#اردبیل

  تجمع مردم با شعار آزادی آزادی

مامور لباس شخصی: شما از کدوم مدرسه‌اید؟
دختر اول: چیکار داری؟
دختر دوم: ما از مدرسه‌ی آزادی هستیم.
دختر اول: اسممونم مهسا امینیه.
دختر سوم: من هم نیکا ام. اینم ساریناست.

به‌دنبال قیام زندانیان و آتش‌سوزی در بازداشتگاه اوین، شهروندان معترض تهرانی شامگاه شنبه 23 مهر برای جلوگیری از یورش نیروهای امنیتی و ماموران سرکوب به این زندان، به ایجاد موانع و راهبندان در خیابان‌های منتهی به اوین اقدام کردند.
نیروی‌های امنیتی جمهوری اسلامی، شامگاه شنبه 23 مهر با هدف جلوگیری از تجمع شهروندان، به‌ خودروهای درحال عبور از «بزرگراه یادگار» تهران گاز اشک‌آور شلیک کردند. این اقدام نیروهای امنیتی منجر به آتش‌گرفتن یک خودرو و آسیب رسیدن به چند خودروی دیگر شد.
با ادامه اعتراضات سراسری در ایران، دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج، یکشنبه 24 مهر با شعار «دانشجوی باغیرت حمایت حمایت» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.
در پی وقوع تیراندازی و آتش‌سوزی در شب گذشته در زندان اوین، خانواده زندانیان، یکشنبه 24 مهر مقابل این زندان تجمع کرده و خواستار ملاقات یا تماس با فرزندان خود شدند.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، یکشنبه 24 مهر، با شعار «باز سینما رکس دیگه مردم پاشین بسه دیگه» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکشنبه 24 مهر با شعار «هی کشتن و تیر زدن، اوین رو آتش زدن» نسبت به سرکوب زندانیان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در زندان اوین اعتراض کردند.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد، یکشنبه 24 مهر، در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعار «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه» سر دادند.

در ادامه اعتراضات سراسری در ایران، دانشجویان دانشگاه تهران، یکشنبه 24 مهر در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعار «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج، یکشنبه 24 مهر با سر دادن شعار «آزادی، آزادی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

در ادامه اعتراضات سراسری در ایران، دانشجویان دانشگاه دخترانه شریعتی در تهران، یکشنبه 24 مهر، با تجمع در محوطه این دانشگاه و همخوانی ترانه اعتراضی «بلاچاو» نسبت به جمهوری اسلامی و سیاست‌های آن اعتراض کردند.



یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱

#تبریز

اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی   با شعار

آذربایجان بیدار است حامی کردستان است

بر اساس برخی گزارش‌ها، سینا یوسفی، نایب رئیس کمیسیون حقوق‌ بشر کانون وکلای آذربایجان شرقی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. 


یوسفی، پنج‌شنبه 21 مهر، در آخرین توییت خود خبر داده بود که کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای آذربایجان شرقی، کمیته‌ای برای دفاع از حقوق بازداشت‌شدگان در اعتراضات سراسری تشکیل داده است.

 

یوسفی در این زمینه به آماری اشاره کرده بود که بر اساس آن گفته می‌شود، بیش از 1700 نفر در شهر تبریز در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر