Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

ره‌وشی ته‌ندروستی كه‌بودوه‌ند خراپه‌

ره‌وشی ته‌ندروستی كه‌بودوه‌ند خراپه‌


m-sdiq-kebudwend.jpg
كوردیش پرسپكتیڤ: " محه‌مه‌د سدیق كه‌بودوه‌ند" سه‌رۆكی رێكخراوی مافی مرۆڤی كوردستان پاش ئه‌وه‌ی بێهۆش ده‌كه‌وێت له‌ زیندانی ئه‌وین ده‌گوازرێته‌وه‌ بۆ نه‌خۆشخانه‌ی ئه‌م زیندانه‌.
بنه‌ماڵه‌ی كه‌بودوه‌ند له‌ رێگای پێوه‌ندیه‌كی ته‌له‌فونیه‌وه‌ له‌گه‌ڵ یه‌كێك له‌ هاوزیندانیانی محه‌مه‌د سدیق كه‌بودوه‌ند ئاگاداری ره‌وشی خراپی ته‌ندروستی ناوبراو بوون.
سدیق كه‌بودوه‌ند له‌ ماوه‌ی چوار ساڵی رابردو كه‌ له‌ زینداندایه‌ دوجار تووشی جه‌ڵته‌ی دڵ بووه‌ و هه‌ر بۆیه‌ش به‌ ووته‌ی بنه‌ماڵه‌كه‌ی لاوازیی جه‌سته‌یی ناوبراو به‌ ئاشكرایی ده‌بینرێت.
بنه‌ماڵه‌ی كه‌بودوه‌ند نیگه‌رانی خۆیان سه‌باره‌ت به‌ ره‌وشی ته‌ندروستی ناوبراو ده‌ربڕیوه‌ و داوای هاوكاری رێكخراوه‌ جیهانی و ناوخۆیه‌كانی مافی مرۆڤیان كردوه‌.
محه‌مه‌د سدیق كه‌بودوه‌ند ماوه‌ی چوار ساڵه‌ ده‌ستبه‌سه‌ره‌ و له‌ لایه‌ن دادگای " ئینقلابه‌وه‌" و سزای 11 ساڵ زیندانی به‌سه‌ردا سه‌پاوه‌.
-----------------------------------------

کبودوند احتمالا دچار سکته مغزی شده است
اطلاعیه خانواده کبودوند


کبودوند احتمالا دچار سکته مغزی شده است

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت جسمانی کبودوند در زندان این احتمال نزدیک به یقین شده است که ایشان برای بار سوم دچار سکته گردیده است. اگرچه درمانگاه زندان بیهوشی کبودوند را ناشی از افت و خیز شدید فشار خون اعلام کرده
اما درگیری بخشی از مغز و اعصاب و سرگیجه شدید، اختلال در صحبت کردن و اختلالات جسمی، حرکتی و اندامی و بینایی ایشان در چهارشنبه گذشته علایم هشداری خطرناک است که حکایت از احتمال سکته مغزی کبودوند است.

این در حالی است که ایشان می بایست سریعاً تحت مداوا و رسیدگی متخصصان مغز و اعصاب قرار می گرفت اما تا زمان انتشار این اطلاعیه هیچ پزشک متخصصی او را مورد معاینه قرار نداده است، وی تنها توسط پزشک عمومی ویزیت شده و اغلب به وسیله بهیاران درمانگاه با تجویز و مصرف 3 نوع دارو، فشارخونش مورد کنترل قرار می گیرد .

طبق آخرین اطلاع، کبودوند کماکان با سرگیجه و دردهای مغزی و عصبی و اختلالات حسی، بینایی و گفتاری مواجه و با حمله و سکته مجدد و تهدید خطر جدی مواجه است و وضعیت سلامتی وی خطرناک است.
کشنبه 27 تیر

1389

-------------------------------------

بی خبری مطلق از سرنوشت یک زندانی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – با گذشت 7 ماه بی خبری مطلق از سرنوشت یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام تاکنون مسئولین دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات از پاسخگویی به خانواده این زندانی امتناع کرده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، عزیز محمد زاده زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام که به اتهام محاربه از طریق همکاری با احزاب مخالف حاکمیت به اعدام محکوم شده است بیش از 7 ماه پیش به مکان نامعلومی منتقل شده و هیچ ارگانی پاسخگوی خانواده وی نیست.

خانواده این زندانی در مراجعه به ارگانهای مختلف امنیتی و دستگاه قضایی تاکنون موفق به دریافت خبری مبنی بر سلامت این زندانی نشده اند.

بنا به برخی ادعاهای تائید نشده نامبرده در اعتراض به حکم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده است و در پی این اعتصاب به سلول انفرادی منتقل شده است و شایعه مرگ وی در اثر شکنجه موجب نگرانی شدید خانواده این زندانی را فراهم نموده است.

---------------------------------

صدور حدود نیم قرن زندان برای چهار فعال سیاسی کرد

خبرگزاری هرانا - چهار فعال سیاسی کرد اهل روستای "هنیمن" از توابع شهر سنندج که در آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی سندج مجموعا به تحمل حدود نیم قرن زندان محکوم شدند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، این چهار فعال سیاسی کرد به نام های صباح خیاط، پشتیوان آسم، نعمت اسحاقی و لقمان منفرد در آذرماه سال گذشته در شهرهای سقز، مریوان و روستای هنیمن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و به مدت نزدیک به 3 ماه در بازداشتگاه ستاد خبری شهر سندج تحت شدیدترین شکنجه های روحی و فیزیکی قرار گرفته بودند.

آنان که متهم به عضویت و همکاری با یک حزب کردی بودند، توسط بازجویان اداره اطلاعات این شهر برای گرفتن اعترافات تحت شکنجه و فشار زیادی قرار داده شده بودند، به طوری که آثار این شکنجه ها بر بدن آن ها هم چنان باقی مانده است.

این چهار فعال سیاسی کرد بعد از گذشت سه ماه به زندان مرکزی سنندج منتقل می شوند و در اردی بهشت ماه سال جاری از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی بابایی به ترتیب آقای لقمان منفرد به 11 سال زندان، آقای پشتیوان آسم به 15 سال زندان، آقای نعمت اسحاقی به 12 سال زندان و آقای صباح خیاط به 11 سال زندان محکوم شده اند.

پروند این چهار فعال سیاسی به دلیل اعتراض نامبرده گان به حکم دادگاه هم اکنون در مرحله تجدید نظر خواهی در مراجع قضایی استان کردستان در حال پیگیری می باشد.

لازم به ذکر است وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی و استاندار کردستان زمستان سال گذشته از انهدام چند باند وابسته به احزاب کرد مخالف نظام خبر داده بودند. همچنین دادستان سنندج به عنوان مدعی العموم خواهان اشد مجازات برای این چهار فعال سیاسی شده بود.

این چهار زندانی هم اکنون در بند پاک دو زندان مرکزی سنندج بسر می برند.

-
-------
-------
----------


22Image سال از بمب باران شیمیائی دهکده زرده توسط هواپیماهای بمب افکن صدام حسین دیکتاتور کە اکنون به زباله دان تاریخ سپرده شده، می گذرد. در این بمب باران و فایل مطلب

www.yarsan-dm.com

ئاگاداری بەرنامەێ دەروەچ لە ئاسو سات

Sunday, 18 July 2010
Imageوه‌یشێوه‌ هاونیشتمانه‌یل فره‌ ئه‌زیزمان ئاگادار که‌یم که‌ روژ دوشه‌مه‌ به‌رنامه‌ێ ده‌روه‌چ له‌ تلویزیون ئاسوسات وه‌ گه‌رد یه‌کی له‌ یارسانیه‌یل سرشناس، ڕێزدار علی مهرابی ئه‌ندام ڕێبه‌ری جنبش دمکراتیک یارسان، دیدارێک دێرێت.

جێ باسه‌ که‌ ئی به‌رنامه‌ وه‌ شێوه‌ێ زنده‌ په‌خش بوت و بێشتر باسه‌کان له‌ ده‌ور جه‌ریان تازه‌ێ بێ هورمه‌تی کردن ڕوژنامه‌ێ جمهوری اسلامی ایران وه‌ جامگه‌ێ یارسان چه‌رخێت.

وه‌یجوره‌ داوا له‌ دڵسوزان و لایه‌نگران عدالت ئجتماعی و به‌رابری گشت چین و لایه‌نه‌ جوراوجوره‌کان ناو کوماێ ئنسانی کوردستان و ئیران که‌یم تا گوشگر و به‌شدار ئی به‌رنامه‌‌ بون.

گشت ئه‌زیزه‌یل دلسوز و لایه‌نگر عداڵه‌ت و دفاع له‌ به‌شه‌یل ژێر سته‌م له‌ ئێران و کوردستان، توانن وه‌ شێوه‌ێ زنده‌ و له‌ ڕێ تلیفونوه‌ به‌شدار ئی به‌رنامه‌ بون و باسه‌که‌ زیاتر ده‌وڵه‌مه‌ن و پڕ ناوکتر بکه‌ن.

وه‌خت دوشه‌مه‌ 2010-07-19 ده‌مژمار19.30

وه‌ل سپاس فره‌، به‌رنامه‌ێ ده‌روه‌چ له‌ ئاسوسات، تاێوه‌ت وه‌ ناوچه‌ێ ئیلام و کرماشان و ده‌ورووه‌ر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر