Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

شعاری پیشنهادی جدید برای تظاهرات و اعتراضات بر ضد دیکتاتورها


مرگ بر دیکتاتور چه تهران چه قاهره دیکتاتور باید بره پریروز بن علی دیروز حسنی فردا نوبت دیکتاتور کوتله و سید علی مرگ بر دیکتاتور درود بر آزادی و دموکراسی برابری عدالت اجتماعی آری آزادی بیان آری دیکتاتور نه
بروگمشو مزدوران دیگر بس است خایمالی وخیانت ارتشیان وطن پرست حمیات حمایت وطن پرستان ارتشی کجای پس کجای بیا به پا
خیز ارتشیان وطن پرست حمایت حمایت
جنتی لعنتی تو دشمن ملتی , مرگ بر خامنه ای ,مرگ بر تو , مبارک بن علی نوبت سید علی.
ساموئیل کرماشانی

کاربران اینترنتی؛ پیروزی ما در استمرار این حرکت است

یکی از کاربران تیوئ

تر


حماسه سازان 25 بهمن درود به پاکیتان. پیروزی ما در استمرار این حرکت است ، 25 بهمن آغاز بهار پیروزی است. صحنه را ترک نکنیم؛ حضور را حفظ کنیم

-----------------------------------------
دستگیری بیش از هزار و پانصد نفر توسط رژیم جنون اسلامی در اعتراضات دیروز 25 بهمن
به دنبال راهپيمايی اعتراضی روز دوشنبه 25 بهمن ماه در تهران، که دستکم منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن دهها نفردیگر شد، محمد رضا رادان از دستگیری 150 نفر در جریان این اعتراضات خبر داد، در حالیکه‌ برخی از منابع خبری تعداد دستگیر شدگان را بیش از 1500 نفر اعلام کرده‌اند.
خبرگزاری فارس از فرد کشته شده با نام "صانع ژاله، دانشجوی دانشگاه هنر تهران" نام برد که متولد شهر پاوه در شرق کردستان است. خبر گزاریهای دولتی قتل این دانشجو را نیز همچون دیگر کشته شدگان ناآرامیهای پس ازانتخابات، به عوامل ضد انقلاب نسبت داده‌اند.
خبرها همچنین حاکی از آن است که‌ یکی دیگر از مجروحان اعتراضات مردمی روز 25 بهمن ماه در تهران، لحظاتی پیش در بیمارستان جان باخت.
تجمعات 25 بهمن که در پاسخ به درخواست مهدی کروبی و میر حسین موسوی شکل گرفت، در تهران و اصفهان به خشونت کشيده شدند. در اصفهان، نيروهای امينتی با سرکوب خشونت آميز تجمع کنندگان، دهها نفر را بازداشت کردند. گزارش‌های تاييد نشده از تهران حاکی از کشته شدن چند تن از معترضا
ن است، نیروهای امنیتی و پلیس برای پراکنده کردن تجمع‌کنندگان، اقدام به شلیک گاز اشک آور و استفاده از باتوم و سلاحهای ساچمه‌ای کرده‌اند.
در حالیکه محمد رضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران، از دستگیری 150 نفر در جریان این اعتراضات خبر داده‌، کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرد که با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز، لیستی مرکب از 1500 نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد که‌ تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.
علاوه بر تهران و اصفهان شهرهای دیگری نظیر رشت، مشهد، شیراز و کرماشان در شرق کردستان نیز روز دوشنبه صحنه تجمعات اعتراضی بودند.
در واکنش به این تظاهرات و سرکوبها سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای، سرکوب این تظاهرات را محکوم کرده و بر حق مردم ایران برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز تاکید کرده است.
حسیبه حاج صحراوی، قائم مقام بخش شمال آفریقا و خاور میانه در سازمان عفو بین‌الملل؛ که مقرش در لندن است، در این باره اظهار داشته است: «مردم ایران این حق را دارند که با شرکت در تجمعات مسالمت آمیز حمایت خود را از مرد
م مصر و تونس اعلام کنند.»
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز دوشنبه، در سخنانی در واکنش به سرکوب تظاهرات در ایران، از جمهوری اسلامی خواسته است، همان آزادیهایی را که برای مردم مصر می‌خواهد،برای شهروندان خود نیز تضمین کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز محدودیتهای ایجاد شده برای مخالفان ایرانی را
محکوم کرد و از دولت ایران خواست که به حق آزادی بیان شهروندانش احترام بگذارد.
-----------------------------------------

خبر فوری خبرنگار ما از تهران/تجمع لباس شخصیها در مجلس

از ساعاتی پیش عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عربده کش

ی خواستار اعدام موسوی و کروبی شدند. همزمان عده زیادی از لباس شخصی ها نیز در اطراف مجلس تجمع کردند. پلیس در مقابل درب ورودی مجلس مستقر شده است و از ورود آنان به داخل ساختمان اصلی جلوگیری می کند. عده ای از عکاسان و خبرنگاران وابسته به خبرگزاری های حکومتی مشغول تهیه خبر هستند و هر لحظه بر تعداد لباس شخصی های اضافه می شود! اتحادیه انجمن های اسلامی که تمامی آنان را جیره خواران ولایت تشکیل می دهند قصد دارند تا در حرم حضرت عبدالعظیم تحصن کنند تا حکم اعدام این دو نفر صادر شود. تهران امروز نیز شکل امنیتی به خود گرفته است و پلیس ضد شورش در اکثر نقاط شهر به ویژه مسیرهای تظاهرات دیروز حضور دارد. نیروهای پلیش ضد شورش در اتوبان کردستان به سرعت خود را به مناطق شمالی شهر می رسانند. همانند دیروز میادین در محاصره ماموران است.

----------------------------------

25 بهمن؛ دیپلماتهای اسپانیايی و ژاپنی بازداشت شدند

سایت حکومتی تابناک: شب گذشته، سر کنسول اسپانیا در تهران که در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود، دستگیر شد.

«ایگناسیو پرز کمبرا»، سرکنسول اسپانیا در ایران، در حالی دستگیر شد که به همراه سفیر این کشور در ایران در راهپیمایی

غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود.

بنا بر این گزارش، این دیپلمات 42 ساله که به دست پلیس اتباع بیگانه نیروی انتظامی دستگیر شده، نزدیک سه ساعت در تجمعات دیروز حضور داشته است.

وزارت خارجه اسپانیا در واکنش به این دستگیری، مرتضی صفاری نطنزی، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.

همچنین وزیر امور خارجه اسپانیا، پیامی محرمانه را توسط سفیر ایران برای مقامات قضایی ایران فرستاده است.

همچنین يکي از کارمندان سفارت ژاپن روز گذشته در تهران دستگير شد.

کارمند محلي سفارت ژاپن در تهران روزگذشته به جرم حضور در اغتشاشات ۲۵ بهمن در تهران دستگير شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر