Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

راهپیمایی کردستانیان بسوی کوهستان قندیل

راهپیمایی کردستانیان بسوی کوهستان قندیل
basur_mertale_zindi_03
دیروز دهها نهاد مدنی و دهها تن از کردستانیان از شهر رواندز و اطراف آن بسوی قندیل براه‌ افتادند. همزمان کاروانی متشکل از دهها خودرو مردم را همراهی کردند.

روز گذشته شمار چشمگیری از مردم رواندز، به‌ مناطقی که‌ توسط جنگنده‌های ترکیه بمباران میشوند رفته‌ و کشتار مردم مدنی را به ‌شدت محکوم کردند.

در ادامه آنها طی بیانه‌ای اهداف مورد نظرشان از راهپیمایی به سوی مناطق تحت بمباران قندیل را به زبان آوردند.
////////////////////////


هەولەکانی رۆژ تی ۆی

////////////////////////////
ک.ج.ک: دستور منع دیدار وکلا با رهبر آپو را اردوغان صادر کرده است
ریاست شورای رهبری کنفدرالیسم جامعه دمکراتیک کردستان ک.ج.ک در اعتراض به تشدید شرایط انزوای رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کرد.

ک.ج.ک می‌گوید، دولت ترکیه با منع اوجالان از دیدارهای هفتگی با وکلا ضمن زیر پا گذاشتن قوانین خود، حقوق وی را نیز تضییع کرده است.

ریاست شورای رهبری کنفدرالیسم جامعه دمکراتیک کردستان ک.ج.ک طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که تشدید شرایط انزوای اوجالان در زندان امرالی بخشی از استراتژی جنگ همه جانبه‌ی ترکیه برای تضعیف و ناامید کردن خلق کرد است.

ک.ج.ک با بیان اینکه پایمال کردن حقوق اولیه‌ی خلق کرد توسط حزب حاکم عدالت و توسعه نشان دهنده‌ی آغاز جنگ در سطوحی گسترده ‌است، می‌گوید:
" چهار هفته است که دولت ترکیه به بهانه‌های واهی درخواست وکلا جهت دیدار با اوجالان را رد می‌کند. کاملا واضح است که‌ بهانه‌های آنان به دور از واقعیت هستند. حقیقت این است که در پی دستور مستقیم نخست وزیر اردوغان برای اعمال فشار به اوجالان از دیدار وکلا با وی جلوگیری می‌شود. در این میان دولت ترکیه بدون اینکه به خود شبهه‌ای وارد کند در انظار عمومی دروغ پردازی کرده و بدین وسیله به شعور عمومی مردم از جمله خلق کرد توهین می‌کند."

ک.ج.ک ضمن خاطرنشان کردن اینکه ترکیه با ممانعت از انجام دیدارهای هفتگی اوجالان قوانین خود را نیز پایمال می‌کند، می‌گوید:
" با توجه به قوانین و مقررات ترکیه، رهبر ما حق دارد هفته‌ای یکبار با وکلا و هر دو هفته‌ یکبار با خانواده‌اش دیدار کند. اما این اقدام آنها نمونه‌ای آشکار از نقض قوانین و مقررات در ترکیه است."

در ادامه‌ی بیانیه ‌آمده است:
" با وجود تحریف واقعیات از سوی دولت ترکیه و رسانه‌هایش ،همه می‌دانند که خواست رهبر ما و جنبش آزادیبخش کردستان و خلق کرد چاره‌‌یابی مسائل از طرق دمکراتیک و مسالمت آمیز است. اما در مقابل تلاشهای ما برای حل صلح آمیز مسئله، دولت ترکیه و اردوغان پیرو سیاستهای تک گفتمان خود بوده‌ و میخواهند از طریق عملیات نظامی و سرکوب ،موانع را از پیش رو بردارد. از این رو آنها شرایط انزوای اوجالان را سخت‌تر کرده و به شکنجه‌ی وی در زندان امرالی می‌پردازند."
-----------------------------------------
کشته شدن عضو مجلس شورای شهر " وان " در شمال کردستان توسط پلیس ترکیه
kurdane.com

هولیر- کوردانه،مانیشت ایلامی: "یلدرم آیهان" عضو شورای شهر وان از حزب صلح و دمکراسی که توسط گلوله گاز اشک آور در درگیری پلیس با سپرهای انسانی در نقاط مرزی به شدت زخمی شده بود در راه بیمارستان جان باخت. بنا بر خبر خبرگزاری فرات "یلدرم آیهان" بعد از زخمی شدن در منطقه مرزی "چلی" توسط هلیکوپتر به شهر وان منتقل شد که در میانه راه جان باخت.

لازم به ذکر است که "یلدرم آیهان" در میان هزاران نفری از سپرهای انسانی بود که به منظور پایان عملیات نظامی ارتش ترکیه در کردستان ترکیه و عراق عازم مناطق مرزی شده بودند. نیروهای نظامی ترکیه علیه نارضایتی مدنی سپرهای انسانی به خشونت متوسل شدند که در این میان بسیاری از شهروندان کرد زخمی شده اند.
------------------------------------------
kurdane.com
اعتراضات و تجمع بزرگ کردها در سوئد
کردانه:برمک بهداد: روز شنبه 27 اوت ،ساعت 2 بعد ازظهر بوقت استکهلم تجمع عظیمی در این شهر صورت گرفت. جمعیت در مقابل پارک و میدان "هومل توری" خود را سازماندهی کردند و در صفهای منظم و متشکل بسوی میدان "سرگلس توری" براه افتادند. جمعیت حاضر که بالغ بر چند صد نفر کرد میشدند از کودک و پیر ونوجوان و دختران و پسران جوان با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم های کردستان پیاده روی را به مقصد پارلمان سوئد آغاز کردند.



picture-044.jpg


picture-041.jpg


در طول این راه پیمایی شرکت کنندگان با دادن شعارهای مرگ بر رجب طیب اردوغان و مرگ بر جمهوری اسلامی ایران ونیز چندین شعار دیگر به زبانهای سوئدی وکردی به فعالیت و آکسیون خود ادامه دادند.
شایان ذکر است که یکی از ماشینهای پلیس سوئد پیشاپیش معترضان و حاضران حرکت میکرد و وظیفه ی حفظ امنیت و آرامش این تظاهرات را به عهده گرفته بود.
ساعت 5بعد از ظهر جمعیت به مقابل پارلمان سوئد رسید. در آنجا از سوی بخشی دیگر از معترضان به این تجمع شور وشوق بیشتری داده شد.
بعد از خواندن سرود ملی کردها باسم " ای رقیب" به احترام جانباختگاناخیردقیقه ای سکو ت برقرار شد.
به دنبال آن مجری برنامه بیانیه ای را در محکوم کردن حملات وحشیانه ی بمب افکن های ترکیه و یورش سپاه پاسداران جمهوری اسلامی خواند.
پس ازآن "یان یاکوبسن "یکی از نمایندگان حزب چپهای سوئد مقاله ای را در همین رابطه تقدیم حضار کرد.
"ماهیر دجله"یکی دیگر از سخنرانان بود که سخنان پرشوری را در رابطه با حوادث تلخ هفته های اخیر ایراد کردند




picture-048.jpg
////////////////////////////////
hewler_diji_herisen_tirk_01
راهپیمایی شکوهمند مردم دهوک در اعتراض به حملات ترکیه

روز گذشته شمار زیادی ازاهالی دهوک جهت محکوم نمودن حملات ارتش ترکیه راهپیمایی کردند .

معترضان از حکومت ترکیه ‌خواستند هر چه ‌سریعتر به ‌این حملات پایان دهد.

روز گذشته بیش از 2000 نفر از جمله چند تن از نمایندگان مجلس اقلیم کردستان، اعضا و نمایندگان نهادهای مدنی، در مقابل دانشگاه دهوک تجمع کرده و دولت ترکیه را محکوم نمودند.

سپس آنها به ‌سوی استانداری دهوک به‌ راهپیمایی پرداخته‌ و به نشانه اعتراض به‌ این حملات مسیر آمد و شد را مسدود کردند.

راهپیمایان پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت حکومت ترکیه در دست داشتند و پیوسته‌ شعار زنده‌ باد اتحاد خلق کرد سر می دادند.

//////////////////////
دکترمحمود عثمان:ایران وترکیه میخواهند کردها رادر مقابل هم قرار دهند
kurdane.com

هولیر- کوردانه ، مانیشت ایلامی : دکترمحمود عثمان از اعضای مطرح ائتلاف کردستانی و نماینده مستقل در پارلمان عراق فدرال، دوگانگی در سیاست خارجی دولتهای ترکیه وایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: پافشاری دولت ترکیه بر اعمال خشونت علیه حزب کارگران کردستان ترکیه " پ ک ک " به روابط ترکیه با حکومت اقلیم کردستان لطمه می‎زند. وی اضافه کرد: بهتر است دولتهای ترکیه وایران با شهروندان خود از در صلح و دوستی درآیند و به سرکوب آنان نپردازند زیرا اعمال خشونت راه حل مشکلات فی مابین نمیباشد.وی سیاست این دولتها را در راستای ایجاد تفرقه میان کردها دانسته و گفت : این دولتها میخواهند کردها را رودر روی هم قرار داده و کردستان را دچار جنگ برادر کشی نمایند.

-----------------------------

انقلابيون ليبی پيشنهاد گفتگوی قذافی را رد کردند

به گزارش آسوشیتدپرس از طرابلس، انقلابیون لیبی روز یکشنبه ضمن رد پیشنهاد مذاکره معمر قذافی اعلام کردند شهر بن جواد را در شرق لیبی به کنترل خود درآورده و راهی را به جز فرار برای وفاداران قذافی باقی نگذاشته اند.

انقلابیون لیبی تهدید کردند اگر رهبران قبایل در سرت در کمال آرامش تسلیم نشوند به پیشروی به جاده ساحلی زادگاه قذافی ادامه خواهند داد.

محمد الرجالی سخنگوی انقلابیون در جبهه شرقی لیبی اعلام کرد نیروهای قذافی به سمت غرب فرار کردند و احتمالا به نیروهای این رژیم در سرت ملحق می شوند.

در همین حال محمود شمام وزیر اطلاع رسانی شورای انتقالی لیبی در واکنش به اظهارات موسی ابراهیم سخنگوی دولت قذافی درباره برگزاری مذاکره با انقلابیون این پیشنهاد را رد کرد.

وی در کنفرانسی خبری اعلام کرد، صحبت کردن درباره مذاکره خیال باطل این دیکتاتور است. ما آنها را جنایتکار می دانیم و خیلی زود همه آنها را بازداشت می کنیم.

////////////////////////////
پشتیوانی لە راگەیندراوەکەی پارلەمانی هەرێمی کوردستان

kurdane.com
بەیاننامەی هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان بۆ پشتیوانی لە راگەیندراوەکەی پارلەمانی هەرێمی کوردستان. پارتی لیبراڵ دێمۆکراتی کوردستان /یەکێتی شۆڕشگێڕانی کوردستان /پارتی ئازادی و دێمۆکراسی کوردستان



کۆمەڵانی خەڵکی کوردستان!
حیزب و ڕێکخراوەکانی کوردستان!
نەتەوەی وڵات داگیرکراوی کورد!

وەک هەموو لایەک ئاگادارن؛ هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان لە بەیاننامەیەک دا کە ڕۆژی ٢٦ی گەڵاوێژ بۆ ڕای گشتیی ناوخۆ و دەرەوەی بڵاو کردەوە، هۆشیاری دایە هەر سێ دەوڵەتی تورکیە، سوریە؛ و ئێرانی داگیرکەر بە تایبەتی کە ئەگەر بێت و بەم شێوەیە بەردەوام بن لە هێرش بۆ سەر شۆڕشگێڕان و خاکی هەرێمی کوردستان، هاوپەیمانی ستراتیژی زۆر بە توندی بەرپەرچی ئەم هێرشانە دەداتەوە و مەیدانی شەڕ دەگوێزێتەوە بۆ نێو شارە گەورەکانی ئێران.
پێویستە بگوترێ کە هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان بە گوێرەی توانای خۆی کاری کردووە بۆ گواستنەوەی شەڕ لە کوردستانەوە بەرەو قوڵایی شارە گەورەکانی ئێران و لە ئەگەری بەردەوامی هێرشەکانی ڕێژیمی داگیرکەر دا ئێمەش زەبری گورچکبڕ لە دوژمن دەوەشێنین.
هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان وێڕای ئەمەی پێداگرە لە سەر بەڵێنەکانی خۆی کە بە نەتەوەی کورد و خاکی پیرۆزی کوردستانی داوە، بەڵام هیچ کات ڕێگای هێمنانە بۆ دامرکاندنەوەی کێشەکان بە شەڕ و کاولکاری ناگۆڕێتەوە و ئامادە نی‌یە و نابێت کە خوێنی لاوانی کورد و تەنانەت غەیرە کوردەکانیش لە پێناو بەرژەوەندی کۆمەڵێک دەسەڵات بەدەستی دیکتاتۆر و دژە مرۆڤ دا بڕژێ، هەر بۆیە بە پێویستمان زانی هەڵوێستی "هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان" لە مەڕ ڕاگەیندراوەکەی پارلەمانی هەرێمی کوردستان "کە ڕۆژی ٢٥/٨/٢٠١١ بڵاو کراوەتەوە" بۆ ڕای گشتیی کوردستان و دەرەوە بخەینە ڕوو.
وەک لە سەرەوە دا ئاماژەمان پێکرد، هاوپەیمانی ستراتیژی وێڕای سوور بون لەسەر بەڵێنەکەی کە بە نەتەوەی کوردی داوە، بەڵام ئەگەر بێت و داگیرکەران بە دەنگ ڕاگەیندراوەکەی پارلەمانی هەرێمی کوردستانە وە بێن و چیتر درێژە بە هێرشە داگیرکاریەکانیان نەدەن، ئا لەم کاتە دا "هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان"یش خۆی دوور دەگرێت لە هەر جۆرە توندوتیژی‌یەک کە ببێتە مایەی پشێوی لە نێو دانیشتوانی شارە غەیرە کوردەکانی ئێران دا.
لە کۆتایی دا داوا دەکەین لە حیزب و ڕێکخراوە سیاسی و مەدەنی‌یەکانی کوردستان، بۆ ئەمەی پشتیوانی خۆیان دەربڕن لەم ڕاگەیەندراوەی پارلەمانی هەرێمی کوردستان، گومانی تێدا نی‌یە کە بە هاوهەڵوێستی و کۆدەنگی خۆیان دەتوانن گوشارێکی زۆر بخەنە سەر ڕێژیمەکانی تورکیا و ئێران بۆ ئەمەی لەوە زیاتر درێژە بە هێرشەکانیان نەدەن بۆ سەر قەندیل و هەرێمی کوردستان.

سەرکەوتن بۆ کورد
ئازاد و ئاوەدان بێت کوردستان

هاوپەیمانی ستراتیژی ڕۆژهەڵاتی کوردستان

پارتی لیبراڵ دێمۆکراتی کوردستان
یەکێتی شۆڕشگێڕانی کوردستان
پارتی ئازادی و دێمۆکراسی کوردستان

٢٧/٨/٢٠١١ م
٥ی خەرمانانی ٢٧١١

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر