Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آذر ۸, پنجشنبه

حکومتی که به طناب دار تکیه زده است، قصد اعدام میلاد عظیمی جوان٢١ ساله را دارد!




حکومتی که به طناب دار تکیه زده است، قصد اعدام میلاد عظیمی جوان٢١ ساله را دارد!

یک کوک اهل کرماشان (کرمانشاه) کە در سن ١٦ سالکی و در یک نزاع دستە جمعی یکی از هم کلاسی های خود را بە قتل رساندە است، در آستانە
در تاریخ ۱۷ آذر ماه سال ۱۳۹۲، وقوع یک درگیری بین دانش آموزان یکی از مدارس شهرک رودکی کرمانشاه به پلیس گزارش شد. در این درگیری یکی از دانش آموزان به شدت مجروح شد و از سوی خانواده‌اش به بیمارستان منتقل شد ولی در جریان درمان جان خود را از دست داد. پلیس در این رابطه میلاد عظیمی را که در آن زمان تنها ۱۶ سال سن داشت به همراه یکی از دوستانش به نام پیام را بازداشت کرد.

میلاد در زندان مورد اذیت و آزار و 
شکنجه قرار گرفت و همانند بسیاری از موارد اقرار به جرم، قتل را به عهده گرفت و سپس در سن ١٦ سالگی به اعدام محکوم شد. اکنون او٢١ ساله است و حکومت احتیاج به اعدام دارد و میخواهد او را نیز همانند فاطمه سالبهی و صمد ذهابی، علیرغم اعتراضات بین المللی اعدام کند. نوجوانانی که در هنگام ارتکاب به جرم زیرسن ١٨ سالگی بوده و طبق قوانین بین المللی باید به این موضوع مهم توجه کرد و ابدا نباید هیچ کودک مجرمی را به اعدام محکوم کرد.
عفو بین الملل نوشت:
آقای عظیمی در محاکمه‌ای "قویا غیرمنصفانه" و "برپایه اعترافات زیر شکنجه" به اعدام محکوم شده است.بر پایه این گزارش میلاد عظیمی به اتهام قتل مردی با چاقو در یک نزاع دسته‌جمعی در سال ۱۳۹۲ در کرمانشاه بازداشت شد و در سال ۹۴ مراجع قضایی ایران،بدون در نظر گرفتن وقوع جرم درسن زیر ۱۸ سالگی، او را به اعدام محکوم کردند.
اکنون خانواده مقتول تقاضای ٥٥٠ میلیون دیه کرده اند و خانواده میلاد همه هست و نیست خود را فروخته و هنوز جمعا با هم ۳۵۰ میلیون جمع کرده اند . فریبا بخشی مادر میلاد میگوید ماهنوز ٢٠٠ میلیون تومان کم داریم. آنها تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت کامل دیه تا روز ۱۳ آذرماه امسال حکم را اجرا می‌کنند.
جمهوری اسلامی ایران به عمد در این روزها ، به اعدام های بیشتر دست میزند. اعدام در ملا عام ، اعدام در زندانها و اعدام محکومین زیر سن ، همه اینها برای نشان دادن چنگ و دندان حکومتی است که فقط با کشتار و انسان کشی سر پا مانده است .
به تازگی فاطمه سالبهی و صمد ذهابی نیز که هر دو به هنگام ارتکاب جرم ۱۷ سال داشتند، اعدام شدند. این اقدام مورد اعتراض سازمان ملل متحد و بسیاری از نهادهای مدافع حقوق کودک قرار گرفت، اما داعش در ایران که در مقابل خود موجی از اعتراض و مبارزه را می بیند، حکومتی که می بیند میلیونها نفر از این حکومت متنفرند و برای سرنگونی این دستگاه قتل و جنایت و دزدی و فساد به خیابان آمده اند، احتیاج به کشتار بیشتر دارد و سراغ کودکان و نوجوانان محکوم به اعدام رفته و از این طریق به همه مردم چنگ و دندان نشان میدهد. کمیته بین المللی علیه اعدام از همگان میخواهد کمک کنند میلاد عظیمی از اعدام نجات یابد.
کمیته بین المللی علیه اعدام
٧
آذر ١٣٩٧/٢٩ نوامبر ٢٠١٨

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر