Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۰ مهر ۱۹, دوشنبه

در پی درخواست برای بازداشت رئیسی ، وی در نشست تغییرات آب‌وهوایی شرکت نمی‌کند ابراهیم رئیسی به خاطر وحشت از اعتراضات ایرانیان خارج کشور و فعالان حقوق بشر بین المللی به اسکاتلند هم نمی رود

 











ابراهیم رئیسی به خاطر وحشت از اعتراضات ایرانیان خارج کشور و فعالان حقوق بشر بین المللی به اسکاتلند هم نمی رود

 در پی درخواست برای بازداشت رئیسی ، وی در نشست تغییرات آب‌وهوایی شرکت نمی‌کند


در تی وی ـ  به نوشته روزنامه بریتانیایی تایمز، در پی درخواست برای بازداشت ابراهیم  رئيسی در بدو ورود به اسكاتلند، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی (https://t.me/DORRTV/111492) اعلام کرد که رئیسی در اجلاس تغییرات اقلیمی در اسکاتلند شرکت نمی‌کند.


 به نوشته این روزنامه، شماری از کنشگران حقوق بشر با تنظیم درخواستی رسمی از پلیس اسکاتلند خواسته‌اند در صورت ورود رئیسی به گلاسکو او را بازداشت کنند. 


روزنامه تایمز به نقل از استران استیونسون، سیاستمدار محافظه‌کار و نماینده پیشین اسکاتلند در پارلمان اروپا نوشته که او درخواست رسمی بازداشت ابراهیم رئیسی را به پلیس اسکاتلند تحویل داده است.


این نشست روزهای۱۰ و۱۱ آبانماه امسال در اسکاتلند برگزار می شود.


سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در کنفرانس خبری از عدم شرکت ابراهیم رئیسی در اجلاس اقلیمی سازمان ملل در اسکاتلند خبر داد.


وی گفت  رئیس جمهور به اجلاس اقلیمی سازمان ملل در اسکاتلند نخواهند رفت.


به نظر می رسد اوج اعتراضات ایرانیان خشمگین از انتصاب تحمیلی ابراهیم رئیسی به دلیل چهار دهه جنایت و کشتار علیه ایرانیان دلیل عمده عدم شرکت ابراهیم رئیسی در اجلاس های بین المللی باشد. 


همزمانی جلسات دادگاه حمید نوری یکی از جانیان رژیم جمهوری اسلامی در اروپا موجبات ترس و وحشت اشخاصی امثال ابراهیم رئیسی را از سفر به اروپا و آمریکا و دیگر کشورها فراهم آورده است. 


ابراهیم رئیسی به دلیل جنایاتی که طی چهار دهه، شخصا در آن دست داشته، از وحشت پیگیری های حقوقی توسط نهادهای حقوق بشر بین المللی و یا بالاگرفتن موج اعتراضات توسط ایرانیان فعال حقوق بشر و آزاده خارج کشور از شرکت در اجلاسها و همایش های بین المللی خودداری می ورزد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر