Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۱ تیر ۲۷, دوشنبه

مقاومت مدنی و درگیری در اتوبوس بر سر حجاب که فیلم آن از روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، به پیگرد یک داستان‌نویس و همراه او منجر شد.

 '





مقاومت مدنی و درگیری در اتوبوس بر سر حجاب که فیلم آن از روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، به پیگرد یک داستان‌نویس و همراه او منجر شد. 

 «فاطی کماندویی» که توسط شیرزنان ایران از «بی آر تی» بیرون انداخته شد، شناسایی شد


نام این «فاطی کماندو» رایحه ربیعی ، دختر عفت نوبری  است، و  ساکن تهران، بیست متری افسریه پانزده متری دوم می باشد

ماجرا صبح شنبه ۲۵ تیر اتفاق افتاد. در فیلم دیده می‌شود که "آمر به معروف" تهدید می‌کند که تصاویر را برای سپاه می‌فرستد. مسافران عامل مزاحمت و تهدید را در اولین ایستگاه بیرون انداختند اما دوشنبه ۲۷ تیر، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران نوشت: «خانم بدحجاب که عضو یک شبکه سازمان یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی‌نژاد بوده، تا قبل از غروب همان روز دستگیر شد.»


معترض بازداشت شده سپیده رشنو نام دارد. هنرمند، داستان‌نویس و ویراستار ۲۸ ساله که در صفحه توییتر، خود را "کلمه‌گرا و قصه‌ریس" خوانده است.


فارس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که تعداد قابل توجهی از این "شبکه سازمان یافته کشف حجاب و هتاکی و حمله به آمران به معروف" شناسایی و دستگیر شده‌اند که به محض تکمیل فرایند قانونی، اطلاعات آنها منتشر خواهد شد.


دستگیری سپیده رشنو و اعلام شناسایی و پیگرد معترضان دیگر، در حالی است که فیلم منتشره، هتاکی، تهدید و تهاجم "آمر به معروف" را نشان می‌دهد. کاربران شبکه‌های اجتماعی هویت او را رایحه ربیعی عنوان کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر