Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۲ دی ۱۷, یکشنبه

هنوز هم انسانیت حرف اول را می زند! گاهی وقتا باید فقط شروع کنی حتی اگر یک نفر باشی، گاهی یک نفر یک جمعیت رو برای کار خوب کردن تشویق می‌کند....

 




هنوز هم انسانیت حرف اول را می زند!

گاهی وقتا باید فقط شروع کنی

حتی اگر یک نفر باشی، گاهی یک نفر یک جمعیت رو برای کار خوب کردن تشویق می‌کند....

در سال ۱۴۰۱ تعداد بسیاری از دانش‌آموزان به‌ناچار مدرسه را رها کرده‌اند. علت آن، فقر و ناتوانی مردم برای پرداخت هزینه‌‌های تحصیل فرزندانشان است. 
طی سال گذشته ۹۳۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل بازماندند و این معضل غیر منتظره‌ای نیست؛ چرا که آموزش طبقاتی شده و بخش نسبتا محدودی از دانش‌آموزان در مدارس لاکچری درس می‌خوانند، اما بخش بزرگی از آنها از کمترین تسهیلات بی‌بهره‌اند و حتی در مناطق بسیار محروم، کودکان برای رفتن به مدرسه از ماشین‌های حمل سوخت و وانت برای جابجایی در روستاها استفاده می‌کنند. درست در چنین شرایطی آموزش و پرورش دولت ابراهیم رئیسی نه تنها دست روی دست گذاشته و کاری برای متوقف کردن ریزش تحصیلی نکرده، بلکه اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش این دولت، طی هفته‌های اخیر با ارسال "شیوه‌نامه" به استان‌ها، دانش‌ آموزان را به سمت مراسم سالگرد قاسم سلیمانی هدایت کرده است. او در روز ششم دی می‌گوید: "برای استفاده از ظرفیت عظیم مدارس به‌عنوان اصلی‌ترین کانون حضور دانش‌آموزان و مدیران و... در حمایت از گسترش فرهنگ مقاومت و ایستادگی و... شیوه‌نامه‌ی اجرایی بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به استان‌های سراسر کشور ارسال شد." 
پس از آن رسانه‌ها از برگزاری اردوهای دانش‌آموزی با عنوان "زائر بهشت" برای اعزام به کرمان خبر دادند. 
اینک با رخ دادن فاجعه‌ی حمله تروریستی به کرمان مشاهده شد که حدودا یک سوم قربانیان کودک و یک چهارم از کشته‌شدگان دانش‌آموز بوده‌اند.
تا به امروز بازماندگی از تحصیل به دلیل محرومیت‌های متعدد بوده است اما اینک با چنین فاجعه‌ای، این دانش‌آموزان با مرگ از تحصیل بازماندند. نظامی که در رورهای ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن، معلم و دانش‌آموز و... را به شکل دستوری به این مراسم فرامی‌خواند، این بار برای این فراخوانی، هزینه‌ی جانی عظیمی را به جامعه تحمیل کرده است.

یک سوال اساسی از وزیر؛ آیا آموزش و پرورش می‌تواند حضور گسترده‌ی دانش‌آموزان را در اعتراضات ۱۴۰۱ که علیه سیستم آموزشی ایدئولوژیک پاگرفت، با اردوهای این‌چنینی خنثی کند؟

اتحاد بازنشستگان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر