Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

آمریکا،فرانسه وبریتانیا خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت شدند پاریس: عملیات نظامی بزودی در چند ساعت آینده علیه قذافی آغاز خواهد شد



آمریکا،فرانسه وبریتانیا خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت شدند

پاریس: عملیات نظامی بزودی در چند ساعت آینده علیه قذافی آغاز خواهد شد

دولت فرانسه روز جمعه 18-3-2011، اعلام کرد دخالت نظامی در لیبی در "چند ساعت آینده" آغاز خواهد شد . در مقابل سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی در واکنش به قطعنامه شواری امنیت مبنی بر ایجاد منطقه ممنوعه پروازی بر فراز لیبی اعلام داشت که کشورش هیچ ترسی از این قطعنامه ندارد .

باراک اوباما و نیکولا سرکوزی رؤسای جمهور آمريكا و فرانسه و دیوید کامرون
نخست وزیر بریتانیا روز جمعه 18-3-2011 خواستار آتش بس فوری و متوقف کردن اعمال خشونت آمیز علیه غیرنظامیان شدند.

به گزارش خبر گزاری فرانسه پس از تصویب قطعنامه "شماره 1973" از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، باراک اوباما طی تماسی تلفنی با سرکوزی و دیوید کامرون شیوه برخورد با لیبی و هماهنگی برای اجرای کامل قطعنامه منطقه ممنوعه پروازی، به تبادل نظر پرداخت.

براساس این گزارش رهبران سه کشور خواستار اجرای فوری کلیه مواد مندرج در
قطعنامه و نیز توقف اعمال خشونت آمیز علیه غیر نظامیان شدند.

همچنین این کشورها اعلام کردند به منظور برداشتن گامهای موثر در این زمینه با کشورهای عربی هماهنگی خواهند کرد.

از سوی دیگر خالد الکعیم، معاون وزارت خارجه لیبی آمادگی کشورش را برای برقراری آتش بس اعلام کرد.

وی درباره قطعنامه شورای امنیت گفت "ما با این قطعنامه مثبت برخورد خواهیم کرد و تلاش می کنیم سلامتی غیر نظامیان را تضمین کنیم."

در همین حال وزیر خارجه آلمان ضمن اعلام مخالفت کشور متبوعش با قطعنامه شورای امنیت افزود "ما در گزینه نظامی علیه لیبی شرکت نخواهیم کرد".

قطعنامه شماره 1973 دومین قطعنامه ای است که برای اعمال مجازات علیه حکومت سرهنگ قذافی از سوی شورای امنیت سازمام ملل متحد صادر می شود. این قطعنامه برای نخستین بار به کشورهای عضو سازمان اجازه توسل به گزینه نظامی برای دفاع از غیرنظامیان لیبیایی داده شده است.

پیشتر شورای امنیت در 26 فوریه 2011 با تصویب قطعنامه شماره 1970 تحریم هایی را برضد حکومت لیبی به تصویب رساند و خواهان اجرای تحقیقات بین المللی درباره اتهام "ارتکاب جنایات جنگی" توسط نیروهای معمر قذافی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر