Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

"دیپلماسی فاجعه" آغاز شد: کمک های سریع اسرائیل در راه استان مصیبت زده "وان" ترکیه



"دیپلماسی فاجعه" آغاز شد: کمک های سریع اسرائیل
در راه استان مصیبت زده "وان" ترکیه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اسرائیل امروز به درخواست ترکیه برای یاری به زلزله زدگان در آن کشور پاسخ مساعد داد و نخستین هواپیمای حامل خانه های متحرک از پیش ساخته شده را به آن کشور فرستاد.

این خانه ها را می توان به طور سریع در هر مکان و درهر وضع جوی برپا داشت.

دو روز پس از وقوع زمین لرزه مهیب در کشور ترکیه که تا کنون دستکم 459 قربانی داشته است، دولت آنکارا که با هر گونه کمک اسرائیل مخالفت ورزیده بود، رسماً از دولت اورشلیم یاری طلبید و برای اسکان زلزله زدگان که خانه های خود را از دست داده اند و مجبور هستند به ویژه شب ها را در هوای بسیار سرد در مناطق روباز به سر ببرند، درخواست کرد در مرحله نخست اسرائیل خانه های از پیش ساخته شده به مناطق زلزله زده بفرستد.

امروز نخستین هواپیمای حامل این خانه های پیش ساخته به ترکیه فرستاده شد و احتمال دارد برای آنکه بتوان خانه های بیشتری را منتقل کرد، در این زمینه از کشتی استفاده شود.

هنوز شمار واقعی تلفات در مناطق زلزله زده ترکیه مشخص نیست و ارزیابی شده که با بیرون آوردن اجسادی که در زیر آوار باقی مانده اند، ممکن است شمار قربانیان تا یک هزار نفر نیز افزایش پیدا کند.

مردم بی پناه که در اثر وقوع زلزله خانه هایشان را از دست داده اند، اکنون با سرمای شدید روبرو هستند و می گویند اگر هر چه زودتر در چادر یا نقاط امن اسکان داده نشوند، برف نیز خواهد بارید و وضع آنان را بدتر خواهد کرد.

دولت آقای اردوغان روز گذشته سرانجام اعتراف کرد که به دلیل کمبود چادر نمی تواند هزاران فرد زلزله زده را که خانه هایشان ویران شده اسکان دهد و لذا از کشورهای همسایه خواست برای زلزله زدگان وان چادر بفرستند.

برخی از مقامات اسرائیلی ارزیابی می کنند که کمک به زلزله زدگان ممکن است بر دیدگاه های دولت آنکارا از نظر سیاسی اثر بگذارد و ترکیه روابط با دولت اورشلیم را بهبود ببخشد؛ ولی برخی دیگر می گویند همچنان که کمک ترکیه در جریان آتش سوزی در کوهپایه های "کرمل" در شمال اسرائیل موجب تغییری در روابط دو کشور نشد، کمک های اسرائیل نیز تغییری در دیدگاه های رجب طیب اردوغان به وجود نخواهد آورد.

وزیر اطلاعات اسرائیل، آقای دان مریدور امروز داشتن روابط را هم به نفع اسرائیل و هم ترکیه دانست.

آقای مریدور گفت: «من بر این باورم به نفع اسرائیل است که با ترکیه روابط خوب داشته باشد. ترکیه یک کشور دارای اقتصاد قوی و قدرت در منطقه است».

اوباما: «از رفتار زشت با قذافی در روز اعدامش متأسف شدم»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پرزیدنت باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، به دیکتاتورهای جهان هشدار داد و گفت آنها باید از سرنوشت معمر قذافی عبرت بگیرند.

رییس جمهوری ایالات متحده که با شبکه تلویزیونی "ان.بی.سی" مصاحبه می کرد، از رفتار زشتی که در دقایق آخر زندگی معمر قذافی با وی شده ابراز تأسف کرد و گفت: «حتی اگر قذافی و افراد همانند او در زندگی خود به اقدامات وحشتناکی دست زده باشند به هنگام مرگ باید با آنها محترمانه رفتار شود».

علیرغم این دیدگاه، پرزیدنت اوباما گفت: مرگ قذافی پیام صریحی است به دیکتاتورهای جهان که مردمان آنها مشتاق آزادی هستند.

او افزود: «به قذافی، در جریان خیزش مردمی در کشورهای عربی فرصت زیادی برای کناره گیری از مسند قدرت و ترک کشورش داده شده بود ولی او از این فرصت بهره نگرفت».

یادآوری می شود: از بین رهبران عرب یا غیر عرب، آنها که به توصیه ها عمل کردند و به موقع حاضر شدند کشور خود را ترک کنند و از جمله رییس جمهوری تونس سالم باقی ماندند؛ ولی افرادی چون صدام حسین و قذافی که فکر می کردند قادر هستند در برابر خواست مردم خود و قدرت های جهانی ایستادگی کنند، سرنوشت تیره و تاری پیدا کردند و به فجیع ترین وضع به قتل رسیدند.

دولت انتقالی لیبی: «مقادیری از سلاح های شیمیایی ارتش بدست آمد»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی امروز اعلام داشت که مقادیری سلاح شیمیایی که از زمان معمر قذافی باقی مانده، توسط نیروهای انقلابی پیدا شده و تحت مراقبت قرار گرفته است.

معمر قذافی در سال 2004 به سازمان ملل متحد اطلاع داده بود که بیست تن گاز خردل کشنده و مقادیر زیادی مواد شیمیایی لازم برای ساخت گاز اعصاب در اختیار دارد و خواهان نابودی آنها است.

در جریان جنگ لیبی، ایالات متحده ومسئولان اطلاعاتی و نظامی ناتو در شهر طرابلس برای یافتن انبارهای اسلحه شیمیایی به جستجو پرداختند و سفیر آمریکا در سازمان ملل، خانم سوزان رایس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" گفت: هدف از جستجوها آن است که سلاح های شیمیایی به دست تروریست ها نیافتد.

قذافی افزون بر سلاح های شیمیایی و گاز خردل، بیست هزار موشک کتفی ضد هواپیما داشت که سرنوشت آنها هنوز معلوم نیست و این احتمال داده شده که از لیبی خارج گردیده و به دست سازمان های تروریستی افتاده باشد.

ناتو پیشتر اعلام کرده بود این هفته به فعالیت های خود در لیبی پایان خواهد داد. ولی به درخواست انقلابیون تصمیم خود را به بعد موکول کرد.

علیرغم مرگ قذافی، درگیری های خونین در چند نقطه از لیبی بین طرفداران قذافی و نیروهای انقلابی ادامه دارد.

درخواست چهار سناتور آمریکایی: اسد را به دیوان بین المللی لاهه بکشانید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- با ادامه سرکوب مردم به پا خاسته سوری توسط ارتش بشار اسد، چهار تن از سناتورهای آمریکایی از شورای امنیت خواستند بشار اسد را به دلیل جنایات ضد بشری که انجام می دهد در دادگاه بین المللی لاهه به محاکمه بکشاند.

این سناتورها شامل دیک دربن، بنجامین کردان، رابرت منندز و باربارا بوکسر درخواست خود را در نامه ای که به سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، خانم سوزان رایس نوشتند، مطرح کردند.

سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرده بود از آغاز خیزش مردمی در سوریه تا کنون بیش از سه هزار نفر در درگیری با نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده اند.

بعد از ضهر امروز هیئی شامل وزیران خارجه اتحادیه عرب وارد دمشق شد و هدف آن است که رژیم اسد با اوپوزیسیون برای رفع اختلافات وارد گفتگو شود؛ گرچه اوپوزیسیون سوری میانجیگری اتحادیه عرب را رد کرده و از همه ملت خواسته است اعتصاب نمایند.

اوپوزیسیون سوری می گوید بشار اسد باید کنار برود.

آخرین گزارش از سوریه این که مخالفان اسد و ظاهراً سربازان گریخته از ارتش، امروز یک آر.پی.جی به سوی کامیون حامل سربازان سوری شلیک کردند و 9 نفر از آنها را کشتند. این رویداد در نزدیکی شهر "حماة" رخ داد.

تظاهرات مردمی نیز امروز در سوریه ادامه داشت.

پس از 17 سال، فیلم ویدیویی انفجار "آمیا" در مرکز همیاری یهودیان آرژانتین بدست آمد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ویدئوی تازه ای که در اختیار دستگاه قضایی آرژانتین قرار گرفته، جزییات بیشتری را در زمینه انفجار تروریستی سال 1994 (17 سال پیش) در مرکز همیاری یهودیان بوئنوس آیرس، "آمیا"، فاش می کند.

این نوار ویدئویی که 50 دقیقه است و به گزارش خبرگزاری های بین المللی کیفیت خوبی نیز دارد، تنها لحظاتی پس از انفجار را نشان می دهد که هنوز هیچ نیروی امدادی و یا پلیسی به آن محل نرسیده است.

به گفته مسئولان جامعه یهودی آرژانتین، مسئولان قضایی در آن کشور تا کنون هرگز این ویدئو را ندیده بودند.

در جریان انفجار تروریستی در "آمیا"، در 17 سال پیش، 85 تن جان خود را از دست دادند.

دستگاه قضایی آرژانتین حکومت ایران و حزب الله لبنان را مسئول این اقدام تروریستی دانسته و برای چند تن از سران حکومت اسلامی، از جمله وزیر اطلاعات وقت و همچنین وزیر دفاع کنونی، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی قرار بازداشت بین المللی صادر کرد.

روسیه چه می داند که از گزارش تازه آمانو درباره اتم ایران هول شده است؟

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- هشدار دگر بار دولت روسیه در این زمینه که انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، راه تلاش های دیپلماتیک در این زمینه را می بندد، کارشناسان را با این پرسش روبرو کرد که آیا دولت مسکو در زمینه این گزارش چه می داند که تا این حد دچار نگرانی شده است.

وزارت خارجه روسیه، روز گذشته با انتشار بیانیه ای بار دیگر تأکید کرد: «این گزارش بی تردید به فضای موجود آسیب خواهد زد و احتمالاً مانع از سرگیری مذاکرات خواهد شد».

پیشتر نیز، وزیر خارجه روسیه، آقای سرگئی لاوروف از مدیر کل آژانس، دکتر یوکیا آمانو خواسته بود انتشار این گزارش را به تأخیر بیاندازد.

به گزارش خبرگزارهای بین المللی، آقای یوکیا آمانو در گزارش جدید خود که تا چند هفته دیگر منتشر خواهد شد، جزییات تازه ای را درباره ابعاد نظامی برنامه های اتمی ایران فاش خواهد ساخت.

کارشناسان می گویند انتشار این گزارش، می تواند موجب شود تا پرونده اتمی ایران، بار دیگر به شورای امنیت سازمان

ملل فرستاده شود و در رأس امور آن قرار گیرد.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه ایران، آقای رامین مهمانپرست امروز گفت که جمهوری اسلامی آماده است "گفتگوهای مفید" با گروه 1+5 را از سر گیرد، ولی به گفته او، مبنای مفید بودن مذاکرات، گفتگو در خصوص همکاری پیرامون نقاط مشترک است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، لیدی کاترین اشتون این هفته به حکومت ایران هشدار داد که اگر فوراً به گفتگوهای جدی با 1+5 درباره برنامه اتمی اش باز نگردد، حتماً با تحریم های شدیدتر و تازه ای روبرو خواهد شد.

تجهیزات رادیویی سنگاپوری منتقل شده به ایران، نشانه تلاش جهانی محرمانه ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- هشدار آقای پانه تا به حکومت ایران درباره دخالت در عراق، تنها یک روز پس از آن داده شد که دادگستری آمریکا، پنج فرد حقیقی و چهار شرکت را به دلیل فروش تجهیزات رادیویی به حکومت ایران که برخی از آنها در ساخت بمب های کنار جاده ای در عراق استفاده شد، تحت تعقیب قضایی قرار داد.

چهار تن از افرادی که دستگاه قضایی ایالات متحده برای آنها کیفرخواست صادر کرد، سنگاپوری هستند و نفر پنجم ایرانی است.

چهار متهم سنگاپوری روز دوشنبه در آن کشور بازداشت شدند وایالات متحده از دولت سنگاپور خواسته است که آنها را برای محاکمه به واشینگتن تحویل دهد.

به گفته مقامات قضایی آمریکایی، محموله های تجهیزات رادیویی، از طریق هوایی از سنگاپور به ایران منتقل شده است.

این مقامات تأیید کردند که این موضوع نشان می دهد که حکومت ایران همچنان می کوشد با تقلب، تجهیزات نظامی مهم آمریکایی را به ایران قاچاق کند.

روسیه تأیید کرد: تجهیزات ایجاد اخلال در سیستم راداری به ایران دادیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک مقام نظامی در مسکو می گوید که روسیه تجهیزات نظامی جدیدی در اختیار حکومت ایران قرار داده است.

به گفته این مقام روس، دولت مسکو اعتقاد دارد که تحویل این تجهیزات به جمهوری اسلامی، ناقض تحریم های سازمان ملل متحد علیه حکومت ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری روسی "ریانووستی"، این تجهیزات مخصوص ایجاد اخلال در سیستم های راداری نظامی کشورهای متخاصم است.

امروز یک اعدام دیگر؛ جوانی در قرچک ورامین بالای دار رفت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران امروز یک جوان دیگر را در ملاءعام به دار آویخت.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، این اعدام در شهرستان قرچک، در جنوب شرق تهران انجام شد.

فرد اعدام شده متهم بود که حدود دو سال پیش در جریان سرقت از خانه ای، دو تن را به قتل رسانده است.

روز گذشته نیز، "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران" گزارش دادند که مردی 30 ساله به نام صالح عابدینی، در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده است.

شمار کل اعدام های اعلام شده در ایران، در 10 ماه گذشته، به 240 مورد می رسد و به تأیید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، در مدت مشابه، دستکم 200 تن نیز به صورت مخفیانه در ایران اعدام شده اند.


احمدي نژاد به حاميان رهبري و مخالفانش در حكومت هشدار داد كه اگر اراده كند، همه آنها را «ظرف دو ثانيه از پيش پايش!» برخواهد داشت. اين هشدارش آنقدر خوب و آنقدر شيرين بود كه «دروغ شگفت انگيزش!» درباره اينكه هيچكدام از رؤساي جمهوري اسلامي در 25 سال اخير با قذافي ديدار نكرده اند، قابل چشم پوشي است!! خب ديگر؛ گفتن دروغهاي شاخدار، يكي از ويژگي هاي اخلاقي احمدي نژاد است و كاريش نمي شود كرد. اين بار فقط به اين شرط از اين دروغ تابلو(!) احمدي نژاد چشم پوشي مي كنيم كه به آن يكي حرفش درباره «از پيش پا برداشتن مخالفانش در حكومت» واقعا" مرد و مردانه عمل كند و حالا نه در «دو ثانيه»، لااقل در اين «دو سال» باقي مانده از دولتش، يك كاري بكند در حد و اندازه هاي همين دورغهايش! يعني «كاري شاخدار» و «احمدي نژادي»!!
اگر احمدي نژاد سر آن حرفش بايستد، ما هم فرض مي كنيم كه عكس فوق، مثلا" عكس ديدار احمدي نژاد با «فرج الله سلحشور!» و يا حتي «ضرغامي صدا و سيما» است كه به اشتباه «ديدار احمدي نژاد با قذافي» ديده مي شود! چكار كنيم؟ لابد از شدت خوشبختي از داشتن يك چنين رئيس جمهور ركوردشكني(!)، لابد چشم مان هم باباقوري شده و آلبالو گيلاس مي چيند و قذافي را هم اشتباهي مي بينيم!

و به عنوان آخرین گزارش این مجموعه خبری:
رژیم ایران را به دهکده جهانی راه نمی دهند، سراغ کدخدا را می گیرد!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- می گویند طرف را به ده راه نمی دادند، سراغ کدخدا را می گرفت.

حال این ضرب المثل ایرانی، شده است زبان حال برخی مسئولان حکومت ایران.

در حالی که کشور ایران را پس از 33 سال حکومت به حضیض ذلت کشانده اند و علاوه بر تحریم های جهانی که بر حکومت و ملت ایران تحمیل کردند، خود نیز چوب حراج بر باقی مانده سرمایه های ملی ایران زده اند، ادعای حکومت بر جهان را دارند.

این بار، امروز این رییس دستگاه قضایی بود که گفت باید شیوه حکومتی در ایران را به جهانیان آموزش داد – آری شیوه ای که در آن، سه هزار میلیارد تومان پول بیت المال را بالا می کشند و رهبر می گوید نباید موضوع را کش داد.


----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر