Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

یک فیلم مستند در باره اوضاع داخلی سوریه که توسط یک خانم روزنامه نگار ایرانی ساخته شده است به زبان انگلیسی میباشد متاسفانه به خاطر موقعیت شغلیم نتوانست

یک فیلم مستند در باره اوضاع داخلی سوریه که توسط یک خانم روزنامه نگار ایرانی ساخته شده است به زبان انگلیسی میباشد متاسفانه به خاطر موقعیت شغلیم نتوانستم ترجمه اش کنم

فیلم مخفی روزنامه نگار ایرانی تبار از جنایت های سوریه from Radis.org on Vimeo.

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- به گزارش شبکه تلویزیونی "العربیة" یک روزنامه نگار بریتانیایی ایرانی تبار توانسته است به صورت مخفیانه فیلم مستند و بی سابقه ای را از اعترافات مردم سوریه و خفقان امنیتی در آن کشور تهیه کند.

این روزنامه نگار "رامیتا نوایی" به عنوان توریست وارد سوریه شد و به هنگام اقامت در آنجا با چند تن از اعضای شورای انقلابی سوریه دیدار کرد واز جمله، با زخمی ها و سربازان فراری از ارتش سوریه مصاحبه هایی انجام داد.

وی فیلم خود را "پیام سوری ها برای مردم جهان" نامیده است.

در فیلم، روزنامه نگار بریتانیایی در میان تشییع کنندگان جنازه یکی از فعالان سوری در دمشق با چند تن مصاحبه کرد.

تصاویری که "رامیتا نوایی" تهیه کرده نشان می دهد که مخالفان به صورتی مسالمت آمیز تظاهرات می کنند ولی نیروهای دولتی به روی آنها آتش می گشایند و آنها را می کشند و زخمی می سازند.

فیلم "رامیتا نوایی" از کانال چهارم تلویزیون بریتانیا پخش شده است.

"رامیتا نوایی" در مستند خود از منازل پزشکان مخالف که به بیمارستان تبدیل شده دیدار کرده و از جمله نشان می دهد چگونه نیروهای امنیتی به سوی زخمی های بستری شده شلیک می کنند.



فیلم مخفی روزنامه نگار ایرانی تبار از جنایت های سوریه from Radis.org on Vimeo.



///////////////

یک دانشگاهی نخست وزیر دولت انتقالی لیبی شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، نخست وزیر دولت انتقالی لیبی دوشنبه شب با رای گیری اعضای شورای ملی انتقالی انتخاب شد.

گزارشگر شورای ملی انتقالی لیبی گفت، پنجاه و دو عضو این شورا از میان پنج نامزد نخست وزیری یکی را برای این سمت انتخاب کردند.

نخست وزیر دولت انتقالی لیبی، عبدالرحیم الکیب نام دارد و یک دانشگاهی سرشناس ساکن طرابلس است.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از انتخاب شدن به نخست وزیری اعلام کرد که می خواهد ملتی بسازد که حقوق بشر را محترم بشمارد.

نخست وزیر دولت انتقالی لیبی گفت، این کار شدنی است، اما به زمان نیاز دارد.

وی از انقلابیون مسلح لیبیايی نیز خواست سلاح های خود را تحویل دهند و گفت، ثبات کشور مسئله ای فوق العاده مهم است.

---------------------

احضار و بازداشت یک فعال دانشجویی در کردستان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک فعال دانشجویی اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شد.

بنا به گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، یکی از اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد و دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان به نام اسعد باقری روز گذشته 8 آبان ماه از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و در پی مراجعه به این اداره بازداشت شد

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام یا اتهامات احتمالی این فعال دانشجویی اطلاعی در دست نیست.

یادآور می گردد پیشتر نیز چهار عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد به نام های مهدی دعاگو، میلاد کریمی، سوران دانشور و شیرزاد کریمی در پی احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شده بودند.

--------------------

کرمانشاه، چهار ماه بدون شهردار

آژانس خبری موکریان »
سرویس اجتماعی

تا به امروز چهار ماه است که از استعفاي شهردار کرمانشاه و انتخاب آرش رضايي به عنوان شهردار منتخب شوراي شهر مي‌گذرد، اما هنوز کرمانشاه شهر بدون شهردار است.

به گزارش آژانس خبری موکریان وبه نقل از منابع محلی، حجت اله موسوي اجاق، رييس شوراي شهر کرمانشاه با بيان اين‌که شوراي شهر به همه وظايف قانوني خود در اين خصوص عمل کرده است، توضيح داد: شوراي شهر به جاي انتخاب شهردار در 90 روز مهلت قانوني، ظرف چند ساعت اين اقدام را انجام داد تا هرچه سريعتر شهردار کرمانشاه تعيين شود، اما وزارت کشور به عنوان نهاد قانوني هنوز هيچ پاسخي نداده است.

وي با بيان اين‌که در اين ماجرا هيچ قصور و کوتاهي از طرف شوراي شهر رخ نداده است، تصريح كرد: ما هم مانند همه مردم، منتظر پاسخ وزارت کشور هستيم.

ما فراتر از وظايف خود پيگيري‌هايي نيز انجام داده‌ايم، اما پاسخ وزارت کشور اين بوده که کار در حال انجام است.

وي با انتقاد از صدا و سيما که فرصت مناسبي در اختيار شوراي شهر قرار نمي‌دهد تا اين موضوع را با مردم در ميان بگذارد، ادامه داد: مردم بايد بدانند که قصور و کوتاهي از طرف ما رخ نداده و ما هم مانند آنان، منتظر پاسخ وزارت کشور هستيم.

گفتنی است پس از استعفاي منوچهر فخري، شهردار وقت کرمانشاه، اعضاي شوراي شهر، آرش رضايي را به عنوان شهردار انتخاب کردند.

---------------------

محکومیت دوباره برای یک فعال سیاسی

خبرگزاري ديده بان حقوق بشر كردستان: محمد قوامي ، فعال سياسي از سوي شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي سنندج به يك سال حبس كه به مدت 5سال تعليق مي باشد ، محكوم شد. وي پيش از اين در بهمن 1387 سه ماه را در بازداشت بسر برد كه با قرار وثيقه ي 50ميليون توماني از زندان آزاد شد و پس از آن به 28 ماه حبس تعزيري محكوم كه يك سال و نيم از اين حكم را در زندان سپري نمود . قوامي كه چندي پيش از زندان پس از يكسال و نيم آزاد شده است يكسال باقي مانده را به مدت 5 سال تعليق از سوي شعبه 4 دادگاه تجديدنظر محكوم شده است.

---------------

باراک حاضر نشد صریحاً بگوید که حمله به ایران در دستور کار هست یا نه!



گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر دفاع اسرائیل به گزارش هایی واکنش نشان داد که در آنها آمده است که اسرائیل قصد حمله به تأسیسات اتمی ایران را دارد ولی گفت: هنوز در مورد چنین اقدامی تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته آقای اهود باراک، رایزنی های زیادی در مورد ایران به عمل می آید که کسی از آنها آگاه نمی شود.

وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که حکومت اسلامی ایران ثبات خاورمیانه و جهان را تهدید می کند و باید از راهکارهای ممکن جلوی این خطر گرفته شود و هیچ گزینه ای را نادیده نگیریم و تا کنون فشارهای سیاسی و تحریم هایی در این زمینه اعمال شده است.

به گفته آقای باراک، وی و آقای بنیامین نتانیاهو در دیدار با هر رهبر خارجی در سال های اخیر موضوع حکومت اسلامی ایران را مطرح کرده اند و در این زمینه با آمریکا همفکری وجود دارد.

وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که اسرائیل به خوبی از اهداف حکومت اسلامی ایران و به بازی گرفتن کشورهای جهان توسط آن حکومت آگاهی دارد.

آقای باراک کوشید که به ملت اسرائیل آرامش بدهد و گفت: "من با ترسانیدن ملت مخالفم. نباید چنین تلقین شود که گویی ایران قصد دارد اسرائیل را ویران کند؛ اسرائیل قوی ترین کشور از طرابلس گرفته تا تهران است و ترساندن مردم اسرائیل مفهومی ندارد منتها باید با هشیاری توجه کرد و دید که چه باید کرد".

بازرگان اسرائیلی که مواد شیمیایی به ایران فروخته بود از زندان اسرائیل آزاد شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک بازرگان اسرائیلی که به حکومت اسلامی ایران مواد شیمیایی دارای کاربرد نظامی فروخته بود، امروز پس از گذرانیدن حدود پانزده سال از شانزده سال دوران مجازات خود، آزاد شد.

ماجرای دستگیری و محاکمه این بازرگان، آقای ناحوم منبر در پایان دهه 1990 در اسرائیل توفانی را برانگیخت و او به شانزده سال حبس محکوم شد.

وکلای او اصرارداشتند که او به دلیل رفتار خوب در زندان باید برای یک سوم از ایام حبس خود بخشوده می شد هرچند که دادستانی کشور با این استدلال که او همچنان خطر امنیتی دارد، وی را در حبس باقی گذاشت.

ناحوم منبر علیرغم آزادی باید چند نکته را رعایت کند و از جمله از اسرائیل خارج نشود؛ با منابع بیگانه خارجی تماس نگیرد و از مصاحبه با رسانه ها خودداری کند.

ناحوم منبر که درگذشته یک بازرگان موفق در امور تسلیحاتی بود، حدود 20 سال پیش حاضر شد موادی را به حکومت ایران به طور محرمانه بفروشد که ممکن بود در تولید بمب های شیمیایی و میکروبی مورد استفاده قرار گیرد و از این رو سرویس امنیت خارجی اسرائیل که به این معامله پی برده بود، موجبات بازداشت این بازرگان را فراهم آورد.

حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس برای مقابله با ایران ادامه می یابد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- خبرگزاری های جهان و از جمله خبرگزاری فرانسه از گسترش حضور نظامی ایالات متحده در خلیج فارس خبر دادند و نوشتند: دولت آمریکا در آستانه بیرون بردن نیروهای خود از عراق، سرگرم گسترش حضور نظامی خود در خلیج فارس است و هدف از این اقدام پشتیبانی از ثبات عراق و مقابله احتمالی با حکومت اسلامی ایران می باشد.

به موجب این گزارش ها، ایالات متحده قصد دارد همکاری های نظامی با کشورهای عرب و به ویژه شورای همکاری خلیج فارس را گسترش بخشد.

قرار است نیروهای آمریکایی در پایان سال جاری میلادی به طور کامل از عراق خارج شوند و دولت واشنگتن از هم اکنون برای استقرار نیروهای جدید نظامی در کویت مذاکراتی را با مقامات آن کشور آغاز کرده است.

نیروهای آمریکایی در سال 1991 به هنگام جنگ عراق با کویت در آن امیرنشین مستقر شدند که امروز نیز همچنان در آنجا باقی مانده اند و قرار است بر شمار آنها افزوده شود و افزون بر این، ایالات متحده ناوگان نظامی خود را در آب های خلیج فارس زیادتر کند و با شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس همکاری نظامی بیشتری داشته باشد.

هفته گذشته وزیران دفاع و خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که مبادا دچار اشتباه محاسباتی شود و خروج نیروهای آمریکا را از عراق به منزله خروج از کل منطقه تلقی کند چرا که امنیت کشورهای متحد آمریکا در خلیج فارس برای دولت واشنگتن اهمیتی ویژه دارد


-----------------------

بوویچکەڵە

وە کوو باریم وە کوو بژنەفیم، بییە یە کورپەی بوویچکەلەییگ ک لە سەرمەکانێگ فرەفرە دوویر، سوکنا داشت. سەرمەکان بوویچکەڵە ئەوەقە دوویر بی، ک چەوچەو کار نەکردیا، تا چەو کار کردیا دوویر بی، لە بنار و پایەمان کوویەی زاگورس، فرە دوویرتر لە کوویە چەرمگ و کوویەی قاف. بوویچکەڵە خوەی تاخ تەنیا زندەگی کردیا. کورپە لە دار دنیا، تەنیا یە هەسارە داشت و یە پەل رەیهان.



هەسارە شەوەکیان زووی هاتیا دەیشت نزیک دەم قەڵاچەی بوویچکەڵە، یە دەنگ چڕیا، کورپە، لە قەلاچەی هاتیا دەیشت، لە ناو وەرتارمەگەی نیشتیا، یە بسکەی کەفتیا سەر لێوی و نەخش خەنەیگ لە روومەتێو وەل هەسارەگەیا تا یە ماوڵ قسەگەیلێگ کردیان ک کەس سەرە لێ دەر ناوردیا، بەس دووینسیای بزەی سەر ڵێو بوویچکەڵە جوور گولاخی وەهاران، گوڵوەچ دەر کردگە. هەسارەیش ئەوقە ئەو ناوە مەشخەڵانی کریا ک بنیایەم هەریان تریفەی بیاد. کورپە دوویای ماوڵێگ هەر لە بانجیلەگە لە ژێر تریفە ، وەختی هەسارە داشتیا ئەڕای بەیت وەتیا و گورانی چڕیا و لای لای ئەڕا کورپەی کردیا، خەوی بردیا.



کورپە ناو هەسارەگەی نائوویە هەسارەی رووژ. بوویچکەڵە وەختێ لە خەو هاتیا دی وەجیای تریفە، تین خوەر داخە دیادە پرچ خورمایی و چەو کاڵێ وە خەو کردیادەی. ئەوەڵ چڕیا، هەسارەی رووژ! هەسارەی ژووژ!، جا وختی دیادن ک دی هەسارەی رووژ، نەمەنگەسەی، ئییەیش وە خیاڵێ ک هەسارەی رووژ چییە بخەفێ. جا هەڵسیادن، چیادە لیوە چەم پەڕ قەڵاچەی، دەسدەمێ شووردیادن، هاتیا ناو باخچەگەی، لای رەیهانگەی، تا ئێوارە خوەراوا بیاد وەل رەیهانا بازی کردیاد، ئەڕای ئاو هاوردیادن و هەکایەت ئەڕا یەکتر وەتیان. رەیهان خوەی نەزانستیا ک چووی وەی سەرمەکانە ری کەفتووی. رەیهان جیا لە بوویچکەڵە، یە دووستر داشت، ک گوڵسوو، وەختێ بوویچکەڵە مەشخووڵ هەسارەی رووژ بیاد وەل یە کزەییگ وەهاری بوویە دووس. ئەویش ناو ئەو کزەی گوڵسووە نائوویە سروە. رەیهان یە دەف وە بوویچکەڵە پرسووی ک ئەڕا خوەی تەنیا ها ئێرا، نە شملی، نە رازیانە، نە هەڵاڵە هەس. بوویچکەڵە هوویچکام لە ئیانە نەسیا. تەنیا رەیهان ناسیاد و دڵێ ئەڕا ریهان قرچیادن.


رەیهان هەر چێ گوڵ سووە وەل سروە تەنازی کردیان و سروە لە دنیاییگ تر، لە چنوویر و گونوڕ و ئەزبوولە و گوڵ نەوروز ئەڕا رەیهان باس کردیادن. لە مسافرەتێ وە دەور دنیا. رەیهان گەورا و گەورا بیاد و سروە قەوڵ دائوویە پێ ک یە رووژ وەل خووەیا بووەیدەی، ئەڕا سەرمەکانێک پڕ لە رەیهان و رازیانە، پڕ لە گوڵوەویلکە.


یە رووژ ک رەیهان تووم کردووی، سروە وەتە پێ، دی وەختە، ئامادە بە ک من سوو شەوەکی تییەم بەمەد. رەیهان وە لاییگا خوەشهاڵ بی ک چووە سەرمەکان ئەژادی خوەی، و لە لاییگیشوە دڵێ ئەڕا کوورپە فرە تەنگ بیاد، فکر کردیا ئەر بوویچکەڵە بفامێ ک ئییەی توای بیلێدەی چی، خوو دڵ بوویچکێ دەق کەی. وەلی هوویچ نەوەتو و کەمێ کز بی.


ئەو رووژە ک بوویچکەڵە دەسدەمێ شووردو هاتە لای رەیهان دی رەیهان کزە و خەمێگ نازگ روخسار سەوزی زەرد کردگە. وەتە رەیهان، نازارەگەم، تازە و خوەش بوو و سەرهاڵەگەم، ئیمروو چەتە؟ ئەڕا دڵ و دەماخ نەیری؟ ئەڕا رەنگد زەردوە بییە، تینگدە، ورسگدە، سروە قسەی ناخوەش وە پێت کردگە؟


رەیهان بسکەی زوورەکی خستە روومەتی و وەت، بوویچکەڵە نازانم، چەمە.


بوویچکەڵە وە لای خوەی وەت با ئیمرووژ تەنیا بیلمەی، چی کەمێ ئاو ئەڕای هاورد و چییە ناو قەڵاچە. ئێوارە زووی خەوفت و شەوەکی وەرجلە ئەوە ک هەسارەی رووژ بایدنە وەرتارمەگەی، خوەی چوویە دەیشت و چەوە ری مەنووی.


ئەڕا یەکم جار بوویچکەڵە دی ک هەسارەی رووژ چما لە لێ دوویرەوە کەفتگە و کەم نزوە بییە، هەر چێ چڕیا هەسارە، خاس دەنگێ نەژنەفتیا. بوویچکەڵە خەم زەردێگ روخساری و لوچی چەفتێگ نیشتە تێوڵێ و چەن تکە ئەسر زاییە ناو چەوێو هەناس گەوراییگ کیشاد و خەو کەفتە پێیا.


بوویچکەڵە وەختێ وە خەو هەڵساد، دی دنیا سفێ پووشە، گ لای وەفر چەرمگە. بدەو بدەو چی بزانێ رەیهان چەوە بێ هاتگە، باریدەی ناو قەڵاچە. وەختێ چی دی لاشەی زەرد رەیهان کەفتگە و یە دەنە تووم ئەڕا هیشتگە و ئەو دوویای توومەگە نەمەنگەسەی.


بوویچکەڵە هەرچی گل خوواردیا دی گلای وەفرە. دەس کردیا ناو وەفرەگەیا، دیا سەردە، چما یەکم جار بی ک وەفر دووی.


بوویچکەڵە هاتە ناو قەڵاچی دی دو نەفەر لە ناو قەڵاچە چەوە ریین، و وەتنە پێ، هەی شازایە، پەری خاو خیاڵ، ئیمە دنیا نایمەسە ژێر پا ک تو پەریزای پەیا بکەیم، هەر چێ بتوای دیمنە پیت، گیان بتوای، گیان دیمە پێت، ناز بتوایی نازت کیشیم، بەس وەلمانا بەو.




نزیکەیل دەم شەوەکی بی، گوڵسوو، تلیقەی شەوەکی، دیم شازایەی بوویچکەڵەییگ هالە پشت پەنجەرەی ماڵەگەم، وە کلک دریژ و شمشالی، مووی سەر خورمایی، و چەو کاڵێ، تەق تەق دەیدە تەشاوی ماڵم. وەختی چیم دەرەوگە وا کردم، وە بسکەی تەرک و نازگ سەر لێوی، خوەی خستە باوشم، تماشای ناو چەوم کرد و پریکەی خەنینیگ داد و لە باوشم خەوی بردوە


-----------------
محکومیت مداخلات رژیم ایران در عراق و توطئه علیه اشرف-فیلم

-------------

نخست وزیر اسرائیل دوباره از خطرات اتمی حکومت ایران سخن گفت
ضمن افزایش گمانه زنی رسانه های اسرائیل و جهان در مورد حمله احتمالی به ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی امشب خود در "کنست" (پارلمان اسرائیل) از خطرات اتمی رژیم ایران سخن گفت و دوباره تأکید کرد که اگر رژیم اسلامی به بمب هسته ای مجهز گردد، یک خطر حیاتی، آینده اسرائیل را مورد تهدید قرار خواهد داد.

این سخنان در حالی بیان می شود که رسانه های همگانی در روزهای اخیر دوباره از احتمال حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات اتمی رژیم ایران سخن می گویند.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود ابراز نگرانی کرد از این که حکومت ایران بی اعتناء به همه فشارهای جهانی، همچنان به تلاش های اتمی خود در راه رسیده به تجهیزات هسته ای ادامه می دهد.

دراین میان، در حالی که سران حکومت اسلامی ایران در ماه های اخیر پیرامون برنامه های اتمی خویش راه سکوت نسبی را در پیش گرفته اند و می کوشند از نگرانی های جامعه بین المللی بکاهند، فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی حکومت ایران اعلام کرد که به زودی یک رشته "خبرهای خوش اتمی" اعلام خواهد شد – ولی درباره ماهیت این خبرها گزارشی نداد.

عباسی گفت: تحریم های بین المللی نتوانسته است هیچ یک از فعالیت های صنعتی و تکنولوژی در رژیم ایران را متوقف کند.

این سخنان در حالی انتشار می یابد که شماری از روزنامه های پرتیراژ جهانی و همچنین چند روزنامه بزرگ اسرائیلی همچنان به انتشار گزارش هایی ادامه می دهند که به موجب آن ها نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل تصمیم دارند در آینده ای نه چندان دور تأسیسات اتمی حکومت ایران را بمباران ساخته و آن را منهدم کنند.

اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل روز گذشته این ادعاها را قاطعانه نادرست خواند و با لهجه ای طنزآمیز گفت: لازم نیست آدم نابغه باشد تا پی برد که در این دور و زمانه، در اسرائیل کسی نمی تواند به تنهایی چنین تصمیمی بگیرد.

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آخرونوت" نیز در مقاله اساسی امروز خود تأکید کرد که اقدام یک جانبه اسرائیل در بمباران تأسیسات هسته ای رژیم ایران به هیچ وجه به صلاح این کشور نیست.

"یدیعوت آخرونوت" به بهای سنگینی اشاره کرد که اسرائیل ممکن است در برابر چنین اقدامی بپردازد.

روزنامه "یدیعوت آخرونوت" نوشت: در حالی که وزیر دفاع و نخست وزیر به انجام حمله نظامی گرایش دارند، رییس ستاد کل ارتش و همچنین رییس "موساد" و فرمانده رکن اطلاعات ستاد ارتش با آن مخالفت می ورزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر