Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

صبح امروزهيئي ازدفتر عراق سازمان UNHCRهمراه هيئتي ازكميته دائمي كاروبار بناهنده كان در وزارت كشور عراق به كمب الوليد بناهنده كان سرزدند



صبح امروزهيئي ازدفتر عراق سازمان UNHCRهمراه هيئتي ازكميته دائمي كارو بار بناهنده كان در وزارت كشور عراق به كمب الوليد بناهنده كان سرزدند وطي نشستي باكليه اقشار بناهنده كان اعم از فلسطيني وكردواهوازيهاي ايران اعلام كردند كه حكومت عراق برتصميم خودمبني بربستن كمب الوليداصرارمي ورزدوبناهنده كان جاره اي جزقبول انتقال به جاهاي ديكردرعراق


را ندارندو حكومت عراق ازكليه راه كارها ازجمله بكاركيري زوردرتخليه كمب استفاده خواهند كرد.بناهنده كان نيزاين تهديدها را رد كردند واعلام كردند كه با اين تصميم مخالفت خواهند كردند ونميخواهند در عراق بمانند.شايان ذكر است كه مسئول كل نيروهاي مرزي عراق در التنف مرزعراق با سوريه وهمجنين مدير ناحيه الوليدومدير بوليس و جندين تن ديكر از مسئولين نظامي عراق درمنطقه، حضور داشتند.
كردهاي بناهنده ازتمامي سازمانهاي جهاني مدافع حقوق بناهنده كان وهمجنين ازمسئولين كردحكومت عراق ميخواهند كه از اعمال خشونت درمقابلشان حهت تخليه كمب الوليدممانعت كنندودر اسرع وقت به كشوري امن انتقال داده بشوند،همجنين از حكومت آمريكا تقاضا دارند كه قبل ازاخراج نيروهايش ازعراق درجاره يابي مشكل آنها سهيم باشد.‬
سەرچاوە خەبر سایت جۆنبش دمۆکراتیک یارسان
http://yarsan-dm.com
///////////////////////


هاو غەمی خۆمان ئەرا مەردم باکور کوردستان ئەبراز کیمن

/////////////////////////

کشف یک باکتری جدید در سوئد

کنه و مشکلات ناشی از آن
محققان سوئدی یک نوع بیماری جدیدی را کشف کرده اند که مربوط به کنه هائی می شود که بیشتر در جنوب سوئد وجود دارد. علائم این بیماری مانند آنفلونزای شدید است که می تواند مدتها در نزد بیمار باقی بماند. این کنه ها علاوه بر این می توانند خون لختگی را نیز در میان افرادی که از قدرت دفاعی کمی برخوردارهستند ایجاد کنند. عامل این بیماری نوعی باکتری ست که می تواند با آنتی بیوتیک درمان شود.
/////////////////////

اعلام آمادگی سوئد، برای کمک به زلزله زدگان ترکیه

کشف جسدی در زیر آوار در ترکیه

شمارکشته شدگان زمین لرزه ی ترکیه به ۲۷۹ نفررسید، این درحالیست که نخست وزیر این کشور روز گذشته شمار آسیب دیدگان را نیز حدود ۱۱۵۰ نفر عنوان کرد. همچنین گفته می شود که هزاران نفر نیز ناپدید هستند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. عملیات نجات ادامه دارد و تاکنون شماری زنده از زیرآوارها بیرون کشیده شده اند. این زمین لرزه که به قدرت بیش از هفت درجه درمقیاس ریشتر، منطقه ای در جنوب شرقی آن کشوررا لرزاند، هنوز با پس لرزه های مداوم همراه است که باعث ترس بیشترمردم شده است. این یکی از شدیدترین زمین لرزه ها دراین منطقه ی ترکیه معرفی شده است که بیشترین ساکنان آن نیز کردهای آن کشورهستند. شهر وان که ازجمله شمارزیادی از پناهجویان ایرانی و افغان درآن سکونت دارند نیز ازاین زمین لرزه آسیب دیده، اما گفته می شود که تلفات انسانی، به ویژه درمیان پناهجویان نداشته است.

آمادگی برای کمک رسانی به زلزله زدگان ازسوی مجامع و کشورهای جهان از جمله ایران و سوئد نیز مطرح شده است. اما تا روز گذشته درخواستی از سوی مقامات کشور برای دریافت کمک های خارجی صورت نگرفت. Erik Löfgren از مسئولان مربوط به ارسال کمک های خارجی در صورت بروز حوادث طبیعی ، آمادگی سوئد برای ارسال کمک های انسانی و مورد نیاز به ترکیه، در صورت درخواست این کشور برای دریافت کمک های خارجی را اعلام کرد.
او گفت که چنانچه درخواستی صورت گیرد از سوی اتحادیه ی اروپا خواهد بود که از آن طریق از کشورهای عضو اتحادیه درخواست خواهد شد. در آن صورت است که سوئد نیز زمینه های کمک های ضروری را بررسی کرده و به آن جا ارسال می کند.
اریک لوگرن از جمله به سگهائی در سوئد اشاره کرد که می توانند در یافتن افراد و اجسادی که در زیر آوار مانده اند کمک کنند. او گفت که ارسال کمک در این زمینه، می تواند ده ساعت پس از درخواست کمک، صورت گیرد.

////////////////////////////



هەوالەکانی رۆژ تیڤی

///////////////////

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر