Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

آقای مسعود بارازانی رئیس اقلیم کردستان گفت ما آمده جنگ هستیم لاکن آغازگر آن نخواهیم بود این اظهارات بعداز این آمد که پاسدار نوری مالکی تصمیم گرفته است که از این به پس حقوق نظامیان پیشمرگ را قطع کند


آقای مسعود بارازانی رئیس اقلیم کردستان  گفت ما آمده جنگ هستیم لاکن آغازگر آن نخواهیم بود  این اظهارات بعداز این آمد که  پاسدار نوری مالکی  تصمیم گرفته است که از این به پس حقوق نظامیان پیشمرگ را قطع کند .
اگر به روزنامه های رژیم نگاه کنید در ماه های گذشته تهدید نموده بودند که دست به توطئه علیه رئیس اقلیم کردستان خواهند زد و آنچه به قول رژیم مالیخولیایی آخوندی آمده است انتقام ترور دانشمندان هسته ای از آقای مسعود بارازانی خواهند گرفت بنابر این این تحرکاتی که علیه اقلیم کردستان به راه افتاده است یک توطئه 4طرفه میباشد میان ایران عراق و سوریه  و ترکیه که میخواهند به کردها ضربه بزنند در آینده منظر نوشتهای ما در این رابطه باشید

پس از قطع حقوق نظامیان پیشمرگه توسط المالکی

بارزانی : آماده جنگ هستیم اما آغازگر آن نخواهیم بود

دبی-العربیه.نت فارسی
دبی-العربیه.نت فارسی
بر اساس یک گزارش رسانه ای نوری المالکی نخست وزیر عراق در یک اقدام تحریک آمیز دستور داد حقوق نظامیان پیشمرگه در اقلیم کردستان قطع شود. 


به گزارش روزنامه "هاولاتی" این گردانهایی که مشمول دستور جدید مالکی هستند ، متعلق به دو حزب اتحاد میهنی کردستان به ریاست جلال طالبانی و حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی می باشند که حقوق خود را مستقیما از دولت مرکزی دریافت می کردند. 


این روزنامه چاپ اقلیم کردستان افزود که هدف از اقدام نوری المالکی به منظور نشان دادن این واقعیت است که ارتش عراق تنها از عرب ها تشکیل نمی شود بلکه کردها نیز در آن سهیم هستند و در سال های پس از سقوط رژیم صدام حقوق خود را از بغداد دریافت م کردند.

واکنش مسعود بازرانی

از سوی دیگر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه به گشودن آتش بسوی ارتش عراق که در مناطق مورد مناقشه مستقر شده اند ، اقدام نخواهد کرد اما وی در عین حال بر آمادگی نیروها اقلیم کردستان برای دفاع از خود تاکید کرد. 


رئیس اقلیم کردستان در این زمینه گفت :" برغم آمادگی کامل نیروهایمان اما آغازگر جنگ نخواهیم بود."


بارزانی افزود :" نوری مالکی برغم اینکه با توافق گروه‌های سیاسی به قدرت رسیده اما امروز خود را حاکم مطلق عراق می‌داند. " 


وی همچنین گفت :" بارزانی تمام توافقنامه های بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی از جمله تفاهمنامه 2009 را زیر پا گذاشته است. " 


درمفاد توافقنامه 2009 دولت مرکزی عراق و حکومت محلی کردستان متعهد شده بودند که برای کنترل امنیتی مناطق مذکور به طور مشترک از نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان و پلیس دولت مرکزی کمک بگیرند اما مدیریت این مراکز تحت نظارت دولت فدرال است. 


بارزانی به نقل از منابع خود می گوید :" المالکی در جلسه ای در پاسخ به یک افسر نظامی که خواستار خارج کردن نیروهای پیشمرگه از شهر صلاح الدین بود ، گفته است :" کمی منتظر باشید تا جنگنده اف 16 آمریکایی بدستمان برسد."

وی در واکنش به این خبر گفت :" برای من اف 16 یا میگ 17 که صدام مردم کردستان را با آن بمباران کرده بود تفاوتی ندارد اما چنین تصمیمی بسیار خطرناک و نقض آشکار قانون اساسی عراق است."
///////////////////////

به دلیل بی توجهی سران ارتش سوریه به مشورت ها و راهنمایی ها

یک منبع دیپلماتیک غربی: ایران از دوام نظام بشار اسد نا امید شده است

دبی- نجاح محمد علی
یک گزارش از منابع دولتی ایران که اخیرا به صورت سری به دست یک منبع دیپلماتیک غربی در تهران رسیده است فاش کرد که ایران عمیقا برای سرنوشت و آینده رژیم سوریه نگران است.


این منبع دیپلماتیک غربی در گفت و گو با "العربیه"گفته است که مقام های جمهوری اسلامی ایران از اینکه اسد به راهنمایی های آنها برای برون رفت از بحران سوریه توجه نمی کند، ناخورسند هستند و از به آینده رژیم او نا امید شدند.


این گزارش که توسط یکی از سفارتخانه های غربی در تهران درز یافته، می افزاید، نیروهای ایرانی که در سوریه مستقر هستند به طور فزاینده ای ازعدم هماهنگی و توجه ارتش سوریه به راهنمایی های آنها و نحو عملکرد با بحران این کشور که به خارج شدن کنترل آن منجر شده بسیار ناراحت هستند.


به گفته آن ها که توجه نکردن رهبران ارتش سوریه به مشاوره آن ها، وضعیت را در این کشور از کنترل خارج کرده است. 


این گزارش اما هیچ توضیحی در مورد راهنمایی ها و مشاوره های صورت گرفته ارائه نداده است. 


این گزارش فاش کرد که تهران از فساد مالی چشمگیری که میان نیروهای مسلح سوریه گسترش یافته بسیارنگران است.


دراین گزارش آمده است که بسیاری از کمک های مالی ایران به حساب های شخصی افسران ارشد ارتش سوریه واریز می شود.


دراین گزارش خاطرنشان شده است که ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور درماه ژوئن 2013 تلاش های خود را برای ادمه حضور بشار اسد در سرقدرت و حمایت از او ادامه خواهد داد.


این گزارش می افزاید اغلب مقام های تهران براین باورند که چنانچه در سوریه جنگ داخلی روی دهد و بشار اسد سرنگون شود بی ثباتی و آشوب به ایران نیز سرایت خواهد کرد.


درپایان گزارش این گزارش به این نتیجه می رسد که رهبران ایران به دلیل وضعیت اقتصادی آشفته کشورشان تصمیم گرفته اند حمایت مالی و پشتیبانی خود از رژیم اسد را افزایش ندهند بخ ویژه آن که متقاعد شده اند که رژیم اسد نمی تواند برای مدت طولانی تری دوام بیاورد.


این گزارش می افزاید ایران برای پیدا کردن راه های دیگری مانند اعمال نفوذ در میان نمایندگان ائتلاف مخالفان رژیم اسد تلاش می کند تا همپیمانی چون حزب الله لبنان در میان طیف مخالفان سوری پس از سقوط اسد برای خود بیابد اما تهران نمی خواهد این تلاش خود را به صورت علنی انجام دهد تا تصور نشود که رژیم اسد بدون جمهوری اسلامی به سرعت متلاشی و سرنگون خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر