Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

همزمان با ادامه عملیات جستجوی پلیس آمریکا برای یافتن دومین مظنون بمب گذاری های ماراتن بوستون، عموی این افرا با حضور در جمع خبرنگاران اطلاعات بیشتری را درباره زندگی این دوبرادر که اهل چچن هستند، ارایه داد.


در ایالت ماساچوست آمریکا، دومین مظنون بمبگذاری های بوستون دستگیر شد و در وضعیتی بحرانی به بیمارستان منتقل گردید.

بنا به گزارش های رسیده، بامداد شنبه، جوهر تزارنایف که در یک قایق کوچک در خانه ای در شهرک واتر تاون پنهان شده بود، پس از محاصره نیروهای پلیس و تبادل آتش سنگین، مجروح شد و در وضعیتی وخیم به بیمارستان منتقل گردید.

تامرلان تزارنایف، برادر بزرگتر وی هم، در جریان عملیات پنجشنبه شب پلیس مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

باراک اوباما، رییس جمهوری ایالت متحده آمریکا در واکنش به دستگیری دومین مظنون گفت: «امشب ملت ما به مردم بوستون و ماساچوست بدهی دارد. بوستونی ها بعد از یک حمله بیرحمانه، با عزم و اراده راسخ به آن پاسخ دادند و نقش خود را به عنوان شهروند مسئول ایفا کردند. آنها در تحقیقات پلیس سهم داشتند و همکاری کردند.
پلیس بوستون، پلیس دولتی و پلیس محلی، در سراسر مناطق ماساچوست، بطور حرفه ای و با شجاعت طی این پنج روز انجام وظیفه کردند.»

طبق گزارش های رسیده، سه نفر دیگر هم در ارتباط با این پرونده تحت بازجویی پلیس قرار گرفته اند.

اصلیت هر دو برادر مظنون، چچنی است. آنها از سال ۲۰۰۱ میلادی به آمریکا مهاجرت کردند و دو مظنون اصلی انفجارهای روز دوشنبه گذشتۀ بوستون که سه کشته و بیش از ۱۸۰ زخمی به جا گذاشت، به حساب می آیند.








 همزمان با ادامه عملیات جستجوی پلیس آمریکا برای یافتن دومین مظنون بمب گذاری های ماراتن بوستون، عموی این افرا با حضور در جمع خبرنگاران اطلاعات بیشتری را درباره زندگی این دوبرادر که اهل چچن هستند، ارایه داد. 

وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این دو برادر طی ۱۰ سال گذشته به آمریکا پناهنده شده اند و رابطه زیادی با اقوام و فامیل خود نداشته اند. 

وی خطاب به برادر زاده خود از او خواست تا از خانواده های قربانیان و یا افرادی که مجروح شده اند، طلب بخشش کند. وی همچنین تصریح کرد که این اقدام بردا زاده های وی باعث شرم خانواده آنها و تمامی ساکنان چچن است چراکه اکنون همه می گویند افرادی که این کار را انجام داده اند چچنی بوده اند. 

بر اساس گزارش ها، برادر بزرگتر که ۲۶ سال داشته در جریان عملیات تعقیب و گریز پلیس کشته شده و عملیات برای دستگیری بردار کوچکتر که جوهر سارنایف نام دارد و ۱۹ ساله است، ادامه دارد. 

پلیس ایالت ماساچوست، سیستم حمل و نقل عمومی را در این منطقه را به حالت تعلیق در آورده است و از ساکنان بوستون و مناطق اطراف آن خواسته تا در خانه های خود بمانند. 

همچنین فعالیت شبکه مترو و اتوبوس ها در این منطقه متوقف شده است و هیچ خودرویی اجازه ورود و خروج به شهر واترتاون را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر