Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ خرداد ۳, پنجشنبه

قانون جدید در سوئد: رابطه جنسی بدون رضایت مصداق تجاوز است


قانون جدید در سوئد: رابطه جنسی بدون رضایت مصداق تجاوز است 
پارلمان سوئد روز گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برقراری رابطه جنسی بدون کسب رضایت تجاوز محسوب می‌شود. در پی تصویب این قانون آنا بلوس، پژوهشگر حقوق زنان عفو‌ بین‌الملل در اروپا گفت:
🔺«رای‌ امروز یک پیروزی بزرگ برای فعالان حقوق زن در سوئد است که بیش از یک دهه برای برای تغییر قانون مبارزه کرده‌اند. این فعالان تن به سکوت ندادند و محرک تغییر و حرکت به سمت  از بین بردن کامل خشونت جنسی بوده‌اند. شهامت آنها باید الگویی برای سیاست‌مداران باشد.»


🔺آنا بلوس افزود: «حیرت انگیز است که با تصویت این قانون در سوئد، تعداد کشورهای اروپایی که عدم رضایت را معیار تعریف تجاوز قرار داده‌اند تنها به ۱۰ مورد رسیده است. متاسفانه، بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان تعریف تجاوز را محدود به احراز اجبار فیزیکی، تهدید یا تحمیل کرده‌اند و این تعاریف عقب‌مانده منجر به آسیب‌های غیرقابل اندازه گیری شده است. هرچند هنوز راه طولانی پیش روی ما است، اما ما امیدواریم که رای امروز منجر به چرخشی اساسی در نگرش قانون گذاران در سرتاسر اروپا شود.» 

🔹لینک اطلاعیه عفو بین الملل به انگلیسی
https://bit.ly/2xe33ia

Sweden: New rape law is historic victory for campaigners
Today’s vote will mark a huge victory for women’s rights activists in Sweden who have been campaigning tirelessly for this change for more than a decade. By refusing to stay silent, these activists have led the charge to end sexual violence, and politicians voting today should be guided by their courage.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر