Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۹ اسفند ۲, شنبه

بیانیه سازمان حقوق بشر فرانت لاین دیفندرز در محکومیت حکم زهرا محمدی

 




بیانیه سازمان حقوق بشر فرانت لاین دیفندرز در محکومیت حکم زهرا محمدی


سازمان حقوق بشری فرانت لاین دیفندرز، روز پنچشنبه  ۳۰ بهمن ماه با انتشار بیانیه ای  حکم صادره علیه زهرا محمدی، را محکوم کرد.


در بخشی از این بیانیه آمده است، «در طول بازداشت موقت این زن مدافع حقوق بشر، او از دسترسی به داروهای لازم برای بیماری گوارشی محروم ماند. علاوه بر این، گفته می‌شود که به دستگیری اعضای خانواده تهدید شد و برای اعترافات تلویزیونی تحت فشار قرار گرفت».


 در بخش پایانی بیانیه این سازمان آمده است “فرانت لاین دیفندرز صدور این حکم برای زهرا محمدی را محکوم می‌کند چرا که بر این باور است که این حکم تنها به خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز حقوق بشری و قانونی اودر آگاهی‌رسانی درباره حقوق اجتماعی و فرهنگی اقلیت‌های بومی بوده است که در اصل ۱۵ قانون اساسی ایران هم بر آن تصریح شده است.

لازم بذکر است که زهرا محمدی در تاریخ ۲۴تیر ۱۳۹۹، در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۱۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان کردستان، به ۵ سال حبس کاهش یافت.

زهرا محمدی شهروند اهل سنندج، پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان کردستان، به ۵ سال حبس تقلیل یافت.


زهرا محمدی مدرس زبان کوردی  28 ساله و اصالتاً اهل روستای «سرواله‌ دهگلان» و ساکن سنندج فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ژئوپولتیک دانشگاه بیرجند است.


این فعال مدنی به مدت ١٠ سال است که در روستاهای اطراف ونیز شهر سنندج مشغول تدریس زبان کوردی بصورت داوطلبانه می‌باشد.


وی در سال یکی از مؤسسین انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین بوده که در حال حاضر ریاست آن را عهده‌دار می‌باشد.


انجمن نوژین یکی از انجمن‌های فرهنگی و اجتماعی فعال در استان کُردستان می‌باشد که در چندین شهر این استان از جمله سنندج، کامیاران، دهگلان، سقز و بانه فعالیت داشته و کلیه فعالیت‌های آن بصورت داوطلبانه و عام‌المنفعه بوده‌ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر