منشور سرنگونی رژیم جهل جنون خون آخوندی
به نظرم من بهترین راه چاره ای که بتوانیم با رژیم سرکوبگر جنون آخوندی روبرو بشویم باید در مرحله اول تمامی احزاب کردستانی با هم ادغام بشوند و یک تشکیلات بر اساس شورای ملی دولت محلی فدرال کردستان تشکیل بشود که این تشکیلات عبارتند از کومه له هر 3 بخشش و حزب دموکرات کردستان هر دو بخشش و حزب پاک خبات پژاک و اسم احزاب محفوظ میماند لاکن بجای اینکه بنام احزاب انها را صدا کنیم به نام شورای رهبری اتحادیه گروهای کردستان و یا شورای ملی دولت محلی فدرال ایالات کردستان به کار به بریم و در ضمن تمامی احزاب فارس از چپ گرفته تا راست با هم کنار بیایند و یک شورای ملی جمهوری فدرال دموکراتیک ایران را تشکیل بدهند و در ان هم نمایندگان کرد نمایندگان بلوچستان عربهای اهواز جنبشهای آذر بایجانی و تمامی سازمانهای سیاسی با هم بر سر نظام سیستم سیاسی ایران به توافق برسند و هم از نظر بین المللی قابل اعتبار هستند و هم از نظر و حیث داخلی هم از پایگاه مردمی برخوردار خواهند شد چرا چون دیگر مردم سردرگم نیستند که بیایند و هرکی هرکی باشند گروه گروه کوچک کوچک کاری از پیش برنخواهند برد. به نظر من اگر ما بیایم و بگویم به نوع حکومت فکر نکنید و اول بیاید رژیم را سرنگون کنیم بدون برنامه ریزی این یک نوعی خود ساده لوحی گیجی و سردرگمی میباشد باید اول قبل از هر چیز برنامه سیستم نظام سیاسی آینده ایران مشخص کنند و با برنامه ریزی پیش بروند و بر اساس سیستم نظام سیاسی ایران آینده هم به اطلاع عموم مردم ایران برسانند و هم خطش مشخص خواهند بود و هم راه سرنگونی هم میسر و موثر تر خواهند بود.
رعایت کامل حقوق زنان و برابر با مردان یکی از اصلیترین برنامه و پروگرام ما میباشد و آموزش و پرورش زنان و رعایت کامل حقوق کودکان
بلاشک اگر ما بخواهیم بدون برنامه ریزی و یک طرح نوین و مشخص نمودن دولت آینده و سیستم سیاسی آینده ایران بخواهیم رژیم را سرنگون کنیم و اینها را موکول کنیم به آینده کار ی است که در پشت یک پرده پنهان تشکیل یک دیکتاتور دیگری میرساند تا اینکه یک سیستم سیاسی آزاد و دموکرات در سال 1357 هم خیمینی هم چنین گفت مهم این است رژیم شاه سرنگون بشود بعدأ این مردم هستند که در تشکیل دولت و سیستم سیاسی آینده کشور تصمیم گیری میکنند خوب اگر در آن زمان گروه های سیاسی و تشکلهای سیاسی بر سر یک برنامه و طرح ریزی یک سیستم سیاسی دموکراتیک به توافق میرسیدند به این روز نمیرسیدیم که امروز داریم در زیر ظلم و ستم این حکومت که صد با ر از رژیم شاه بدتر بود مینالیم بنابر این اول طرح ریزی یک سیستم سیاسی و بر اساس برنامه ریزی و به اطلاع عموم مردم برساندن این سیستم سیاسی و برگه ی از رونوشت این سیستم سیاسی آینده ایران برای سازمان ملل ارسال بشود که این سیستم سیاسی توسط تمامی گروها ی سیاسی خارج از کشور و داخل کشور مورد پسند خواهند بود باید به تمامی ماده های حقوقی و قانونی این سیستم سیاسی اشاره بشود بعد از این چند نسخه از این قوانین و سیستم سیاسی آینده ایران برای عموم مردم ایران هم از راه تلویزیونهای ماهواره ای و هم از راه انترنت و هم از راهای دیگر برای مردم ایران ارسال بشود و توسط انواع شیوه های گوناگون به داخل ایران ارسال بشود و من مطمئنم که سیستمی سیاسی بر مبنای مبادی و ماده های حقوق انسان و آزادی بیان و آزادی مطبوعات آزادی اندیشه و آزادی تفکر از هر نوع به گوش عموم مردم برسد راه سرنگونی خیلی آسانتر و موثرتر خواهند بود و هم از راه دیگر متحد شدن احزاب ایرانی باز میتواند دل مردم را بسوی خود جلب کنند که راه و مسیری دیگر خلاف آن مسیری که امروز در ایران است مورد پسند مردم و عموم مردم ایران قرار خواهند گرفت .
و باز تشکیل شورای ملی جمهوری فدرال دموکراتیک ایران بر اساس سوسیال لیبرال دموکراسی که آزادیهای مهم و بشری در آن وجود دارد مورد پسند عموم مردم ایران قرار خواهند گرفت.
برای مثال گروه های بلوچستانی هم عین همین برنامه که احزاب سیاسی کردستان تشکیل میدهند آنها هم تشکیل میدهند و نمایندگان کردها آذریها بلوچها عربها در شورای ملی جمهوری فدرال دموکراتیک ایران آینده عضو میشوند یعنی این شورا هر 4 سال یکبار یکی از نمایندگان ملیتهای ساکن ایرانی مثل فارسها کردها عربها بلوچها آذریها و لرها برای ریئس دوره ای این شورا انتخاب میشوند و اما پیش از اینکه بقدرت برسند برای تجربه هر 6 ماه یکبار یکی از نمایندگان ملیتهای ساکن ایران ریئس دور ه ای این شورا را بر عهده میگیرند و در زمانیکه رژیم را سرنگون شد یک دولت موقت برای کارهای سازنده تشکیل میشود و در مناطق خودگردان هم عین همین یک دولت موقت محلی تشکیل میشود که برای مثال دولت موقت محلی آذربایجان دولت موقت محلی کردستان و دولت موقت محلی خوزستان و دولت موقت محلی بلوچستان و دولت سراسری جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران هم تشکیل میشود در طول این 6 ماه انتخاب دوره ای برای ریئس دوره ای شورای ملی دولت جمهوری لیبرال فدرال دموکراتیک ایران بطور موقت هر 6 ماه یکبار میباشد تا اعلام دولت و خروج از دولت موقت بعد از این انتخاب برای ریئس دوره ای شورا هر 4 سال یکبار خواهند بود.
وباید طرح ریزی برای تغیر قوانین نابرابری کشور کنونی و بازنویسی قوانین کشور بر اساس انسانگرائی و قوانین سازمان ملل و پایبند بودن به تمامی ماده های حقوق بشر سازمان ملل و رعایت حقوق کودکان حقوق برابری زنان با مردان مشارکت فعال زنان در عرصهای سیاسی و اجتماعی حقوقی برای انسانها از هر نوع یک قوانین سختگیرانه بر ضد تبعیض جنسی تبعیض قومی تبعیض نژادی که راه آنهایکه دست به آن میزنند مسدود بشود که دیگر توان آن را نداشته باشند آزادی کامل مطبوعان از هر نظر آزادی تشکیل احزاب دستجات مختلف در جامعه برچیدن حکم ضد انسانی اعدام بطور کلی و حذف این قوانین در کشور و آموزش و پرورش برای کودکان منع نمودن کودکان زیر سن قانونی برای خواندن درس مذهبی درس مذهبی برای جوانان زیر 18 سال ممنوع است چراچون یک نوجوان ساده به دست این فریبکاران گرفتار میشود و مغزش را شستشو میکنند و او را تبدیل به یک جانور درنده در پوست انسان میکنند برای مثال مثل بن الادن و سران رژِیم ایران و طالبانهای افغانستان و بنابر این درس مذهبی برای افراد زیر سن قانونی ممنوع خواهند بود بالای 18 سال دیگر خودش آزاد است اگر بخواهد در باره مذهب درس بخواند یا نه برچیدن کتابهای مذهبی مخرب که در جامعه بذر خشونت میکارد بازنویسی نمودن کتابهای درسی بر اساس انسانگرائی و انساندوستی طرح ریزی قوانینی برای حفظ محیط زیست در کشور برای سلامتی انسانها بهتر نمودن کارهای بهداشتی برای مردم بیمارستانهای مجانی برای مردم درست نمودن کمک هذینه اجتماعی .
مسئولین کشور باید به حیثیت و کرامت انسانی مردم احترام بگزارند و از حیثیت و کرامت انسانی ملت دفاع و پاسداری کنند.
برگزاری انتخابات آزاد و رفراندوم و احترام به آرای عموم مردم .
بعد از خروج از دولت موقت برای انتقال از دولت موقت همپرسی همگانی و رفراندوم برگزار میشود برای اینکه تمامی مردم با خواست خویش نمایندگان خود را انتخاب کنند.
در آینده به هیچ عنوان ما زندانی سیاسی را نداریم و برخورد پلیس با افراد سیاسی ممنوع میباشد مگر اینکه مرتکب جرم خاصی شده باشد.
تمامی احزاب سوسیالیستی و کمونیستی و احزاب دیگر چپ حق دارند در اداره امور کشور فعالانه مشارکت کنند مثل راه کارگر چریکهائی فدائی خلق ایران و وقیتکه در باره اتحاد تمامی احزاب حرف میزنیم یعنی تمامی احزاب موجود .
برای مثال سازمان مجاهدین خلق ایران.
چریکهائی فدائی خلق ایران تمامی شاخهای آن گروه.
راه کارگر
سلطنت طلبها مشروطه خواهان
و تمامی احزاب موجود در صحنه سیاسی ایران .
توافق بر سر خواندن اذان در اماکن عمومی یکبار در روز بعد دیگر ممنوع باید گردد و باید افراد مذهبی به حقوق انسانی مردم احترام بگزارند و بخود اجازه ندهند که دست به خرافات گوی بزنند در پشت بلندگوهای مساجدها
ملاها دیگر این حق را ندارند تحت عنوان نصیحت کردن برای عموم حرف بزنند هر کسی که دوست داشت میرود به مسجد و به افراد مذهبی گوش فرا میدهد و نباید حرفهای ملاها از چهاچوب مسجدها خارج بشود دولت لیبرال فدرال دموکراتیک ایران تمامی بلندگوهای مساجدها را جمع آوری میکند اذان خواندن فقط در چهارچوب مسجد میباشد نباید خارج از چهارچوب مسجد خارج بشود چرا چون برای سلامتی مردم خوب نیست خیلی از کودکان را از خواب میپراند و دچار وحشت میشوند به خاطر اذان خواندن ملاها و باز توسط همین مساجد و همین بلندگوها ملاها مردان را علیه زنان تحریک میکنند تحت عنوان بد حجابی بد پوششی به قول این روانیها برادر علیه خواهر تحریک میکنند و فتوا صادر میکنند دستور قتل زنان میدهند تحت عنوان ناموس و شرف و راه را برای قتلهای ناموسی باز میکنند و دستور گرفتن جان زنان صادر میکنند توسط ملاهای خشونتکار و به زنان با روز روشن توهین میکنند و میگویند باید همیشه زن از مردش بترسد این خودش خیلی مسخره و احمقانه است که دستور گرفتن جان یک انسان با این آسانی صادر بشود توسط ملاهای که همیشه سرچشمه خشونت بر سر زبان آنها جاری شده است و به جامعه منتقل شده است و هر روز ما خبر کشته شدن یک دختر بدست پدرش و یا برادرش و یا کشته شدن یک خانم بدست شوهرش تحت نام ناموس و شرف بله وقتیکه ملاها رادر این باره منع نمودیم آنگا جامعه ما روبه رشد و ترقی خواهند رفت و پیشرفت خواهند کرد در هر شهری نزدیک به 60 تا مسجد هستش در هر 60 تا 60 نفر از ملاهای فریبکار برای مردم خط و نشان میکشند و دستور قتلعام زنان تحت عنوان بد حجاب بد رفتار و بقول آنها زشت پوش مردان را علیه زنان تحریک میکنند و د رنهایت مردان کور تحت تاثیر این هذیان گویان کور قرار گرفته و به آسانی جان زنان را میگیرند بنابر این ممنوع نمودن اذان در اماکن عمومی و ممنوع نمودن حرف زدن ملاها در اماکن عمومی ضروری میباشد برای پیشبرد و تکامل جامعه و رعایت حقوق انسانی زنان لازم میباشد .
بنابر این باید برای سلامتی مردم خود و درست نمودن یک جو سالم و درست و صحیح برای مردم خود مسئول باشیم و با هر نوع تفکری مخرب و خشونتکار مقابله کنیم در ایران آینده یک کشور با تمام معنا انسانوار بسازیم که همین یک کشور متمدن و تاریخی هم میباشد بیاید تا این کشور تاریخی به یک جایگاه حقوق انسان تبدیل کنیم از کینه توزی دست برداریم مثل اعضای یک خانواده به یکدیگر نگاه کنیم انسان باشیم و انسانیت در راه و رفتار و گفتار و کردار خویش تقویت کنیم انسان هستیم به دنیا نشان بدهیم که ما مهد انسان و انسانیت هستیم.
کرامت انسانی مردم را حفظ و گرامی بداریم.
سلام بر روح وروان پاک انسانهای آزاده که برای راه آزادی و انسانیت جان خویش را فدا نموده است
سلام بر انسانیت درود بر آزادی و دموکراسی
با امید آن روزی که ما ایران را به مهد انسانی و حقوق انسان در سرتاسر جهان تبدیل کنیم
ساموئیل کو کرماشانی
اگر دوستانی که از این مقاله انتقاد دارند لطفأ با شماره زیر تماس بگیرند 0046763098005
و یا با ایمیل زیر با من تماس بگیرند
Samuel_ku32@yahoo.se
Samboy32@live.se
Min_dolad@yahoo.se
29/11/2009
دولت جمهوری فدرال دموکراتیک ایران
در دولت جمهوری فدرال دموکراتیک ایران آینده باید حقوق برابری زنان با مردان در اولویت قرار گیرد و حقوق کودکان تشکیل یک دادگاه ویژه برای ببرسی جرایم علیه کودکان و علیه زنان برخورد خشن با زنان و دختران تحت هر عنوان ممنوع میباشد و جرم محسوب میشود زنان به طور مستقل حق دارند حزب خودشان را تشکیل بدهند و یک خانه تحت نظر خود زنان برای زنانی که با خشونت روبرو میشوند درست میشود هر مردی که بخواهد علیه زنان دست به خشونت بزند عکس او منتشر میشود و به تشکلهای زنان داده میشود و ممنوع الملاقات میشود با زنان به هیچ عنوان نمیتواند با زنان ملاقات کند تا زمانیکه دکتر روانشناس مراقبش ب دستور بدهد که این مرد حالش خوب شده است و دیگر مرتکب چنین جرمی نخواهد شد بکار بردند کلمه توهین آمیز مثل ضعیفه برای زنان توسط مردان جرم محسوب میشود و جرم دارد از 6 ماه زندان تا جریمه نقدی تجاوز به عنف خیلی جرمش سنگین خواهد بود که بین 12 سال تا 15 سال زندان به اضافه جریمه نقدی که مرد توان پرداختش را نداشته باشد دادگاه ویژه برای جرایم مثل تجاوز به عنف اذیت و آزار زنان توسط خود زنان برگزار میشود و خود زنان در این باره تصمیم میگیرند و این دادگاه ویژه مسئولیت دارد برای مبارزه با تبعیض علیه زنان در کارخانه ها اگر صاحب کار یعنی کارفرما بخواهد بین زن و مرد تبعیض قائل بشود جرمش خیلی سنگین خواهد بود بار اول جریمه نقدی اما بار دوم زندان به اضافه مصادره اموالش.
بیاین همراه شوید در این گروه یعنی گروه جمهوری فدرال دموکراتیک ایران
در ایران ما نیاز به یک سیستم لامرکزی داریم چرا چون ایران کشوری میباشد که کثیر الملل و دولت آینده ایران دولت جمهوری لیبرال فدرال دموکراتیک ایران میباشد یعنی دولت جمهوری فدرال دموکراتیک ایران من اگر کسی سئوالی در این باره یعنی در باره قوانین دولت جمهوری فدرال دموکراتیک آینده ایران دارند میتوانند بامن در میان بگزارند و یا اگر سئوالی هم دارند پیشنهاد بکنند من مقاله ای مفسر در باره قوانین و حقوق برابری زنان با مردان حقوق کودکان و تمامی ماده های ان با تفسیر منتشر میکنم . با تشکر ساموئیل کو کرماشانی
-----------------------------------------------------------------------
سیستم نظام آینده ایران دولت جمهوری فدرال دموکراتیک ایران یاتجزیه ایران سیاستمداران باید بین این دو یکی را انتخاب کنند حق و حقوق ملیتهای ساکن ایران مثل کردها آذریها بلوچها عربها ترکها و حتی حقوق انسانی بخشی از فارسها و گر نه دیکتاتور دگر نخواهد شد اینبار موضوع خیلی جدی میباشد مثل سالهای قبل از انقلاب نیست که مردم کور باشند و به آسانی گول این ملا و ان ملا را بخورند اینبار همه هشیار و بیدار هستند ملت کرد خیلی بیدار است امروز بر خلاف قبل قبلأ هم بیدار بود اما به خاطر اینکه اعتقادات مردم ایران مثل امروز نبود گول فتواهای کثیف ملاها را میخوردند برای قتلعام کردها بسیج میشدند اما امروز هم ملت عزیز و شجاع کرد بیدار هستند و هم از یک روابط دیپلماسی برخوردار هستیم و هم ملت ایرانی هم بیدار شده اند دیگر گول مذهبیون را نمیخورند
حالا دیگر رژیم مذهبی ایران میداند که مردم دیگر گول فتواهای مزه خرف آخوندها را نیمخورند آمده اند یک بحث دروغین غیر عقلانی و نادرست پخش میکنند تحت عنوان تجزیه طلب این برچسپهای کور باز توسط مزدوران خارج کشوری رژیم مهر تاید بر رویش میگذارند و در فیسبوک از این تحرکات مسخره و ابلهانه دم میزنند بله رژیم وقیتکه مردم کردستان را سرکوب کرد تحت نام تجزیه طلب عین همین برنامه برای ملیتهای دیگر ساکن ایران دارند مثل بلوچها عربها آذریها باید ملیتها از امروز مرز خود را با دشمنان ملیتها مشخص کنند و همه با هم دست در دست یکدیگر بدهند تا این ترفندهای کثیف هم خنثی کنند که رژیم برای توجه نمودن سرکوب بیشتر دست به این تحرکات کثیف و ابلهانه زده است.
در سیستم سیاسی آینده ایران قوانین مذهبی بطور کلی ممنوع خواهد شد
وبه جای آن قوانین انسانی بین المللی برقرار میشودساموئیل کو کرماشانی
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
.
من نمیدانم این انجمن پادشاهی ایران کجا هستند؟ آیا ایران باردیگر پادشاهی خواهد شد؟ نه تفکر سیستم نظام پادشاهی برای همیشه از اذهان مردم پاک شده است و ملت ایران بیدار شده است وملت گله گوسفند نیستند که چوپان بخواهند ملت انسان هستند خودشون راه خودشون پیدا میکنند ما انسان هستیم نه نیاز به پادشاه داریم و نه به رهبر ما رهبری خودمان هستیم در ایران آینده یک سیستم لیبرال فدرال دموکراتیک برقرار میشود که یک سیستم لامرکزی برقرار میشود که دیگر به هیچ عنوان نظام دیکتاتوری باز نخواهند گشت چرا چون یک سیستم لامرکزی یک نوع تقسیم قدرت میباشد این تقسیم قدرت که میان ملیتهای ساکن ایران برقرار میشود دیگر راهی برای اندیشه دیکتاتوری باقی نمی ماندو این ملت هستند که نمایندگان خویش را انتخاب میکنند برای پیشبرد کارهای اقتصادی و اجتماعی اگر بعد از 4 سال اینها هم نتوانستند کارهای خویش را به خوبی پیش به برند برداشته میشوند و کسانی دیگر انتخاب میشوند از
سوی مردم و ملت ما نظامهای پادشاهی را دیده ایم در آن خیلی ظلم و ستم میشوده است در نظام پادشاهی ایران ظلم و ستم بین مالک و فقیر و بین زمین داران و بین انسانهای که کارگر بودند وجود داشت میدانی در زمان شاه یک انسان فقیر باید برای کدخدای محلش پول میداد اگر نمیداد بلافاصله دستگیر میشد و زندانی میشد خوب ما دیگر نه نیاز به خان و خان آقا داریم و نه نیاز به نماینده خدا بر روی زمین ما به سادگی میگویم ما نیاز به
رفاه داریم نیاز به آزادی و دموکراسی داریم.
در زمان شاه هر کار گر باید12 تا 17 ساعت کار میکرد و حق و حقوقی برای کارگران باقی نگذاشته بود شاه .
ما ملیتهای تحت ستم ایرانی خواستار یک سیستم لیبرال فدرال دموکراتیک هستیم در ایران که اینها را رعایت کند حقوق برابری زنان با مردان در همه زمینه ها حق انتخاب همسر توسط خود زنان و دختران بدون دخالت پدر و یا مادر و یا عمو و یا برادر حق سرپرستی کودک و کمک هذینه اجتماعی برای زنانی که از شوهرانشان جدا شده اند برچیدن کتابهای مذهبی و مخرب و باز نویسی کتابهای درسی بر اساس انساگرائی
حقوق متساوی بین تمامی احاد افراد کشور ریشه کن کردن تبعیض و تفرقه برچیدن قوانین مخرب دینی و مذهبی و بازنویسی نمودن قوانین کشور بر اساس قوانین بین المللی رعایت کامل حقوق کودکان برچیدن تمامی کتابهای خرافاتی و مذهبی که به زنان توهین میکند آزادی کامل در باره حق پوشش هیچ کسی این حق را ندارد از زنان ایراد بگیرد در باره پوشش هر کسی این کار را بکند طبق قوانین آزادیهای فردی مورد مجازات قانونی قرار میگیرد . در ایران آینده باید به طور کلی حکم ضد بشری اعدام بر داشته بشود و کارها راه های دیگر میباشد که میتواند به انسانها کمک کند تا به صفوف جامعه بازگردند و باید روانشناسانی بیشتر داشته باشیم برای اینکه به به جامعه کمک کنند .
آموزش و پرورش سالم برای کودکان و نباید به کودکان زیر 18 سال اجازه داد تا به مدرسهای مذهبی و مخرب بروند درس مذهبی برای افراد زیر سن قانونی ممنوع باشد. آذان در اماکن عمومی ممنوع میباشد چرا چون آرامش مردم را برهم میزند یک بار در روز آذان خواندن آن هم در هنگام ظهر جدای دین به طور کامل از سیاست توافق با افراد مذهبی این معیارها را باید رعایت کنند فقط یک بار در روز میتوانند آذان را بخوانند ما امروز در عصر تکنولوژی هستیم ساعت است و هر کسی که بخواهد نماز بخوانند میداند چه ساعتی باید نماز بخوانند دیگر نیازی به خواندن آذان نداریم
در اماکن عمومی.
و نباید یادمان برود مشارکت فعال زنان باعث رشد و شکوفائی کشور خواهند شد و باید زنان آزادی کامل را داشته باشند مثل رفت و آمد بدون اجازه دیگری حق تصدی هر مقام مشارکت در پوست ریاست جهموری تشکیل حزب و انتخاب آزادانه پوشش و هر طوری که مردان از آزادی برخوردار هشتند باید زنان هم برابر با مردان از این آزادی برخوردار باشند
انتخاب آزادانه همسر و آزاد هستند اگر همسرشان به دلشان نباشد به آسانی از او جدا بشوند تشکیل دادگاه ویژه زنان علیه جرایم تحت نام قتلهای ناموسی زنان خود دارائی یک دادگاه ویژه خواهند بود و دست مردان کور و خرافات پرست را برای همیشه کوتاه خواهند کرد که تا به حقوق انسانی زنان و همسران خویش احترام بگذارند توجه کنید در جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران هر کسی علیه زنان کلمه توهین آمیز مثل ضعیفه به کار به برد طبق قوانین ویژه حقوق زنان مورد مجازاتهای سخت قرار خواهند گرفت زندان به اضافه مجازات نقدی
حق پوشش بیمه برای کارگران و حق و حقوق کارگران بر اساس ستانداردهای بین المللی باید به حقوق کارگران توجه خاص نمود چرا چون این کارگران و زحمتکشان هستند که سازندگان کشور هستند
حقوق برابر کارگران زن و مرد در محیط کار هر نوع تبعیض علیه کارگران تحت هر عنوان ممنوع است
جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک آینده ایران
که حقوق همه احاد افراد ملت برابر و یکسان باشد ما نمیخواهیم بار دیگر ملیتهای ساکن ایران مورد ظلم و ستم ملی و قومی قرار بگیرند ما می خواهیم سیستم نظام تفرقه و تبعیض را ریشه کن کنیم برای همیشه.
ساموئیل کو کرماشانی
//////////////////////////////////////////////////////
فرا خوان ضرورت درخواست از سازمان ملل برای ایجاد مکان امن برای کردها در داخل خاک ایران و درست کردن یک خط قرمز در کردستان شیوه ی همان خط قرمزی که در سال 1991 که دست نیروهای صدام را در کردستان عراق قطع کرده بودند باید سازمان ملل یک منطقه امن برای کردها در داخل خاک ایران ایجاد کند که شامل پرواز ممنوع و منع نیروهای سرکوبگر رژیم فاشیزم مذهبی در کردستان این خط قرمز باید از تمامی شهرهای کردستان تشکیل بشود که شامل تمامی شهرهای کردستان باشد که همان شیوه که در کردستان عراق این مکان امن برای کردهای آن کشور در سال 1991 بنابر درخواست زند یاد تورک اوزال ریئس جهموری وقت ترکیه و جانمیجر ریئس وزرای وقت انگلستان تشکیل شد این مکان امن برای کردها بهترین راه چاره میباشد که هم دست سرکوبگران رژیم را از کردستان کوتاه میکند و هم دیگر کسی کشته نمیشود و امور اداره منطقه باید توسط سازمان ملل اداره بشود تا یک سال بعدش به خودکردها اداره امور امنیتی و کارهای اداری تحویل داده میشود شما یادتان هست که در سالهای نود این برنامه در کوسوا و کردستان عراق برپا شد برای اینکه توسط اشغالگران مردم این مناطق کشته نشوند
باید تمامی سازمانهای سیاسی کردستان احزاب سیاسی در کردستان مثل کومه له حزب دموکرات کردستان حزب پاک و تمامی احزاب کردستانی یک تومار بزرگ یک صدا و یک دست به سازمانهای بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد و که مسئولیت دارد که اگر یک کشور با مردم خود در یک منطقه از ناحیه کشور که بدرفتاری کند به خاطر نژاد و ملیت و زبان که باید مکان امن در داخل خاک آن کشور برای حفظ جان شهروندان درست کند این برنامه در بنده های حقوقی و قانونی شورای امنیت سازمان ملل آمده است
ساموئیل کو کرماشانی
////////////////////////////////////
فدرالیسم بهترین راه چاره برای ایران آینده
ما ملیتهای تحت ستم ایران خواستار یک سیستم فیدرال و دموکراتیک در ایران هستیم که در آن حقوق همه برابر و تضمین شده باشد و همه حزبی پلورالیسم و پارلمانی که همه اقشار جامعه بتواند در آن شرکت کنند. تحقق انسانیت بدست خود انسان. برای مثال هر یک از دولتهای محلی میتوانند قوانین خاص خودشان را داشته باشند تصمیم گیری در باره قانون و قوانین دولتهای محلی مردم و پارلمان دولتهای محلی و مجلس قانونگذاری بر این مسئولیت دارند آن هم با رأی مردم منطقه دولت مرکزی به هیچ عنوان نمیتواند دخالت کند این مردم هستند در تصمیم گیری سهیم هستند نه دیگران.
1. تامین آزادی و اراده ی انسان هدف اصلی فدرالیسم است. زیرا موجودیت انسان مدیون اراده و خواست خود انسان اوست. از منظره فدرالیسم موجودیت انسان نه به خاطر دولت و اقتصاد و ایدئولوژی بلکه به خاطر خود وی است. بدین لحاظ استفاده ابزاری از انسان برای رسیدن به اهداف و پدیده های نامبرده موجه نیست. یعنی سیاست و اقتصاد و علم بایستی درخدمت انسان قرار گیرند اما عکس این قضیه خلاف امر و نقض فدرالیسم محسوب میشود.
2. انسان به خاطر ویژگی نوع خود و خلاقیت توسط اراده اش باید در مرکز ثقل تمامی مناسبات و رفتارها و اعمال قرار گیرد.
3. هر انسانی از تولد صاحب حقوق بنیادی و غیر قابل اغماض است که توسط مراکز و نهادهای قدرت رسمی و گروههای اجتماعی قابل سلب نیستند. این حقوق عبارتند از برخورداری از حق زندگی و حق سلامتی و استانداردهای زندگی و آزادی تحرک وفعالیت بطوری که به آزادی دیگران لطمه وارد نکند و بویژه آزادی اعتقاد و ایمان وبیان اندیشه به اشکال گوناگون اعم از گفتاری و تصویری مولتی مید یا.
4. رشد و شکوفایی آزادانه افراد. حقوق شهروندی که مورد نظر فدرالیسم است و از تمامی قید و بندها و اجبار بیگانگان فارغ میباشد و باید با برخورداری از امکانات رشد و استعدادهای نهفته اجتماعی بارور گردد. لازمه این امر داشتن حق تعیین و اختیار در محدوده زندگی شخصی و اجتماعی است. بدین خاطر فدرالیسم برای تاثیر گذاری لازم بر افراد و تمامی مسائل حوزه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را در بر میگیرد.
5. مبارزه بر علیه سلب حقوق و استثمار انسانی فدرالیسم برای تحقق بخشیدن به اهداف خویش بر علیه تمامی اشکال ستم و تحقیر و استثمار مبارزه میکند و با هر آنچه که آزادی و اراده انسانی را تهدید میکند به تقابل میپردازد. با هرگونه تجمع و ازدیاد قدرت در دولت و قدرتهای اقتصادی با تسلط بوروکراسی و تکنوکراسی نظامی گری دستکاری در ارتباط جمعی و سوءاستفاده از اموال عمومی به مبارزه بر میخیزد.
6. مبارزه بر علیه سلطه گری. خود پرستی مفرط فردی یا گروهی از گوناگونی و علائق متفاوت سرچشمه میگیرند که به خاطر حفظ منافع مبارزات طبقاتی و نزاعهای مذهبی و ایدئولوژیک را بوجود میآورند.
فدرالیسم با چیرگی و تسلط طبقه ایدئولوژی و حزب بر دیگران و باکاربرد زور و قدرت برای این نیات به تقابل میپردازد. بر اساس فدرالیسم کسی حق ندارد حاصل زحمات دیگری را ازآن خود سازد. بدین خاطر مخالف سیاستهای اگوئیستی لیبرالیسم اقتصادی است و در عین حال نظام اشتراکی توتالیتری را نیز رد میکند. تامین استقلال مجامع کوچک و خرد. واقعیت و موجودیت انسانی. برخلاف لیبرالیسم اقتصادی با ویژگی فردگرایانه افراطی و فدرالیسم به انسان به عنوان یک موجود منفرد نگاه نمیکند بلکه در کنار ویژگیها نیازهای فردی اش به مثابه موجودی اجتماعی وجمعگرا توجه میکند که این ویژگی به خاطر هستی و بقای انسان میباشد.به این لحاظ انسانها برای تفاهم یکدیگر نیاز دارند که در نهادها و تشکلهای گوناگون اجتماعی شرکت کرده و سازماندهی شوند. نهادها و مسساتی که انسان در آن ارگانیزه شده بخشی از زندگی اوست. خانواده همسایگان سازمانهای عمومی و بخشهای مناطق کشوری گروههای اتنیکی و خلقها همگی به دایره زندگی بشر تعلق دارند. تلاش برای تحقق واقعیت انسانی از جانب فدرالیسم بزرگترین امر تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی را فراهم میکند. تقدم سازمانهای کوچک و مشترک المنافع بر ارگانهای دولتی و اجتماعات ارگانیزه شده از نظر تاریخی و جامعه شناسی و حقوقی بر دولت مقدم بوده و به لحاظ طبیعتشان در برابر دولت از حقوق مستقل خود بهره مند هستند و به خاطر حق موجودیت خویش و مصالح امور از راهکارها و قواعد اتونومی (خودگردانی) پیروی میکند. ارزشهای شخصی مستقل و غیر دولتی جایگاه مقام و ارزش اجتماعات کوچک در محدوده تاثیر گذاریشان در سطح نهادهای دولتی است زیرا حکومت و ملت در اساس مراحل از سلسله مراتب اجتماعات بشری هستند. نهادهای دولتی در برابر مجامع و گروههای کوچک دارای حق ویژه نیستند. حقوق جمعیتها و گروههای مشترک المنافع و مستقل توسط دولت نمایندگی نمی شود و دولت در این مورد صاحب اختیار نیست. همچنین دولت حق ندارد موجودیت آنها را زیر سئوال ببرد. حق تعیین سرنوشت مردم و خلقها و ملیتها و همه آحاد ملت از نظر حق تعیین سرنوشت متساوی حقوقی میباشند. هیچ یک از مناطق کشور و سرزمین خلقها و ملیتها بدون نظر ساکنین آنجا به قسمتهای دیگر ضمیمه و یا از آنجا جدا نیمشوند. رشد و شکوفائی اقلیتها و خلقها در عرصه های گوناگون بایستی تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرند. محتوا و چگونگی روح همبستگی روح نوین فدرالیسم به همراه تحقق فدرالیسم رفتار روحی و اخلاقی جدید در زندگی جمعی مشترک و همبستگی انسانی حاصل شود که زمینه های جذب و پذیرش متقابل گروههای متنوع اجتماعی را هموار میکند. غلبه بر شرایط موجود مادی فدرالیسم و ضعیت مادی موجود و مسلط را رد میکند. خود پرستی مفرط و قدرت بدون توجه به علائق عمومی و ثروت پرستی و مال اندوزوی به قیمت فقر عمومی و تهمت و اتهام زنی و فساد و آسمیلاسیون و تبعیض و تحریک مردم و یا بخشهای از آن بر علیه یکدیگر نشانه بیماری اجتماعی وضعیت فعلی است و موجب حذف هرنوع همزیستی ساختاری است. که فدرالیسم ضد هرنوع نژادپرستی ای است. بجای برعلیه یکدیگر برای همدیگر و فدرالیسم به خاطر این برای جانشین شدن یک عقیده نوین تلاش میکند تابتواند بجای تقابل باهم بودن و همزیستی مشترک و بجای دشمنی آشتی را جانشین کند و برای فائق گشتن بر کینه و ایجاد صلح بر اساس تعادل حقوقی و فراهم کردن علائق مختلف گروههای گوناگون مردم تلاش میکند. اما در این رابطه نیاز به هرچه آگاه کردن مردم و توده های مردمی است در جامعه از طریق آموزش و پرورش
1. آموزش و کورس لیبرال دموکراسی و قوانین فدرالیسم
2. آموزش و پرورش و کورس برای یادگیری در برخورد عملی و تئوری دموکراتیک.
و آگاه کردن مردم به طور کلی برای امنیت و آسایش هرچه بیشتر مردم جامعه. فدرالیسم روح همبستگی و روح انسانیت است و برای ارزشهای واقعی و فضیلت کمک رسانی و اتحاد و اشتراک در همزیستی و قانونمداری و حقوق برابری تلاش میکند. پرورش روح انسانی برای این هدف آموزش و پرورش جوانها با تفکر و ایده بشردوستانه لازم است تا بتوانند با پیروی از آن اصول و با درک مسئولیت انسانی به تفاهم و اشتراک مساعی همت گمارند. در این رابطه مدارس و آموزشگاهها در تربیت شهروندان و آموزش شخصیت نیکوومتکی برخود و تربیت متخصصین حرفه ای با خصائل انسانی موجب میشود تا تلاش واپسگرایان و اپورتونیستها و نژادپرستان و مخربین حقوق بنیادی و انسانی را خنثا سازند. شکوفایی نوین فرهنگ و هنر اهمیت ارزشهای فرهنگی . فدرالیسم به فرهنگ و هنر به مثابه اشکال بیان و ابراز خلاقیت انسان و به عنوان شاهد و گواه ایده آلها و اجزا تقویت کننده موجودیت اش مینگرد. فقدان خلاقیت و بی ابتکاری هنری و فرهنگی. فدرالیسمبرای رهایی و گذار از تسلط بی ابتکاری در محدوده هنری و فرهنگی که تاثیرات مادی گرایی و یا بنیادگرایی ایدئولوژیکی پژمردگی و نابودی آن را موجب شده است و با قاطعیت تلاش میکند تا یک جامعه تمام انسانیت را بسازد. طراحی و نقاشی و موزیک و رقص هنرهای نمایشی و دراماتیک و ادبیات را از گزند و آسیب شارلاتانیزم و انقلابات شبه فرهنگی مبرا کرده و بر علیه هرگونه دستکاری در آنها به مبارزه برمیخیزد. رهایی و تحمیل ابزار و سبکهای یک سویه. شکوفایی هنر تنها در شرایط آزاد و فارغ از هرگونه قیم مآبی و تحمیل و حاصل شده و به نتایج خلاق و مبتکرانه فرا میروید. به این خاطر فدرالیسم موافق حداکثر آزادی ممکن برای فرهنگ و هنر و فارغ از بودن آن از جهان بینی و اجبارها و تحمیلات سیاسی و اقتصادی است. فدرالیسم مسائلی چون کارهای اجباری را رد میکند و سخت مخالف چنین برخوردی است. فدرالیسم از تسلط مناسبات تجاری که به خاطر منافع گروههای سودجو و تجار هنری ایجاد شده و با نفوذ وتبلیغات در وسایل ارتباطات جمعی پیش برده میشود و خلاقیتهای هنری را به سکوت مرگبار وامیدارند و به مبارزه میپردازد. حمایت قاطعانه از خلاقیت هنری> فدرالیسم از تمامی جهات از فرهنگ و هنر حمایت میکند و در عین حال میخواهد به ابتکارات فرهنگی و شناسایی ارزشهای نوین نیزیاری رساند. هنرمندان از حمایت مالی مراجع رسمی و عمومی بهره مند گشته و اقدامات لازم بدور از بوروکراسی را برای شکوفایی آن مقرر میدارد. حفظ گنجینه های فرهنگی> فدرالیسم حفظ چندگونگی فرهنگی را مورد توجه قرار میدهد و هرگونه تبعیض و تک صدایی و یک شکل گرایی را رد میکند. از سنتها و ارزشهای نیکو و به ارث رسیده مراقبت میکند و تبادلات فرهنگی بین گرههای گوناگون و مناطق و حوزه های مختلف را مقرر میدارد و به همزیستی چند فرهنگی و بارور شدن آن را یاری میرساند. هماهنگی علیرغ چندگونگی> فدرالیسم چند گونگی را میپذیرد. فدرالیسم اصل منحصربفرد بودن و متفاوت بودن انسانها و گروههای انسانی را میپذیرد و در این اصل غنا و اندوختگی هستی اش را میبیندو بدینسان ریشه چندگونگی ابداع و خلاقیت را در آن میابد. بدین طریق راه کارهای متفاوتی را که در اثر ضرورت و تقسیم کار نوین حاصل میشوند به رسمیت میشناسد. هدف فدرالیسم پر کردن شکافهای بین جوامع انسانی با تکیه بر پیوند و همبستگی در تمامی ابعاد است و در کنار همزیستی هارمونی دار گروههای گوناگون انسانی میخواهد این ایده فدرالی را تحقق ببخشد. وحدت در عین چندگونگی. گوناگونی به معنای تقابل و تضاد نیست> فدرالیسم تخاصمات در جهت نفی گوناگونی ها و یک جانبه نگری را مردودمیداند. بنیاد های اندیشه فدرالی بر موجودیت و همزیستی گرهها و جوامع مختلف تکیه دارد و به همین خاطر بر مقبولیت علائق گرههای گوناگون بر اساس تعادل و مسالمتجویی تلاش میکند. غلبه بر بی اعتباری و تهی کردن ارزشها> خطر جهان گسترش بی اعتباری> یکی از خطرهای بزرگ زمان ما تهی کردن ارزشهای انسانی اعم از دستآوردهای فرهنگی و انس و علاقه به زادگاه و تعلقات و همبستگی به آن توسط قدرتهای موجود و ذینفع است که بدین وسیله میخواهند با تاثیر گذاری و دستکاری در ارزشها در جهت اهداف سیاسی و اقتصادی خود بهره بگیرند. تلاش فدرالیسم برای غلبه بر فقدان ارزشها> فدرالیسم میخواهد توسط تقسیم بندی ارگانیکی و ایجاد ساختارها بر اساس سلسله مراتب و حقوق برابر بر بی اعتباری ارزشها غلبه کند و از توده های انسانی که به زادگاه و موطن خویش وابسته و دارای روحیات مستقل نیز هستند و شهروندان و همیارانی را که با رضای خاطر در کنار هم بسر میبرند بوجود بیاآورد. ایجاد جمعیتهای آگاه>هدف این ساختار حذف مهاجرتها و کوچهای اجباری و غیر انسانی است و جایگزینی آن توسط ساختارها و تقسیم بندی های نوین مطابق اراده انسانی است. به این امر مسلمأ وجود جوامع آگاه سیاسی و خودآگاهی مسئولیت شهروندان و تجربه و دانش در عرصه سیاسی مؤثر واقع میشوند. جابجایی بی رویه و بیش از حد انسانی در شرایط فعلی عواقب ناگواراجتماعی و روحی را در بر دارد. بدینسان فدرالیسم از پیوند و وابستگی انسان به سرزمین و محیط و محل سکونت پشتیبانی میکند. میهن به عنوان محیط زندگی طبیعی> از نظر فدرالیسم میهن و اهمیت اساسی دارد و از آن معنای محیط طبیعی انسانی برداشت میشود و یا اینکه مدت طولانی در آن سکونت گزیده به عنوان محیط زیست ثابت از ضرورت و ویژگی زندگی انسانی است که شکوفایی و تحقق نیازمندیهای زندگی بشر آنرا الزامی کرده اند. بنابر این ویژگی ارزشمند باید حفظ شود. پاسداری از میهن و وطن> در سیستم فدرالی انسان نسبت به محیط زندگی اش یک حق بنیادی دارد که از معیارهای مهم برای کیفیت زندگی است. این محیط به معنای میهن و محل زندگی است. ساختار این محیط باید با نیازمندیهای زندگی انسانها مطابقت داشته باشد. ویژگی طبیعی سرزمین گیاهان و حیوانات حفظ شده و از نابودی آنها ممانعت به عمل آید. زبانهای محلی و فرهنگی آیین و رسوم باید مورد حمایت قرار گرفته و از یک شکل گرایی جلوگیری شود آن هم بر اساس استاداردهای حقوق بشری. ساختار طبیعی و بنیادی موجودات زنده> فدرالیسم یک ساختار نوین در موردنهادها و مؤسسات دولتی و اجتماعی را مطالبه میکند. و درک مسلط گونه از دولت را رد میکند که بر طبق آن دولت مرکز گرا به مافوق قدرت درک میشود و بقیه حقوقشان را تنها از دولتکسب میکنند و در فدرالیسم حق تعیین سرنوشت کسی نمیتواند جلوش به ایستد حق انتخاب بدست خود ملل است نه دولت و یا نهاد دیگر. بطوری که تقسیمبندی غیر طبیعی از بالا به پایین را رد میکند بلکه مردم هستند که در تصمیم گیری و انتخاب آن و اون سهیم هستند. فدرالیسم یک ساختار ارگانیک مربوط به نظم عمومی و دولتی را از پایین به بالا میخواهد. این مسئله از انسانی شروع شده به همسایگان و انجمن ها و جمعیتها و جامعه تعادلی و ترقی یابد و به تشکیلات همگانی و دولتی سمت گیری میکند. جهت تاثیر گذاری شهرندان بر تشکیلات دولتی و اجتماعی و جریانات اجتماعی بایستی وظایف مشترک و عمومی حتی المقدور توسط شهروندان تحقق یابد. اصول مربوط به پرینسیپ سابسیداری> از نظر فدرالیسم واحدهای منفرد حق دارند مجودیت و بقایشان را حفظ کنند و مسئولیت این کار مقدمتأ برعهده خودشان است و برای تامین آن باید خودشان تلاش کنند و کمک جامعه میتواند در حدی باشدکه به توانایی و تکالیف او یاری رساند. در رابطه مناسبات اجتماعات گوناگون بر حسب نزدیکی و شناخت میتوانند به پیشبرد مراتب کمک کنند. حفظ و رعایت این مراتب مربوطیت تحت نظارت حقوق و قوانین توسط شهروندان تربوطه و اجتماعات جامه عمل میپوشاند. اتحاد همسایگان پایه و سلول اولیه ساختار های اجتماعی > در نظام فدرالیستی سلول اولیه ساختارهای اجمتاعی و رسمی را اتحاد و همبستگی همسایگان عبارت مسازند که امری آزادانه و مربوط به ساکنین یک منطقه است. متعلقین به ایناتحاد در فواصل معیین بطور مرتب تشکیل جلسه میدهند و مسئول امور را از میان خود برگزیده و مسائل شان حل و فصل میکنند. مراحل هرم گونه همبستگی جامعه > همسایگان بترتیب مراحل اتحاد یه و انجمن و جمعیت و شورا سازمان مستقل امور ساکنین و یا همبستگی ناحیه ای یک شهر را برقرار میکنند. اتحاد و همبستگی محلات مجددأ اتحاد ناحیه ها را ایجاد میکند و اتحاد نواحی مختلف شهری به اتحاد کل شهری فرا میرسد. هبستگی اتحادیه های شهری اتحاد مناطق و ایالت را بوجود میآورد و بدینوسیله متحدأ دولت ایالتی و یا دولت یک ملیت را بوجود میآورند. اتحاد دولتهای ایالتی نیز دولت متحده سراسری و یا فدرال را تشکیل میدهند و از اتحادهای ماورا ملی در یک ساختار فدرالیستی جهان فدرال بوجود میآید که در تمامی سطوح بطور آزادانه . با حرکت از پایین به بالا بوقوع میپیوندد. حقوق زنان در فدرالیسم> در قوانین فدرالیسم زنانآزادی کامل دارند چون خود فدرالیستی بر اساس دموکراسی است. رفت و آمد زنان بدون اجازه دیگری حق انتخابکردن وانتخاب شدن و حق شرکت آزادانه در امورگذینشهایسیاسی واجتماعی بدون هیچ مانعی. در قوانین فدرالیسم حقوق همه از هرلحاظ رعایت شده است هیچ کسی و یا گروه هی نباید ازحق تدریس به زبان مادریش محروم بشود اگر چنین باشد نقض فدرالیسم است. نقض قوانین فدرالیسم یعنی نقض حقوق بشری. فدرالیسم به هویت انسان احترام میگذارد و انسان را تشویق میکند تا برای حفظ هویت خویش بکوشد. حیثیت انسان. هیچکس حق ندارد به حیثیت و کرامت دیگران توهین بکند هر کسی چنین کاری را بکند طبق قانوند ستانداردهای بین المللی مجازات میشود و یا به قرامت سنگینی در پرداختن آن به کسی که به کرامت ایشام توهین نموده است باید به پردازد. ز با ن و هویت آدمی . محروم کردن ميليونها کودک از داشتن حق آموزش به زبان مادری خويش يکی از شنيع ترين نوع تضييع حقوق بشر است. در اين نوشتار به اهميت زبان مادری در تاريخ تمدن اشاره شده و نيز جايگاه زبان کردملیتهای که در ایرانزندگی میکنند و اهميت زبان ادبی اين ملیتها نمايانده شده است باید همه این حق را داشته باشند که در مرحله اول زبان مادری خودرا بیآموزند و تدریس کنند و تنها راه برای این کار فدرالیسم است که میتواند این همه مشکلات را حل و فصل کند. شما همه میدانید که ایران از شش ملیت مختلف تشکیل شده است که هر یک زبان خاص خودشان دارند اما تنها زبانی که حق خواندن و نوشتن دارد آن هم زبان رسمی دولت است که زبان فارسی و زبانهای دیگر حق خواندن و تدریس را ندارند در مدارس. در ایران آذری کرد بلوچ ترکمن فارس و عرب زندگی میکنند حقوق همه این ملیتها پایمال شده است و از زبانی مادریشان محروم هستند و تنها سیستمی که میتواند اینمسائل را حل کند این هم فدرالیسم است فدرالیسم قومی و یا جغرافیائی که حقوق همه برابر استو البته این هم نیاز بیشتر دارد که مردم آگاه بشوند تا معنا و مفهوم فدرالیسم را دریابند و در شک و تردید نباشند در این باره و این مسئولیت به دوش ما است که در دنیای آزاد زندگی میکنیم و توان بیان هم داریم بیشتر برای مردم روشن کنیم در باره فدرالیسم و تنها راه چاره فدرالیسم جغرافی و یا ملیتی و یا قومی میتواند ملتها را به اتحاد آرزومندانه و دوستی و همزیستی فرامیخواند. برای مثال هر ملیتی و یا قومی میتواند حکومت محلی خود را داشته باشند و با دولت مرکزی در ارتباط باشند. دولت محلی این حق را دارد که هر 5 سال یکبار دست به رفراندوم بزند برای اینکه مردم بخواهند با دولت مرکزی بمانند یا اینکه جدا بشوند. در قوانین فدرالیسم حق تعین سرنوشت در مرحله اول قرار دارد. و از پائین به بالا یعنی مردم هستند که تصمیم میگیرند نه حزب و دستجات دیگر. فدرالیسم به فرهنگ و زبان و هنر توجه خاصی دارد. وفدرالیسم به هویت انسان احترام میگزارد و انسان را تشویق میکند تا هویت خود را باز یابد. هویت انسان چیست؟ هویت یعنی ملیت قومیت و نژاد برای مثال من خودم کرد هستم و هویت من کرد است و در مرحله اول کرد هستم و بعد در چهارچوب کشور ایران زندگی میکنم البته حالا در کشور سوئد هستم. فدرالیسم به حیثیت انسان احترام میگزارد و اجازه نمیدهد که کسی به کرامت دیگری توهین و یا اهانت کند و در این باره فدرالیسم بر اساس ستانداردهای حقوق بشری استوار است. از دیدگاه فدرالیسم انسان از روزی که تولد میشود دارائی حیثیت و کرامت است و باید به کرامت انسان احترام گزاشت. زن از دیدگاه فدرالیسم. فدرالیسم هر نوع تفرقه ای میان انسانها را رد میکند و میان زن و مرد هیچ نوع فرقی وجود ندارد و زن و مرد را ترازوی اجتماع میداند و فدرالیسم برابری میان انسانها را در قوانین فدرالیسم هست. فدرالیسم به علم و پژوهژ توجه خاصی دارد و بر این باور است که زنان از نظر تیز هوشی از مردان تیزهوشتر هستند زنان و باید این دو انسان بر اساس برابری دوستی و انسانیت زندگی کنند. در سیستم فدرالیسم آینده ایران.
1. ایجاد شرکتهای اتومبیل سازی در کردستان و تقسیم ثروت و سامان بطور متساوی وبرابری.
2. دولت منطقی کردستان این حق را دارد با شرکتهای خارجی پیمان به بندند.
3. ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم کردستان و ایجاد کارخانهای بیشتر در کردستان.
4. آموزش و پرورش بر اساس انسانگرائی برای جوانان و مردم کردستان باید دولت محلی به آموزش و پرورش توجه بیشتری بکند برای پیشبرد علم و تکنولوژی و آگاه کردن مردم و جوانان در مورد پیشبرد علم در عرصه ی تکنولوژی و علمی.
5. ریشه کن کردن بیسوادی در میان جوانان و مردم کردستان و بلند کردن سطح آگاهی مردم به درجه عالی.
6. هر دولت محلی مسئول است که درباره پاسخ دادن به خواست مردم و جوانان تدابیر لازم را در پیش بگیرند و در خدمت مردم باشند و بر اساس انسانیت باید رفتار نمود.
7- سرود ملی سرود رسمی دولتهای محلی میباشد هنگام بالا بردن پرچم و خواندن سرود سرود ملی دولتهای محلی پرچم دو تای بالا میروند و پائین میآیند یعنی پرچم ملی دولت محلی همراه با پرچم سراسری دولت فدرال. یعنی سرود ملی کردستان سرود رسمی دولت محلی کردستان میباشد.
8- باز کردن کتابخانه ها همراه با انترنت مجانی برای مردم و جوانان تا آندسته از کسانی که دست رسی به انترنت ندارند دست رسی پیدا کنند و با جامعه جهانی در ارتباط باشند.
9- باز کردن کورسهای کامپیوتری برای یاد دادن جوانان و مردم در کشور و باز باید کورسهای مجانی برای آندسته که توان پرداختن کورس ندارند بر پا بشود تا همه از علم و تکنولوژی امروزی بهرمند شوند منظورم کورس کامپیوتری است و کورسهای دیگر علمی.
10- درس مذهبی برای افراد زیر 18 سال باید ممنوع باشد بالای 18 سال هر کسی دوست داشت میتواند در باره مذهب مطالعه کند. من در این باره در کتابی که نوشته ام به این اشاره نموده ام که نام کتاب مهمترین درسهای روانشناسی و رشد شخصیت است. درس مذهبی میتواند عواقب منفی ای داشته باشد برای جوانان در جامعه و محیط زندگی را برهم زنند.
11- باید قانونی وضع بشود که به حقوق کودکان توجه خاصی داشته باشد و برای بهتر شدن و محیطی سالم مهربانی درس انسانیت به کودکان است نباید به کودک به هیچ عنوان دروغ گفت. اگر چنانچه یک کودگ از مادر و پدرش سئوال نمود باید آنچه حقیقیت است برای کودک تعریف نمود. خندیدن و شوخی بیجا با کودکان از سوی پدران و مادران باعث میشود که کودک غیر جدی به بار آید و این جامعه را رو به ناسالمی میکشاند. و نباید به هیچ عنوان از کودکان کار کشید اگر چنین باشد نقض حقوق بشر است.
12- باید در این زمینه کورسهای برای خانوادها برای نحوی رفتار با فرزندانشان بر پا بشود و به پدران و مادران درس داده بشود تا با کودکان خویش مدارا و مهربان باشند. و در این باره کورس و آموزش برای پدران و مادران خیلی ضروری است برای سلامتی یک جامعه ی فدرال و دموکراتیک در ایران آینده.
زبان و هویت آدمی زمانیکه یک قوم از زبان مادریش محروم بشوند به این معنا است که از هویتخویش محروم شده اند و زمانیکه زبان مادری در مدارس ممنوع باشد به این معنا است که هویت انسانی آن ملت ممنوع است و این نقض آشکار حقوق بشری آن ملت است که هویتش ممنوع شده است در نظام دیکتاتورهای ظالم و ستمگرو در این باره فدرالیسم زبان مادری هر ملتی را هویت آن ملت میداند باید حقوق و هویت ملتها حفظ و مورد احترام باشد. اگر از زبان مادریم محروم بشوم به این معنا است که از هویت خودم محروم شده ام و این خودش نقض آشکار حقوق انسانی من است برای مثال من کلمه من را بکار برده ام. حال تعریفی کوتاه در باره دولت موقت بعد از تغیر نظام در ایران و برقراری دولت موقت جمهوری فدرالدموکراتیک در ایران آینده . هنگامی که دولت و یا نظام دکتاتوری سرنگون شد یک دولت موقت با مشارکت همه اقشار جامعه و ملیتهای ایران به پا میشود که باید بر اساس آزادیهای اساسی و انسانی باشد با بکار بردن خشونت و کارهای تروریستی تحت هر عنوان ممنوع است. اجرای صحیح سانترآلیسم و فدرالیسم دموکراتیک در ایران آینده اولین حقی که حکومت استبداد را سرنگون و برکنار شد رأی و خواست مردم است وقتیکه حاکمیت استبداد اینقدربه امید و ایمان خیانت و سرکوب و خفغان را کرد بگذارید نسل ما جبران کند و بگذارید مردم بدانند که مسیری خلاف آن مسیر وجود دارد و بعد از آن وقت مردم با رأی خود آزادی و استقلال خود انتخاب نمائید و نمایندگان واقعی و دوستان مردم برای خود و برای امنیت و حاکمیت ملی و مردمی خود انتخاب نماینده به اراده خویش یعنی اراده مردم. اما در پیرامون آینده برای استقرار یک سیستم فدرال و دموکرات که حقوق همه در آن تضمین شده باشد. تأکید بر اینکه و با استناد به برنامه دولت جمهوری فدرال دموکراتیک آزادی عقیده و بیان و منع هر گونه سانسور و تفتیش عقائید آزادی کامل مطبوعات احزاب و اجتماعات و جمعیتهای سیاسی نیز اتحادیه ها انجمنها شوراها و سندیکاهای مختلف. در قوانین فدرالیسم تفتیش عقائید تحت هر عنوان ممنوع است. دولت جمهوری فدرال دموکراتیک ایران آینده ضمن احترام به همه ادیان و مذاهب گوناگون در جامعه و هیچ دین و مذهبی را به هیچ عنوان به رسمیت نمی شناسد و به هیچ عنوان امتیاز ویژه ای به آنان نمی دهد و تبعیض در میان پیروان ادیان و مذاهب گوناگون را مردود میشمارد و در مورد دولت جمهوری فدرال دموکراتیک ایران آینده در مورد موضع دولت در قبال مسایلی مانند حجاب و ورزش زنان و شرکت آنها در موارد امور هنری و درباره طرحهای در مورد حقوق زنان و برابر با مردان از جمله حق انتخاب کردن و انتخاب شدن در همه گذینشهای سیاسی واجتماعی حق اشتغال و انتخاب آزادانه هر شغل و حق تصدی هر مقام و حق فعالیت سیاسی و اجتماعی آزادانه و رفت و آمد و مسافرت بدون نیاز به اجازه دیگری و حق انتخاب آزادانه پوشش حق استفاده بدون تبعیض از کلیه امکانات آموزشی و تحصیلی و ورزشی و هنری حق شرکت در تمامی مسابقات ورزشی و فعالیتهای هنری زن حق دارد همسرش برای خود انتخاب کند و ازش جدا بشود حق دارد انتخاب کند و انتخاب شود.
در مورد حقوق زنان اولأ هیچ مردی نمی تواند بدون زن زندگی آسوده ای داشته باشد و بدون زن زندگی کند و هیچ زنی نمی تواند بدون مرد زندگی آسوده ای داشته باشد(اما زنانی هستند که همجنسباز هستند آنها هم حق آزادانه از خدمات و کار بدون هرگونه تبعیضی هر نوع تبعیضی علیه آنها تحت هر عنوان ممنوع است) زن و مرد هر دو ترازوی اجتماع هستند و هر دو هیچ فرقی با هم ندارند و هیچ کدام از آنها با هم فرقی ندارند. فدرالیسم یک درمان است برای طبقات مخلف در جامعه. در دولت جمهوری فدرال دموکراتیک آینده ایران در میان ملیتها و اقوام ایران یک نوع تقسیم قدرت میشود در آن هنگام من و دیگران میتوانند به ایرانی بودنشان افتخار کنند و اتحاد آرزومندانه میان اقوام و ملیتهای مختلف درزیر پرچم فدرالیسم دموکراتیک میسر است . تقسیم قدرت میان ملیتهای ایران و حکومتهای محلی باید اداره امور بدست خود دولت محلی باشد ارتش از مردم دولت محلی تشکیل میشود فقط برای یک ضرورت لازم ارتش از ملیتهای مختلف میتواند وارد قلمرو دولت محلی بشود آن هم با درخواست سران و ریئس دولت محلی .کمک هزینه اجتماعی برای افراد بیکار تا زمانی که کار پیدا کند باید دولت فدرال کمک هزینه اجتماعی برای مردم ایجاد کند و به کسانی که بیکار هستند کمک هزینه اجتماعی بدهد دولت و باید بدون هیچ نوع تبعیضی تمامی مردم از کمک هزینه اجتماعی برخوردار باشند. ایجاد کار و شغل برایمردم.
ساموئیل کرماشانی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر