Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۱۱, یکشنبه

رەژیمی داگیر کری تۆرک لە رۆژانی رابەردۆدا دەستی بە کۆمەلکۆژی کرد لە باکوری کوردستان و، بێدەنگیی ئەمەریکا و بەریتانیا زۆر بە توندی ئیدانە دەکەن و دەڵێن "لەوەی...



رەژیمی داگیر کری تۆرک لە رۆژانی رابەردۆدا دەستی بە کۆمەلکۆژی کرد لە باکوری کوردستان و، بێدەنگیی ئەمەریکا و بەریتانیا زۆر بە توندی ئیدانە دەکەن و دەڵێن "لەوەی...


------------------------------
تاریخ کهن ملت خاورمیانه، ایلام و باستان شناسی 2
kurdane.com
کردانه: مصاحبه با کاک منوچهر ناصری در رابطه با باستان شناسی در استان ایلام و نابودی میراث کهن ملت تاریخ ایران .کاک منوچهر سالهای زیادی عکاس پروفسور لویی واندربرگ بلژیکی بوده است. وی شاهد کارهای این انسان بزرگ بوده که عاشق تاریخ و تمدن کردها بود و سالها در استانهای کرماشان لرستان و ایلام تاریخ کهن ملت ما را از زیز خاک بیرون آورده است. این مصاحبه در سه قسمت تهیه شده است. حال توجه شما را به قسمت ذوم آن جلب 

-----------------------------------------------
هه‌واله‌کانی رۆژ تیڤی

--------------------------------
kurdane.com
گناه از ان مردم ایران است یا از آن حکمفرمایان؟
بنظر من گناه بیشتر از آن مردم ماست تا حکمفرمایان. حکمفرمایان بر مسند قدرت تکیه زدند و از زندگی خویش و بردگی و اطاعت مردم لذت می برند. یک حاکم جبار از زیردستانش جز اسارت و اطاعت چیز دیگری نمی خواهد. مردم هم مطیعان خوب و سر به زیری هستند. دیشب راس ساعت 12 شب سال جدید میلادی شروع شد. هنگامی که عقربه های ساعت اخرین ثانیه ی سال 2011 را بنمایش گذاشت با اعلام ساعت 12 یکدفعه زمین و زمان پر از صدای ترقه ها وآتش بازی مردمی شد که با شور و شوق وصف ناپذیری به استقبال سال جدید میلادی رفتند. شعله های آتش از هر سو زبانه می کشیدند. مردم فقیر و محتاج تا ثروتمند و مرفه فارغ از هر بیم و هراسی به جشن و پایکوبی پرداختند. در میانه این همه شور، شوق و شادی من خود را برای لحظه ای تنها حس کردم. با خود گفتم هموطنانم چقدر خوشبخت هستند . اما فورا به فکر رفتم و گفتم هموطنانم. من در کجا هستم؟.
بله من در شادی و شور و شوق هموطنانم در هلند شریک بودم و آغاز سال جدید را از صمیم قلب به تک تک هموطنان هلندی تبریک گفتم. یاد سخنی از نلسون ماندلا رهبر افریقای جنوبی افتادم که گفت انجا وطن توست که خانه توست و زندگی می کنی . آنجا وطن توست که فرزندانت هستند. خود را در وطن دومم حس کردم اما چیزی نگذشت که غم سنگینی در قلبم و بغض سنگینی در گلویم لانه کرد. غمم هنگامی فزونی گرفت که همسرم هنگام گذر از خیابانها و مشاهده خوشبختی مردم گفت خدایا مگر مردم ایران چه گناهی کردند که از این همه لذت محروم باشند. 
براستی گناه از ان مردم ماست یا از آن حکمفرمایان؟ 
بنظر من گناه بیشتر از آن مردم ماست تا حکمفرمایان. حکمفرمایان بر مسند قدرت تکیه زدند و از زندگی خویش و بردگی و اطاعت مردم لذت می برند. یک حاکم جبار از زیردستانش جز اسارت و اطاعت چیز دیگری نمی خواهد. مردم هم مطیعان خوب و سر به زیری هستند. حال ممکن است خیلی ها بدشان بیایید. اما این عین حقیقت است. مردمی که رهبری خامنه ای و رئیس جمهوری احمدی نژاد را می پذیرند حتما لیاقت بهتر از این را ندارند. چگونه ممکن است کسی از احمدی نژاد متنفر باشد و یا از خامنه ای بی زار ولی همچنان از آنان اطاعت بکند. برای فهم این قضیه یک نگاهی به مردم مصر و سوریه بیندازید ببینید چگونه بی باک و نترس مقاومت می کنند. بگذار با هم واقعی حرف بزنیم. علت این همه اعتیاد و بی بند و باری، علت این همه بدبختی در جامعه ما چیست؟ همه این بدبختی ها را رژیم جمهوری اسلامی مسبب شده پس توی انسان چه کاره بودی؟ قدرت انتخاب و تشخیص تو کجا رفت؟ چرا اجازه دادی اینهمه خوار و ذلیلت بکنند. 
یک چیزی برخی از جوانهای امروزی همیشه تکرار می کنند و می گویند تقصیر شما بود . شما خمینی را سر کار آوردید اینجوری شد. این یک استدلال غلط است. آنزمانی که ما تشخیص دادیم رژیم پهلوی، یک رژیم فاسد، ظالم وضد آزادی است کمر به نابودیش بستیم و موفق هم شدیم. خمینی آمد و نا خدا آگاه بر موج حرکت مردمی سوار شد و سکان کشتی آزادی و استقلال را به ورطه نابودی کشاند. ما نیز دوباره برخاستیم. به زندان افتادیم. شکنجه شدیم و خیلی هم اعدام شدند. . وقنی هم در داخل جز اعدام شدن راه دیگری برای مبارزه نماد جلای وطن کردیم و باز هم جنگیدیم تا آزادی و دمکراسی راستین را به میهن برگردانیم. از آن سالها خیلی گذشته و ما همچنان ایستاده ایم. اما تنها . درختهای جوان بیاری نشتافتند و این وطن ماتم زده شد. آنگونه که در شادی هایمان در یک دنیای دیگر هم نمی توانیم شاد باشیم. زیرا عشق وطن در سینه ما با خون نوشته شده. اما خیلی حیفم می آید که در صد زیادی از سازندگان اینده میهن خود را باخته اند و از سرسپردگی و اسارت و بردگی لذت می برند، اگر هم نمی برند قدرت شورش و سرکشی را ندارند. براستی نسل 57 نسل بی همتائی بود نسلی که بخود فکر نکرد به منافع ملت و میهنش فکر کرد. این خاطرات شیرین مقاومت نسل 57 است که مرا زنده نگه می دارد. نه سرسپردگی خیل عظیمی از جوانان امروزی که صرفا بفکر منافع خویش هستند.
در آستاه سال 2012 آرزو می کنم که ملت من نیز زنجیره های اسارت و بردگی را بتواند از هم بگسلد و به رهائی و عزت و حریت برسد . سالی پر از آزادی، شادی و بهروزی برای همه هموطنانم ارزومندم. 

1 ژانویه 2012 هلند طاهره خرمی
http://www.kurdane.com/news-details.php?id=5507
//////////////////////
kurdane.com
مردم سنندج با کردستان باکور همدری نمودند
کردانه: بنابر خبر دریافتی مردم سنندج با سایر مردم کردستان ابراز همدردی کردند.در پی فراخوانی که به " جنگ SMS " شهرت یافت، مردم سنندج، با خاموش کردن چراغ های منازل مسکونی و اماکن تجاری خود، همدردی خود را با مردم بی پناه منطقه ی " شرناخ " شمال کردستان ابراز نمودند.
مردم سنندج با این عمل، توامان، نفرت و انزجار خود را نیز علیه افعال ددمنشانه و کشتار مردم بی پناه و بی گناه مردم شمال کردستان به نمایش گذاشتند. مصدر این فراخوان، جمعی از مردم شهر سنندج بود و آن را از طریق SMS اعلام نمودند. سایر مردم نیز با یکدیگر همگام شدند و از یک سو، همدردی خود را با سایر مردم کردستان و به ویژه مردم منطقه ی شرناخ ابراز داشتند و از دیگر سو، انزجار خود را علیه کنش های غیر انسانی رژیم ترکیه اعلام نمودند.

((به داخه وه له به ر ئه وه ی سورعه تی ئینترنتیان بی حه د که م کردگه سه و ناکریت فیلمی چرا داخستنه که تان بو بنیرم به مه حزی ئه وه کرا بوتان ی به ری ئه که م ...))

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر