Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۹ آذر ۴, سه‌شنبه

نتانیاهو: بازگشت به برجام به صلاح منطقه و جهان نیست. سپاه قدس حق استقرار در سوریه را ندارد

 




نتانیاهو: بازگشت به برجام به صلاح منطقه و جهان نیست. سپاه قدس حق استقرار در سوریه را ندارد

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹



کوتاه مدتی پیش از آن که جو بایدن رئیس جمهوری برگزیده ایالات متحده رسما وارد کار شود، نخست وزیر اسرائیل یک بار دیگر این دیدگاه را عنوان کرد که به صلاح منطقه و جهان نخواهد بود


بنیامین نتانیاهو در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت اوباما که به توافق برجام با ایران رسید، یکی از مخالفان سرسخت این قرار داد بود و حتی به کنگره آمریکا رفت و در یک نشست مشترک نمایندگان هر دو مجلس، به تشریح کاستی های برجام پرداخت.


جو بایدن در آن ایام معاون ریاست جمهوری آمریکا بود، ولی معلوم نیست تا چه حد در رسیدن به برجام نقش داشت. بایدن گفته است که در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری، به برجام باز خواهد گشت.


که دولت آینده ایالات متحده به برجام باز گردد. در گزارش های پیشین گفته شده بود که چون اسرائیل نمی تواند جلوی چنین اقدامی را از جانب آمریکا بگیرد، خواهان تماس نزدیک دولت واشنگتن با اسرائیل و توجه به خواست های این کشور می باشد. دولت های بحرین و عربستان سعودی نیز خواست های مشابهی عنوان کرده اند که معلوم نیست انجام آن تا چه حد عملی باشد.


نخست وزیر اسرائیلی در یک پیام رسانه ای که روز گذشته، یکشنبه انتشار داد، از جمله گفت که باید فشارهای حداکثری علیه حکومت ایران، به هدف مهار کردن رفتارهای ویرانگر آن، ادامه یابد.




بنیامین نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست ما ثابت است. به رژیم ایران اجازه استقرار نظامی در سوریه را نمی‌دهیم، به نیروهای نیابتی رژیم ایران اجازه نمی‌دهیم از خاک سوریه، لبنان یا هر جای دیگر علیه ما اقدام کنند و به رژیم ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهیم.


نباید به برجام قبلی بازگشت. باید به سیاست‌های سازش ناپذیر ادامه داد تا اطمینان یافت از اینکه جمهوری اسلامی سلاح هسته ای تولید نکند و‌ و از رفتار خشونت آمیزش دست بردارد، از جمله حمایتش از تروریسم.


به لطف توسعه سیستماتیک قدرت نظامی و اطلاعاتی ما و نیز قدرت اقتصادی و فن‌آوری و بالاتر از همه – به لطف ایستادگی قاطعانه ما در برابر هسته‌ای شدن جمهوری اسلامی و به لطف مخالفت ما با برجام، بسیاری از کشورهای عربی اساساً رویکرد خود را نسبت به اسرائیل تغییر داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر