Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۹ اسفند ۲۵, دوشنبه

چهارشنبه سوری فرصتی است برای قیام


 

چهارشنبه سوری فرصتی است برای قیام

🔥
مراسم چهارشنبه‌سوری به‌عنوان یکی از سنت‌های پویا و دینامیک ایرانی، لازم است در دوران کرونا به‌بهترین وجه بزرگ داشته شود. طی سالیان پیش، نظام آخوندسالار با توسل به انواع و اقسام روش‌ها می‌کوشید مانع از برگزاری این سنت سرزنده شود؛ زیرا شادمانی مردم و برافروختن آتش در کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین بستری را به‌وجود می‌آورد که ممکن است منجر به شکل‌گیری اعتراض و دادن شعارهای ضدحکومتی از سوی آنان شود و راه به برافروختن جرقه‌های قیام ببرد.
به‌همین دلیل، کرونای ولایت هر نوع گردهمایی مردم و شادمانی آنها را برنمی‌تابد. از روزها قبل به تخطئه چهارشنبه‌سوری می‌پردازد تا در موعد مقرر بتواند با آثار قیام‌آفرین مقابله کند.
در این پاراگراف دقت کنید:
«آتش بازی در خیابان و انفجار مواد محترقه از یک‌سو به ایجاد تجمع افراد که خود مهمترین عامل شیوع ویروس مرگبار کروناست کمک می‌کند و از سوی دیگر با بروز سوختگی یا مصدومیت منجر به فشار مضاعف به کادر درمان می‌شود که به‌نظر می‌رسد خودداری از آتش‌بازی و پرهیز از مواد محترقه کمترین سهمی است که هر یک از شهروندان می‌توانند در تضمین سلامتی جامعه در روزگار کرونایی داشته باشند» (همان منبع).
رسانهٔ حکومتی به‌گونه‌یی از «تجمع افراد» صحبت می‌کند که گویی آنها الآن در شرایط قرنطینهٔ بهداشتی قرار دارند. انگار که در پیاده‌روی خیابان‌ها، فضای داخل متروها و اتوبوس‌ها و نیز صف‌های طولانی خرید مایحتاج اولیه فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.
این سینه‌چاک کردنهای دجالگرانه برای خطر کرونا، در حالی است که خامنه‌ای خرید واکسنهای معتبر و به ثبت رسیده را حرام شرعی اعلام کرده است و هیچ برنامهٔ مشخصی برای واکسیناسیون عمومی ندارد.
ساده‌انگارانه خواهد بود اگر بپنداریم دغدغهٔ این رژیم سلامت مردم و پیشگیری هر چه بیشتر آنها از ابتلا به کرونا باشد. کرونا و مرگ و میر برای این رژیم همواره یک فرصت و نعمت بوده است.
دغدغهٔ اول و آخر خامنه‌ای و همریشانش، حفظ نظام ولایی و سلطهٔ عمامه و نعلین است. برای ما هموطنان ایرانی، چهارشنبه‌سوری فرصتی برای قیام و سرنگونی کرونا و کرونای ولایت است. آن را مغتنم بشماریم و با برپا داشتن یک سنت پویای ایرانی، آتش در دودمان شب‌پرستان و مرتجعان ایران‌ستیز بیاندازیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر