Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۲ اسفند ۲۶, شنبه

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از مرگ مهران اکرمی، از دستگیرشدگان اعتراضات سراسری در سقز خبر داده و گزارش کرده این جوان اهل شهرستان تکاب زیر شکنجه کشته شده است.

 


سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از مرگ مهران اکرمی، از دستگیرشدگان اعتراضات سراسری در سقز خبر داده و گزارش کرده این جوان اهل شهرستان تکاب زیر شکنجه کشته شده است.


بر اساس این گزارش، مهران اکرمی روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در زندان سقز جان‌باخته و پیکر او روز پنج‌شنبه هفته گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی در تکاب به خاک سپرده شده است.

مهران اکرمی روز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بازداشت و از آن زمان به شکل بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز محبوس بود.

هه‌نگاو به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده اکرمی نوشته روز پنج‌شنبه هفته گذشته از اداره اطلاعات سقز با خانواده تماس گرفته شده که فرزندتان جانش را از دست داده و برای تحویل پیکر اقدام کنید، اما وقتی خانواده اکرمی برای تحویل پیکر فرزندشان به زندان مرکزی سقز مراجعه کرده‌اند به آن‌ها گفته شد که پیکر در بیمارستان «امام خمینی» قرار دارد.

به گفته این منبع، خانواده اکرمی پس از مراجعه به بیمارستان متوجه شده‌اند که پیکر مهران جهت کالبد شکافی به پزشک قانونی منتقل شده و مقامات تحویل پیکر را منوط کرده‌اند به امضا برگه‌ای توسط پدر مهران که در آن آمده بود جواب کالبد شکافی یک سال دیگر به آنها تحویل داده خواهد شد.

هه‌نگاو در شرح رویدادهای منتهی به مرگ مهران اکرمی نوشته است هفته گذشته مهران اکرمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت و به دلیل از کار افتادن ناگهانی هر دو کلیه به بیمارستان «امام خمینی» منتقل شد.

خانواده اکرمی اعلام کرده‌اند که روز سه‌شنبه آنها به ملاقات فرزندشان رفته‌اند و دو مامور امنیتی در اتاق وی مستقر بوده و هر دو دست و یکی از پاهایش را به تخت بسته بودند.

#مهسا_امینی #اعتراضات_سراسری


به گزارش هه‌نگاو، مهران اکرمی جوان کُرد و اهل تکاب و از بازداشت شدگان خیزش زن زندگی آزادی؛ پس از ۱۶ ماه بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سقز زیر شکنجه به قتل رسید.
این جوان در رشته تکواندو دارای چندین مدال استانی و کشوری بود و در مسابقات بین‌المللی ترکیه نیز مقام سوم را به دست آورده بود.

جمهوری اسلامی نوید افکاری دیگری را کشت و هزاران جوان مانند او همچنان در سکوت خبری در زندانهای جمهوری اسلامی هستند و خانواده‌ها با تهدید و فشار، از اطلاعرسانی منع شده‌اند‌.
این جمهوری اسلامی ست که یک جوان ورزشکار را ۱۶ ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگه می‌دارد و زیر شکنجه می‌کشد و بعد جسدش را تحویل خانواده‌اش می‌دهد.
نه می‌بخشیم و نه فراموش خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر