Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۹ خرداد ۲۴, شنبه

نج بی پایان کولبران ستون عظیم کولبران. مردان، زنان، نوجوانان، جوانان و حتی پیرانی که بدنبال لقمه‌ای نان، راهی کوهستانهای صعب العبور شده‌اند. سفری برای نان!



نج بی پایان کولبران
ستون عظیم کولبران. مردان، زنان، نوجوانان، جوانان و حتی پیرانی که بدنبال لقمه‌ای نان، راهی کوهستانهای صعب العبور شده‌اند.
سفری برای نان!
در این سفر خطرناک با صحنه‌هایی مواجه می‌شویم که نه تنها چهره درد کشیده کولبران بلکه چهره رنجدیده ملتی را به تصویر می‌کشند!
از مادرانی که برای تامین خرج فرزندانشان کولبری می‌کنند،
تا دخترکان معصوم ۱۳ساله که برای امرار معاش خانواده مجبورند بجای کوله مدرسه، کوله‌ی بار را حمل کنند.
تا پسران نوجوانی که پیکرشان هنوز شکل نگرفته، زیر بار سنگین در این مسیرهای سخت و پر پیچ و خم، خمیده می‌شود! همان نوجوانانی که پاسداران اینطور ظالمانه آنها را دستگیر کرده‌اند و به پاسگاه می‌برند تا بارهایشان را مصادر کنند!
تا مردانی که با یک پای مصنوعی باید کولبری کنند.
تا جوانی ورزشکار که بجای رینگ بوکس، باید که برای نان خود و خانواده از جان مایه بگذارد و هر لحظه در انتظار شلیک گلوله‌ای پاسداران باشد.
همچنانکه پاسداران روز ۱۸خرداد با شلیک مستقیم به‌سوی کولبران جوان در منطقه «کانی دیناران» سردشت، هاوبیر ابراهیمی، عثمان صالحی، ارسلان عبدالهی و ابراهیم رسولی را بشدت زخمی کردند.
شقاوت پاسداران فقط در کشتن و زخمی کردن این نوجوانان و جوانان نیست. این روزها این آدمکشان حتی به اسبها و قاطرهای آنها هم رحم نمی‌‌کنند!
اینجا در ارتفاعات کوهستان کیله شین در مرزهای اشنویە در غرب کشور، پاسداران ٢٠ راس اسب و قاطر کولبران و کاسبکاران اهل سلماس را مصادرە و همانجا بە رگبار بستەاند!
بی گمان، همچنانکه در گذشته شاهد بودیم، این جنایات بی پاسخ نخواهند ماند و باعث به صحنه آمدن مردم در اعتراض به دیکتاتوری خواهد شد.

رنج بی پایان کولبران
رنج بی پایان کولبران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر